zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Hai dames hier gaat alles goed hoor heb alleen niet zo heel veel te vertellen maar lees wel dagelijks mee hoor we hebben 27 juli de 20 weken echo dus dan zullen we weten hoe de kleintjes het doen. Hier wel sinds anderhalve week geleden helemaal gestopt met werken want dat ging gewoon echt niet meer als ik gewerkt had kwam ik daarna de trap niet meer op dus dat ging hem niet meer worden Ohh voor sommige duurt het helemaal niet zo heel lang meer ik hoop dat jullie het allemaal goed vol houden dan doe ik dat ook nou laat snel weer wat van me horen goed een fijne dag gewenst vandaag

liefs benji

2. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Benji, fijn dat het goed gaat met je kleine twins!
    Leuk hé, die 20 weken echo! Dan heb je toch het gevoel dat je weer een stap verder bent, je weet of het goed met ze gaat enzo... én je bent op de helft van je zwangerschap!

Nou heb je echt zeeën van tijd nu je met verlof bent;) Ik verveel me de laatste tijd best wel:D
    Lastig dat je dan wel problemen had met traplopen, maar ja, nu je met verlof bent is het direct veel rustiger.
    Goed naar je lichaam blijven luisteren, meiden!!

Dewy, mooie foto hoor meis!! Jij hebt ook al een flinke buik!

Ik ga zo even naar de stad denk ik... Ik hoorde dat er een nieuwe collectie babykleertjes aan is gekomen. Ook zoek ik nog een oaar grote opbergdozen om het speelgoed van Raf in te doen. Als de kraamzorg hier is, moet dat wel allemaal opgeruimd zijn/kunnen worden. Dan zijn die grote bakken heel handig, je smijt alles er zo in;)

3. Latwin

Latwin Lid

11 jun 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden !!

Sorry dat ik helemaal niks meer heb laten horen! Maar het heeft allemaal een beetje z'n tol geeist .. Gelukkig gaat nu alles weer goed, en krijg ik dus ook weer wat meer rust in mn hoofd om eens ergens voor te gaan zitten want we zijn wel geschrokken geweest!
    Met beebs alles GOED! .. met jongetje & meisje allebei goed! Ik krijg 23Juli de groei echo .. en ben morgen alweer 24 weken zwanger! het begint allemaal al op te schieten vind ik! hihi ..
    We zijn daarom ook druk met kamertje, spulletjes verzamelen etc etc! Alles moet uitgezocht worden enof opnieuw gekocht worden! haha .. Leuk om te doen, zag hier al een heel leuk kamertje voorbij komen, heb even vluchtig gekeken!! En weet nu dus ook al echt niet meer wat iedereen geschreven heeft hihi!

Maar Elvinia voor jou begint het nu echt dichterbij te komen hoor, spannend! Hoe groeien de beebs?
    EN hoe groeien ze bij de rest??

Liefs

4. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

idd begint het al erg op te schieten. bijna augustus dan gaan de eerste twin mama worden,spannend hoor.

wat fijn dat het met iedereen goed gaat en de beebs,goed groeien.
    Sommige dames al helemaal gestopt met werken. kan me wel voorstellen dat het rust geeft.

hier gaat het wel oke, al was gisteren echt een klote dag.. bijna van mijn stokje gewerkt en daarna met vriendinnen afgesproken,was beetje jammer dat ik daar op bank moest gaan liggen en om half 9 thuis in bed lag tot vanochtend half 11. en vanmiddag weer op bank. slaat echt helemaal nergens op. maar ja als mijn lijf het nodig heeft dan zal het wel.

vandaag alweer 19 weken en maandag DE 20 weken echo. spannend hopelijk is ales goed en laten ze zich zien. kijk er naar uit.
    vlg week ook maar aan het kamertje beginnen.. lekker verven etc.
    meubels komen pas week 39 dus nog ff geduld haha

fijne avond allemaal xxx

5. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja iemand vroeg hoe de placenta's lagen dat weet ik niet precies, maar de beebs liggen zo () in mijn buik dus voel nog niks schoppen. ach komt snel hopelijk

xxx

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Benji, fijn dat alles goed is met jou en de uks... en goed dat je helemaal gestopt bent... kun je lekker rustig aan doen. Ik moet nog 6 weekjes.... en dan stoppen..

Wow mooie buiken hoor!

