Moes, wat fijn!!! Hier minder nieuws. Ik ben opgenomen na de echo van vanmiddag. De doppler van de hersenen was net zo afwijkend als dinsdag en de doppler van de navelstreng was ook niet goed, dus ik moet blijven. De ctg's zijn nog wel goed en leidend in dit verhaal, maar ze zien vaak dat afwijkende dopplers op niet al te lange tijd ook mindere ctg's gaan geven. En dan moeten ze meteen ingrijpen, dus mag ik niet te ver weg zijn. Bovendien krijg ik nu twee keer per dag een ctg en dat doen ze niet thuis. We wisten dat dit moment ging komen en schrokken er daarom ook niet van. Ik vond het vooral heel zwaar om Timo naar huis te laten gaan, wetende dat ik hem de komende weken niet veel zal zien. Tranen komen weer naar boven nu ik dit type... We gaan het allemaal meemaken. Niemand weet wat de dag van morgen gaat brengen. Het kan een dag duren, maar ook nog twee weken.
Heftig Elisabethbas, ik hoop zo voor jullie dat de tweeling nog even blijft zitten, zolang het veilig is dan. Hele dikke knuffel!
Sterkte Elisabethbas! Ik hoop dat je ze toch nog heel even binnen kunt houden en snap heel goed dat je het lastig vond om Timo achter te laten!
Sterkte elisabethbas.. ook ik hoop natuurlijk dat je de kleintjes, zolang het veilig is nog even binnen kan houden, dat zou mooi zijn. Wat Timo betreft begrijp ik heel goed wat je bedoelt... Jij daar en Timo naar huis is niet fijn, maar nu wel noodzakelijk.. Dikke knuffel voor jou en hoop dat je de dagen goed door kunt komen
@m0es, wat fijn dat je dit goede nieuws in iedergeval al hebt gehad!! @elisabethbas, Wat moet dat moeilijk maar ook spannend zijn. Ik hoop dat de kleintjes nog even blijven zitten, hoe langer hoe beter natuurlijk!! Ik snap ook dat het heel moeilijk zal zijn om Timo minder te zien, het wordt misschien een zware moeilijke tijd... maar je werkt toe naar een dag dat je als gezin straks lekker samen bent. Veel succes meid! @BabyWish91, Er is nog niet zo lang geleden een topic geopend voor tweeling moeders, hier wordt gekletst over het moeder zijn. Misschien ook leuk om even te komen kijken? Ik heb er gereageerd, dus in mijn berichten geschiedenis kun je dat topic wel vinden.
Elisabeth jeetje ik schrik er toch een beetje van. Gelukkig ben je in goede handen en houden ze jullie goed in de gaten. Ik zal voor jullie bidden dat de kleintjes nog een poosje gezond en wel in je buik mogen blijven. Sterkte, en ik vind je een topper!
Vandaag toch weer een mijlpaal, 30 weken zwanger! Nog 1.5 week te gaan en we zijn alle "moeilijke" termijnen voorbij. Gisteren trouwens nog operatie live gezien. Jeetje toch indrukwekkend. En mijn eigen gyn Anneke Kwee was op tv, toch wel weer raar om haar op tv te zien. Al weet ik dat ze dat meer doet. Ook mijn huisarts is elke week op tv in dat gezondheidsprogramma. Best vreemd vind ik wel.
Linda, fijn 30 weken! Ja, ik schrok ook, al wisten we dat het moment binnen nu en niet al te lang zou komen. Is met 31,5 week de spanning qua hartjes voorbij of blijft dat?
elisabethbas hoop dat de kleintjes nog lekker een tijdje binnen blijven hoor!! M0es wat goed nieuws zeg!! annekvdz spannend hoor! Binnen 4 weekjes dus je kleintjes in je armen. Linda hoera voor je mijlpaal!! Operatie live wil ik nog steeds terugkijken. Heb zelf geen ks meegemaakt dus wel een beetje benieuwd wat er allemaal gebeurt. Hier morgen 23 wk! Vanaf vandaag werk ik 2 uurtje per dag minder. Werkte 4x8 en nu dus 4x6. Kwam wel veel relaxter op werk aan vanochtend dus blij dat ik het gedaan heb. Bedrijfsarts gaf zelfs aan dat ik gewoon niet langer dan 30 wk moet blijven werken. Dat komt dan ineens dichtbij zeg! Ik kijk gewoon per week hoe het gaat want kan zoiezo naar halve dagen gaan als het echt niet gaat.
