Dewy echt té schattig gewoon!!! Echt wat ontzettend lief! En mooie buik zeg!!! Zwaai naar iedereen! Heb nog weinig teruggelezen! Wij zijn weer terug van 12 dagen lanzarote! Hebben het heerljik gehad! Dinsdagavond alleen gevallen op een grindweggetje Echt iets voor mij, ben zo onhandig de laatste tijd... Maar gelukkig op mijn elleboog en knieen gevallen. Echt alles dik en knieen, enkel, elleboog en hand vol met wondjes en vuil. Sinjaman heeft alles goed schoongemaakt en daarna vol pleisters en jodium ging het goed. Gelukkig niet op mijn buik gevallen! Met mijn bekken gaat het redelijk, vrijdag weer naar fysio geweest en die heeft wel aangeraden minder te gaan werken. Werk nu 9.5 uur op een dag (incl half uur pauze) van 7:30 tot 17:00 uur en hij raadde aan om sowieso tot max 15:00 uur te gaan werken en misschien later te beginnen. En met de bedrijfsarts te gaan praten om alvast erover te hebben om eerder volledig te stoppen dan 34 weken... Pfff vind dat zo moeilijk, voelt nog steeds als een soort van falen voor mij... moet 'de knop' nog omzetten. Vooral omdat vanaf volgende week al mijn collega's met vakantie zijn, en er dus grote problemen zijn als ik eerder weg zou moeten. Maar goed, bel morgen mijn baas om dit te overleggen en een gesprek aan te vragen met de bedrijfsarts... Hoe ging dat bij jullie (de meeste zijn volgens mij ook al minder gaan werken of gestopt)? Hoe reageerde jullie baas/collega's en hoe hebben jullie het qua uren geregeld? Ik denk dat ik van 9:00 uur tot 15:00 ga werken om het zo hopelijk lang vol te kunnen houden! Verder was vakantie echt heerlijk, geluierd in de zon en dochter heeft zich ook super vermaakt! Vanaf nu druk met kamertje, namen, etc. En al mijn roze spulletjes van dochter op marktplaats zetten en proberen te ruilen voor jongens-dingen
Dewy, echt heeeeeeeeeeeel schattig! Sinja, welkom terug! Wat fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad alleen op het vallen na dan. Hopelijk zijn alle blauwe plekken en schrammen snel weg. En gelukkig idd dat je niet op je buik bent gevallen. Ik vind het knap dat je nog zoveel werkt. Ik kreeg het advies al vrij snel dat ik minder moest gaan werken. Heb het aangegeven bij de manager en een afspraak gemaakt bij de bedrijfsarts. Ze waren beide heel begripvol en hadden zoiets... het is begrijpelijk. Heb nu ook aangegeven dat ik moet stoppen met 28 weken zwangerschap. Ben benieuwd wat ze daarop zeggen. Over 2,5 week pas weer afspraak met bedrijfsarts en manager.... maar goed...gyn vind dat beter dus dan doe ik dat. Heb er echt geen moeite mee. Zolang de kindjes de rust nodig hebben dat ze beter groeien.... dan werk ik daar voor de volle 200% aan mee Succes met je ruilingen op marktplaats
Dewy, echt een heel schattige foto! Sinja, welkom terug van je vakantie. ai niet leuk, zo'n valpartij. Gelukkig niet op je buik gevallen nee! Ik heb de laatste tijd ook steeds meer last van zulke botspartijtjes. Ik val niet, maar houd gewoon geen rekening met de dikte van mn buik Dan denk ik dat ik best ergens tussendoor kan lopen, maar ondertussen is mn buik al zo dik dat dat niet meer kan en dan bots ik weer ergens tegen aan... *au* Zeker wel meer meiden last van hier Maagzuur: Had ik een paar weken geleden ook heel erg last van. Nog steeds wel een beetje, trouwens. Beeb duwt gewoon telkens tegen mijn maag... Rennies kan je inderdaad gebruiken. Heb ook een tip gekregen over lauwe melk drinken voor het slapengaan, maar aangezien ik melk niet te drinken vind en warme melk al helemaal niet, doe ik dat dus niet. Maar misschien is het een ideetje voor een van jullie. Fijne dag!
Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. Ook ik vind het knap dat je nog zoveel werkt. Ik moest al met 16 weken stoppen! Ja,die foto is echt heel lief, de hond is ook erg waaks over mn buik. Grote honden mogen niet aan mn buik snuffelen want dan komt ie al grommend en blaffend naar mij toe gerend
Haha dewy die vind ik leuk!! Echt schattig datie dat doet! Wij hebben hier geen hond Wel een man en die is ook vrij waakzaam bij me Ik heb nog even opgezocht voor de meiden met maagzuur: antagel. Helpt best goed!
Hallo!! Kom even snel een berichtje schrijven. @Elvinia.. het is wat hé.. je buik is dikker dan je zelf denkt. Het valt nu nog mee.. maar had dit wel tijdens mijn vorige zwangerschappen.. dus nu vast en zeker ook!! @Sinja, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad (op de valpartij na dan...) Hier bijna drie week thuis gezeten en nu in overleg besloten om voor 20% beter te melden en deze te besteden aan ondersteunende taken. Reactie was vooral begrip en de collega's hoorden er niet gek van op.. :S Maakte er zelf meer een punt van dan de mensen op de werkvloer.. @dewy; Wat een geweldige foto!! Morgen is de 20 weken echo. Spannend en leuk tegelijk... Nog heel even geduld...
Mem, succes met je echo morgen! Komt allemaal goed. En fijn dat je wat hebt kunnen regelen. Vaak doen ze daar niet zo moeilijk over he... Maagzuur, nog niet echt last van. Wel als ik in bed lig dat ik af en toe een wat brandend gevoel heb zo half zal ik maar zeggen... maar nog niet zo erg om er iets voor in te nemen. Zojuist hebben we 2 paar schoentjes besteld! Voor beide ukkies 1 paar. Oooooooooooh ik vind het nu al zooooooooo leuk... hihi Gister de 1e pakjes gehaald... ook echt helemaal geweldig! Nu nog wachten tot de ukkies mogen komen... maar dat duurt nog wel een tijd. Ik hoop echt dat ze blijven zitten tot zeker 36 weken.... Ik hoop dat ze tussen de 37 en 38 weken komen... we zullen zien... nu nog niet in ieder geval
Goeiemorgen allemaal, Mem , spannend en leuk hoor de 20 weken echo , geniet ervan! Betreft maagzuur , zelf weinig last van maar heb wel antagel gekocht en n paar x gebruikt , ik vond dat t goed werkte Sinja, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad , even lekker ontspannen , heerlijk. En wel n geluk dat je niet op je buik bent gevallen Dewy , wat n schattige foto zo. Hier gisteren bij dietiste geweest en diabetesverpleegkundige. Dat wordt echt koolhydraten tellen , en zo min mogelijk suikers nemen. Best n streng dieet. Smiddags uitleg gekregen over het prikken , in. Begin 7 x per dag. Vond t wel even eng maar t valt me enorm mee gelukkig. En tot nu toe zijn mn waardes heel netjes. Maar ik hou me dan ook wel echt aan t dieet. Moet nu nog naar een internist, en maandag voor ctg en controle. De beebs bewegen echt alle kanten op, heb nu 4 voetjes bij mn ribben aan de rechterkant..het lijkt wel n voetbalwedstrijd daar binnen Verder toch gisteren weer die harde buiken met kramp en vannacht om 4 uur wakker geworden van de buikpijn....maar uiteindelijk toch op de bank in slaap gevallen. Zal nog even n foto plaatsen van 31 weken, en 13 kilos verder oh dAt wordt straks wan dat lukt even niet met de ipad...
