zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Welkom!

2. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    welkom!

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Dankjullie :)

Wat heftig M0es, hopelijk is je echo maandag was positiever..
    Sterkte..

En hoi Sammy, jij ook hier? :p

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @elizabethbas: weet je al hoe je het gaat doen? Wij proberen het vrij rustig te houden, want met twee bedjes met hemeltjes naast elkaar is een kamer denk ik snel druk. Een muur behangen in blauw met witte ruitjes, rest gewoon wit verven. Mocht het toch saai zijn, dan doen we er nog een klein stukje kleur bij. We hebben bedjes en commode van de Ikea, gulliver in het wit. Heel simpel, vrij robuust. Ben er wel heel blij mee. Groen vloerkleed. Aankleding ook van Ikea, uit de Faber serie. Heb er echt zin in. De kamer van mijn zoontje wordt echt van Cars. Eigenlijk iets te schreeuwerig naar mijn smaak, maar hij vindt het zelf zo mooi. Dan moet het maar.

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    zo het wordr druk hier :)

hier ook 3d/4d laten doen met 27 weken en herkansing met 29 weken maar beide keren geen s6!!! N. lag altijd met dr hoofd de andere kant op dus kregen we niet in beeld, en j. had vaak zijn handen voor zijn gezicht dus ook geen s6 of had een been/voet van n. voor zijn gezicht :)

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Anneke, wij verven één muur 'fel' blauw, de rest laren we wit. Timo's kamer was in het oude huis limegroen met blauw en wit (zie mijn fotoalbum, ik stuur je zo een vriendschapsverzoek), dus daar hebben we alle accesoires op aangepast. Aangezien die allemaal naar de babykamer verhuizen wilden we de kleurenlijn zo houden. Timo krijgt in ons nieuwe huis weer een limegroene muur.
    Verder gaan alle meubeltjes van Timo's kamer naar de babykamer en kopen we er een zelfde ledikantje bij. Timo krijgt een peuterbed en heeft een vaste kast in zijn nieuwe kamer.

Lekker praktisch dus. We hebben genoeg te doen in ons nieuwe huis, dus we houden dit makkelijk. Over een paar jaar mag Timo zelf een kamer kiezen.

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wij hoefden inderdaad ook alleen een ledikantje erbij te kopen. Mooie kleur groen is die muur, kan me voorstellen dat je die weer doet. Is het een nieuw huis of een al bestaande woning waar jullie gaan wonen? Wij wonen in een huis van meer dan honderd jaar oud. Hartstikke sfeervol, maar je blijft klussen. Ach ja, als alle kinderkamers straks weer naar onze zin zijn,dan ben ik blij.

Hier een foto van de kamer van onze dochter!

8. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Leuke foto! We gaan in een huis van rond 1930 wonen, hadden we hiervoor ook en we vallen idd voor de sfeer. Gelukkig heb ik een handige man, ik geloof niet dat we ooit iemand betaald hebben voor een klus. Behalve de stucadoor in ons vorige huis. Ons nieuwe huis is in 2009 van top tot teen professioneel onder handen genomen, inlcusief alle electra, cv en riolering. Mooie keuken en badkamer, dus we hoeven niet veel te doen.

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Das lekker Elizabethbas, zowel dat je man zo handig is, als dat je er nu niet veel aan hoeft te doen. Zeker omdat het helemaal niet zolang gaat duren voor je dus gaat bevallen.

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey charmed je hebt het al gevonden zie ik :D
    Wat leuk zeg dat je er bent!

Babykamer hebben wij hier echt heel neutraal met wel wat roze erin maar bijna niks. We hebben alle muren grijs met een paarse schijn er doorheen. Bedjes en commode wit, kast is mega groot en antraciet. Zwarte gordijnen met witte rolgordijnen. Een mooie bruine kleur laminaat... dat was het.. haha.. en een beetje aangekleed..

11. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Poe wat een tweelingmama's zeg! Lastig bijhouden.

Las stukje van Moes..jeetje wat erg zeg. Ik hoop dat de volgende echo positiever is. Veel sterkte!

Wat betreft babykamers.. als bij de 20 wk echo over anderhalve wk opnieuw echt duidelijk 2 meisjes te zien zijn :D dan durf ik het wel aan om een muur poederroze te verven, misschien doen we nog iets met een behangpaneel.. verder vind ik het leuk om het met grijs te combineren. We gaan voor een hele grote commode, 1 kast en natuurlijk twee ledikantjes.

Ik heb een praktisch vraagje voor jullie..
    Wil graag borstvoeding gaan geven en het lijkt me fijn als de kleintjes bij ons op de slaapkamer slapen de eerste tijd. Okee het kan dat alles niet goed verloopt etc. Maar dit is dus mijn ideale situatie.
    Door ons enorme bed (180 bij 220) blijft er weinig ruimte over in onze niet al te grote slaapkamer. Op dit moment iets van 50 cm aan beide kanten. Er is 1 hoekje waar nu een paspop staat. Daar had anders wel 1 wiegje kunnen staan, maarja hoe doen we dat met een tweeling?
    Ik dacht ook aan een co sleeper, maar wederom met een tweeling kan dit weer niet.
    Samen in een ledikantje wordt ook weer afgeraden.. je hebt wel tweelingwiegen, maar die zijn vaak 1m bij 1 m dus dat past misschien net als we het bed helemaal naar 1 kant schuiven (kan mijn man er dus niet meer in/uitkomen haha).
    Zat te denken aan de reiswiegjes van de kinderwagen? Maar waar zet je die op en is dat wel goed?
    Iemand goed idee? Of hoe doen jullie dat?

