Linda, zo vaak plassen . Hoe is dat overdag? Ik hoef niet meer dan normaal. Heel fijn dat je bekken zo goed gaat. En lekker het kamertje zo ver klaar. Wij gaan na de verhuizing lekker beginnen. Zoooo veel zin in! Geeft inderdaad rust in je hoofd als het af is.
Oke, ik mag niet klagen wat slapen betreft dus ook al vind ik 5 keer eruit best veel. Hier is het kamertje nu inmiddels helemaal klaar, de kleertjes zijn gewassen. Heb de helft al gestreken en gevouwen... de andere helft daar moet ik nog even puf voor vinden.
Phoe lijkt me echt zwaar als je zo slecht kan slapen! Ik heb bij mijn dochtertje tot het einde goed geslapen, ben benieuwd hoe dat nu zal zijn.
Nienke gefeliciteerd! Wat onverwacht zeg. Fijn dat je kids het goed doen. Mama mars wat een buik. Ik was ook foto's terug aan het kijken en had ook een flinke toeter maar volgens mij toch kleiner dan jou. Slapen ging hier ook slecht. Moest er ieder uur uit om td plassen. Zonder een lading kussens kon ik gewoon niet liggen. Op mijn rug liggen kon absoluut niet. Op mijn zij moest ik steeds wisselen pijn in me heupen en schouders etc. Sliep met skatehandschoenen vanwege carpaal tunnel syndroom. Ik sliep beneden en verhoogd bed omdat ik anders niet in en uit bed kon en was dicht bij wc. Wat een hel als ik eraan terug denk. Ik lees af en toe hier mee, maar weinig tijd te reageren.
Hoi dames. Heb t een beetje druk maar wil snel even uitgebreid lezen en reageren. hoop iig dat alles goed gaat met iedereen.
Overdag verschilt het per dag. Ik heb dagen dat ik heel erg veel moet, maar ook dagen dat ik nog maal moet. Dat ik zoveel moet plassen komt omdat "Janneke" helemaal onderin mijn bekken tegen mijn blaas aanlicht. Maandag ook bij de echo. Tussen mijn blaas en haar hoofd liggen alleen de lijnen van mijn blaad en vruchtzak verder niks. Dus ze is nu mama al lekker aan het pesten hihi Heerlijk dat jij ook na de verhuizing kunt beginnen aan de babykamer. Alvast veel plezier
Zo de huishoudster is er dus even snel een foto van de babykamer... Heb er maar 1 gemaakt gewoon voor het idee.. Moet iemand nog iets leuks laten halen voor in de kubussen enz. Bekijk bijlage 346748 Zal van de week betere foto's maken met de kledingkast etc er ook op lijkt nu net of we die niet hebben
Mama Mars, mooi kamertje. Zo rustig! (misschien moet je daar gaan slapen, gaat je bloeddruk naar beneden ) Hier, ik durf het nog niet definitief te zeggen, maar gisteren en vandaag is mijn bekken beter dan eerder. Hopelijk slaat de therapie aan en is dit een stijgende lijn. Met mijn humeur is het in ieder geval beter, want sinds deze week voel ik de kids echt duidelijk schoppen en bewegen. Zelfs mijn man heeft ze al heel goed gevoeld. Ik word daar echt heeeeeel vrolijk van! Ook omdat ik ze beide voel (helemaal boven en helemaal onderin mijn buik), geeft me toch het idee dat het kleintje het ook goed heeft. Dat hij in ieder geval de kracht heeft om te schoppen. Vandaag nog een dagje 6 uur werken, dan ga ik vanaf maandag terug naar 4 uur per dag. Heel fijn want de laatste uurtjes van mijn huidige werkdag zit ik meer te gapen en naar het scherm te staren dan dat ik effectief aan het werk ben. Kan ik beter even tukken!
Onze hummels zijn nu precies 1 week oud! Kan het nog steeds niet bevatten. Ze doen het super goed. Drinken volledig van mijn moedermelk ( via sonde) en doen de rest zelf. Elke dag mogen we ze lekker vasthouden. Echt super fijn. Het is emotioneel wel echt een rollercoaster en met de gebroken nachten van elke 3 uur kolven best zwaar. Denk gewoon aan het moment over paar weken dat ze naar huis mogen dat maakt alles weer goed!
Wat fijn dat ze het zo goed doen Nienke en ze jouw moedermelk krijgen, krijgen ze toch alle goeds mee! En heerlijk dat jullie ze lekker kunnen vasthouden elke dag. De gebroken nachten zullen zeker veel van je vragen. Knap hoor hoe jullie het doen!
Wat fijn Nienke om wat van je te horen. Ik zat toevallig vanochtend aan je te denken. Wat fijn dat de kids het zo goed doen en dat ze volledige mama melk drinken. Het is het beste wat je je kids kan geven. Echt top dat je dat doet. En ja de gebroken nachten zullen veel van jullie vergen. Net als alle emoties. Heel veel sterkte ermee, ik denk aan jullie
Nienke, je klinkt heel positief! Ja, de gebroken nachten zijn zwaar, maar als je ziet dat je kindjes het goed doen op jouw melk dan is dat alles waard!