Prikken, ik had in mijn hoofd ook zitten dat het de glucose waarden waren... maar ik dacht daarna... heb ik het verkeerd gelezen? Niet dus..

Latwin, fijn dat alles prima is....

Feny, komt vanzelf dat schoppen.

Ik zal me geen zorgen meer maken dat ik het nog niet echt voel... hihi... wel van binnen hoor... maar ik lees dat dat dus ook nog wel goed komt. Nu ga ik snel eten. Eten wordt koud... tot snel weer.. dan klets ik wat meer!

7. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff kort berichtje. reageer vanavond wel even meer.
    hier foto's van onze tweeling wieg.

Bijgevoegde bestanden:

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Moeke wat een gave tweelingwieg! Echt heeeel mooi zeg!!!

Hoe gaat de rest het doen in het begin: 2 ledikantjes op eigen kamer/jullie slaapkamer? Of wiegjes? Of kinderwagenbak?

Heb nog veel meer vragen :)

En hebben jullie een tweelingbox of eenlingbox?

En gaan jullie bv of fv geven? Ik heb dinsdag ook een gesprek gehad met lactatiekundige. Wat me het meeste aanspreekt is dat ik ze om en om bv geef en de ander fv. En dat iig de eerste weken en dan langzaam bv al gaan afbouwen. Maar per dag bekijken hoe en wat.

Gaan er meer een kraamfeest geven toevallig? En daar ook al over aan het nadenken?

Dewy en Bosaatje: prachtig jullie buiken!!! Zal hier ook snel updaten! In mijn prive-album heb ik nog wel een foto van 20 weken staan. Daarna geen foto meer gemaakt.

We zijn druk bezig op mp om te bieden op allerlei 2e dingen. Hebben ook een afspraak om een duowagen op te halen volgende week zaterdag. Spannend :) (blauwe easywalker duo). Gister een 2e easybase opgehaald, 2e wipstoeltje, 2e piekstok voor hemeltje bij ledikantje. Dus het begint nu ook ergens op te lijken :)

Even een ego berichtje:
    Vandaag gesprek gehad met leidinggevende dat ik ipv 9,5 uur, 7,5 uur wil werken. En wat denk je: ik moest mijn vakantie-uren maar daarvoor gebruiken :$:( Naja, ben ik niet mee akkoord gegaan natuurlijk. Ik wil ziek gemeld worden voor die 2 uur, ze krijgt er tenslotte geld voor van het uwv. Naja, 1,5 uur discussie gevoerd. Voelt al rot om aan te geven dat ik 2 uur minder wil werken, nu helemaal..... Maarja, volgende week gesprek met de bedrijfsarts. Vandaag dus om (uiteindelijk niet om 15:00) 15:35 naar huis, voelde wel rot. Mijn collega's in de drukte achterlaten. Maar thuis heerlijk even geslapen voordat ik mijn dochter van het kdv moest halen. Heeft me echt goed gedaan. Dus vanaf nu iedere werkdag 2 uur minder werken. Mocht ik het daar niet mee redden is het plan dat ik 's ochtends 1 uur later start en dat ik tussen de middag verplicht op mijn werk (z'huis) ergens in een bed ga rusten. Op die manier willen ze me tot 34 weken voor 6 uur per dag kunnen inzetten (van 8:30 tot 15:00 uur...) We wachten af. Voel me wel heel rot door die discussie over vakantie-uren. Blurgh!

9. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sinja wat balen van je werkgever, ze kunnen je eigenlijk niks verplichten en zeker niet om vakantie uren op te nemen. Als niet gaat dan gaat niet 6u op een dag en een kind thuis is echt wel heel veel en zeker als je nog 11 weken moet, je moet echt voor jezelf gaan kiezen, je wordt er vast niet beter van op werk slapen. Is toch geen rust. Denk aan jezelf en de kleintjes daar draait het toch om.

Wat betreft andere vragen ik vind tweeling wieg super mooi, maar schijnt afgeraden te worden weet niet heb ik me verder ook niet in verdiept. Wij hebben 2 ledikantjes op eigen kamer en gaan flesvoeding geven, voel helemaal niks voor borstvoeding dus vandaar..

Krasmfeest hebben we het niet over gehad, denk het niet dat dat gaat werken zo einde van jaar.

