Heel bizar, zie nu allemaal berichten die er net nog niet tussen stonden.. Vast m'n telefoon die weer kuren heeft. tojo, vervelend dat de zalf nog niet werkt.. Weet de arts wel wat het is..? Toevallig puppp? Als de hormoonzalf dan niet werkt geven ze prednison tabletten.. Welkom sherly hier was ook de 'planning' nog 1 brusje en dan klaar maar nu aan het idee gewend en vind het geweldig !
Ow dat wist ik niet! Maar we hebben ook nog geen gesprek gehad met het ziekenhuis hoe hun beleid is. gaan we binnenkort doen. Fijn dat ik het iig van jou al hoor dat ze niet snel onder narcose doen!
Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd maar wel mee gelezen. Ben erg druk bezig geweest met mijn twins. Mijn twins waren dus geboren bij 31 weken. Op zich prima zwangerschap gehad, behoudens bekken klachten. Ik heb tot 28 weken fulltime gewerkt. Vanaf 28 weken 3 dagen in de week tot aan mijn bevalling (dus geen verlof gehad). Bevalling was heel plotseling (gebroken vliezen), totaal geen voor tekeningen. Ze doen het nu echt super goed, zijn al 10 weken oud (of wel 3 week na uitgerekende datum). Ze hebben beide nog maatje 50 aan, ze zijn 3200 gram ofzo. Ik denk over paar weken ze wel naar maatje 56 gaan. Ik geef nog steeds borstvoeding volledig! ben er echt trots op. Ik heb toen ze in het zkh lagen fulltime gekolfd. Nu doe ik duo borst voeden en daarna nog met het flesje na en dan nog kolven. Ze drinken namelijk nog niet hun hele voeding uit 1 borst (ze drinken ongeveer 70 cc en moeten nu 80-90 cc). Het is wel veel werk, maar ik vind het waard. De avond voeding doe ik altijd 1 kind (mijn vriend geeft de andere dan de fles), en de nacht voeding doe ik aan 'duo flesvoeden', dus de fles (met afgekolfde bv). Ik merk wel dat ik ze nu bijna met mijn melk productie niet meer bij kan houden, maar ik hoop dat mijn productie toe neemt. Ik zie dat aantal meiden al eind 20 weken/ begin 30 weken zijn. Spannend hoor. Hopelijk blijven ze allemaal nog even zitten! Ook welkom nieuwe toekomstige tweeling moeders. Het is echt super leuk!! (maar wel erg druk,..) @Elisabethas, ik hoop dat alles goed blijft gaan en ze nog even lekker in je buik kunnen blijven. Sterkte!
Zijn er meer mensen die graag in een 'besloten' clubje over tweeling zwangerschap en tweeling mama willen praten? Dat wordt namelijk niet door iedereen gelezen Er was een club maar die is niet meer actief.
Zo meiden wat hebben jullie alweer veel geschreven. Moes wat een super nieuws. Wanneer krijg je de uitslag van Nijmegen? Hopelijk is die ook goed. Elisabeth, jeetje wat shit zeg dat je opgenomen bent maar wel beter voor de kids. Ze zijn in goede handen en mocht er wat zijn, zijn ze er direct bij. Welkom nieuwe zwangere. Gezellig dat jullie hier mee komen kletsen. Ik zal ook ff snel mijn verhaal in het kort vertellen. Ik heb een super zwangerschap gehad. Helemaal geen kwaaltjes, klachten niks. Het enige wat minder was, was dat de meiden direct al niet op de gemiddelde lijn zat. Ik ben zwanger geraakt met Clomid en we wisten wanneer ongeveer de eisprong was. Ze hebben altijd al minimaal een week achter gelegen qua groei. Elke keer bij de echo vertelde ze hun zorgen ( zit in de familie want bij ons is iedereen klein en ook ik was een kleintje met de geboorte ) De gyn vond het wel meevallen. toen mijn gyn op vakantie was kregen we een andere gyn en die keek niet echt naar de groei. De echoscopiste hadden dat gedaan en ook nu weer zorgen. De andere gyn zei, als je eigen gyn weer terug is, kun je weer daar terecht.. een week later kwam ik weer en toen was het niet goed.. kindjes lagen 3-4 weken achter qua groei en de volgende dag melden ( 31 weken ) Vanuit hier mocht ik nergens meer heen. Ik ben in de tussentijd 1x naar buiten gemogen maar mocht geen eens een paar uurtjes weg. 2x per dag aan de ctg en 3x per week een echo. Kids bleven steeds verder achter qua groei maar deden het wel super. Ook was er niks te zien waarop duidde dat ze zo klein waren alleen erfelijkheid. Uiteindelijk zijn ze met 35 weken gehaald met een geplande ks. Uiteindelijk bleek de groei wel iets groter te zijn als gedacht maar toch hadden ze 6 weken achterstand. Niet qua ontwikkeling maar puur groei. Nu zijn ze alweer een jaar geweest en doen het super Kleding maat: Je kunt het niet vergelijken maar mijn meiden zitten nu in 68/74 Maatje 68 is nu echt bijna te klein Twinperfect. ik vind het wel een leuk idee alleen dan zal er hier niet veel meer geschreven worden en kan ook niemand zich aanmelden toch of hoe zit dat??