Pfff even mopperen hoor. Nu al twee nachten achtereen elk uur wakker. Echt serieus elk uur gaat zo: met moeite mn bed in komen, gedraai om enigszins 'comfortabel' te liggen, slapen, uurtje later wakker, met moeite mn bed uit, evenwicht zoeken voor in kan lopen, trap af, wc, trap op, mn lijf weer in mijn bed hijsen, draai draai, slapen, uurtje later weer wakker en begint alles van vooraf aan. Die batterij van mij is leeg voor de kinderen er überhaupt zijn.
Tierelaar helaas herkenbaar van m'n vorige zwangerschap en dan heb ik jouw termijn niet eens gehaald. (en ook geen 2) Hoort er helaas bij. Bijslapen overdag mogelijk?
@moes: Fijn dat je toch wat goed nieuws hebt gehad. @Elisabethbas: Heel veel sterkte, probeer rustig te blijven, ook al is dat best moeilijk. Want ik raakte in complete paniek toen ze opeens mijn kamer binnenkwamen en zeiden dat de kleintjes gehaald zouden worden. En daar had ik alleen mezelf mee, want op dat moment moet je juist goed luisteren naar alles wat de artsen je vragen etc. Het vervelendste was dat mijn vriend op dat moment net even weg was om wat te regelen toen dat gebeurde, dus ik was nog erger in paniek omdat hij er niet was. Maar je bent in goede handen in het ziekenhuis, en je kindjes ook
@Elisabethbas, tjonge ik schrik er wel van hoor, knap van je hoe je ermee omgaat. Maar je gaf het al aan dat het eraan zat te komen. Je wordt goed in de gaten gehouden en jij en de kindjes zijn nu wel in de beste handen voor deze situatie, maar begrijp heel goed je dubbele gevoel met Timo. Zou dat zelf ook heel moeilijk vinden! Gelukkig zal hij er weinig/niks van herinneren met zijn leeftijd dat dit allemaal gebeurt. Ik hoop dat de situatie zich toch een beetje hersteld zodat ze nog wel een aantal weekjes goed zitten bij jou in de buik, want hoe langer hoe beter natuurlijk, dikke knuffel en heel veel sterkte!! @Moes, dat goede nieuws heb je alvast, hopelijk is de rest ook allemaal goed en is die vwp niet nodig, succes met afwachten... @Tierelier, heel herkenbaar, echt vervelend he, ik ben snachts ook kei vaak wakker en moet ook vaak plassen (ik hoef er alleen iets minder ver en geen trap voor te lopen als jou) maar soms ben ik ook klaarwakker en kan maar niet de goede draai vinden in bed, dus dan sta ik maar op voor een uurtje of zo. Op de dagen dat mn dochtertje overdag niet thuis is kruip ik dan overdag nog weleens mn nest in voor een paar uurtjes, dat scheelt wel. Gelukkig hoef je niet meer zo heel lang... @Yasmin, goed dat je minder bent gaan werken, jijzelf weet het beste hoe je je voelt en je moet vooral naar je lichaam luisteren... Hier zeiden ze dat je met 28 weken volledig moest stoppen, maar dat heb ik nog niet eens gehaald. @Linda99, je schrijft dat met 32 weken weer een mijlpaal is? Ik weet dat eigenlijk niet zo, kun je aangeven wat er dan weer goed is? Operatie Live niet gezien, bij ons in de tvgids stond dat het van een tweeling zou zijn, maar dat bleek toch niet. Dan had ik er misschien nog naar gekeken, maar ik houd niet zo van die operaties op tv... @Hier de hormoonzalf werkt nog niet echt tegen de jeuk, en de jeuk en bultjes spreiden zich nu ook langzaam uit over mn buik. Ik geef de hormoonzalf het weekend nog de tijd om zn werk te kunnen doen (het zou een paar dagen kunnen duren) maar anders sta ik maandag weer bij het zh op de stoep, want ik word er echt gek van en zeker als het alleen maar erger en een groter gebied gaat worden!!
