@Mama mars: Wauw je hebt het echt super gedaan!! Het is idd wel een verschil in gewicht, maar qua grootte valt t verschil dan wel weer mee eigenlijk... er zit ook best wel wat tijd tussen de twee geboortes, is er ook nog sprake geweest dat je dan misschien toch n keizersnede moest? heel veel geluk met je tweeling en ben benieuwd wat hun grote zus ervan vind!! @Moes: he bah wat vervelend, je hebt niet echt een fijne zwangerschap met al die ongemakken en die onrust om je kindjes. En nu al zoveel controles, is wel goed natuurlijk maar al zo vroeg in je zwangerschap zoveel gedoe is ook niet fijn...veel sterkte en hopelijk komt het allemaal gewoon goed...zal een kaarsje voor je opsteken! @Elisabethbas, fijn dat je vriendin zon goed nieuws gekregen heeft. Wat betreft je stressmoment, dat herken ik ook wel! Bij onze eerste hield je rekening met ong 38 weken zwangerschap, en nu moet je ineens al uitgaan van veel minder weken...en de onrust in je hoofd van welke start je kindjes zullen gaan hebben, en hoe de eerste weken zullen gaan lopen. Ook omdat jullie er ook al eentje hebben rondlopen waar je ook rekening mee moet houden! Maar het loopt zoals het loopt en we kunnen er toch niets aan veranderen... Wel fijn dat jullie huisje zo opschiet, hopelijk kun je er ook nog even rustig met je gezinnetje van genieten zonder al die extra mensen om je heen!! @Miepjemiepje, heb je nog zoveel last van je linkerbekken of heeft de rust al een beetje verbetering gebracht? @Linda99, ben precies even ver als jou, ook 27 weken. Hier ook veel drukte in mn buik smorgens en savonds, soms zelfs pijnlijk als ze rond mn navel blijven schoppen, ik kon er destijds met mn dochter toch meer van genieten dan nu, ben het soms nu wel beu als het zo pijnlijk is, ook omdat mijn buik ook al zo enorm is, hij zit echt al in de weg met dagelijkse dingen doen, maar ja... @Moppietoppie, hier ook bezig met de uitzet, ook een dochtertje met het meeste roze spul Maar we weten de geslachten niet, dus ik koop voorlopig nog niks. Wie weet zijn het nog twee meiden en dan hoeven we niets aan te schaffen... En anders is het ook zo snel besteld via internet oid... Wel n beetje aan t kijken of we echt dingen extra nodig hebben. @Hier, gister controle en groeiecho, kindjes liggen op schema, eentje 1000 gram en andere 1175 gram ongeveer. Klinkt nog zo klein als je mijn megabuik al ziet! Waar moet ik de volgende kilo/anderhalve kilo per kindje nog laten?!! Ik word echt n olifant Heb de laatste week ook al veel striemen op mn buik erbij gekregen, niet echt hoopgevend voor de komende weken... En afg week suikertest gehad, die was gelukkig helemaal goed en viel ook reuze mee. In de wachttijd ook tijd gehad om de geboortekaartjes af te maken, dus dat is ook weer afgevinkt op mijn lijstje Toch nog best veel op mn lijstje staan, destijds bij mn dochter keek ik de weken echt om, maar nu vliegt de tijd echt enorm snel. Zeker omdat je eiegnlijk niet weet wanneer het allemaal gaat gebeuren, en je toch rekening houdt met een vroeggeboorte. Volgende week nog wat bouwvakkers en de schilder over de vloer ivm de waterschade, en daarna is het hopelijk echt rustig in huis met al dat gedoe. kan ik de babykamer tenminste ook echt in orde gaan maken!
Mamamars gefeliciteerd!! Mooie namen en fijn dat beide kindjes het goed doen . Geniet lekker van jullie kanjers en bijkomen vd bevalling! Moes wat vervelend die onzekerheid . Ik duim voor je Tojo fijn dat alles goed gaat en de kindjes op schema liggen . Ga zo door! Ik hou het even kort. Erg moe. Bekken is gelukkig wel iets beter maar het blijft zwaar voor mn rug. Dinsdag weer controle.
Moes: wat een spanning zeg, inderdaad juist ook omdat ze bij deze termijn nog niks kunnen. Sterkte en een dikke knuffel!
