zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mama mars, mooi kamertje zeg. En idd.. ze moeten je goed in de gaten houden.

Nienke wat fijn dat ze jou melk krijgen zeg. Hier heb ik dat nooit gedaan. Ze kregen andere speciale melk.. haha

Anneke mooie gewichtjes!

Marral, fijn dat alles goed gaat. Haha.. jij wilt echt graag weten wat
    het wordt he. Ik persoonlijk wilde het ook echt graag weten maar vond het zonde geld aangezien we veel echo's kregen. Overigens hebben ze het hier pas met 19 weken kunnen zien.

Verder ben ik druk druk druk...
    Kom snel weer uitgebreid kletsen.

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @marral: waarschijnlijk gaat het met je buik straks wel snel zat hoor! Ik krijg al veel vragen hoe lang ik nog moet... Nou, eigenlijk nog best een tijdje... Heb je genoten van je vakantie? Wij krijgen twee jongens, weten dat vanaf achttien weken denk ik, toen wilde de gyn wel even kijken.

@mamamars: je hebt groot gelijk dat je voor je kindjes opkomt, vooral geen onnodige risico s lopen met zoiets kostbaars! Kennen wij elkaar niet nog van een paar jaar terug moeders in Friesland?

3. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @mamamars. Wat vervelend zeg! Maar probeer positief te denken want die groei echo's zijn echt niet heel nauwkeurig! Mijn meise werd te klein geschat, onder de p3, 1320 gram, ze was echter 1590 gram! Wel goed dat ze het goed in de gaten houden vooral ivm je voorgeschiedenis. sterkte en hopelijk valt het mee!

@all. Kleine update. Onze hummelsdoen super goed! Meid alweer 1690 gr, jongen 1530 gr. kleine meid was al zelfs zo goed dat ze in badje mocht! Zo bijzonder. Mis ze alleen zo erg als ik thuius zit,...heb ook prematuren kleertjes gekocht. Die mogen ze ook binnenkort aan. Maakt niet uit dat ze in de couveuse liggen.

4. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    @nienke: Gefeliciteerd met T en A :D
    Hoop dat ze snel naar huis mogen.

Ben al een tijdje niet geweest, maar heel druk geweest.
    Hebben een huisje gekregen en dus druk bezig alles op tijd af te krijgen.

Kids mogen deze week of begin volgende week eindelijk naar huis na bijna 3 maanden :D
    Dus in superspeed verhuistempo alles af maken :p
    A. Is nu 3450 gram en krijgt 6x 90cc, L. Is nu 2860 gram en krijgt 6x 80cc

5. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Babywish wat fijn dat je kids voglende week naar huis mogen. En wat fijn dat jullie ook een huisje hebben gekregen. Succes met klussen. Lijkt me best pittig. En klussen en je kids in het ziekenhuis. Knuff

6. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Nienke wat fijn dat je kids het zo goed doen en dat jullie meid al in badje mocht. Heb je dat zelf gedaan of geholpen? En ook goed van je dat je kleertjes hebt gekocht. Je straalt positiviteit uit en dat vind ik erg knap van je.

7. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @linda: echt heerlijk hoor dat ze binnenkort naar huis mogen.
    We kregen vandaag een telefoontje dat ze al bezig zijn met het ontslag, en dat ze dus deze week naar huis mogen.
    Huis moet nog even thuis worden, nog een beetje aankleden met kaarsjes en wat aan de muur hangen etc.
    De wc, douche en keuken nog schoonmaken en dan servies, pannen etc. erin.
    Wat leuk dat jullie ook een jongen en een meid krijgen.
    Toen wij geslachtsbepaling hadden van onze tweeling dachten ze dat we twee meiden zouden krijgen. En bij de 20 weken echo zagen we dus dat meisje 2 een aanhangseltje had gekregen :p

8. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik lees dt nienke is bevallen!!! van harte gefeliciteerd meid!!!
    hopelijk gaat alles goed en gaan je kleintjes met sprongen voorruit!!
    het is een heftige tijd die jullie nu ingaan maar alles komt goed!!!

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    super babywish dat ze deze week mee naar huis mogen!! heel bijzonder moment...en dan zit je dadelijk en dan ben je zielsgelukkig maar ook tegelijkertijd ken je je eigen kindjes helemaal niet :( ik heb daar heel veel last van gehad dus hopelijk ga jij dit niet zo ervaren!!

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hihi mama mars balen he die nachten..hier nog iemand die niet meer sliep in de zwngerschap...ben 2x in zh gaan slapen met medicaite omdat ik niet mee kon.....sliep vaak 3 uurtjes en dan s morgens vanaf 7 uur nog 2 uurtjes.....en bij iedere draai die i maakte meteen harde buiken...pfff leuk zwanger zijn ahahahaha ben blij dt ik er er vanaf ben!!!

hier zijn mijn schatjes alweer bijna 5 maanden..wat gaat de tijd toch snel!!!!
    N. weegt nu alweer 5.8 kg en J. alweer 7.1 kg dus het gaat super goed!! hebben achterstand dik ingehaald :)

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Marral, buikje gaat vanzelf goeien hoor! Begon bij mij rond week 13-14. De gyn heeft bij mij in week 15 de geslachten gezien, had er niet om gevraagd maar ik vond het heerlijk om te weten!