Elisabethbas sterkte! Ik hoop net als de anderen dat de situatie beter wordt en die kleintjes nog even in je buik kunnen blijven groeien! Moes fijn dat je toch een beetje positief nieuws hebt gekregen in deze woelige tijden voor jullie! Tierelier, irritant dat je zo slecht slaapt. Herkenbaar ook. Zo cru van moedertje natuur dat je zo slecht slaapt want voor de bevalling wil je juist uitgerust zijn! Misschien overdag wat bijslapen? Tojo vervelend van die jeuken dat de zalf niet meteen werkt. Ik zou inderdaad als het na het weekend niet helpt aan de bel trekken! Yasmin, fijn dat je minder kunt gaan werken, je zal het wel gaan voelen dat het zwaarder wordt. Ik zou ook met 28 weken met verlof gaan maar heb dat niet gehaald. Luister goed naarje lijf! Linda fijn dat alles in orde was na de ctg. Ik heb operatie live gezien, was wel indrukwekkend om te zien hoe een kindje zo ter wereld komt. Het gebabbel erom heen kende ik allemaal al wel, ben er toch al wat over aan het lezen. Ben wel benieuwd hoe ik zelf zal bevallen; valt echt niets van te zeggen, dat maakt het wel spannend! Ik hoop zelf dat ik vaginaal kan bevallen maar weet ook dat de kans groot is dat het een keizerssnede wordt. Hoop alleen niet dat die dan onder volledige narcose gaat, vooordat je je kindjes dan ziet lijkt me echt nietleuk, die wil ik het liefst meteen zien en op de borst hebben. Maarja, we zullen het zien
Gister en eergister inderdaad wel een uurtje overdag kunnen slapen, maar dan slaap ik gelijk zo diep dat ik heel verward wakker wordt, heel bizar. Maar ja wat doen we eraan he, accepteren maar.
Keizersnede doen ze zelden onder volledige narcose Ik had spoedkeizersnee, maar toch gewoon een ruggeprik gekregen. Het heeft te maken met eventuele borstvoeding die daarna op gang moet komen vooral omdat ze met een tweeling ook het liefst hebben dat je de borstvoeding/kolven toch een kans geeft. En ook voor je eigen herstel is het beter om niet onder volledige narcose te gaan.
Oh pfff heftig dit maar ja wat je zegt je had je er al wel op ingesteld en ja ik heb zelf ook een van 5 rondlopen en om hun gedag te zeggen is het zwaarst ik probeer het zo te zien ze krijgen een superkado 2 broertjes dat helpt .heel veel sterkte Trouwens we lopen op een dag na gelijk we gaan er gewoon voor 2014 topjaar
Linda gefeliciteerd! 30 weken alweer en Yasmin, fijn die 2 uurtjes minder en ook dat je de mogelijkheid hebt naar halve dagen te gaan zodra het niet meer gaat.. Tierelier, wat rot zeg.. (Nacht) rust is zo belangrijk nu heb je op de dag tijd om genoeg aan je rust te komen? Hoop op een betere nacht voor je vannacht... Hier wederom goed nieuws! Vanmorgen gebeld door Radbout en we zijn allebei geen drager dus meisjes hebben geen taaislijmziekte!!! Ben zo gelukkig met het goede nieuws van gister en nu dit weer! was zelfs zingend aan het stofzuigen (en dat is heeel lang geleden ;-P) nu dus alleen nog de zorgen om de hartjes, onschuldig of niet... De 11e weer naar Radbout voor controle en 2x in de week eigen gyn
hoi dames mag ik mij zelf hier ook bij aanmelden. wij zijn er vandaag achter gekomen dat ook wij zwanger zijn van een tweeling, waarschijnlijk een 2eiige tweeling. ik moet zeggen dat ik er nog van onderste boven ben. We hebben al een dochter uit 2010 en daar hadden we graag een broertje of zusje voor gewilt maar nu krijgen we er gelijk 2. mijn man heeft van af februari geen werk meer en ik werk voor een uitzend buro dus onze situatie is alles behalve ideaal. gelukkig ben ik ook realistische dat ook dit wel goed gaat komen maar nu weet ik alleen niet hoe. Ik hoop hier wat steun te vinden en ervaringen te kunnen delen. tot snel