zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Vandaag mijn guo gehad en zowel Jip als Janneke zijn helemaal goed gekeurd. Janneke weegt nu 378 gr en Jip 368 gr. Ik vind het wel grappig hoe ze dat zo weten. Ik weet dat het door met komt, maar toch.

Over de NICU in het wkz. Dit ligt op een apart stuk. Anders als de kraamafdeling. Het is een mooi stuk met alles er op en er aan. En bij het wkz kan je met een webcam naar je kindje kijken als je er niet bent.

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi meiden...

We zijn een weekje op vakantie geweest en heb dus eigenlijk nu niks bijgelezen. Wel dat er nieuwe zwangere zijn? Gefeliciteerd!!

Hoe is het hier met iedereen?
    Hier hartstikke prima.
    De kids krijgen nu echt eindelijk tandjes ( lijkt het ) hihi..

Ze hebben ook een hele leuke vakantie gehad in de vouwwagen. Was heel benieuwd hoe ze het vonden maar ze hadden het super al was onze jongste 2 dagen ziek...

3. riek

riek Nieuw lid

26 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een NICU ligt altijd van de kraam afdeling appart. Het is een afdeling met veel toeters en bellen. Kinderen die met z'n duur worden geboren liggen nooit bij de ouders. Kinderen moeten zowiezo ( is ons verteld ) tot 2000 gram in de couv blijven.

Ik bedoel het ook niet verkeerd Elisabas maar ik merk gewoon dat er in het algemeen niet een goed beeld is als kindjes zo klein geboren worden.

Wij kregen ook de vraag wanneer mogen ze naar huis.. als je dan zegt over ongeveer 9 weken dan kan je je niet voorstellen hoe zwaar dat is. Elke dag je kindjes achter laten en vertrouwen dat het goed komt. Het verlangen om je kindjes thuis te hebben is zo groot. Buiten gaat de wereld door en door en jij leeft alleen maar in het ziekenhuis. En ook al heb je contact via de webcam je wilt maar 1 ding en dat is je kindjes gezond naar huis. Dan zie je al die ouders om je heen wel naar huis mogen. Nee ik hoop echt voor een ieder dit niet mee te maken.

En al gaat het nu heel goed hier bij ons, het blijft moeilijk om te lezen dat iemand een vroeggeboorte heeft. Je denkt gelijk weer terug aan toen....

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Riek, wanneer zijn jouw kindjes geboren? Misschien helpt het om je verhaal hier neer te zetten. Timo mocht gelukkig na 10 dagen mee naar huis, maar de tijd in het ziekenhuis is heel heftig geweest. Het heeft mij denk ik wel een jaar gekost om dat een plekje te kunnen geven. Heb mijn verhaal hier op zp regelmatig gedaan, het feit dat andere mama's het herkennen en willen lezen deed mij goed. In het echte leven had ik die (h)erkenning totaal niet.

Linda en Myloon, wat fijn dat jullie echo's (guo) goed waren.

Ikke, welkom terug van vakantie. Klinkt gezellig, met z'n allen in de vouwwagen!

Wij hebben een rustig dagje gehad. Ik ben pas op de helft, maar voel me echt zo belabberd. Als ik niets doe gaat het wel, maar zo gauw ik meer doe dan een klein rondje over ons vakantiepark (je moet toch iets met een peutertje) kan ik niet meer lopen. Daarbij nog een flink ontstoken oog, dus ik ben wel klaar met vandaag.
    Sorry voor de klaagmodus, maar waar ik mijn voeige zwangerschap met 24 weken nog 15 km door de ardennen wandelde, is nu drie keer een kwartier van en naar de trein me al teveel. Hoe anders kan het zijn...

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb over een half uur geslachtsecho pffff zenuwachtig!!!! Ik denk heeel erg 2 jongens!!

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sammy woow zo laat pas???
    En en en???????? Wat zijn het??? En alles goed met de kiddies?

Elisabethas, thanx.. het was ook errug gezellig. Veeel te kort.. Haha.. maar ja.. meteen de dag erna weer werken maakt wel heel abrupt een einde aan de vakantie he..
    En elke zwangerschap is anders meid. Je moet al veel energie stoppen in je oudste, dus vind het niet gek dat je je belabberd voelt. Doe rustig aan meid.. een tweelingzwangerschap is ook zwaarder dan een eenling he....