Moeke mooi kamertje en echt super mooi die wieg.

Wij krijgen spullen binnen week 38 duurt nog ff dus

Welterusten xxx

10. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, wat een geweldige wieg!

Jeetje Sinja, wat een gedoe zeg! Ik zou vooral zo snel mogelijk met de bedrijfsarts om tafel gaan. Het gaat hier om de gezondheid van je kindjes (en jou natuurlijk)
    Ik vond het ook heel moeilijk om aan te geven dat ik minder wilde gaan werken, maar gelukkig stond iedereen op mijn werk achter me. 2 uur minder zette bij mij niet echt zoden aan de dijk, omdat ik dan toch niet meer echt kon slapen voor ik mijn dochter moest halen. Pas met 4 uur ging het beter, maar dat dus ook maar tot de 28 weken.

Dit vond ik wel een interessant artikel hierover, kun je misschien aan je leidinggevende doorsturen: zwangerschap:verlof_whitepaper [NVOM Informeerling]

Antwoord op de rest van je vragen ;):
    Hoe gaat de rest het doen in het begin: 2 ledikantjes op eigen kamer/jullie slaapkamer? Of wiegjes? Of kinderwagenbak?
    Ze gaan eerst in een wiegje bij ons op de slaapkamer. Wij lenen 2 wiegjes, ledikantmodel maar wiegformaat. Dan kunnen ze elkaar door de spijltjes heen wel zien/ruiken/aanraken. Als ze naar een ledikantje moeten gaan we kijken of ze het beste bij dochter op de kamer kunnen of bij ons blijven (we hebben maar 2 slaapkamers :))

En hebben jullie een tweelingbox of eenlingbox? eenlingbox. Tweelingbox past niet echt in de woonkamer en we hebben hem bij dochter ook niet veel gebruikt. Vooral veel op de grond zodra ze ging draaien enzo. Mochten we toch behoefte hebben aan meer boxruimte dan kopen we er tzt een box via MP bij denk ik. Of de tweede in een campingbedje ofzo.

En gaan jullie bv of fv geven? Het plan is borstvoeding. In ieder geval de eerste paar weken/maanden. Ik heb mijn dochter anderhalf jaar gevoed en dat ging zonder problemen dus ik hoop nu weer geluk te hebben. Redelijk wat successtories gelezen inmiddels dus ik heb goede hoop.

Gaan er meer een kraamfeest geven toevallig?
    Nee, wij niet.

Fenyalara, haha, ik moest lachen over hoe je het belachelijk vind dat je lichaam meer rust nodig heeft. Ik zou precies hetzelfde kunnen zeggen ;). Vandaag had ik echt een mindere dag. Heb uiteindelijk van 13:00 tot 17:00 in bed gelegen :) Ik was gewoon echt doodop...

Morgen weer een groeiecho. Hopelijk zijn ze keurig met hun lijntje meegegroeid en niet verder gezakt. Vorige keer liepen ze ongeveer 2 weken achter op het gemiddelde.

Mooie buikfoto's! Ik zal er ook weer eens een maken en plaatsen binnenkort.

11. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw!!!!! :$

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sinja, zoow zeg... wat een werkgever heb jij. Hij kan je niks verplichten wat betreft werk... gaat het niet.. dan gewoon ziek melden. Heb ik ook gedaan en het werkt ;) Mijn gyn heeft gezegd dat ik met 28 weken moet stoppen met werken. Ik heb een mail gestuurd naar de manager en bedrijfsarts en gezegd dat de gyn dit heeft gezegd, dus dat ik met 28 stop met werken. En dat we het daar in de volgende afspraak wel over hebben.. :) Als ze zeggen dat ik door moet werken... meld ik me per direct ziek. Ik ben er echt makkelijker in geworden. Vooral omdat ik nu 2 kleintjes met me mee draag.

Moeke, mooie wieg... wel breed he.. haha..

Bij ons komen de kindjes ook meteen op hun eigen kamertje in een ledikant. Ik moet dat niet hebben dat ze bij ons op de kamer staan. Ik denk dat ik 's morgens helemaal bekaf ben door het niet slapen. Ik ken mezelf, en wil alleen maar naar de kids kijken. Zo kom ik zelf niet aan slapen toe. Dus beide kids mooi naar het kamertje langs ons :)

Ook gaan wij flesvoeding geven. Wat betreft de box... wij hebben een tweelingbox gekocht...

