Jeetje dat is naar zeg. Gelukkig viel het mee.. Maar die zorgen die je dan gelijk hebt, bah. Hopelijk zijn ze gauw weer opgeknapt!
Fijn Moes, ook goede berichten bij jou! Wat kunnen ze je laten schrikken! Wist je al dat het twee meisjes zijn? Charmed, jouw eigenwijsje heeft zich bekend gemaakt? Ook meisjes, gezellig! Tja, namen... Vinden jullie dat ook zo moeilijk? Wij zijn er redelijk uit, maar wel op onze eigen, praktische manier. Sommigen wachten op 'de' naam, nou, ik vrees dat wij dan heeeeel lang moeten wachten. Vandaag ochtendje Ballorig gedaan met mijn zwangere vriendin en haar dochter. Was gezellig, lekker om er even uit te zijn. Maar de rest van de dag moest ik het bekopen en was ik bekaf. Jammer is dat toch...
Nienke, wat schrikken zeg! Gelukkig blijkt het mee te vallen en hopelijk zijn ze snel weer helemaal beter. Moes ooooooow wat fijn dat het allemaal goes is met je 2 meiden. En nu lekker genieten. Wel fijn dat ze alles goed in de gaten blijven houden maar het is idd wel onzerheid die ze je mee kunnen geven he.. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Linda ooow voor jou ook geweldig nieuws. Echt super Charmed wat fijn dat ook bij jou alles goed was!! Jeej! En ook 2 meiden Dat is toch zo leuk! Namen, wij waren er vrij snel uit. We wilde iets aparts wat niemand anders heeft en dat is gelukt... Maar het is wel iets wat je voor altijd aan een kindje mee geeft en dat moet natuurlijk wel leuk zijn Tweelingwieg of wat dan ook.. geen ervaring mee. Hier zijn ze meteen na thuiskomst op hun eigen kamertje gelegd en in elk hun eigen bedje. Verder komt hun 1e verjaardag nu wel heel dichtbij. Ik bedenk me nu dat ik nog uitnodigingen moet sturen Beetje laat... haha.. mar kan nog wel he.. nog 2 weken ongeveer
Ikke, hier 6 oktober een tweede verjaardag! Wanneer zijn jouw meiden jarig? Wij vieren het twee weken later omdat we de zesde midden in onze verhuizing zitten. Timo merkt het toch niet en zo kunnen we het in ons nieuwe huis vieren ipv in ons mini-vakantiehuisje.
vraagje aan de mama's met tweeling die ongeveer weten waar de baby's liggen ... en lig ook aan baby's zelf en placenta's maar...ik voel zeker bewegen in mn buik maar weet toch niet welke?!? boven in zit mijn zoontje en onderin me dochtertje.en ben bijna 26 weekjes zwanger op 1 dag na (1 baby is grooter dan ander beetje) en ik weet ze kunnen alle kanten draaien enz ik heb zo idee dat bovenin bij me zoontje meer voelt dan me dochtertje..en de placenta lig eingelijk bij me zoontje rechts boven in ...en kan ook liggen dat me dochtertje Ver achterin lig en me zoon voorin lig? weet nog wel met de vroeger echo van 8 weken en 11 weken en 13 weken kon je wel zien dat 1 baby voorlag en de ander veder achterin lag... vind wel lastig zo en ik heb gevraagt aan me verloskundige maar die zeggen het zelfde: je moet vertrouwen in hebben want bij me dochtertje wis ik ben zwanger van 1 baby ..en nu krijg ik er 2 bij en weet niet voel ik nou 1 of 2 ....gelukkig mag ik vrijdag naar VK maar vroeg me af zijn er meer dames zo over denken als mij? miss komt het berichtje van mij negatief over dat is niet me bedoeling wou weten of meer dames zo over denken voel ik nou 1 baby of 2 enzo veder gaat het goed mijn maagzuur aanval zijn 2 dagen opeens verdwenen ...en moeheid blijft nog goed aanwezig en veder van rug pijntjes en harde buiken komt door veel gedaan hebben ... zo vanavond zwanger curus wie weet zit er tweeling mama er bij ...en deze curus heb ik al 1x al gedaan dus ik weet al wat ik moet doen en kan verwachten ...zo iedereen fijne dagje veders groetjes
