Ik had wel etg last van jeuk, en ontstoken haarzakjes op mn buik... dacht dat het door het vele smeren met bio-oil kwam, tijdje gestopt, werd het wel minder van. Hier net weer thuis na een avind aan de CTG te hebben gelegen, voelde een kindje beduidend minder bewegen. Maar alles was verder goed. Morgenochtend nog een keer aan de CTG voor de zekerheid.
Jeuk heb ik ook, bij de vorige zwangerschap ook en daar heb ik mooie strepen aan overgehouden... Mijn buik is nu net zo dik als bij Timo met 35 weken (foto's vergeleken). Tierelier, spannende avond dus. Gelukkig was alles goed. Hier ook goede ctg's gehad. Morgen weer naar het zkh voor een echo.
goedemorgen dames.. Tojo, Hier ook zo'n juk, maar ik had begrepen dat dit het groeien van de buik is wat de jeuk veroorzaakt.. Elisabethbas succes vandaag in het Zkh, hopen op goede echo. Gelukkig was alles goed tierelier! Hier is het momenteel afwachten en onzeker.. We wachten op uitslag uit ede van bloedprikken op infecties, uit Nijmegen op bloedprikken dragerschap Taaislijmziekte en uit Antwerpen voor down.. Ik hoop maandag alle uitslagen binnen te hebben en natuurlijk dat alles goed is.. Zo niet dan een vwp en zowel dan is het alleen nog zorg om de hartjes.. Gister waren ze weer allebei traag, 80 slagen pm. ik heb een enorm kort lontje, huil veel, veel last van harde buiken.. Zelfs van zoontje kan ik weinig hebben terwijl ik normaal engelen geduld heb.. hoop dat ik dit gedoe snel achter me kan laten en over een paar maanden 2 gezonde meisjes in m'n armen kan sluiten
Hoe moeilijk ook, probeer positief te blijven... het komt vast allemaal wel goed! De vele onderzoeken maakt je denk ik ook erg onzeker of niet? Althans dat doet het bij mij wel... wat weer effect heeft op de toestand van de kindjes. Ik ben er in ieder geval wel over uit dat de gemoedtoestand van de moeder wel degelijk effect heeft op een (ongeboren) kind. Ik duim voor je dat alle resultaten goed nieuws geven! Heb vertrouwen! Hier vanmorgen weer een half uur aan de CTG gelegen, die zag er perfect uit, dus hier zijn alle zorgen weer (even) weg, ik voel beide kindjes nu ook weer veel. Weet nu hoe ik de bewegingen van het ene kindje wat ik minder dacht te voelen nu kan herkennen, en snap heel goed dat als ik niet stil zit of lig ik de bewegingen niet voel ook al zijn ze er wel. Morgenochtend de reguliere groeiecho, ben benieuwd hoe groot ze nu zijn
Hoe gaat het hier met iedereen ? Alweer iemand bevallen ? Hier groeien ze echt als kool. Meissie zit al in maatje 62/68
@mamamars: Gefeliciteerd met je tweeling Fijn dat ze mee naar huis mochten. Een jongen en een meid is zo fantastisch
Bedankt voor je lieve woorden tierelier wat me vooral onzeker maakt is dat het helemaal niks kan zijn, maar ook heel veel kan zijn en dat de kindercardioloog in het radbout het ook niet weet.. ik heb gelukkig best een hoop te doen deze week, gaat de tijd ook wat sneller.. En hoop stiekem dat ik de uitslagen eerder binnen heb. Fijn dat de CTG goed was! Hier waren kleintjes vorige week 308 en 330gr. Succes morgen
Kindjes voelen heel goed aan hoor als mama zich zorgen maakt Ze kunnen dan bijvoorbeeld ook minder bewegen. Maar als je dan even rustig gaat ontspannen op bed met je handen op je buik, dan zijn ze zo weer volop aanwezig.
@Moes, heel veel sterkte, hopelijk geven de uitslagen as maandag jullie meer rust en duidelijkheid! Een dikke knuffel en veel sterkte! @Tierelier, hoe ging de groeiecho? Voor jou wordt het nu ook wel steeds spannender...! @hier gisteren hormoonzalf gekregen voor de jeukende rode striemen op mn buik, hopelijk helpt het, tot nu toe doet t nog niet veel... Verder is gister eindelijk eens de babykamer gepoetst, en kan ik eindelijk eens beginnen met inruimen en inventariseren wat ik nog nodig heb...Zo kunnen we t hele lijstje toch langzaamaan meer afvinken!
