zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ja dat is waar! Waarom moest je Timo achterlaten? Was hijook te vroeg?
    Maar ligt het er dan aan hoe zwaar ze zijn wanneer ze mee naar huis mogen?

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nee, Timo had een infectie. Ik zat al klaar om naar huis te gaan toen bleek dat hij moest blijven. Ik heb nog wel 8 dagen in ht ziekenhuis moeten blijven, maar Timo 10 dagen.

3. Tierelier

Tierelier Lid

20 okt 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis denk ik vooral de onzekerheid die iedereen zo nekt. We moeten maar gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt, gelukkig wonen we hier in West Europa en kunnen ze nu veel op medisch gebied.

Mijn controle vanmorgen was weer kort maar krachtig, en moet volgende week maar weer terug komen of eerder als de kleintjes zich aandienen natuurlijk. Bizar hoe het lopen kan, een wereld van verschil vergeleken met eerder... voel me nu ook 'gewoon zwanger', en dus kip lekker, zonder zorgen en vol verwachting van het feit dat we binnenkort echt ouders zijn, ik heb er nu ook zo'n zin in! Zo'n heerlijk gelukzalend gevoel.

4. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tierelier, wat fijn dat je je zo goed voelt!

Ik heb net een echo gehad met een dubbel resultaat, goed en minder goed. De doppler van de navelstreng was nu goed in tegenstelling tot afgelopen donderdag. De doppler van de hersenen niet veranderd, dus niet beter maar ook niet slechter. Vruchtwater van de kleine is steeds ietsjes meer (van 1,9 naar 2,1 naar 2,2 naar 2,3) maar de kleine is niet gegroeid de afgelopen twee weken. Ze zijn dus nu 1340 en 870 gram (twee weken geleden 1100 en 870). Dat betekent dat de kleine al zijn energie stopt in het rijpen ipv in het groeien en dat is ook heeeeeel belangrijk.
    De gyn is toch wel erg tevreden. De stagnatie van de groei is een te verwachten beeld bij een dergelijke zwangerschap en de ctg's zijn zo goed dat hij niet verwacht dat ze vóór de 30 weken komen. Dat vind ik zelf een enge uitspraak, doe ik dus ook niets mee. Maar het is wel prettig om te horen.

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jeetje wat heftig zeg eslisabethbas! lijkt me heel moeilijk om je kindje zo achter te moeten laten :(

tierelier fijn dat je je zoo goed voelt:D

ik voel me helemaaaal niet goed.. had net groeiecho en ze zijn aan de grote kant. meisje 933gr jongen 1033gr. Daarbij is de jongen ook lang en stond er bij de metingen 28 weken:$. Ze zei dat dat inhoud als ze zo blijven groeien ik het nooit ga redden tot 38 weken en dat ze waarschijnlijk vanzelf eerder komen of met 35/36 weken gehaald worden.

Maar ze zei ook dat het nog kan dat ze vanaf 28 weken minder groeien.. dus ik hoop op het laatste eigenlijk.

Elisabethbas fijn om te horen dat ze waarschijnlijk niet voooor de 30 weken worden geboren!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik was wel gelijk ontzettend blij toen ik erachter kwam dat het er twee waren! Vervolgens na een dag, landde ik weer op aarde en vloog het me een beetje aan. Het idee ineens vier kinderen te hebben, hoe zou dat moeten? Praktisch en financieel. Vervolgens ook de zwangerschap die spannender zou worden. Dus daar heb ik een week mee geworsteld en toen zijn mijn man en ik alles gaan regelen en uitzoeken wat we maar konden. Hoe meer ik af kon strepen, hoe beter ik me weer voelde. Fysiek vind ik de zwangerschap erg pittig, terwijl ik niet echt last heb van complicaties. Meer de normale klachten, maar dan dubbel. Maar ben er wel heel blij mee en verheug me enorm op onze kereltjes!

7. Tierelier

Tierelier Lid

20 okt 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm Sammy, misschien dat het je geruststelt, maar mijn kleintjes lopen ook al weken (sinds ze weer gelijk zitten, dus vanaf week 28 ongeveer) op zeker een week groter dan het werkelijke termijn, elke week weer... En ik ben nu dus gewoon doorgestuurd voor week 37 alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Maak je daar dus maar niet te veel zorgen om :)

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O ok gelukkig maar! Vind het allemaal best wel eng.

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Mijne ook hoor Sammy, de ene ligt een kleine week voor, de ander twee. En nog niks aan de hand qua vroeggeboorte ofzo...

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Spannend hoor Elisabethbas, maar klinkt inderdaad beetje dubbel, maar wel hoopgevend.

11. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Hier was ik eigenlijk na een paar uur wel aan het idee gewend dat het er 2 zijn. Ik vind het heel bijzonder en super leuk! Natuurlijk ben ik ook bang voor wat er komen gaat. Maar ben er van overtuigd dat je heel creatief wordt en er voor alles een oplossing is. Vooral voor de kindjes vind ik het heel erg leuk, dat ze straks elkaar hebben.
    Waar ik het meest bang voor ben is dat ik ze te kort doe. Dat ik toch mijn aandacht over 2 moet verdelen. Maar dat komt vast goed!
    Zwanger zijn vind ik trouwens minder leuk. Nu al al die beperkingen... Maar de kleintjes doen het super en daar gaat het om!

