Hallo meiden. Hier ben ik ook weer even. Dewy; beterschap!! Benauwd.. ik heb het zo nu en dan ineens heel erg warm!! Dat kan ineens komen opzetten... Jijdaar; welkom en leuk dat je mee komt schrijven. Onwerkelijk hé? Wij zijn van tijd tot tijd nog tegen elkaar aan het zeggen.. twee.. we krijgen er twee bij.. En zelfs bij de 20 weken echo had ik nog weer zoiets van.. ja.. het zijn er nog steeds twee! Fenyalara; goed naar je lichaam blijven luisteren. Die geeft het beste aan wat wel en wat niet kan.. Maar dat je het super irritant vindt kan ik me voorstellen.. Zeer frustrerend als het allemaal niet zo wil en lukt dan je zelf graag zou willen. Voor de andere vragen. Tweelingbox: hebben we niet echt de ruimte voor.. dus we gebruiken eerst een gewone box. Wordt het wel "te knus".. dan gaan we waarschijnlijk een campingbedje op die momenten erbij doen.. Die kan je later weer opruimen. En blijkt dat toch niet te werken.. dan kan er altijd nog gekeken worden voor een tijdelijke 2e box... Tweelingwieg: ik vind die van moeke wel ontzettend gaaf!!!! Maar ook daar zijn we nog niet uit.. Ik zou ze ook wel even graag beneden willen hebben.. maar dan is de vraag.. waar?? En hoe?? De andere twee moeten ook nog de ruimte hebben om te kunnen spelen.. Worden het dan de kinderwagenbakken beneden?? Is dat wel 'gezellig'? Doen we boven eerst wiegjes of meteen ledikantjes? Wiegje vond ik bij de meiden erg prettig.. lekker knus.. Maar de wieg die we hebben is lastig om een zelfde bij te vinden.. Dus tja.. dit houdt me 's avonds wel bezig.. haha.. als ik weer eens de slaap niet kan vatten. Bij ons zal het kraamvisite worden. Kan je zelf inplannen en regelen.. Zeker omdat de twee in een drukke periode worden verwacht.. (al snel is het sinterklaas, kerst, oud en nieuw, dan is de oudste jarig...) Borstvoeding; heb in eerste instantie gekozen voor flesvoeding. Meer ook voor mijn eigen rust. Eehmm.. waren er nog meer vragen?? Ben het even kwijt! ---- Na de 20 weken echo ben ik helemaal opgelucht. Wat is het fijn te weten dat alles er op dit moment goed uitziet. En dan ook nog eens het nieuws dat we er twee jongens bij krijgen. Helemaal verbaasd. Ik had me onbewust er al zo op ingesteld dat we een meidengezin zouden krijgen.. Maar dat wordt dus een compleet nieuwe garderobe aanschaffen!! Haha.. jammer genoeg zijn het om ons heen vooral meisjes die geboren worden.. dus tja.. Nu steeds meer en meer aan het nadenken hoe ik de kamer in wil richten. Wiegjes, ledikantjes.. wat voor kleuren.. Er moet nog heel veel gebeuren.. en soms kan ik daar erg onrustig van worden.. Ben van plan maar eens een lijstje te maken wat er allemaal nog moet komen.. dan krijg ik weer wat overzicht.
Hahah mem, jij begint ook al over de drukke periode rond sinterklaas enz... ik ben dus niet de enige die daarmee in het hoofd zit ( moet je ff moeke teruglezen als je denkt.. waar heeft die het over ) Jij zit nog met een hoop vragen zeg... waar je nog iets op moet verzinnen. Maar het is idd niet niks... 2 kids rondlopen en dan komen er nog 2 bij. Komt allemaal goed! Enne... 2 jongens??? Wisten we dat al?? hihi.. super leuk! Idd helemaal nieuw als je al 2 meiden hebt. Verder heb ik niet echt wat te vertellen. Alleen dat ik vannacht heb gedroomd dat mijn buik ineens in elkaar kromp Net of het kramp was maar toch weer weeën... nou... ik hoop dat die weeën nog minimaal 12 weken achterwege blijven... liefst nog langer. Vond het wel eng hoor die droom...
