Tojo, welkom. Wat een gezelligheid, zo in het ziekenhuis! Hopelijk gaat het bij jou met zo soepel als bij Linda en ben je met een paar dagen weer naar huis. Vandaag weer een echo gehad en die was weer goed. Ik denk dat de kindjes volgende week gaan komen. Bij de eerste kink die in de kabel komt, halen ze ze eruit. En dat vind ik prima. We zijn nu al zo ver gekomen, wat mij betreft hadden ze ze vanochtend al eruit gehaald. Toen had ik echt een enorme dip en een heeeeel klein lontje. Ik wil gewoon dat ook de kleinste man krijgt wat hij nodig heeft. Die zit gewoon honger te lijden in mijn buik en daar word ik niet heel vrolijk van.
Dat is inderdaad geen prettige gedachte Elizabethbas. Wel mooi dat de echo er zo goed uit zag. Vermaak je je een beetje daar in het ziekenhuis?
Ben hier poosje niet geweest. Allereerst de dames die in t ziekenhuis liggen..sterkte en hoop dat de kindjes nog even blijven zitten en het goed doen. Lijkt me zo heftig om opgenomen te liggen. Zo onzeker allemaal. Maarja, het beste er van maken en vertrouwen op de goede zorgen daar! Hier nu precies 25 wk zwanger. Mijn buik groeit echt hard nu, ben nu ook al 8,5 kg aangekomen, alleen op mijn buik. Bepaalde zw schapskleding lijkt alweer krapjes ge worden of voelen. Op zich gaat het verder goed, wel gauw last van lage rugpijn/bekken en ik slaap niet zo goed, o.a. omdat ik vaak naar de wc moet of honger krijg. Hierdoor vandaag wat een baaldagje/tranen die hoog zitten. Of gewoon door de hormonen . Het is ook allemaal best spannend! Ben wel heeeeel blij met de meiden en de schopjes etc etc dat staat er los van . Ik werk halve dagen vanaf 20 wk en heb al aangegeven met 30 wk te stoppen... hebben jullie dit ook zo ongeveer hetzelfde?
Voor wie hem nog niet gezien heeft, prachtig filmpje: https://niburu.nl/mens-en-dier/5485-kijken-tweeling-is-al-geboren-maar-beseft-het-nog-niet
Jeetje Tojo sterkte. En ik hoop dat de weeenremmers aanslaan. Heb jij ook nog longrijping gehad voor de kids. Of doen ze dat niet omdat je al 32 weken bent?
Elisabeth fijn dat de echo goed was. Maar wat balen dat je een dipje had. Het is ook niet niks allemaal. Het WKZ is best gezellig en goed te doen. Maar er is niks beters dan thuis. Lekker met je hubbie en Timo. Ik ben heel benieuwd wanneer je gaat bevallen. Ik denk aan je
Nee, begin me behoorlijk te vervelen. Daar word je heel lamlendig van waardoor je geen zin hebt om iets te gaan doen en dan verveel je je nog meer... Zit veel te internetten, tijdschriften lezen en krijg gelukkig ook nog wel wat bezoek. Niet teveel, daar heb ik geen zin in omdat je dan met anderen rekening moet houden en iedere keer weer hetzelfde ('positieve') verhaal moet vertellen. Zie dus het liefst de mensen die dichtbij me staan en alles al weten. Linda, ik gok op dinsdag of woensdag dat ze gaan komen. Mijn gevoel zegt volgende week ergens en mijn gevoel klopt vaak als het met zwangerschapsdingen te maken heeft...
@Linda, ja ik heb vandaag ook de eerste spuit voor de longrijping gehad, morgen krijg ik de tweede, Ik moet in elk geval tot zomiddag aan de weeënremmers, en dan nog zeker 24 uur hier blijven hoe mn lichaam het weer doet zonder remmers ed...en om te kijken hoe mijn baarmoedermond gereageerd heeft op de remmers. Het blijft nog even spannend dus. @Elisabeth, hier ben ik wel n bietje een 'geluksvogel', ik heb een 1persoonkamer met eigen douche en wc! Ik vond het eerste wel wat stil maar van de andere kant kan ik me dan natuurlijk ook niet irriteren aan de medekamergenoten (zoals vannacht toen de buurvrouw enorm aan t snurken was!!) en ik kan nu helemaal mijn eigen gang gaan, dat is ook wel lekker...ook met tv kijken op de laptop of zoals nu snachts internetten stoor ik niemand ... kan de slaap maar niet vatten, het is hier best warm maar ga t zo toch maar weer ns proberen...tot morgen allemaal!! O Ja, onze dochter was vanavond ook hier, ze vond het wel heel spannend maar het spelen met het bed (onhoog/omlaag) maakte het helemaal goed dat mama hier was haha!