@sherly: welkom en gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap. Zal inderdaad even slikken zijn met een onzekere financiële basis. Hopen dat je man snel een andere baan vindt. Mijn ervaring is wel dat je heel veel spullen kunt krijgen vanuit familie en vrienden als je laat zien dat je daarvoor open staat. @moes: fijn,weer een stukje goed nieuws! Die heb je maar weer. @elisabethbas: hoe gaat ie? Kom je de dagen daar wat door? Hier alles goed, lekker rustig aan. Eigenlijk geen verandering sinds de laatste controle. Nu welecht aan het aftellen hoor, heb er nu wel veel zin indat onze kereltjes er straks zijn. Ben zo benieuwd naar ze. En naar hoe het zal gaan, met de bv en de nachten en de andere kinderen!
@all. voor degene die al mama zijn geworden/zijn, er is ook een tweeling forum voor tweeling mama's. Staat bij: na de geboorte, de mama's, tweeling mama's
@elisabethbas; wat heftig zeg! Heel veel sterkte! @sherly; hier hetzelfde verhaal. Ik ben er afgelopen dinsdag achter gekomen, ben vandaag 7 weken zwanger en heb een meisje van 17 maanden op dit moment. Ik kan het nog steeds niet bevatten eigenlijk. Bij ons is het ook een twee eiige. Ik krijg volgende week zaterdag weer een echo, dus ben benieuwd of ze beide goed ontwikkelen.. Iedereen bedankt voor jullie verhalen, ik lees wel veel complicaties, daar ben ik best bang voor. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap zwangerschapssuiker en ben 3 weken te vroeg ingeleid wegens hoge bloeddruk. Ik ben best bang dat zich dat nu allemaal gaat herhalen.. Ook had ik al heel vroeg last van harde buiken bij teveel lopen.. Dus hou mijn hart vast voor deze zwangerschap.
Ben de dag weer goed doorgekomen. Twee goede ctg's dus de 29 weken ga ik halen! Nijn, bedenk, iedere zwangerschap is anders! Niet nu al zorgen maken, daar heb je later nog tijd genoeg voor, mocht het nodig zijn! En dan kom je niet meer aan genieten toe, dus doe dat nu maar. Sherly, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Fijn Elisabethbas! Jeej voor de goede CTG's! En vanaf morgen op naar de 30! Elke dag erbij is mooi meegenomen
nou hier een enerverende dag gehad. we hebben het tegen de directe familie verteld en dat was erg spannend en vermoeiend. Ik moet zeggen dat ik het nu echt wel voel in mijn buik. ik ben blij dat ik morgen nog lekker rustig aan kan doen. iedereen was wel erg blij en vonden het erg spannend. alleen hebben ze nog niet door dat er toch nog risicos aan vast hangen. maar ook wij zijn er al een stuk rustiger onder en het is steeds meer van ons. voor onze vrienden houden we het nog even wat geheim tot over 2 weken dan viert mijn man zin verjaardag en dan gaan we het vertellen. ik hoop dat onze dochter haar mond kan houden hahaah.