mem81, van harte met je 2 jongens!! Echt leuk, eerst 2 meisjes en dan 2 jongens! En nu kan je lekker bezig gaan met de kamertjes enzo. Leuk hoor. ik voeg het trouwens meteen even toe aan de lijst, kijken hoe de stand jongens en meisjes nu staat Is het trouwens een of twee eiig?? ikke, wat naar zeg, zulke dromen. Ik heb er ook wel eens last van. Echt zó vervelend! Ik had vannacht echt een bagger nacht Slecht geslapen, koud, harde buiken, misselijk... alles bij elkaar. Meiden, ik reageer later uitgebreider, ik moet nu gaan! TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen 07 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 08 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 09 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen 10 Ladyfp - 14 november - Onbekend 11 Fenyalara - 23 november - Onbekend 12 Benji - 1 december - Onbekend Aanpassingen: graag via PB. Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.) __________________
Wauw Moeke, al zo;n oude wieg! wat mooi dat ie zo is aangepast! hebben ze alleen hoofd en voeteneindplak veranderd ofzo? echt heel mooi. Fijn om te lezen dat het bij veel van jullie ook schrikken was, of nog is haha qua weinig ruimtje voor een box, je zou ook altijd een opklapbare box kunnen doen he.. want mijn ervarig is dat je m na een tijd steeds maar voor half uur of uur gebruikt(als je bv ff snel was wil wegwerken) dus dat kan ook nog handig zijn als 2e box! wij hadden die voor buiten, ideaal! ons ventje was heel levendig dus hadden een binnen en buitenbox voor zn veiligheid haha @ikke: dat is indd naar zo'n droom... gelukkig was het maar een droom!
Fenyalara,te schattig!! Hi meiden ff een vraagje: waren jullie eerste weken ook zo moe en misselijk? Want bij veel van jullie komen nu andere ongemakken..dus wanneer was er een happy periode?? zie ik zo naar uit nml..
@Elvinia; in eerste instantie werd er gezegd twee eiig. Maar tijdens de echo (was niet in ziekenhuis trouwens) werd er nog weer gezegd dat het beide kan zijn... We zullen dus moeten afwachten. We zullen het wel snel genoeg zien. @Jijdaar; hier de eerste 14 weken misselijk. Daarna werd dit steeds minder en is nu over. Maar al redelijk snel kwam de vermoeidheid om de hoek kijken. Iedere zwangerschap is weer anders.. en het is ook maar net wat je er zelf van maakt. De ene dag baal je als een stekker. De andere dag ben je meer aan het genieten.
Hier nog een tweelingmama in spe Ga zo alles een beetje bij beetje lezen.. Weet niet of ik het red want ik zie dat er al aardig een aantal pagina's zijn haha!
Naatje welkom! Feny, ooooooh wat schattig 2 van die honden! Liggen er wel lief bij hoor.. hihi.. Jijdaar en elvinia, ja gelukkig was het idd maar een droom. Hoop dat niet meer te dromen... maar goed... blijkbaar is dat normaal tijdens de zwangerschap dat je vaak zo'n rare en vervelende dromen hebt...we zullen zien... Vandaag best veel gedaan... bed verschoont, kamer opgeruimd, zolder opgeruimd. Merk het wel hoor. Nu lekker rustig aan doen... gister zijn we naar de kermis is Düsseldorf geweest. Altijd gezellig... pas om half 4 thuis best vermoeiend!
Welkom naatje! Misselijk ben ik eigenlijk helemaal niet geweest. Gelukkig! Wat een super lieve foto van je honden! Hier vandaag weer controle in het ziekenhuis, ben zo benieuwd hoe onze prins en prinses gegroeid zijn. Verder gaat het gelukkig weer een stuk beter hier. Alleen met momenten gruwelijk benauwd maar verder gaat allen hier super!
Naatje, welkom! Gezellig hoor! Jijdaar, inderdaad de eerste weken last van misselijkheid. Rond de 20 weken is het het fijnst. Aan het eind van de 20 weken begint meestal de vermoedheid en de andere kwaaltjes op te treden. Ze zeggen ook altijd als je op vakantie wilt, dat je iets na de 20 weken het best kunt gaan, want dan ben je in de 'fijnste' periode. Maar dat is wel met een eenlingzwangerschap. Fenyalara, wat een schattige foto zeg!! Dewy, succes in het zkh! Hopen dat het allemaal goed is Meiden met huisdieren: hoe gaan jullie dat doen straks als de kids er zijn?? Uitlaten enzo kan man/vriend natuurlijk wel doen, maar zijn jullie niet bang dat ze gek gaan doen omdat ze misschien minder aandacht krijgen? Of dat ze verkeerd op de beebs gaan reageren?
hallo hallo, ook ik ben een mama in spe van een tweeling.. een 1 eiige tweeling!! 2 kleine meisjes zijn er op komst. afgelopen zaterdag alweer 30 weken zwanger. wat leuk om te lezen hoe jullie alles beleven en meemaken! ik ga het vanaf nu zeker bij houden!! ik las net wat over benauwd hebben, poeh poeh... daar heb ik ook regelmatig last van! dan zie ik op mijn buik een hele bult komen en dan komt de benauwdheid, de gyn zegt dat het een kindje is wat binnen ergens opdrukt... hebben dit meerdere meiden??? ik ga nog even een beetje terug lezen!