Riek, het is de eerste keer dat ik jou hier zie maar schrik wel van je berichtje wat je schrijft. Ik snap dat het je kwetst als iemand vraagt of de kindjes op de kamer liggen. Ik denk dat het gewoon een vraag was waar ff niet bij stil is gestaan.
    Overigens heeft elk zh andere eisen. Onze kids waren uit de couf na 1,5 week. Toen lagen ze in een gewoon bedje met een gewicht van net boven hun geboortegewicht. Dus het kan ook anders.

Nienke ik lees dat je bent bevallen. Van harte gefeliciteerd! Een ze hele snelle bevalling zeg. En hopelijk zijn de kids zo sterk dat ze snel sprongen vooruit maken richting een open couf. Ze hebben een goed gewicht zeg. Onze meiden waren net 100 en 200 gram zwaarder met 35 weken...

Hier hadden de kids ook nog wel een langere tijd kunnen blijven zitten als ze goed door hadden gegroeid. Ze zaten veilig in mijn buik en heb geen last van weeen of wat dan ook gehad. Er zijn veel mensen waarbij de kids wel tot de 36-39 weken blijven zitten.. dus dames, niet ongerust maken he... ik had dat ook hoor. telde echt de weken af.. eerst tot de 12, toen tot de 20 weken echo, toen tot de 24 weken en daarna tot de 28 weken. toen ik die had gehaald was ik zoooooow blij. Toen ik met 31 weken in het zh kwam telde ik af naar de 32. De artsen gingen voor de 34. En toen ze met 34 weken zeiden, je meiden worden met 35 weken gehaald als ze het goed blijven doen, toen ging ik ook echt voor de 35 weken. Ze waren gewoon ini mini en een oorzaak is nooit gevonden want alles was perfect in orde... ( zo, ook nog ff snel mijn verhaal gedaan voor de mensen die hier pas later in zijn gesprongen dan bijna een jaar geleden :p )

Verder ga ik vanaf hier weer gewoon mee lezen.
    Ben af en toe een paar daagjes niet hier vanwege veel werken en eigen webshop waar de artikelen voor binnen komen.. dus ik reageer af en toe tussendoor als het kan.. hihi..

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Een jongen en een meisje 😍 zo gelukkig!!

8. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sammy, gefeliciteerd! Wat leuk!!! Heerlijk om te weten hè...:D

9. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Sammy gefeliciteerd

10. riek

riek Nieuw lid

26 aug 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elisabethbas.... onze kinderen zijn 10 maanden en kerngezond, ik ga hier niet mijn verhaal doen aangezien ik daar geen behoefte aan heb. Het stoorde me alleen dat ik het gevoel heb dat sommige mensen echt niet begrijpen wat het inhoudt wat het is om een vroeggeboorte te hebben. En misschien is dat maar goed ook. ( hebben jullie kleine kinderen grote zorgen gezien? Dat is een NICU en zo klein kunnen de kindjes dus zijn )

Ikke ik denk dat jou kindjes een voorsprong hadden zowiezo kwa gewicht maar die 5 weken extra mama buik zijn zooooo belangrijk geweest.

Verder laat ik het hier maar bij en ik wens jullie nogmaals een hele fijne zwangerschap toe zonder angst want het gaat vaker goed dan niet goed natuurlijk. En zeg nou zelf een tweelingzwangerschap is toch wel heel bijzonder!

@Nienke heel veel sterkte de komende weken. Zet m op meid en geniet van de kleine momentjes van het buidelen want was is dat bijzonder he? Gefeliciteerd!

11. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nienke, wat fijn dat alles na zo'n onverwachte bevalling goed gaat en jullie goed opgevangen worden. Nu genieten van de kleintjes!

Sammy, gefeliciteerd met een jongen en een meisje!!

Andere dames; fijn dat de termijnecho's goed waren!

Elisabethbas; die vermoeidheid is herkenbaar, en zeker met een kleine die rondloopt zal een tweelingzwangerschap een hoop energei kosten!

Ikke, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad!

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb niet bijgelezen, ben eindelijk bijkomen van de reactie op de bloeddruk verlagers waar ik mee moest stoppen afgelopen zaterdag omdat ik van de wereld niks meer wist ctg goed bloed goed urine ok.
    Nu vandaag en donderdag controle...