Anneke, nog ff volhouden maar komt steeds dichterbij he Elisabeth wat fijn dat je de dag goed door bent gekomen. Op naar de 30 weken!! Sherly ooh wat leuk zeg! Er zitten risico's aan maar het gaat ook vaak goed Wel spannend allemaal he. Twinperfect, echt waar? Ik schrijf hier al zolang mee en kijk eigenlijk nooit verder dan de lounge hihi
@Elisabethbas, super! Elke dag is er eentje meer, dus ook ik zou zeggen op naar de 30! @Moes, fijn dat je nu ook even op kunt positievere gedachten kunt komen, ik duim mee voor jullie dat het uiteindelijk allemaal goed op zn pootjes terecht komt! En het zou me niet verbazen als de jeuk idd puppp is...waar ken jij dat van? @Twinperfect, goed van je dat je bv geeft aan je twins, het klinkt niet makkelijk en ook wel vermoeiend maar echt super dat je het nog steeds doet, weet niet of ik het zo nog zou uithouden met nog n dochtertje erbij... @Sherly, welkom! Hier ook een oudste kindje van 2010, wij hadden het haar nog niet zo vroeg verteld omdat zij het ook zeker zou gaan verklappen haha. Zelf heb ik de ervaring dat als je er zelf nog niet helemaal van bijgekomen bent, van het feit dat er een tweeling aan gaat komen, je het beter ook nog niet aan teveel mensen kunt gaan vertellen, ik vond dat we vaak de reactie kregen, van: O. dan krijgen jullie t druk!! Dat vond ik minder leuk en bevestigde voor ons het gevoel dat het best wel een probleem zou kunnen gaan worden. Inmiddels heb ik het nog steeds wel met vlagen dat ik me zorgen maak van hoe het straks moet, maar het is ook wel heel speciaal allemaal! En zoals Anneke al aangaf, als je er voor openstaat krijg je idd vaak veel aangeboden in de omgeving... @Anneke, hoe vaak heb jij nu controles met die zw-termijn? Nog een paar weekjes en dan zijn de kereltjes er zeker, mooi vooruitzicht!! @Nijn, vervelend hoe je vorige zw is verlopen, maar het zegt idd niet zoveel over hoe deze zal verlopen... je zal in elk geval daardoor wel goed in de gaten gehouden worden. Laat het maar gewoon op je af komen allemaal, en probeer er ook van te genieten! @Hier, goh ik schrijf dit dus midden in de nacht, want het is weer zon lange lange vermoeiende nacht, kan mn draai in bed niet vinden helaas. De kindjes blijven schoppen en ik word gek van de jeuk. De bultjes breiden zich nu echt uit over mn hele lichaam, en heb op meerdere plaatsen al een jeukaanval. Als ik er niet aankom dan gaat t goed, maar in bed strijk je toch al snel met de dekens erlangs en blijf ik bezig...zucht. Gelukkig wel nog n leuke aavond gehad met ml, we hebben ons jubileum gevierd (we zwaren gister alweer 17 jaar samen!! k ken m nu dus echt de helft van mn leven, is toch ook wel weer even n leuk confronterend feit!) lekker uit gegeten en naar de bios geweest, waarschijnlijk wel voor de laatste keer de komende tijd!! Zo dadelijk toch maar weer ns proberen te slapen...
Tojo ik hoop dat je inmiddels al weet lekker slaapt.. Ik ben net thuis. Avondje op stap geweest.. Had ik even behoefte aan na die spannende week. Ohh.. Ik ken het niet zo goed hoor, een vriendin van een vriendin had het en kwam me wel bekend voor van jou klachten.. weet alleen dat ze er enorm veel kast van had ook, hoop dat het gauw moder wordt! Sherly leuk dat de familie blij was met het nieuws en Elisabethbas wat fijn dat de CTG's goed waren Ik ga nu ook poging tot slapen doen, morgen (straks) weer vroeg m'n kleine ventje halen..!