Moes, wat een onzekerheid! Hopelijk krijg je de uitslagen snel en nemen ze een deel van jullie onzekerheid weg. Ik duim voor je! Tierelier, bij jou wordt het ook steeds spannender! Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. Doe maar eerder dan ik Tojo, fijn dat je nu eindelijk stappen kunt zetten in de voorbereiding. Hebben jullie al meer duidelijkheid rondom het werk van je man? Gisteren weer een echo gehad. We moeten morgen weer terug omdat de dopplermeting van het bloedvat in de hersenen afwijkend was tov vorige keren. Dat kan erop duiden dat het kleintje het moeilijker gaat krijgen, maar de ctg was heel goed en ik voel hem duidelijk bewegen, dus geen zorgen hier. Kan altijd morgen nog, nietwaar? Ik was ook net erg onder de indruk van de echoscopiste (geen gyn) die de echo deed. Ze was heel vlug en in een kwartier klaar, terwijl het normaal drie kwartier duurt. En de was de meting van de ductus venosa vergeten, moest ik haar aan helpen herinneren. We zien wel morgen. Ik zit weer te wachten op mijn ctg. Zal wel laat worden, want ik ben steeds de eerste of de laatste, omdat ik ver weg woon.
Moes wat een onzekerheid zeg. Heel veel sterkte. Elisabethbas oh niet fijn he zover weg wonen van het zh. wij moesten ook een uur rijden naar het zh. wooow babywish. wat groeien je kanjers hard! Hier zitten de meiden in 68/74 en zijn al een jaar geweest!
Hey meiden, Ik zou graag met jullie willen meeschrijven. Gister heb ik een eerste echo gehad met 6weken en 3dgn en ik ben zwanger van een tweeling.. Ik heb hormonen moeten spuiten en deze ronde zaten er 2 follikels dus het is een twee eiige tweeling. Gister zagen we duidelijk 2 vruchtzakjes en 1 vruchtje zagen we heel duidelijk. De tweede zagen we minder goed en was echt even goed inzoomen, maar toen zagen we ook daar een hartje kloppen al was het vruchtje niet goed zichtbaar. De gyn. dacht dat hij wat te ver weg ligt en hij zegt dat het er goed uit ziet voor dit termijn en is zeker tevreden gezien we 2x hartactie hebben gezien. Ik wist dat er 2 follikels gesprongen waren dus ik dacht er natuurlijk wel over na dat het zo kon zijn maar toch ben ik best geschrokken. Ik heb hier een kleine meid van bijna 17 maanden rondlopen die erg veel aandacht opeist en ik ben zo bang dat ik het dadelijk allemaal niet aan kan of dat ik een moeilijke zwangerschap tegenmoet ga omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ingeleid ben met 37weken ivm hoge bloeddruk.. Hoe ervaren jullie je zwangerschap? En hoe bereiden jullie je voor? Zijn er hier meer dames die naast hun tweelingzwangerschap nog een peuter hebben?
Hoi allemaal, Sorry dat ik zolang niet geweest ben. @moes: wat rot al die onzekerheid, sterkte en een knuffel! @elisabethbas: spannend als je kleintje het nu moeilijker krijgt. Het is nu nog wel erg vroeg! @mamamars: lekker dat je de kleintjes nu thuis hebt! Hier alles goed, wel moe en veel last van harde buiken. Zondagavond nog aan de ctg gelegen omdat er regelmaat in zat, gelukkig was de bevalling nog niet begonnen. Dus nog mooi even blijven zitten!
@nijn: welkom! Hier twee peuters naast mijn zwangerschap. En ik moet zeggen dat ik het echt wel pittiger vind dan een eenling zwangerschap.
@nijn86 Welkom Ja, ik ben nu 23 weken zwanger en heb een zoontje van 21 maanden. Hij is dus bijna of net 2 als de twins komen. Hier helaas geen fijne zwangerschap. Tot 20 weken beroerd geweest en sinds 14 weken bekkeninstabiliteit die nu steeds heftiger wordt dus vindt het zeker heftig met mijn zoontje erbij. Ik ben bij mijn zoontje ook ingeleid wegens zwangerschap vergiftiging. Gelukkig doen de ukkies het heel goed in mijn buik waar ik me wel heel dankbaar voor voel al vind ik het idee van een tweeling nog steeds heftig hoor..
welkom Nijn86, hier is zoontje als het goed is net een jaar geweest als de tweeling komt.. Lijkt me erg zwaar worden maar ook heel leuk dat ze samen opgroeien. Ik heb geen fijne zwangerschap maar had ik bij zoontje ook niet (vanaf 23weken last van nierstuwing en veel zkh opnames) dus in die zin geen verschil.. Ben ook pas 21 weken dus misschien verandert mn mening nog.. @tojo ik hoop dat de hormoonzal gaat helpen..! @elisabethbas, hoop dat morgen alles goed is als je terug moet komen ik moet morgen ook weer voor controle van de hartjes..