Trouwens, ik voel ze nu nog steeds niet. De placenta's zitten wel aan de voorkant, maar had eigenlijk wel verwacht dat je 2 kindjes wat eerder zou voelen... Zijn er meer die ze pas laat zijn gaan voelen? Maak me er niet druk om hoor, maar zit er zo op te wachten ;) hahaha

Elisabethbas, poeh, wat moeilijk zeg, al die zorgen. Hopelijk blijven die 2 nog een aantal weken zitten!!

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Marral ik voelde ze af en toe met 21 weken en nu sinds een week heeeeel duidelijk en ook echt de hele dag door!

13. Tierelier

Tierelier Lid

20 okt 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn placenta zit ook voor en ik voelde ze met 22 weken echt voor het eerst, een vaag geplop. Kan me er nu niet zoveel meer bij voorstellen in vergelijking tot de beweging die ik nu voel, pfff pijnlijk en tegelijk prachtig!

14. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Marral, mijn placenta zit ook voor. Ik voelde ze met 19 weken voor het eerst duidelijk. Maar de bewegingen stellen nu echt niets voor met Timo toen die in mijn buik zat. Die trapte echt keihard, om deze twee te voelen moet ik vaak bewust gaan zitten of liggen.

15. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Toch iets minder nieuws gekregen vandaag, ze hebben bloed geprikt ivm de jeuk om verschillende oorzaken uit te sluiten, maar nu bleken mijn lever/galwaardes toch wel aan de hoge kant (nog net binnen de marge wat mag) en dat zou goed kunnen betekenen dat ik zwangerschapscholestase heb/krijg. Volgende week moet ik weer bloed laten prikken kijken hoe het dan is. Het komt niet heel vaak voor, maar het kan vroeggeboorte veroorzaken en het kan zeker wel schadelijk zijn voor de kindjes....de kans op een zh-opname komt zo in elk geval een stuk dichterbij...:(
    Vandaag dus ook maar een CTG gehad kijken hoe t gaat met de kindjes, maar dat was allemaal goed. verder konden ze me helaas niet echt helpen met de jeuk, ik heb er nog mentholzalf voor gekregen...maar heb er niet veel hoop in. As donderdag heb ik bij mijn eigen gyn weer een groeiecho en dan kijkt ze of ze evt nog iets anders kan voorschrijven tegen de jeuk..
    Maak me toch wel n beetje zorgen over de informatie van vandaag, ik moet dan toch maar eens zorgen dat ik mn vluchtkoffertje klaar heb staan :(

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hè bah, Tojo, geen fijn nieuws!

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik val weer ff in want jullie gaan hard :$

Hier echt ONTZETTEND blij met onze zwangerschap en toen we hoorde dat het er 2 waren hadden we een lach op ons gezicht en die is er niet meer afgegaan :)

Mooie echofoto's zag ik voorbij komen.

Oh tojo dat is geen leuk nieuws zeg! Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen

18. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Tojo jeetje zeg dat zal wel schrikken zijn geweest, sterkte ermee. En ik hoop dat het toch nog meevalt.

Hier ook heel blij met de tweeling. Oke je wereld staat een week op zijn kop, maar geschrokken zijn wij nooit geweest.

Gisteren hier uitgebreide echo gehad met kindercardioloog. Alles is goed en volgens haar kan het ook eigenlijk niet meer misgaan. Heel mooi nieuws, maar het blijft eerst zien en dan geloven.
    Verder mijn bevalplan doorgesproken en al onze wensen kan voldaan worden. Enigste minpuntje is dat alles zo goed blijft gaan als nu ze me niet met 37 weken inleiden maar liever laten doordragen tot 38/40 weken. Met de wetenschap dat voor de 37 weken 50%al is bevallen. Ze gaan gewoon per week met mij bekijken. Was best een domper omdat ik zo naar de 37 weken toeleef, maar het is het beste voor de kindjes en dat is het belangrijkste toch.

19. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    O Tojo dat is minder goed nieuws... Ik hoop dat je geen zwangerschapscholestase ontwikkelt! Hebben ze wel een behandeling dan daarvoor? Weet niet of het helpt, maar tegen jeuk kan misschien een icepack ingewikkeld in een theedoek helpen?
    Balen joh, ik duim voor je!

20. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ marral: ik voelde de onderste met (amper) 14 weken al, en mijn man kon hem met 16 weken ook voelen schoppen. De bovenste (het meisje) voelde ik pas met 19 weken. Was even bezorgd maar met 18 weken een echo gehad en haar placenta blijkt aan de voorkant te liggen.. Die van het jongetje ligt achter dus vandaar dat ik hem al veel eerder voelde..

Deel Deze Pagina