Goede morgen dames, hier een relatief goede nacht gehad. Gister wel een heel onrustig gevoel toen ik naar bed ging, dus was bang (en aan de andere kant opgelucht) dat ze zich vanavht wel eens konden aandienen. Maar nee dus, inmiddels voel ik me weer als elke ochtend (alleen dan wat minder brak als de nachten ervoor, en lichtelijk telleurgesteld maar ook weer opgelucht dat de kids nog in mijn buik zitten). Vandaag 36 weken pfff, bizar en toch zo fijn! Hopelijk vandaag een rustig dagje, en dan maandag ochtend weer controle. Oh jeuk ja Tojo irritant he!? Ik heb van het voorjaar erg last van zonneallergie gehad, wist niet wat me over kwam, werd er knettergek van! Insmeren met iets koels helpt meestal de jeuk te minderen, aftersun of bodymilk hielpen hier goed. Mn schoonzusje had het over talkpoeder... misschien het proberen waard. Ow en je vraagt aan Anneke het aantal keren controle op dat termijn, bij mij was, en is dat nog steeds, eens per week. Daarvoor was het eens per twee weken vanaf dat ze wisten dat de tweeling eeneiig zijn tot de onzekerheden mbt TTS begonnen. Sherly, hier reageerde iedereen zo dolen enthousiast, maar had ook niemand het besef dat het een stukje risicovoller kan zijn dan een normale zwangerschap. Dat irriteerde mij heel erg. Het is goed om voorbereid te zijn maar lees in het begin niet te veel want dan maak je je op voorhand al zoveel zorgen, terwijl die zorgen jou helemaal niet hoeven te overkomen. Zelfde geldt voor Nijn! Elke zwangerschap is uniek en er is geen pijl op te trekken hoe het zal verlopen. En een voordeel dat jullie tweeling twee eiig is, heb je de zorgen om TTS tenminste niet, dat scheeld denk ik enorm, want dat zat mij heel dwars, helemaal toen ze het ook nog vermoeden en ik naar het LUMC doorgestuurd werd (dat is de andere kant van het land voor mij). Gelukkig was er na weken onzekerheid geen sprake van TTS.
Hallo allemaal, Ook hier zijn er twee onderweg. Hadden jullie in het begin ook dat je er even heel erg aan moest wennen dat het er twee zijn? Wij zijn ouders van een prachtige dochter van 2,5 en dachten wat zou het leuk zijn een broertje of een zusje maar zelfs in onze stoutste dromen hadden we dit nooit verwacht. maar oh wat zijn ze welkom. mijn dochter is nog niet op de hoogte van de zwangerschap dat willen we haar pas na de 12 weken vertellen. maar verder hebben we het de fam. al wel verteld en een aantal vrienden. onder het motto deel je de vreugde dan deel je ook het verdriet. Maar wat is deze zwangerschap anders dan bij 1. Vorige keer kon ik met 24 weken mijn eigen kleren nog aan hebben we onze woning nog even verbouwd en zijn we tussendoor nog even getrouwd. nu pas ik al niet meer in mijn eigen kleren en als in s'avonds thuis kom ben ik blij dat ik languit op de bank kan gaan liggen ik heb geen energie meer over. Maar dit nemen we allemaal maar voor lief want het is voor een prachtig mooi doel!!! groetjes
@ikke: ja, in principe mogende vanaf morgen gewoon komen. Dan gaan ze niet eens meer proberen een bevalling tegenterreur houden. Apart hoor. Al denk ik dat ze voorlopig nog wel even blijven zitten hoor. Was mijn beide vorige zwangerschappen ook echt overtijd... @tojo: ik moet nog een keer na twee weken en daarna elke week. Eerstvolgende controle is de 13e. @tierelier: goed bezig hoor, 36 weken. Is prachtig! @minime: welkom hier en gefeliciteerd. Hier inderdaad ook heel veel opmerkingen gehad over dat we het zo druk gaan krijgen. Dat zal ook wel zo zijn, maar ik zie er niet tegenop. Heb er echt zin in! @elisabeth: goed dat je de 29 weken hebt gehaald en elke dag is er weer eentje. Sterkte weer!
Goedemorgen dames, Ik lees wel steeds netjes mee maar reageren schiet er vaak bij in. Dan lees ik dingen en denk ik reageer straks even uitgebreid en dan komt het er toch niet van. Alle dames die het nodig even een extra hart onder de riem steken bij deze...zeg je dat zo? Haha ik weet het niet meer. Fijne zondag!
Hoi allemaal! Ik ga nu de 35e week in van mijn zwangerschap, verwacht twee jongetjes! Over 2,5 week wordt ik sowieso ingeleid, mits ze zich niet eerder aandienen natuurlijk. Heb een hoop gerommel en pijnen laatste week maar dat zijn voorbereidingen zo heb ik vernomen. A.s. dinsdag de laatste uitgebreide groei echo...