Dag dames, hoe is het met jullie allemaal? Wij zijn donderdag verhuisd en zitten, ok nog behoorlijk tussen de dozen..., heerlijk in ons nieuwe huis! Eigen bed slaapt toch het lekkerst. Ik kom mezelf wel keihard tegen deze weken. Een paar dozen uitpakken en harde buiken waarschuwen me dat ik niet verder moet gaan. Alles wat ik wil doen moet met hulp van iemand anders omdat ik niet kan en wil tillen. Even een boodschapje doen, daarna moet ik een uur uitpuffen. Valt me zo tegen, vooral in vergelijking met mijn vorige zwangerschap. Morgen weer voor controle naar het LUMC. En dus ook om hun mening te horen over het halen van de kindjes bij 30-32 weken. Ben heel benieuwd! Hierna hebben we om de week controle.
Elizabeth fijn dat de verhuizing goed is gegaan en nu nog de rest van de zooi opruimen. Het verhaal van jezelf tegenkomen herken ik heel erg. Als ik al een rondje van 10 minuten met de hond loop ben ik aan het einde helemaal kapot. Sterkte ermee en gewoon veel hulp vragen. Succes en sterkte morgen in het LUMC. Ik ben benieuwd naar hun mening
Vanochtend moest ik naar de Cardioloog om mijn eigen hart te laten echooen. Kom ik op de terug weg mijn gyneacoloog tegen en we staan even te praten over hoe en wat. En ik vertel dat ik het toch wel erg spannend vind momenteel. Dat begreep ze en toen bood ze aan om even met de echo naar de kindjes te kijken. Dat vond ik zo ontzettend lief van haar. Met de kindjes is alles helemaal goed en ook de hoeveelheid vruchtwater is perfect. Dus ik ben weer voor even opgelucht.
Linda, wat fijn! Wie is jouw gyn? Wij zitten nu voortaan bij dr. Page. Ik vond haar heel fijn, de vorige keer. En toch ook goed om te horen dat je je herkent in het snel moe zijn. Het voelt zo abnormaal, maar dat is het blijkbaar toch niet. Ik zit nu, na de boodschappen van vanochtend, lekker op de bank Woezel en Pip te kijken met Timo. Niet pedagogisch verantwoord, maar wel zwangere-mama-verantwoord!
@Elisabeth, fijn dat jullie nu lekker jullie huisje eigen kunnen maken, en alles klaar kunnen maken voor de gezinsuitbreiding! Ik herken het ook dat de zwangerschap tegenvalt wat betreft je lichamelijke conditie, is idd toch echt n verschil met een eenlingzwangersch. Heb er ook moeite mee, ik wil nog zoveel doen voor het zover is, maar alles gaat op n laag pitje of zelfs helemaal niet. Ik voel me net een oud vrouwtje in een jong lijf haha...(En hier staat de TV ook geregeld aan tegenwoordig, het moet helaas maar, want anders krijg ik echt helemaal geen rust, dus ben bang dat dat de komende tijd ook nog wel blijft. Ons meisje is helemaal gek van het zandkasteel, ach ze leert er soms ook nog wat van ) Spannend wat ze morgen gaan zeggen in het ZH, ben benieuwd of ze besluiten de kindjes over n paar weken al te gaan halen, hoop eigenlijk niet voor jou, want ook met je zoontje lijkt me dat niet heel handig, maar wat het beste is voor de kindjes is natuurlijk t belangrijkste! @Linda, wat een lieve gyn, en super fijn dat alles goed was met de kindjes, ik zou wel elke dag een echo willen krijgen om het zeker te weten haha, kan me soms ook wel wat zorgen maken of ik ze allebei nog wel genoeg voel ed...
Tojo, ja, zandkasteel, geweldig! Hier begint meneer 's ochtends al met 'Sassa en Toto kijken?' en, als ik dan niet reageer, met een heel lief stemmetje 'Koning Koos...?'. Je zou denken dat we niets anders doen de hele dag . Ik begin er overigens al behoorlijk vrede mee te hebben dat ik over een week of 4-6 op de OK lig voor een keizersnede. Kids liggen in een stuit, weet niet of ze nog zullen draaien. Bovendien durf ik het zelf niet erg aan, een ingeleide bevalling met die termijn. Als dat al een optie zoú zijn. Ik heb net een topic geopend bij Prematuur, over wat ik kan verwachten als kindjes rond die termijn geboren worden.
Ook ik herken die vermoeidheid heel sterk hoor, valt me steeds weer tegen hoeveel ik kan doen voor de harde buiken er alweer zijn. Gisteren bleven de harde buiken maar terug komen, toen ben ik naar het ziekenhuis geweest. Het ging allemaal goed, waarschijnlijk lichte blaasontsteking, weer lage bloeddruk en te veel gedaan in het weekend. Nou ja, dat kan. De babykamer is klaar... Fijn dat je verhuisd bent elizabethbas! Dat scheelt misschien alweer wat inspanning!