Kraamfeest, gaan wij niet geven. Wij doen gewoon kraamvisite. Waarschijnlijk zullen de kleintjes half of eind oktober komen, en in november heb je er toch geen tijd voor... in december is sinterklaas, kerst, mijn verjaardag en oud&nieuw.. en dan zullen we toch al veel bezoek hebben gehad denk ik...

Feny, wat leuk dat je weet wanneer je spullen komen. Idd nog even wachten maar dat geeft niet toch? Komt helemaal goed.

Nummer10, ik vind het echt knap dat je 1,5 jaar bv hebt gegeven aan je dochter. Super hoor!

13. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    zeker leuk om te weten wanneer de spulletjes komen. al duurt het nog wel lang vind ik zelf haha.

wij hebben ook een tweelingbox besteld, hij is wel heel erg groot in huis wordt nog ff passen en meten, maar we hebben ook 2 labradors en vinden het belangrijk dat ieder zijn eigen plek heeft in huis,we zijn er van overtuigd dat het goed komt de honden en kids samen. maar ze moeten ook hun eigen speel en rust plek hebben en met grote box kunnen we hopelijk langer vooruit. als we heb niet heel snel beu zijn.

hier weer niet zon goede dag moest vandaag werken van 9.30 uur tot 15u. helaas lig ik nu toch weer thuis op de bank. na het douchen vanmorgen ging ik bijna van mijn stokje en met boterhammen smeren ging het ook al niet lekker. ik dacht dat gaat neit goed komen 45 min in auto. dus me maar ziekgemeld helaas en net ruim 2 uur geslapen. het lijkt wel winterslaap met dit weer. als mijn lijf het nodig heeft zal het wel als is het wel super irritant.

xxx

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    feny, heel veel beterschap en doe maar rustig aan. goed voor jezelf zorgen is het belangrijkste! en het zal zeker wel goed komen met de kids en de honden :) idd moet je nog lang op de spullen wachten maar voordat je het weet, is het al zover!

15. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden!

Ga toch proberen wat vaker ook mee te schrijven hier:) was nog wat voorzichtig en ging alleen meelezen, maar van de week echo gehad, alles is goed! dus krijgen echt een tweeling haha.
    stom he maar moeten er zo aan wennen!

Pff wat een werkgever hee! gewoon voor jezelf en de kleintjes opkomen, maar dat voelt natuurlijk zo rot..goed dat je wel volgehouden hebt!

wauw! wat een mooie tweelingwieg. gekocht ef zelf gemaakt?
    wij willen dat ook. het mag gewoon als de kids maar een eigen matrasje hebben! staat zo schattig he;)

wij doen 2 aparte boxen in huis. eerst een maar als ze mekaar in de haren gaan zitten dan 2;) heb zoontje tot 2 jaar ingehad, uurtje per dag, echt ideaal!

met honden en kids komt vast goed indd! kids zullen t ook geweldig vinden denk ik!

verder al hele mooie buiken voorbij zien komen, wauw!!

NR 10, wauw, anderhalf jr! mooi hoor. hier 2 x 8 mnd. hoop de tweeling ook bv te geven, maar dan 4 mnd ofzo;)

16. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel een berichtje! Vandaag gaat het hier ook niet zo goed dus vandaar! Heb denk ik een buikgriepje te pakken. Maar hebben jullie het soms ook zo ongelooflijk benauwd?

17. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Sinja, vreselijk zeg, zo'n werkgever! Echt belachelijk dat je dan je vakantie uren moet opnemen! Denk goed aan jezelf en aan je kleintjes hoor, dat gaat nu echt voor!

Dewy, hé wat naar, een buikgriepje. Zeker met dit regenachtige weer;) Beterschap hoor!
    Ik loop ook steeds in vesten, ik heb het zó koud!

Jijdaar, bijzonder he, een tweeling. Aan het begin kon ik het ook steeds niet geloven. Lekker genieten van je zwangerschap!

Fenyalara, lastig, die vermoeidheid. Ik heb er de laatste tijd ook steeds meer last van. Ik slaap nu echt veel op een dag.
    En met je honden en kids gaat vast goed komen! Meestal moeten die honden even wennen, maar kunnen ze later heel goed met de kids;)

moeke, wauw wat een fantastische wieg zeg!!

