zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    zozo het gaat spannend worden lees....vooral veel opnames met vooral wachten en spannende dagen!!

mijn gyn heeft altijd geroepen...heel leuk een tweeling maar de zwangerschap is vanaf 30 weken niet meer leuk!!!
    dus tja dat blijkt maar weer he :)

meiden heel veel succes en alles komt goed!!!
    mijn schatjes waren ook heel klein bij geboorte maar daar is nu niks meer van te zien!!!

2. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    jheetje dames in het ziekenhuis dat is minder maar gelukkig word er nu goed voor jullie gezorgd. en dat is nu wel heel belangrijk.
    heel veel succes en sterkte en dat jullie baby's maar noglekker lang mogen blijven zitten.

hier gaat het best goed. ik merk dat ik wel echt een stuk sneller moe/ afgebrand ben, maar dat hoort er bij en ik hoop dat dat na de 12/16 weken wat beter gaat. maar dat moet ook vast wel goed komen.
    ondertussen ook aan het idee aan het wennen en de eerst tweelingspulletjes zijn aan geschaft.
    volgende week dinsdag weer naar de gyn en weer een echo ik kan niet wachten om te zien hoe groot ze nu zijn

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jeetje meiden!! Ik schrik hiervan! Ben ook zo bang om zo vroeg al in t ziekenhuis te komen en te moeten blijven. Sterkte allemaal

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sammy, niet schrikken hoor! Ten eerste ben jij ons niet en zal jouw zwangerschap anders verlopen dan die van ons. Ten tweede is het helemaal niet zo erg om in het ziekenhuis te moeten blijven (in mijn geval dan, ligt helemaal aan de reden en je termijn)

Sherly, ik ben tot ongeveer week 22-24 heel moe geweest en had een grote dip rond week 13 omdat ik had verwacht dat het dan wel over zou zijn. Ga ervan uit dat je de rest van je zwangerschap moe zult blijven, dan kan het alleen maar meevallen!

Hier, net de zaalarts weer lang gehad na het wekelijkse overleg met alle gynaecologen en verpleegkundigen. Ze zijn nog steeds heel tevreden en gaan er niet vanuit dat dat op korte termijn zal veranderen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, ze hebben ook hier geen glazen bol!

Linda ligt inmiddels in de kamer naast mij!

5. moppietoppie

16 jan 2008
    25
    0
    0
    Almere
    Pfaff meiden ff klaagzang wat is het nu zwaar ben nu 31 WK's maar oh my god kan geen kant meer op 1 minuut staan koken en zo een pijn in mijn schaamstreek elke beweging voelt net mesjes ben zo gezegend met deze zwangerschap en ze moeten ook echt blijven zitten maar oeffffff wat is dit zwaar . Donderdag weer afspraak en ga het toch overleggen om opgenomen te worden
    Ok dat moest er ff uit!

@ Elisabetbaas wat super Dat alles goed gaat rust in het ziekenhuis doet wonderen en hebben ze de jongens al opgemeten weet je ongeveer hoeveel ze wegen?

6. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Vanochtend een super goede echo gehad. De kids zijm 500 en 300 gram gegroeid en hebben het erg naar hun zin in mijn buik. Sinds vanmiddag van de remming af en nu is het afwachten. Buik is relatief rustig. Bij alles wat ik doe krijg ik wel een harde buik maar dat is niet erg. Als het maar geen weeen worden. De gyn heeft er veel vertrouwen in dat ik toch pas eind dec ga bevallen

7. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda en Elisabet wat leuk dat jullie naast elkaar liggen. En wat fijn dat het bij jullie beide goed gaat! Spannend he als die remming eraf gaat Linda!! Maar kan nog weken goed gaan, bij mij is het nu al 3 weken rustig qua weeen. Elisabeth fijn dat ze nog even lekker kunnen blijven zitten bij jou in je buik! Elke dag is er weer een extra!

Ik lig in Arnhem Rijnstate. Vlak bij huis dus gelukkig. Geeft meer rust voor vriendlief. De pre-eclampsie lijkt nu nog stabiel te zijn. Heb gister even een klein incident gehad dat ik plots hele erge hoofdpijn kreeg en mn bloeddruk van 113/76 naar 146/95 opliep. Dat zijn evt signalen dat het mis kan zijn, maar toch weer gezakt in de avond. De ctg was vanochtend ook weer goed dus de mannen en ik zijn weer stabiel.
    Morgen een echo om te kijken hoe ze groeien. En een dopler meting (is geloof ik om de doorbloeding vd placenta en navelstreng te meten?)
    Ben erg benieuwd. Hoop de 34 echt te halen!

Sammy idd niet schrikken. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ook jij in hrt ZH komt. En mocht dat zo zijn, geloof me, het valt reuze mee en je bent snel blij dat je in goede handen bent.

Sherly die moeheid is herkenbaar. Bij mij was het tussen 13-18 weken beter. Daarna ook weer moe. Het is ook topsport, zwanger zijnvan een tweeling!

Moppietoppie balen dat het zo zwaar is. Na 30 weken is het inderdaad gewoon heel pittig met een tweeling. Goed dat je het aangeeft aan je aets!
    Veel rust pakken!

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Zo, je bent er even niet en iedereen ligt in het ziekenhuis... Maar fijn te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat.