Nienke, wat fijn dat je kids het zo goed doen. Vreselijk hè om ze achter te moeten laten? Zit je daar in je 'lege' huis terwijl je net papa en mama geworden bent. Komt goed meid, ze komen binnenkort naar huis!

Babywish, jaaaaaa, bijna zo ver! Wat Sasje schrijft hebben wij ook zo ervaren (niet te vergelijken hoor, Timo lag 10 dagen in het ziekenhuis). Dan kom je thuis met je maxi cosi(s), jasje open, kindje ligt te slapen. En dan? In het ziekenhuis is alles gepland en geregeld, anderen bepalen wat goed is voor je kindje, maar thuis moet (mag) je het ineens zelf doen en dan weet je het even niet meer. Gelukkig was mijn moeder er, die zei: ga eerst maar eens even op de bank zitten met z'n drietjes. Heerljjk moment!

Sasje, leuk, goede berichten! Heerlijk dat alles nu goed gaat, na zo'n zware zwangerschap.

Hier, net weer naar het LUMC geweest. Gelukkig voor de laatste keer, want in de spits van Hilversum naar Leiden is geen pretje. Ze hebben de 20-wekenecho waar ze vier weken geleden aan begonnen waren, afgemaakt. Allemaal goed. En alle metingen gedaan, die waren ook heel goed. Kids groeien mooi, kleintje lijkt iets dichter naar de grote toe te komen, maar ze benadrukten wel de foutmarge van 5-10%. Dopplermetingen waren ook heel goed. Artsen tevreden dus wij blij!
    Morgen kunnen we een afspraak maken in het WKZ. Wel fijn hoor om straks weer een 'eigen' ziekenhuis te hebben, in de commotie van de afgelopen weken zijn mijn controles er volledig bij in geschoten. Vroeg met of ze mijn bloeddruk eens wilden meten, omdat ik soms wat flauw ben en lichte hoofdpijn heb. Idd lage bloeddruk, 90/55 terwijl ik altijd een optimale druk van 120/80 heb. Niet erg verder, maar kan wat duizelig en flauw zijn.

Verder, bekkenklachten lijken onder controle. Nog niet over hoor, maar veel beter mee te leven. En dus schoot het me gisteren ineens in mijn onderrug. Kon wel janken, dat er ook nog eens bij! En leg dan maar eens een peuter van 14 kilo in zijn ledikantje. Donderdag weer fysio.
    Over vier weken heb ik twee weken vrij voor onze verhuizing. Daarna zou ik nog twee weken werken, maar dat ga ik niet meer doen. Mijn lijf is me behoorlijk hard aan het terugfluiten. Op mijn werk is alles geregeld, vervanger is gisteren begonnen, dus ik kan met een gerust hart een stapje terugdoen. Aan die acht halve dagen zal het ook niet meer liggen...

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Heb niet bijgelezen excuse!

Vandaag eindelijk gesprek gehad met de gyn.

Het was een lang informatief gesprek, alle papieren zijn in dit ziekenhuis behalve de brief van de pathaloog anatoom met de bevinding van de placenta van Faith.
    Om een heel lang verhaal kort te maken krijgen we een echo in het UMCG deze week of begin volgende week dit voor mijn gyn als stok achter de deur voor ons een extra extra om eventuele zorgen af te nemen.. Maar in ieder geval dat er twee medische ogen naar onze kleine muppet.

Ik hou zelf het foutpercentage in acht en dan valt het wat mee. Qua verschil in gewicht zitten ze al op de max... Hier doen ze geen bevallingen voor de 32 weken maar mocht deze week een ctg niet goed zijn dan halen ze ze hier hoe dan ook en hangt het van de baby's af of ze alsnog overgeplaatst worden... Ik zeg erbij dat dit enkel is als er een ctg niet goed is en er 'noodzaak tot ingreep' nodig is.

Mijn gyn zal nog een hartig woordje bebellen met mijn oude gyn in het andere ziekenhuis over waar in vredesnaam de brieven met de bevindingen van de PA zijn omdat deze nu toch wel ernstig van belang zijn.

Wij zelf zijn gerustgesteld we weten waar we aan toe zijn mocht een van de kids het niet naar de zin hebben in mn buik...
    We wachten de echo in het UMCG met hun bevindingen af. We hebben hier donderdag nog een groeiecho en ctg staan welke als we later dan donderdag terrecht kunnen gewoon doorgaan...

Ben blij dat ik dit gesprek afgedwongen heb en sta straks niet voor verassingen.

Liefs

13. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @sasje: ik heb er al wel last van hoor :(
    Ik voel me zo'n slechte moeder.
    Ze zijn nu al bijna 3 maanden, en ik ken m'n eigen kinderen nog niet eens.
    Ik wist bijv. niet eens dat A. smakgeludjes maakt in haar slaap.
    En dat L. nu al een behoorlijk pittig karaktertje heeft.