Wij hebben geen tweelingwieg, maar 2 ledikantjes. we hebben nog wel nagedacht over een tweelingwieg, maar we vonden het toch niet zo fijn. Ook omdat ze vaak met een paar maanden al uit de wieg zijn en als je dan weer helemaal nieuw ledikantjes moet gaan kopen wordt het duur.
    Wij hebben dus twee ledikantjes, maar die zetten we gewoon tegen elkaar aan.

wat betreft tweelingbox, hebben wij ook niet. We hebben een eenlingbox waar ze als ze klein zijn best met z'n tweeën in passen. Als ze groter worden kunnen ze op een kleed ofzo, of misschien kopen we dan een tweede box of verzinnen een andere oplossing. We zijn er nogal voorzichtig mee, omdat bij mij in familie de kinderen bijna nooit in de box lagen. Het lukte nooit om die beebs in de box te laten liggen;)

kraamfeest doen wij ook niet. Gewone visite vind ik al genoeg hoor. Ik vind het veel te druk om ook nog een kraamfeest erbij te doen. Ik heb de visite liever gespreid.

borstvoeding ga ik wel geven, als dat gaat lukken;) Maar ik ga het wel proberen, zeker de eerste weken wil ik wel proberen om bv te geven. Nummer 10, wauw zeg, 1.5 jaar!

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    jijdaar, wat leuk dat je vaker mee komt schrijven. En een tweeling erbij is ook hartstikke leuk. Voor ons zijn het de 1e 2 kindjes.. ben benieuwd.. heb er wel heel veel zin in als ze er zijn :D Maar dat duurt nog wel een tijd... dat ze maar zo lang mogelijk blijven zitten.

Dewy, beterschap meid! Ik heb het 's avonds vaak echt heel warm. Ben echt een kou kleum, maar nu niet meer hoor... ons huis is erg goed geisoleerd, dus daar zal het ook wel aanliggen. Met een trui aan binnen in een huis met 25 graden is ook wel warm ;) voor de rest niet echt benauwd...

19. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinja:net terug van vakantie en nu dit.he bah. je hebt gelijk dat je werkgever er gewoon vergoeding voor krijgt via het uwv. hoop dat de bedrijfsarts kan bemiddelen. De stress van werk kun je er nu niet bij gebruiken. kun je het een beetje van je afzetten?

Dewy: he bah wat rot die buikgriep. hou je vocht wel in de gaten? beterschap.

Fenyalara: oh bah niet leuk als je niet fit bent. en je al wel zo ver hebt toegezet om te gaan werken. goed dat je voor jezelf hebt gekozen en thuis bent gebleven. hoe moeilijk dat soms ook is.

Benji: benieuwd naar je 20 weken echo. hoop dat je dan alles voelt en we horen dan wel meer van je.

Elvina: heb je ook een gesprek met je gyn over de bevalling. zoals wanneer inleiden etc. Wel spannend nog even en het is zover bij jullie.

jijdaar: begrijp heel goed dat je eerst moest wennen. en zoiets had eerst maar even zien. maar nu lekker genieten en alles maar op je af laten komen.

Ikke175: was wel even schrikken om bij je te lezen dat je dan ook al snel in november zit en dan al bijna sinterklaas. we moeten hopelijk nog zomer krijgen. ha ha.

hier: wieg hadden we al bij onze oudste. is 30 jaar oud en hebben we toen opgeknapt. Mijn ouders hebben hem nu veranderd naar een tweelingwieg. maar is wel weer om te zetten naar 1. Mocht nummer 4 komen, iets mis gaan of voor de kleinkinderen.

kraamfeest: doen we hier niet aan. wel aangedacht maar vind het ook wel leuk om de kleintjes zo snel mogelijk aan iedereen te laten zien.

box; we hebben 2 boxen. eerst 1 en als ze groter worden de 2de erbij.

borstvoeding: hoop bv te geven. zit te denken aan om en om. Dus 1 bv en de andere fv.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha Moeke, ik hoop idd ook nog dat we eerst de zomer krijgen... maar als ik denk aan een kraamfeest... dan lijkt dat voor ons niet weggelegd omdat het dan wel heel snel sinterklaas is ;) Maar jij mag eerder dan mij.... hihi.. tenminste.. dat is wel de bedoeling :)

Deel Deze Pagina