Wouw dat gaat goed Nienke, geniet van de momenten die jullie samen hebben... Dat ze het goed doen op mama melk is alleen maar mooi meegenomen!!! Helaas is hier gister een groeiachterstand geconstateerd baby 1 is 1400 gr nu (was 1361 9 dagen daarvoor) en baby 2 is 1910 gram (was 1522 9 daarvoor)... Ook heeft baby 1 zoals het lijkt minder vruchtwater dan de bedoeling is maar dit is niet op 1x te beoordelen... Maandag weer ctg en donderdag ctg en groeiecho. De achterstand is (nog) niet zorgwekkend maar dat de baby zo weinig gegroeid is is niet in ons voordeel gezien de rust die ik al 3 weken heb. Maandag heb ik er vandaag nog een consult uit weten te slepen met de gyn omdat bij Faith dit ook allemaal precies zo ging (op de ontsluiting na) ene keer bloeddruk goed andere keer te hoog (hij was nu overigens weer goed) en de achterstand. hier kregen we na onderzoek van de placenta door de pathaloog anatoom te horen dat we blij mochten zijn dat Faith uberhaupt levend op de wereld is gekomen heb ik toch een aantal vragen welke voor mij belangrijk zijn. Maar vooralsnog ben ik heel rustig en maak ik me niet directe zorgen. Maar voor mn eigen gemoedsrust vond ik het toch wel belangrijk om allemaal goed op een rijtje te krijgen voor zowel de gyn als mezelf aangezien ik in een ander ziekenhuis onder behandeling was bij Faith.
Nou mama mars, laat ze jullie maar goed in de gaten houden. Goed dat je aan de bel getrokken hebt, moedergevoelens kloppen meestal wel... Wel fijn dat je bloeddruk goed was gisteren.
@nienke: gefeliciteerd met je kleintjes, wat fijn dat het zo goed gaat ondanks dat ze zo vroeg geboren zijn. @mamamars: wat een prachtig kamertje heb je! Goed dat je gezorgd hebt voor extra controles, wordt wel spannend zo!
Hier gaat het goed. Woensdag even weer naar de gynaecoloog geweest en ze zitten qua groei vrij dicht bij de curve voor eenlingen. De ene weegt nu 635 en de ander 647 gram. Wat schiet het nu alweer op! Ook ik heb echt naar de 24 weken grens toegeleefd, merk wel dat het echt spannender is dan de vorige keren. Ook qua energie idd, ik moet echt s middags een dutje doen en anders moet ik het bekopen met veel harde buiken.
Wouw wat een mooie gewichtjes Anneke.. Fijn dat alles weer goed lijkt... Ja bij Faith was het continu kastje muur gedoe, ik wil duidelijkheid klaar, want als hier het zelfde aan de hand zou kunnen zijn dan ga ik in staking, dan laat ik me niet afschepen met controles... Mijn meisje blijkt een gigantische vechter te zijn geweest in mijn buik... En dank god (al ben ik nie gelovig) op mn blote knieeen dat ze er zo goed van afgekomen is... Wil die onzekerheid echt niet hebben de laatste weken.. Maar dat zal in het gesprek van maandag allemaal duidelijk worden....
Ben er even niet geweest vanwege vakantie... Maar nu alles even bijgelezen... Nienke: Jeetje, wat heftig zeg!! Van harte gefeliciteerd met je 2 kanjers! (zijn het eigenlijk j/j-m/m-j/m?) Maar jeetje, wat pittig zeg! Gewoon nog naar t werk fietsen en dan opeens vanuit t niets... Wel super dat ze het zo goed doen!! En wat fijn dat je ze moedermelk kunt geven! Zo geef je ze toch het beste wat er is. Maar het lijkt me ook wel heel pittig allemaal hoor! Heel veel sterkte!! Hopelijk blijft alles zo goed gaan en kunnen ze over een aantal weken lekker mee naar huis!! Mamamars: Wat een super leuk kamertje!! En wat een onzekerheid... Maar fijn dat ze het zo goed in de gaten houden! Hopelijk blijft alles goed gaan! Myloon: Wow, wat super dat het nog steeds zo goed gaat me jou!! Anneke: Wat fijn dat het zo goed gaat!! En goed naar je lichaam luisteren en dat dutje gewoon doen hoor!! Hier alles prima! Zit een beetje te wachten tot mijn buik gaat groeien hahaha. Ben aan het kijken naar een echocentrum om toch de geslachten wat eerder te weten te komen. Ik heb het idee dat ik het kamertje nog niet kan schilderen als ik het niet weet haha. En wil daar niet tot 20 weken mee wachten eigenlijk. Dus nu in Papendrecht een gevonden die het vanaf 14 weken doet. Heb ze een e-mail gestuurd of dat slim is of dat het beter is om toch nog even te wachten. Wil het zo graag weten!! haha Morgen naar de gyn. Hopelijk dan een uitwendige echo. Die van vorige week was namelijk nog steeds inwendig. Ben benieuwd!