Gister heeft vriend buikfoto's gemaakt; voor mijn doen is die giga bij mn dochter was ik de helft van de helft :)..

bovenkant
    Bekijk bijlage 346538

zijkant ( me afvragend waar dit naar toe gaat ;))
    Bekijk bijlage 346539

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh mama mars, een enorme buik! En je moet ook echt nog een hele tijd! Vrees dat ik er over een week of 10 ook zo bij loop.;)

14. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Zo mama mars dit is ons voor land hihi. Sterkte met je toeter

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Het leuke er aan is, dat het niet eeuwig is en het einde in zicht is haha... Maar ja ik verlang er wel weer naar om normaal te kunnen slapen en niet zoals de afgelopen 14 dagen 2 uur per nacht... Vannacht helemaal niet geslapen, die buik zit zoooo in de weg hele truckendoos open getrokken maar nee slapen lukt echt niet ons bed ligt vol met dekbedden (2x 2 pers 1x 1 pers) 1 voedingskussen, een kussen van de bank, de waaier loeit de hele nacht, rustgevende druppels, pcm voor de nacht, aan het voeteneind liggen met mn hoofd, ik slaap echt niet...

Maarrrrr nog een paar weken en dan is ons wachten beloond :D

16. Derbi

Derbi Niet meer actief

Lieve Dames,

Ik speelde al een tijdje met de gedachte, maar ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga stoppen met zp. Aangezien ik in dit topic het meest actief was, zet ik hier ook mijn laatste bericht neer.

Ik wens jullie veel geluk met de zwangerschap en de kindjes! Ik ga lekker van die van mij genieten.

Het beste! Liefs!

17. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Derbi, jammer dat je gaat stoppen.
    Het gaat je goed, geniet van je kinderen!!

@Mama mars,
    Wat een behoorlijke buik.. volgens mij is hij bij jou wel dikker dan bij mij!?
    Slecht slapen herken ik ook, al trek ik denk ik 5 uur uit een nacht. Met wel 5/6 keer wakker worden.

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Derbi, jammer maar je moet doen wat jou het beste voelt... Het ga je goed en misschien zien we je nog eens als gast :)...

Ik heb geen idee wie dikker is haha ben het niet gewend lol...
    Ik ben jarloers op 5 uren slaap per nacht, ik zie de minuten wegtikken op de wekker, dat is echt zooo frustie..

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Derbi, jammer dat je stopt! Geniet van het mama-zijn!

Slapen, niet jaloers worden hoor dames, maar ik slaap zo'n 9-10 uur per nacht. En nog heb ik zo vreselijk veel slaap. Bij Timo tot de laatste nacht goed geslapen, al moest ik er toen af en toen uit voor een anti-maagzuur pilletje. Ik heb zelfs tot bijna het eind om mijn rug kunnen slapen, dat lukt nu miet meer, maar gelukkig ben ik vnl een zij-slaper.
    Tips heb ik helaas niet...

Net terug van de fysio. Hij verbaasd zich erover dat het niet beter gaat na drie behandelingen, maar mijn bekken zit nog muurvast. Denkt dat mijn klachten ook wel te maken hebben met mijn vorige bevalling, dat mijn bekken toen een behoorlijke opdonder gehad heeft waar ik nu de gevolgen van ondervind.
    Ik ga donderdag eens babbelen met de bedrijfsarts. Ik werk zelf op p&o dus ik ken haar heel goed. Volgende week ga ik (vier) halve dagen werken, dan de eerste twee weken van oktober vakantie vanwege onze verhuizing en de laatste twee weken drie halve dagen. Maar als ik me dan nog zo voel dan kom ik die laatste twee weken niet meer. Daar begon mijn leidinggevende vanochtend over, dat ze me in oktober eigenlijk niet meer terug zag komen. Dat ga ik dus met de bedrijfsarts bespreken.

20. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Jeetje mama mars dat slechte slapen is wel heel erg.
    Wij hebben nu een boxspring met dikke topper. Je zakt weg in de topper dus mijn hele buik wordt ondersteund door de topper waardoor slapen bij mij nog goed gaat. Ik moet er wel 10 a 12 keer per nacht uit. En ben vanaf 5.00 uur klaar wakker.

elisabethbas wat balen dat de therapie van je bekken niet helpt. Ik moet zeggen dat mijn bekken steeds beter wordt. Ik weet niet wat het is maar heb bijna geen pijn. Ja soms in mijn billen. Maar dan even masseren en het is weg. Ik wens je veel sterkte.

Ik weet niet of ik het jullie al had verteld, maar van het weekend heb ik de babykamer gesausd. De meubels die we hebben staan op hun plek. Gisteren een kast bij ikea gehaald voor de exta dingetjes. De kamer is best groot maar met twee bedjes een commode, een kleding kast is het snel vol.
    Vandaag met mijn moeder begonnen met inrichten en wat dingen wassen. Als het straks nog een keer moet dan moet het maar, maar ik wil rust in mijn hoofd. En dit helpt er lekker bij. Zodra alles klaar is post ik foto's

Deel Deze Pagina