Ik heb al een behoorlijke buik, het lijkt wel alsof ik minstens een week of 8 verder ben haha..... het zijn bij mij nummer 2 en 3 dus dan gaat het ook harder maar ik kijk elke keer weer met verbazing naar mijn buik. Jij al een buikje? Helaas verder niet een geweldige zwangerschap, ik was al heel vroeg misselijk en met 6 weken aan de emestafene zetpillen en vanaf week 8 in de ziektewet. Het gaat nu iets beter, hoef niet meer elke dag te spugen gelukkig maar wel nog af en toe als ik opsta in de ochtend. Sinds een week of 2 bekken klachten die steeds erger worden en ik merk gewoon dat ik maar weinig kan en dat frustreert enorm! Wel bijzonder om heel af en toe al beweging te voelen in mijn buik en ben super blij dat het een meisje en een jongen zijn Hoe gaat het met jou? Groetjes Marjon
@Marral: wij hebben een tweelingbox gekocht, neemt wel veel ruimte in, maar dan hebben ze wel lekker veel ruimte om te spelen. En met een peuter en een kleuter die de kamer door rennen, vind ik het ook wel een veilig idee. @Zawjatu: ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het inderdaad een ijzertekort is dat dit veroorzaakt. Ik zat inderdaad te laag en heb extra pillen voorgeschreven gekregen en ik merkte gisteren al echt dat ik opknapte. Vandaag had ik niet eens een dutje nodig! Dus ja, blijkbaar gaat het echt zo snel. Gek he? Over buikjes: mijn buik ziet er serieus uit alsof ik al bijna moet bevallen. Inderdaad groeit het natuurlijk sneller als het niet je eerste is en twee nemen nu eenmaal meer ruimte in dan een. Het is opvallend hoe vaak mensen me vragen of het niet bijna zover is!
Wij gaan ook voor een gewone box, mocht ik er veel gebruik van maken heb ik er toch nog één extra nodig leen ik die van een vriendin. We hebben een hond en ik vind het gewoon een fijne en veilige plek voor als ik even naar de wc moet of zo
Nienke, wat fijn weer wat van je gelezen te hebben, en wat doen ze het goed!! Heel gek idee dat wij zo dicht bij elkaar liepen wat betreft zwangerschapsduur, mijn kids nog steeds in mijn buik zitten en die van jou al even geboren zijn. Maar nogmaals, top dat ze het zo goed doen!!!! Wij hebben de babykamer bij babydump gekocht en daar kregen wij een gratis box bij. Wel de eenling versie maar dat gaf ook onze voorkeur. Dit proberen we zo lang het goed gaat vol te houden, we zien wel verder tegen de tijd dat het iet meer samen gaat. Dan is een tweede (via marktplaats misschien) zo erbij gevonden. Hier gaat tot nog toe alles goed, wat betreft gewicht is het een schatting dat ze maken. Bij mijn laatste echo afgelopen donderdag waren ze zo rond de 2260 en 2500 gram dit was met 34,3 dagen. De echoscopiste gaf wel aan dat het dus om een berekening gaat, hoe ronder en groter de buik, hoe moeilijker het op te meten is. Mijn volgende echo en afspraak met de gynaecoloog is met 36,3, ik vind het wel spannend worden en hoop dat ik dat nog haal!!
Wauw spannend Myloon, en de gewichten zien er goed uit. Ik hoop ook voor je dat je de volgende controle haalt
Pff ik ben op van de zenuwen. Om 10.30 uur komt de vrouw van de kraamzorg voor een intake. Alles natuurlijk weer boven halen. En het is ook dat zo'n afspraak al twee keer eerder stond en toen afgezegd moest worden. Het wordt zo echt allemaal, terwijl ik nog steeds niet kan geloven dan onze grote wens nu eindelijk echt gaat uitkomen.
Waarschijnlijk zit je nu in dat gesprek, ik ben benieuwd hoe het is gegaan!! Ik snap dat het moeilijk is voor je en dat het nu zo echt wordt! Toch denk ik dat het echt, echt is als ze er eenmaal zijn. Voor mij tenminste voelt het nu soms nog als zo onwerkelijk! Ik had net even een heel raar gevoel in mijn buik, beetje stuwende beweging. Hoop nog maar dat dit niets betekend, want 37/ 38 weken zal wel het aller mooiste zijn!!
@myloon: spannend, hoe voel je je nu? Hier weer op gewone controle geweest bij de gyn. Bloeddruk aan de lage kant met 105/60, maar dat was alleen maar mooi. Beide jongens groeien goed. Liggen nu weer beide met hoofdje naar beneden, baby À weegt nu 1133 en B 1024. Beide iets boven gemiddeld zelfs, dus de gyn was meer dan tevreden! En wat ook heel fijn is, kon mijn werkdag vandaag weer goed volhouden. Lang leve de extra ijzertabletten!