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Elize, wij hebben precies dezelfde situatie, groot bed, niet heel grote kamer. Kids kunnen samen in een ledikantje, maar dan moet je ze wel apart opdekken (een matrozenbedje) zodat ze allebei hun eigen helft hebben. De kraamzorg kan je dit leren, is niet zo moeilijk. Wij deden het bij Timo ook.
    Maar wij zetten de eerste weken de reiswiegjes naast ons bed. Ik weet nog niet waarop, zien we wel. Van de oudste hebben we nog een mozesmandje, daar was onze reus na zes weken uitgegroeid maar die gaan we misschien ook gebruiken. Daar zit een standaard bij. Misschien ook een idee voor jullie?

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @elize: wij hebben via marktplaats een hangwieg gekocht, die kan half over het bed heen hangen. Maar ik heb gezien dat er ook iets bredere Co. Sleepers zijn, dus misschien is dat ook nog een idee voor jou.

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Dankjewel Elisabeth! Heb even matrozenbedje opmaken gegoogled en denk dat dit eerst ook een goede optie zou zijn! Bij ledikantje wat wij op t oog hebben kan de zijkant er af en wordt het een co-sleeper, dan zou dat ideaal zijn.
    En anders inderdaad reiswiegjes, al had ik eigenlijk zo'n grote duo reiswieg voor op de kinderwagen op het oog. Iemand daar ervaring mee?

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @anneke: een tweeling hangwieg? Klinkt ook leuk!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Die hang je met een haak aan het plafond. Maar moet je maar eens zoeken op kindekeklein tweelingwieg, dat is m!

17. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Moos allereerst even bij jou. Wat schrikken zeg en dan nog het lange weekend in angst en onzekerheid zitten. Ik hoop dat de echo morgen toch goed blijkt en dat het anders mee valt. Een pacemaker bij zo'n kleintje lijkt me helemaal niks. En erg heftig voor jullie als ouders maar ook voor het kind.
    Ook hoop ik op goede begeleiding morgen. Ik zal voor jullie bidden.

Elize, wij hebben gelukkig wel de ruimte en gaan voor een tweelingwieg. Deze huren we bij Rogertweelingwiegen.nl

Welkom alle nieuwe. Zo is dit topic ineens een druk zwangeren clubje :)

En om nog even op jullie vragen terug te komen.
    Door de embryoselectie weten we dat dubbel drager niet meer kan. Alleen zijn er eitjes teruggeplaatst met 1 mutatie zoals ik ben. Ik leef, mijn moeder leeft en mijn oma. Dus op zich niks om je druk te maken.
    Maar de medische wereld weet nog steeds niet hoe het zich gaat uiten. In mijn geval zou teveel vruchtwater betekenen op een afwijking van het kindje. (of het moet suiker zijn)
    En dan nog.... door mijn zwangerschap word ik nu zo geconfronteerd met mijn vorige zwangerschappen. Alles komt weer boven en daarbij ook de angst. Een angst die ik niemand uit kan leggen zelfs mijn naasten niet.
    Als je twee keer zwanger bent geweest en twee keer tot bijna het einde hebt gedragen. Twee keer je kind levend in je armen hebt gehad en nog met lege handen staat. Dan kan je niet zomaar uit gaan van het positieve.
    Hoe de feiten ook liggen. In dit geval is de wereld tussen feit en gevoel/emotie een van twee uiterste.
    Ik geniet van mijn zwangerschap op mijn manier. Van het bewegen in mijn buik, dat super speciale gevoel. Van de tekenen die je van de buitenkant ziet. Maar om alles zit de deken die angst heet.
    Ik hoop dat het nu iets duidelijker voor jullie is.

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat lijkt me dat rot Linda die angst die er steeds doorheen komt. Je hebt gelijk dat het niet voorstelbaar is als je het zelf niet meemaakt, maar datgene dat ik me erbij voorstel is al heel erg. Een dikke knuffel voor jou, ik ga heel hard duimen dat je kindjes geen afwijking hebben en dat je ze straks heel lang in je armen mag houden. Tot ze het zelf helemaal zat zijn en zeggen: mam, laat me nu maar alleen naar school gaan ;)

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Linda, wat verwoordt je het prachtig. Nee, niemand kan zich dit voorstellen. Jouw angst moet vreselijk zijn, wat zal jij ernaar uitkijken dat je kindjes er zijn en dat ze gezond blijken te zijn. Heb je fijn steun bij je man? Ik hoop het zo, want jullie zijn de enige die dit samen kunnen dragen.
    We leven met je mee!

20. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Spannende dag morgen voor Linda en Moes. Laten jullie ons weten hoe jullie echo's waren?

Deel Deze Pagina