Hier vanmorgen naar de gynaecoloog geweest, alles ziet er goed uit. In principe word ik op 28 november ingeleid. Dan ben ik 37+3 en de beide heren zijn nu al wat groter dan gemiddeld, dus dat is fijn. Het is wel afzien nu, dikke buik, veel pijntjes, maar eigenlijk gaat het heel goed.

9. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Er is heel veel gebeurd lees ik, ik probeer er straks even op te reageren, maar moet nu ff nog mn verhaal kwijt...Ik ben vanmiddag flink tegen de lamp aangelopen, of hoe ze dat noemen... Het werd me allemaal teveel, mijn dochtertje werkt me de hele dag al tegen, luistert niet en maakt overal een bende van, ik had veel last van harde buiken, de kindjes beginnen nu tegen mn ribben en blaas te bewegen en dat is echt niet fijn, dus ik kreeg vanmiddag ff een gigantische huilbui... Ik zag t even helemaal niet meer zitten, ik voel me echt een oud wijf qua lichaam en kan eigenlijk niet veel meer, of het is me teveel en ik heb er last van. Heb er echt veel moeite mee dat te accepteren. Gelukkig heeft schoonma mn dochtertje opgehaald en heb ik nog even goed kunnen rusten, maar ik heb evengoed een keidubbel gevoel, en voel me ook mislukt en schuldig als mama dat ik het zo moeilijk met haar vind als ze de hele dag thuis is...herkent iemand van jullie dit?

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @tojo: dat is gewoon de vermoeidheid die je opbreekt! Ik ben ook geen hele dagen meer alleen met de kinderen. Mijn ouders halen ze gewoon een paar uurtjes op, zodat ik een dutje kan doen en zo hou ik het goed vol. Het gaat maar om twee dagen, maar het is voor de kinderen ook zoveel fijner als ik wat uitgeruster ben. Voel je niet schuldig, je bent nu gewoon echt even op en je dochter is ws ook juist zo vervelend omdat ze dat voelt. Knuffel voor jou, hoop dat je je snel beter voelt.

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wow, sterkte allemaal dames.... Probeer ze binnen te houden.. Dikke knuff

Hier gaat het echt voortreffelijk, druk kan ik het niet noemen eigenlijk, alleen de tijd waar ik op moet letten vind ik erg 'moeilijk' soms weet ik niet meer hoeveel nou 3 en 4 uur is en kan ik het niet uitrekenen, maar gister wist ik ook niet meer wat het gaspedaal was dus zullen de hormonen wel zijn...

Heb wederom voorbeeldige kindjes op de wereld gezet die hun stembanden niet weten te vinden, en alleen 'mekkeren' als ze voeding willen en J.oy als die gepoept heeft :).

Ik zal het forum leven weer beginnen op te pakken.

Hier nog een fototke van de 2 J's is van de shoot van vorige week, welke voor het gb kaartje zou maar omdat J.ill alle zeilen bij moest zetten hebben & een sonde had hebben we daar zelf een foto voor gemaakt.

Bekijk bijlage 360406

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    En nog een, deze heb ik zelf gemaakt tijdens de shoot (hier thuis) dus de kwaliteit is wat minder.
    Bekijk bijlage 360407

13. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Prachtige foto's mamamars!

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat een prachtige kindjes Mamamars! En wat fijn om te lezen dat je er zo van geniet!

15. Cabover

Cabover Niet meer actief

Wat ontzettend lief!

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wauuuuuw MamaMars prachtig zeg die foto's!!! En de kindjes ook natuurlijk:D echt super mooi!!

17. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    O haha, ik doe ook even een ontdekking hoor!!
    Wist helemaal niet dat er een topic met tweelingmama's was!
    Wat leuk!
    En wat een super mooie foto's mamamars!

Ik ga hier gezellig meelezen/kletsen. In het andere topic waar ik in meelees/schrijf zijn ook een aantal tweelingmama's. Vind het wel fijn om ervaringen met elkaar te delen, en dat is hier natuurlijk helemaal!

Ik ben zelf morgen 35 weken zwanger van een eeneiige tweeling. Heb nu elke donderdag controle bij de gyn en over 2 weken wordt de datum voor de inleiding gepland (waarschijnlijk die dag erna, dus 29 nov). Vind het heel spannend, vooral of de kindjes uit zichzelf nog eerder zullen komen.

Ben benieuwd naar jullie verhalen/ervaringen hier!

18. Miepjepiepje

4 jun 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige foto's mamamars!

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Wauw wat een prachtige foto's mamamars

Ik ben sinds gisterenavond weer thuis. Wel met voorgeschreven rust en als er ook maar iets is dat ik moet bellen. Bed staat in de woonkamer en overdag is mijn moeder er voor me om voor me te zorgen. Ik vind het een klein beetje moeilijk om die hulp te accepteren maar laat het allemaal maar over me heen komen. Hopelijk blijven om deze manier de kids nog even bij mama

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Goh, ik kan me aansluiten bij het groepje mamas die in het ziekenhuis liggen, sinds gisteravond ben ik opgenomen met harde buiken en een verkorte baarmoedermond... Ik had nog geen echte weeen maar er gebeurde dus wel al vanalles. Nu lig ik in elk geval voor dit weekend aan de weeënremmers/longrijping, hopelijk blijkt maandag dat alles nog goed/stabiel en rustig is, en mag ik dan toch wel gewoon naar huis... We gaan het zien hoe het verder gaat de komende tijd!

Deel Deze Pagina