Debbydeb, ook jij welkom hier! Je bent al aardig ver... hihi... wat leuk dat je een 1 eiiige tweeling verwacht! Nu heb ik nog niet echt last van benauwdheid... maar ik ben nog niet zo ver als de meeste hier. Huisdieren, wij hebben een kat. Is net 1,5 jaar als de kids worden geboren. Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij vind alles van de kids wel heel interessant. Ook de wandelwagen. Hij weet dat hij er niet inmag. Is er 2x ingeweest en heeft dat geweten.. helemaal nat was ie.. hihi... wij maken hem dan nat. Nu gaat hij er niet meer in. Ik denk wel dat het goed komt...
debbydeb, welkom!! Het wordt hier al aardig druk! Gezellig hoor! Bij jou begint nu ook al het aftellen Ben ook al tijden mee bezig Heb je nog oudere kindjes of zijn dit je eerste 2?? ikke, haha geniaal! Kat natmaken! Hm, kennelijk werkt het wel. Goeie oplossing
dank je, het was ook echt een grote verrassing toen we er achter kwamen met 12 weken! maar echt SUPER leuk en SPANNEND allemaal! ben idd al een eindje op weg, en ben ook best aan het aftellen. mijn buik zit me soms zo in de weg... poeh! ook heb ik regelmatig last van mij rug, maarja wat wil je. ben 1.57 en draag alleen maar van voor! echt een toeter... HAHA wij hebben 2 katten in huis, ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen! ik heb me laten vertellen dat als we met de kleintjes uit het ziekenhuis komen we de katten er meteen even bij moeten laten, en ze even te laten snuffelen enzo. (gewoon in maxi cosi) verder denk ik dat mijn katten het wel goed doen, eentje is beetje bangig dus zal veel wegduiken en zijn eigen plekje opzoeken en de andere zal overal bij willen zijn... haha, tja je weet toch niet wanneer je t goed doet....
welkom! Wat leuk een 1 eiige tweeling. En ik heb het soms ook heel erg benauwd dan komt er idd een bult op mn buik en dan begint het. Wij hebben een hondje een maltezer van 2 jaar en die vindt het ook allemaal leuk, de babykamer, de box en vooral mn buik. Daar mogen ook geen grote honden bij in de buurt komen van onze Tippie. Ook wij willen m er zoveel mogelijk bij gaan betrekken en dan ben ik niet bang dst hij raar zal gaan doen, ik denk eerder dat hij heeeeeeeeeel waaks wordt over de kindjes. Vandaag op controle geweest en alles was weer helemaal goed. Onze prins weegt nu ruim 1100 gram en onze prinses nu ruim 1300 gram Het jongetje ligt nu ook niet meer in stuit. Ze liggen nu allebei met de hoofdjes naar beneden. Ze volgen allebei netjes hun lijntje dus papa en mama zijn weer helemaal blij.
Vandaag 7 weken echo na ronde 2 clomid en jawel: 2 hartjes te zien. Een was al 8.9mm en de andere niet te meten omdat deze nog tegen de wand aanzit. Hij schatte het op 5mm. Bij de ene een duidelijk hartje, bij de andere wat minder duidelijk. Heel benieuwd wat me allemaal te wachten staat en of we de volgende echo bij 9 weken nog 2 kloppende hartjes zien. Uiteindelijk teruggezet naar 6 weken en 5 dagen vandaag!
Sarah11, wat spannend zeg! Gefeliciteerd hoor, 2 kleintjes! Hopen dat ze mooi blijven zitten, hoor! Debbydeb, bij ons was het ook een grote schok hoor, toen we zagen dat het er twee waren. Maar we zijn er wel echt super blij mee! Spannend he, als het de eerste kindjes zijn! Enne... ik ben ook maar 1.63, dus ik voel me ook een zeekoe tot en met! Pff, volgens mij moet onze lijst weer ge-updatet worden met al die nieuwe moeders! Ik geloof dat hij helemaal niet meer klopt, volgens mij staan er al een stuk of 4 aanstaande tweelingmoeders niet op. En tis natuurlijk wel leuk om bij te houden wie er in welke volgorde gaat bevallen
O ja, voor degenen die nog niet op het lijstje staan: Doe maar de uitgerekende datum min 2 weken. Zo zit je dichter bij de waarschijnlijke bevaldatum bij een tweeling!!