Bosaatje, 7x is wel veel zeg, maar gelukkig voel je er weinig van. Ben benieuwd naar je buikkie 13 kilo vind ik echt nog niet veel hoor! Ik ga mij morgen wegen. Wil niet weten hoeveel er dan bij zit... Ik hoop nog geen 10 kilo maar ben er bang voor... Dus je kindjes zijn flink aan het schoppen? Ik voel het helaas nog niet aan de buitenkant. Wel vaak aan de binnenkant maar hoop echt dat ik snel meer ga voelen. Ik voel ze wel iedere dag, maar is toch weinig... och ja... 1 ukkie schopt tegen de placenta...die voel ik wel.. en de andere uk ligt met de voetjes omhoog en schopt dus ook tegen de placenta... gekke kids... hihi. Mem, hoe is de echo gegaan?
hoi dames 7x spuiten dat is niet niks.gelukkig valt het voor jezelf mee. ik voel de kids ook nog niet,heb er wel behoefte aan. haha al zal ik op een gegeven moment wel denken, waren ze maar rustig haha tzt.. slaap sinds paar nachten met een kussen tegen mijn buik,op buik liggen gaat niet echt meer. we hebben maandag de 20 weken echo. ben benieuwd. Ik duim dat alles goed is en ze laten zien wat ze zijn.. Mem hoe was je echo?? xxx
@mem, hoe was je echo? @bosaatje, zo dat is niet mis. Dieet en spuiten... succes ermee. Ben benieuwd naar je buikfoto! Die 13 kilo zit ik volgens mij ook wel al aan @sinja, fijn dat je vakantie goed was! Ik ben een week geleden gestopt met werken, met 28 weken dus. Vanaf 20 was ik 2 uur minder gaan werken en vanaf 24 halve dagen. Dit alles op advies van en in overleg met de bedrijfsarts. Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap al aangegeven bij mijn baas dat werken tot 34 weken er bij een tweelingzwangerschap meestal niet inzit dus ik was voor de hele zomer niet meegenomen in de planning. Prettig idee dus dat ik mijn collega's niet laat zitten. Het gevoel van falen heb ik ook wel gehad. Nu niet meer gelukkig. Niemand heeft baat bij een vroeggeboorte en dat is toch een groot risico bij te veel bezig zijn. Hier bewegen de dames continue. Als ik in beweging ben dan merk ik het niet zo, maar zodra ik ga zitten dan beginnen ze te schoppen, draaien en duwen. Ik voel vaak echt stukken lichaam voorbijkomen. Soms duw ik dan even terug, erg grappig. Ze liggen wel prettig voor mij, allebei met het koppie naar beneden en met de rug meestal tegen mijn zijdes aan denk ik. Ze schoppen keurig tegen de bovenkant van de bolle kant van mijn buik aan en niet tegen mijn ingewanden gelukkig. Maagzuur heb ik sinds deze week af en toe, maar nog niet zo erg. Ik zal alvast eens antagel in huis gaan halen. Ik heb nu 10 wassen klaar liggen met alle kleertjes van mijn dochter in maat 50 tm 68 en alle hydrofielen, beddegoed, slaapzakjes etc. De woonkamer is een chaos, maar voor mij is het goed om er eindelijk lekker mee bezig te zijn. Nu nog een plek vinden voor al die schone spulletjes, dat is nog een hele uitdaging in ons kleine appartementje!
pffff 7x spuiten dat is idd heel wat! Maar t is allemaal voor een goed doel he Hier bewegen onze prins en prinses de hele dag. De ene keer is het wel prettig en de andere keer iets minder, maar ben altijd blij als ik ze weer gevoeld heb. De kleertjes zijn hier nu allemaal gewassen, nu nog even maatje 62 opvouwen en strijken en dan is echt alles klaar.
TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen 07 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 08 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 09 Mem81 - 14 november - Onbekend 10 Ladyfp - 14 november - Onbekend 11 Fenyalara - 23 november - Onbekend 12 Benji - 1 december - Onbekend Aanpassingen: graag via PB. Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.) __________________ Zo, heb even het lijstje weer ge-updatet, want volgens mij zijn er al weer veranderingen gekomen Wie was dat ook alweer die de 20 weken echo had gehad en de geslachten al wist?? Dan kunnen we dat eventjes aanpassen Tjonge, het komt nu al steeds dichterbij... stel je voor, als deze maand voorbij is, is het al augustus, de maand waar in ik waarschijnlijk ga bevallen! Bosaatje, wow zeg 7x spuiten en een streng dieet! Ik hoop voor je dat je niet zo als ik last heb van vreetbuien... dan moet je jezelf wel in bedwang houden zeg... Hier bewegen de beebs ook een heleboel... Gelukkig trapt er eentje steeds tegen de placenta, dus heb ik niet dubbel heel veel pijn Soms ben ik zo moe dat ik ga liggen of rustig zitten, en dan gaan ze alleen maar harder bewegen... zo frustrerend!!