Aah meis hoop dat de intake goed gegaan is.. En ik zou maar geloven dat je wens nu echt uitkomt!! knuffel voor jou!
Intake was eerst erg emotioneel. Ze vroeg naar mijn verhaal, en dan komt toch alles weer boven. Verder stelde ze me snel op mijn gemak en ik heb op voorhand al 71 uur geindiceerd gekregen. De verloskundige kan hier nog voor 2 dagen bij teken. Dus ook al moeten we even in het zh blijven zal er nog wel wat over zijn voor thuis. Ze gaan er in ieder geval alles aan doen om ons een mooie en bijzondere kraamzorg te geven.
Linda, fijn dat dit achter de rug is! Hopelijk krijg je de allerleukste en beste kraamverzorgster die er is en hebben jullie een heerlijke kraamtijd. Over een paar maandjes! Marral, wij hebben de eenlingbox van Timo, daar gaan we het mee proberen. Hij heeft heel weinig in de box gelegen omdat het een fysiek snel mannetje was (tijgerde met 5 maanden al de hele kamer door). We vragen een groot speelkleed als kraamcadeau, dat moet genoeg zijn. En anders zien we dan wel. Als het onze eerste was, zou ik denk ik voor een tweelingbox gaan. Myloon, spannend. Nog nieuws? Hier een emo-ochtend gehad. Ik heb over anderhalve week twee weken vakantie vanwege onze verhuizing. Daarna moest ik nog twee weken (2x4 halve dagen) werken en dan met 28 weken stoppen. Heb net verteld dat ik na mijn vakantie niet meer terug kom. Heeft mij heeeeel veel wikken en wegen gekost, maar vanochtend naar mijn leidinggevende gegaan en in tranen (ben helemaal geen huilebalk, zeker niet op mijn werk) gezegd dat het niet meer gaat. Tja, dan blijkt dat iedereen er al vanuit ging dat volgende week mijn laatste week zou zijn... Dus nog een paar halve dagen werken, overdragen en afronden. Dan verhuizen en dan lekker broeden in ons nieuwe huisje!
@Linda99, Fijn dat ze je op je gemak kon stellen en er alles aan gaan doen om je een fijne kraamtijd te geven!! Dat heb je ook wel verdiend natuurlijk!! @elisabethbas, Wat goed dat je voor jezelf kiest en na de verhuizing niet meer gaat werken!! Op een gegeven moment is het ook wel genoeg he? Hier gaat alles nog goed hoor, soms schiet er iets voorbij waarvan ik denk, o nee het begint nu toch niet? krampje, buikpijn ofzo. Maar ik maak me er nog geen zorgen over. Nee nog geen geboortenieuws vanuit hier dus!! Gisteren is de eerste baby van zwangerschapsgym geboren, zei was ook al rond de 39 weken, maar dan komt het allemaal nog wel dichterbij hoor!! Het begint aardig spannend te worden!
@elisabeth, alleen maar goed dat je, je rust gaat pakken. Een verhuizing nu lijkt me al pittig genoeg!!
Elisabeth goed dat je zo'n goede beslissing hebt genomen. Nu eerst verhuizen en daarna Genieten van je wel verdiende verlof
Hallo meiden. Heb niet veel tijd om hier uitgebreid te reageren, maar lees zo nu en dan wel mee. Myloon spannend hoor! Bij mij kwamen ze met 36+1. Wat fijn Elisabeth dat je je nu kunt focussen op je verhuizing en je rust. Ik ben ook vroeg gestopt. Met 27 weken.. Wat betreft box, wij hebben een eenlingbox. Ik leg ze niet meer samen in de box want met al dat gerol en gemep met speelgoed is dat niet echt handig. Met tweelingbox had dat ook niet gekund. Heb een groot speelkleed waar ze ook op kunnen en nu ook een loopstoeltje. Wil als ze eenmaal gaan kruipen zo'n hekje kopen voor in de Kamer. Ik ga nog even verder lezen hier.
Misschien een beetje stom, want ik trek me normaal gesproken nooit iets aan van andere mensen, maar ik ben blij dat jullie me snappen dat ik ga stoppen met werken... Iedereen om me heen vind het een verstandige beslissing, maar die kunnen zich niet ècht in me verplaatsen... Dat wilde ik even kwijt
Ik heb lang niet meegeschreven maar merk dat ik nu toch even behoefte heb van me af te schrijven.. Gister een echo gehad en bij 1 kindje was iets niet helemaal goed met het hartje. (Boezem klopt goed maar kamer doet niet goed mee) gyn. Zegt dat ik me niet teveel zorgen moet maken en dat et onrijpheid kan zijn. Heb donderdag een spoed echo maar maak me toch zoveel zorgen
Oh Moes, dat zijn geen leuke berichten. Hoeveel weken ben je nu? Dan is het lang wachten tot donderdag. Hopelijk beter nieuws of in ieder geval meer duidelijkheid voor jullie. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Veel sterkte!