@ikke ik heb precies hetzelfde heb het gevoel dat de meeste beweging boven is en ben ook constant bezig te tikken en te doen onder aan mijn buik hihihi ik heb ook geen idee maar vertrouw er op dat het allebei zijn . Hoevaak heb jy je echo's ik ga elke WK en elke 3 dagen voel ik weer die spanning van oh is alles maar goed
moppietoppie oooh wat heb jij geluk zeg...ik zou ook vaker echo willen maar mijn ziekenhuis ...ja is raar volk...ze blijven zeggen je moet vertouwen hebben en als iets is dan kunnen we kijken voor je...ja vind het on eerlijk...als ik echo wil mag ik toch een echo? het is zo gebeurt..ik ben zeker binnen 5 min klaar! maar helaas en ze weten heel goed dat ik onzeker tante ben maar goed al vrijdag even op hammeren... en wat stom is ze hebben ook gezegt als je niet vertrouw kun je altijd bellen om een echo... ik snap er niks van (ik zit ziekenhuis omdat verloskundige in de buurt tweelingzwangerschap niet aan neemt) maar goed ik hoop dat goed gaat en dan maar extra stress.. helaas zucht...srry als ik nu onduidelijk heb getyp maar me ander schatje van bijna 3 jaar vraag aandacht
Baby's voelen, ik had ze langs elkaar liggen. Nr in lag links en nr 2 rechts dus ik voelde het verschil wel. Maar af en toe dacht ik bijv nr 1 te voelen maar was het 2 dus je kunt nergens van op aan. Je kunt niet in je buik kijken en een echo is een moment opname. Als je langs mag komen voor een echo snap ik niet dat ze zeggen je mag niet langskomen, maar ik denk omdat er verder geen reden voor is, dat ze zoiets hebben van... het zit wel allemaal goed. Hier had ik ook best wel wat echo's maar in mijn ogen nog niet genoeg. Ik heb toen een angelsound gekocht om zo wat meer gerustgesteld te zijn al wist ik wel dat ze het super deden ondanks dat ze veel te kline waren. Succes meid! En veel pleizer bij zwangerschapscursus.. Elisabeth onze meiden zijn 10 oktober jarig en we vieren het de 12e. Dit omdat dat makkelijker is ivm het weekend en veel mensen werken door de week. Wat leuk zeg verhuizen. heel veel succes daarmee! Maar komt allemaal goed.
Willen jullie trouwens stemmen op mijn meiden bij bofkontjes van het jaar? thanx... ik hoop dat deze link werkt! Mijn Bofkontje - | Bofkontje van het jaar verkiezing | Wie wordt het bofkontje van het jaar 2013?
Moos: wat een goed nieuws zeg! Nienke: jeetje wat schrikken, gelukkig valt het mee. Hopelijk zijn ze snel weer er bovenop. Nog een vraagje: hebben jullie een duowagenbak of twee aparte wagenbakjes?
@elize , ik heb vandaag via mp een wagen gekocht en die heeft apart wagenbakjes. Ik vond de easywalker super gaaf met zo een duobak maar we moeten nu nummer 2/3 eraan komen ook wel even op de centjes letten. Dus nu een koelstra flexxo twin. @ikke, ik heb voor je gestemd.