Hallo!! Eindelijk weer even tijd om te schrijven!! Gisteren 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed. Wel erg gek om soms de ene voorbij te zien komen terwijl er gericht wordt gekeken naar de ander. Haha.. Dan zag je ineens een hoofdje verschijnen tussen de benen van de ander. Maar merk dat het me goed doet te weten dat de kindjes het goed doen. En het wordt nog afwachten of het 1 of 2 eiig gaat zijn. Ieder heeft een eigen placenta en vruchtzak. En dat is blijkbaar bij beide opties een mogelijkheid. We zullen het vanzelf wel zien! @Elvinia; het komt voor jou nu echt wel dichterbij!! Is het nog goed te doen? Spannend hoor. Alle voorbereidingen klaar? Of moet er nog het één en ander gebeuren? @dewy; leuk hé? Die voorbereidingen!! Vanmorgen hier hulp gehad met opruimen van de kledingkasten van de meiden en toen meteen ook maar een doos apart gezet met ''eerste kleertjes". Die hoeft niet meer opgeruimd te worden!! @Nummer 10; hoe gaat het met de was? Hier komt het de hele dag al met bakken uit de lucht.. buiten drogen zal er wel niet bij zijn.. Maar dat zegt niets.. misschien schijnt bij jou wel de zon! @fenyalara; weet je al waar en hoe de placenta's liggen? Ik merk nu dat dit veel uitmaakt. Bij de vorige zwangerschappen voelde ik de kindjes veel beter. Maar nu er precies een placenta voorligt voel ik het (naar mijn idee) heel weinig... @bosaatje; prikken en een pittig "dieet". Dat is niet niks. Lukt het je om je eraan te houden?? Hopen dat je het op deze manier onder controle kunt houden. Blijft het aantal nu ook zo? Of moet je later weer testen om te zien of je minder (of vaker) moet prikken? @ikke; Leuk!! Eerste pakjes!! Wat is het geworden?? En schoentjes.. ook zo schattig!! Hoop dat de verbouwing boven wat opschiet.. dan kan ik ook gaan "shoppen".. (heb nu de plek niet om alles op te ruimen...)
Elvinia, fijn dat je de lijst weer even naar boven hebt gehaald... oow..augustus komt echt dichterbij. Spannend zeg! Ook voor bosaatje zie ik... Fen, het komt wel hoor dat je je kindjes gaat voelen. Wordt steeds duidelijker voelbaar. Ik kan ze van de buitenkant nog niet voelen... ben benieuwd wanneer dat het geval kan zijn. Is ook leuk voor vriendlief Mem, fijn dat alles goed was met de kindjes... wel grappig dat je ze voorbij ziet komen. Weet je de geslachten al??? Zoals ik er uit opmaak zijn het dus 2 van dezelfde geslachten alleen die kunnen 1 eiig zijn... als je jongen/meisje hebt, is het altijd 2 eiig De 1e pakjes.... nou... wat ik wel kan vertellen is dat beide kindjes een wit broekje hebben... maar welke kleur shirtjes erop komen... tjaaaaaaaaa... hihi Nummer10 en dewy, succes met de was.... Is veel werk he... ow ja...ik doe ff waven. Vandaag 22 weken!!!!!!!