Maar we hebben morgenochtend een gesprek met de kinderarts om 11:00 en dan blijven we gelijk rooming-in tot donderdag, en daarna mogen ze als het goed is mee naar huis :D

14. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @mamamars: alvast heel veel succes bij de echo.
    Als je kindjes gehaald moeten worden dan komt alles echt wel goed met ze hoor.
    Maar hoop natuurlijk dat ze gewoon nog een tijdje blijven zitten.

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Jaaa daar zit ik ook niet over in, hou me vast aan de positieve berichten hier. Ben gelukkig bekend in het UMCG dus heel vreemd zal het niet voor me zijn daarzo, maar had wel gehoopt het over te slaan :) deze zwangerschap. Maar 'gelukkig' is het in prinipe voor 1x.

Wat fijn dat er eindelijk uitzicht is op het naar huis gaan!!! Heerlijk zeg... Dan kan het ultieme genieten en het leren kennen beginnen... En slecht ben je nooit in een geval als deze...

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh Nienke tuurlijk mis je ze. Maar over een tijd mag je ze heerlijk elke dag bij je houden als ze groot en sterk genoeg zijn.

Babywish dikke knuf. Niet fijn als je je zo voelt. Wel fijn dat ze waarschijnlijk donderdag mee naar huis mogen. Echt super nieuws. Heeft ook lang genoeg geduurd he.
    Hier heb ik geen last gehad van die gevoelens maar ik was er ook bijna de hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
    En wat leuk dat jullie een huisje hebben. Een nieuw dan.. lekker settelen dalijk met z'n alle.

Sasje zoooooooow wat groeien die van jou hard. Hier was Z pas met 10 maanden 6800 gram en R was 7600..

Echo's, hier hadden ze onze kleine mup ook geschat op 1200 gram. En onze grote mup op 1500. Vandaar dat ze zijn gehaald. Uieindelijk was kleine mup 1640 en grote mup 1775. Was zo bilj dat de echo's niet klopte

Nu ga ik pitten...

17. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Zo ik heb n hele tijd niet geschreven, maar wel alles elke dag meegelezen...hopelijk krijg ik nu wat meer tijd om mee te kletsen.

Ik ben inmiddels ook alweer 22 weken en we hebben ook n goede 20weken echo gehad. We weten gelukkig nog niet wat het gaat worden, en hopen dat ook zolang mogelijk vol te kunnen houden ondanks alle echo's ed... Ik vind het inmiddels wel al flink zwaar en werk momenteel al 3 halve dagen, maar denk dat t er vrij snel nog minder worden of al helemaal geen meer. Mijn buik is al heel fors en ik doe lichamelijk werk, dus dat valt niet mee.
    Ook onze eigenwijze dochter van bijna 3 maakt het niet makkelijker haha...

Ik zal zsm proberen te reageren op jullie en meer actief te zijn op dit forum, want het is toch wel erg leuk om 'lotgenoten' te hebben!

Alvast n fijn weekend allemaal!

18. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tojo, leuk dat je er weer bent! Veel herkenning in je verhaal. Ik werk nu vier halve dagen, maar met moeite en zonder veel enthousiasme. Nog drie weken werken, daarna heb ik twee weken vakantie. Of ik daarna nog terug ga (voor 2 weken) weet ik niet.

Lastig hè, als je er nog eentje rond hebt lopen? Ze zijn zo klein dat ze het echt nog niet kunnen begrijpen als mama het wat zwaar heeft.

Fijn dat je 20-wekenecho goed was. Hoe heb je de afgelopen weken beleefd? Geen lastige situaties met je twins gehad?

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
  20. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @elisabethas. Wij hebben de donkey bugaboo.
    @babywish. WT fijn dat ze naar huis mogen! Hoeveel wegen ze nu? En zijn ze helemaal goed de ziekenhuis periode doorgekomen? Vindt je ook dat je echt overspoelt wordt door mensen enzo : neonatoloog gesprekken, zaalarts, verpleegkundige, fysiotherapeut, maatschappelijk werk, lactatie kundige etc etc. Wordt me soms teveel. Gle zijn zijn trouwens de hoofdjes van jullie kindjes? Ik ven bang ze echt Zon prematuren hoofdje krijgen. Zie jr. Nu al beetje omdat ze niet op hun achter hoofdje kunnen liggen.

@all. Vind het soms exht lastig mijn platte buik te zien! Hb voor mijn gevoel echt een fase an de zwangershap gemist. Heb niet echt afsheid kunnen nemen van de schopjes jn mijn buik
    Enzo. Beetje lastig te omschrijven. Daarentegen ben ik nu super gelukkig en rijk met mijn twee mooie kindjes waar ik nu extra van kan genieten nu ze buiten mijn buik zijn. Vandaag mijn kleine meid haar eerste roze overslag hempjr aangedaan, zo schattig! Ze zijn vandaag ook alweer 2 weken oud! Ook heb ik ze allebij samen vast gehouden, echt bijzonder!

Deel Deze Pagina