Ik1986, mijn meiden liggen beide met de hoofdjes naar beneden, en die liggen naast elkaar. Dat is ook het eerste wat je ziet bij een echo.. De een gaat de linker kant op, en de ander gaat rechts omhoog. Volgens de gyn ligt de rechter baby iets dieper, en daar voel ik nog bijna geen geschop, aan de linkerkant voel ik het wel heel duidelijk al.. Miss kan je vk even aanwijzen op je buik hoe ze precies liggen, dat is wel fijn om te weten.. Ikke, ik heb op jou 2 bofkontjes gestemd! Wat een schatjes zeg! Wij hebben ook de easywalker met 2 bakken. Wat voor bekleding moet daar eigenlijk in? Hetzelfde als in n wiegje?
oooh wat lief dat jullie op mijn mupkes hebben gestemd Ja lief he Charmed! het zijn ook echt schatjes.. Jullie krijgen nog een bevestigingsmail waarin je je stem moet bevestigen anders telt ie niet Charmed er moet idd een wieglakentje en wiegdekentje in de wagenbakken..
Nienke: Poeh, dat is wel heel erg schrikken hoor! Gaat het nu weer wat beter met ze? Elize: Ik ga voor de Bugaboo Donkey, deze heeft 2 aparte bakken. Ikke: Iets gemist? Moeten we ergens op stemmen voor je? Pff, gisterochtend even de gyn gebeld. Heel mijn buik was opeens weg. In een paar dagen tijd. Kon zelfs mijn eigen broeken weer aan. En had erg zeurende pijn in mijn onderrug. Maakte me zo druk dat ik toch maar ff gebeld heb. Mocht meteen komen. Met de 2 kleintjes alles prima. Na afloop moet ik mijn bloeddruk laten checken, deze was wat hoog (vorige keer 120/70 en nu 140/90). Moest daarom mijn urine laten checken en daar zat eiwit in. Nu moet ik over 2 weken terug om weer te laten checken. Maar kan dit echt kwaad? En kan het ook nog weg gaan? Ik was een beetje perplex dus vergeten te vragen haha. Maar dacht dat eiwit vooral in een later stadium pas voor zou kunnen komen.
Hoge bloeddruk en eiwit in de urine kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Ik heb het gehad aan het eind van mijn zwangerschap toen ik zwanger was van mijn zoontje. Toen ben ik ingeleid. Weet eigenlijk niet hoe dat zit als je nog kort zwanger ben. Misschien even navragen?
Marral, ik durf dat ook niet zo goed te zeggen. Even vragen bij je gyn als je je zorgen maakt? Wij hebben een wagen met twee aparte bakken. Charmed, met opmaken denk ook eens aan de maxi cosi voetenzak. Die hadden we bij de oudste ook gewoon in de bak liggen en dan als het nodig was nog een dekentje erover. Ikke, ja, ik heb ook gestemd. Wat een vrolijke foto! Ligging kindjes, hier ook eentje links en eentje rechts. De grote ligt links en die ligt met zijn hoofdje ook dieper, echt al heel laag maar ik heb er geen last van. Ik voel ze allebei regelmatig schoppen en kan meestal ook wel nagaan wie er schopt. Al was ik vanochtend om half 6 ineens klaarwakker en MOEST ik ze voelen schoppen. Maar het bleef stil in mijn buik, dus maar even gaan plassen. Daarna voelde ik ze gelukkig wel. Stomme actie, maar ik was echt bijna in paniek. Onze oudste was zo druk in mijn buik dat ik die bijna continue voelde. Dat is nu niet zo en dat beangstigt me soms. Terwijl er niets aan de hand is, ze zijn alleen wat rustiger. En mijn placenta ligt aan de voorkant, weet niet of dat nu nog uitmaakt.
Ik begin het overzicht kwijt te raken van alle dames die meeschrijven. Willen jullie aanvullen? Dan maak ik er later wel een overzichtelijk geheel van. Zwanger: Elisabethbas - 19-01-2014 uitgerekend - één-eiig - 2 jongetjes Bevallen: Forumnaam - datum bevalling - termijn - j/m- geboortegewichten
Zwanger: Elisabethbas - 19-01-2014 uitgerekend - één-eiig - 2 jongetjes Marral - 17-03-2014 uitgerekend - twee-eiig Bevallen: Forumnaam - datum bevalling - termijn - j/m- geboortegewichten