**breekt even in!** Hallo meiden, ik ben 10weken terug bevallen van een prachtige 2-eiige tweeling! 2 meiden... Het is zwaar maar genieten (en valt me 100% mee!) ik heb een boek bol.com | Het Tweelingenboek, Anjo Geluk & A. Geluk | Nederlandse boeken waar ik super veel aan gehad heb en rg leuk vond om erover te lezen. Zoals je ziet is hij nieuw 29.95 (excl. verzending) Incl verzendkosten wl ik hem naar je verzenden voor 24,- Mocht je interesse hebben dan pb me maar even! Ook heb ik leuke kleertjes voor meiden in de aanbieding zowel merk (los verkocht) als overige kleertjes (in pakket verkocht) mocht je interesse hebben dan pb me ook maar even Liefs bb-tje EN heel veel succes met de verdere zwangerschap! (mohten dr vragen zijn pb-tje is welkom...
hello ladies, volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd maar het 7 x prikken is alleen om mn bloed te testen hoor, dus een prikje in je vinger en dan de waardes controleren. Gelukkig nog geen insuline hoeven spuiten, er zijn wat uitschieters maar ik moet het nog een paar dagen aankijken. gisteren een dagje drievliet gedaan met de kids en hun neefje en nichtje, heb wel een rolstoel genomen, want al dat lopen wordt me nu wel te zwaar, en zo ging het best goed en kon ik toch mee. En gelukkig hebben we het de hele dag droog gehouden. Laat die zomer maar komen hoor, lekker in de tuin...... verder alleen erge last bij het slapen, vooral mn ribben, hoop dat er nog eentje gaat indalen en dat er wat ruimte komt.. ikke, nou dat voelen komt echt wel hoor, hier ook 1 placenta aan de voorkant nou mn hele buik gaat gewoon heen en weer, kan tegenwoordig ook echt een hoofdje of voetjes voelen , leuk als je er dan zachtjes tegenaan duwt. ook hebben beide dames de hik, echt lachen is dat. zo Elvinia, we gaan naar de 32 weken, dat is wel een mijlpaal , vond je ook niet , en ja vreetbuien .. ik doe het nu echt niet want het is ook slecht voor de babies, maar het water komt me nu al mn neus uit en ik mis toch wel chocolade hoor..hihi gelukkig ben ik hier klaar met al het wassen van de kleertjes en hangt het heerlijk in de kast, ga wel vaak even kijken we zijn eindelijk uit het geboortekaartje , dus bijna alles is nu geregeld. heb ook van die leuke stoffen vlaggetjes besteld met de namen erop, die kan ik dan mooi elk jaar weer voor het raam hangen als ze jarig zijn mem, fijn dat de echo goed was en je goed van je kindjes hebt kunnen genieten, ook ik ben wel erg nieuwsgierig wat jullie krijgen, maar het is volgens mij wel 2 van hetzelfde geslacht zo te lezen nou hier dan de foto van afgelopen week.... hoop dat ie op t scherm past maar ben dan ook wel nieuwsgierig naar de rest van alle buikjes hoor
Bosaatje, nu snap ik het Pff gelukkig hoef je niet 7x te spuiten! Stel je voor! Haha chocola, daar kan ik ook niet zonder... Wel fijn dat je nu alles al geregeld hebt voor de geboorte, lekker alles al klaar. Leuk idee van die vlaggetjes! Inderdaad handig dat je ze dan ook vaker kunt gebruiken bij verjaardagen. 32 weken, ik zit er al bijna aan! Aankomende zondag 32 weken Ik ga gewoon lekker voor de 38 hoor! Ik hoop dat dat gaat lukken... Mooie foto trouwens! Echt al een flinke buik hoor! hihi ik voel mezelf onderhand ook al een zeekoe. mem, ik ben benieuwd wat de geslachten zijn! Heb je de 20 weken echo nou al gehad dan? Sorry, heb het allemaal even niet meer op een rijtje zitten hoe gaat het trouwens met Latwin, Benji en Ladyfp?? Ik heb al een tijdje niets van ze gehoord... Bij Latwin had een beeb toch iets met het hartje??
Mooie buik hoor! En fijn dat het zo goed gaat dat je toch lekker mee hebt kunnen gaan! Hier ondertussen de magische 28 weken grens overschreden Ik had ook alle kleertje klaar en in de kast. Tenminste de kleine maatjes! Maar manlief wilde maatje 62 ook gewassen en gestreken hebben dus die is ijverig aan de gang gegaan Ik weet niet wie er meer last van nesteldrang heeft Verder gaat het hier op en af. De ene dag goed en de andere dag heel veel last van bandenpijn. Maar ik mag zeker niet klagen! Ik zal weer even een foto van mn buik plaatsen. De foto is van vandaag.