Vandaag weer een ochtendje LUMC achter de rug. Goede echo gehad, eigenlijk is de situatie van de kindjes nog hetzelfde als toen we 10 weken geleden voor het eerst in Leiden kwamen. Beide kids blijven hun curve volgen en de dopplermetingen zijn ook nog steeds goed / zo goed als je kan verwachten. Daarna een gesprek gehad met de 'baas' van de gynaecologen in Leiden. Dat was een heel fijn gesprek. Hij vertelde een paar belangrijke dingen. Ten eerste komt - in tegenstelling tot wat ze in Utrecht zeiden - spontaan en plotseling overlijden van één van de kindjes zelden voor. Niet vaker dan in een willekeurige normale zwangerschap. Als het niet goed gaat met (normaal gesproken) de kleinste, dan zijn daar genoeg indicatoren voor zodat voortijdig ingrijpen mogelijk is. Daarom raadt de gyn aan om vanaf volgende week dagelijkse CTG's te gaan doen. Daarvoor komen ze thuis, dus dat is geen probleem. Verder vond ik het heel prettig om te horen dat wij geen hoog risicogeval zijn v.w.b. dit soort zwangerschappen. Ze zien ze nog wel extremer, onze kleine groeit in ieder geval nog op de P3 lijn en niet daaronder. Over de termijn van geboren worden, wilde deze gyn geen uitspraken doen, behalve dan dat de genoemde termijn van 30-32 weken wel realistisch is. Utrecht en Leiden zullen over ons contact houden, controles blijven in Utrecht en indien nodig in Leiden.
Heb niet bijgelezen, ben sinds zaterdagavond 22 uur thuis op aanraden van de gynaecoloog. Mijn herstel werd erg tegen gehouden, mn baarmoeder wou niet slinken waardoor ik vreselijke naweeen bleef houden, mn darmen hebben weken niet gewerkt en deden verschrikkelijk zeer. Ik wou alles zelf doen met de 2 j's waardoor ik echt uitgeput was. Thuis zijn zou beter zijn, maar wat ellendig om je mensjes achter te laten zeg ... Maar ik herstel goed zondag en maandag is de verloskundige van de stadspraktijk geweest voor de wond en controles maar alles is prima! Ik doe smorgens de voeding om half 9 dus ben om 8 uur in het zkh om te knuffen en badderen smiddags doen we met ze tweeen en savonds gaat vriendlief alleen omdat ik dan ondanks goede rust tussen door totaal kapot ben. Vrouwelijke J doet het super ze is vandaag in de wieg gekomen bij haar broer eindelijke na 5 dagen... Ze heeft alleen een hekel aan verpleegsters waardoor ze de fles niet leeg drinkt en een sonde heeft maar alle voedingen die we zelf doen srinkt ze goed en vrij snel leeg... Mannelijke J is al 3 dagen klaar om naar huis te gaan maar hij gaat het ziekenhuis rijden niet trekken dus die heeft een sticker met 'meubilair' gekregen (grapje natuurlijk maar zo noemen we hem allemaal hihi). Nu liggen ze lekker samen en dat voelt zo goed...
Even een vraagje zo tussendoor: heeft hier iemand ook de urban jungle duo wagen en zo ja...passen hier twee maxi cosi's op? Dacht steeds dat dit wel kon, maar nu twijfel ik omdat de wagenbakjes ook smaller zijn dan bij een eenling wagen natuurlijk. Is het uberhaupt ontzettend noodzakelijk om de maxi cosi op de wagen te kunnen zetten, is dat niet vooral bij een snelle boodschap of als je een ouder kindje naar school moet brengen ofzo?
Ja hoor, kan wel. Alleen 1 hoog en 1 wat lager zeg maar... Hier kun je het ook zien: Easywalker Duo Plus 2014 Adapter Voor Maxi Cosi CabrioFix/Pebble | Easywalker Duo Plus + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump
mama mars wat fijn dat het zo goed gaat me je kleintjes.. En snap wel dat je dan 's avonds gesloopt bent.. elisabethbas, fijn dat het bevalt in jullie nieuwe huisje.. Vorige week bij radbout gesprek gehad met kindercardioloog, hartjes waren weer traag. Maar afgelopen maandag waren er weer twee 'gezonde' hartslagen te horen.. Meiden houden het wel spannend dus. Hoop dat morgen weer alles goed is..