jheetje meiden toch wat een ziekenhuis verhalen. gelukkig worden jullie daar goed verzorgt en hopelijk blijven de kindjes dan ook nog lekker een tijdje bij jullie in de buik zitten. ik heb een vraagje aan jullie wanneer kwam bij jullie de buik op zetten?? die van mij komt nu al goed moet ik zeggen. hier een foto van mij in week 6 en van mij nu week 10,5
Aaah meiden ik hoop dat de babytjes allemaal nog ff blijven zitten.. Vind t echt zooo rot voor jullie!!! Sherly.. je hebt al een kindje.. ze zeggen altijd dat t bij een tweede sneller gaat toch.. bij mij zag je pas wat met 13 weken... en nu lijkt t wel of ik een skippybal ingeslikt heb hahhaha
Sorry meiden, laatste dagen erg druk geweest, hoop dat de baby'tjes nog in de buik zitten hier al fikse buik.. Was vorige week even groot als buik 40 weken bij zoon. weet niet meer of ik het had gezegd maar zijn bij radboud geweest en hoeven niet meer terug te komen. Hartjes waren goed en de laatste controle ook weer allebei. Hoop dat ze morgen weer goed zijn, dan nog 2x en kunnen de vele controles omlaag
Wat een goed nieuws Moes, kun je eindelijk ontspannen en genieten! Klinkt klote Elisabeth, gelukkig is het voor een goed doel. Komt Timo elke dag bij je langs? Hier een paar hele aardige nachten achter de rug. Nog elf nachtjes slapen... Verheug me nu echt op de kleintjes. Buik is verder rustiger dan een week geleden. Heb wel erg weinig bewegingsvrijheid hoor, maar dat hoort erbij met zo n dikke buik. Als ik de verhalen hier zo lees, mag ik beslist niet klagen. Iemand vroeg nog wanneer de buik begon te groeien. Ik moest met acht weken al moeite doen om het te verbergen...
Moes, fijn als de controles wat minder frequent worden. Dat doen ze niet voor niets! Tojo, miepjepiepje, hoe is het met jullie? Nog in het ziekenhuis? Anneke, jeetje, nog elf dagen... Tierelier, nog niet bevallen? Ik wil heel graag niet de volgende zijn... Hier alles nog ok. Morgen groeiecho, heel spannend omdat de kleine man vorige keer niet gegroeid was. Vandaag zijn ze wat rustig in mijn buik. Ik voel ze wel, maar als er een keer of drie aan je gevraagd wordt of je ze goed voelt bewegen, ga je er erg op letten. En wat is 'goed'? Ze willen het graag weten als het anders is dan normaal. Maar normaal hebben ze ook wel eens een rustige dag. Nou ja, over twee of drie uur weer aan het ctg. Geen zorgen dus!
Elke keer als ik zie dat er weer iemand wat geschreven heeft ben ik erg benieuwd of iemand bevallen is... al hoop ik dat alle kindjes die het nog goed hebben in de baarmoeder ook nog even blijven zitten. Wat fijn M0es, dat zijn betere berichten! Hier krijg ik steeds vaker de vraag hoever ik ben en dat het vast niet lang meer gaat duren haha... als ik zeg dat ik nog max 12 weken moet zie je verbazing.. tot ik uitleg dat ik een tweeling krijg.. en dan kijken ze nog even naar mijn buik... en naar mijn zoontje... en wensen me sterkte hihi Ik voel mn kindjes ook steeds heftiger bewegen... van de week echt een handje of voetje wat uitstak.. echt anders dan bij mijn zoontje die wel genoeg bewoog maar wel altijd rustig. Fijne zondag
Fijn moes dat er steeds meer positieve berichten zijn en het goed gaat! Elisabeth, al de groeiecho gehad? En de ctg's goed? Spannend joh! En van dat bewegen en hoe vaak normaal moet zijn is lastig, heb ik ook. De ene dag hebben ze een drukke dag en dan een rustige. Altijd blij als de dagelijkse ctg is geweest en ik zie dat ze lekker aan het stuiterballen zijn (wat ik soms niet eens voel!) Ik lig nog in het ZH. De bloedwaardes en bloeddruk voor PE zijn nog stabiel gelukkig. Ik verlies wel steeds meer eiwitten, mn nieren functioneren dus wel steeds minder. Merk ik ook aan dat ik veel vocht ga vasthouden; ben in 3 dagen tijd ruim 3 kg aangekomen! En enorme dikke enkels en onderbenen. Maar zo lang ik me goed voel en de kindjes het goed doen qua groei en doorbloeding laten ze ze nog even zitten. We komen gelukkig steeds dichter bij de 34 weken dus dat geeft wel rust, zijn ze toch wat weerbaarder Benieuwd hoe het met de rest is!
Miepjepiepje, de echo is pas om 15:30 uur, dus nog even in spanning zitten. Ja, jij bent bijna 34 weken, heerlijk idee! Nog even volhouden!
@miepjepiepje: wat naar dat je zoveel vocht vasthoudt, maar fijn dat je je verder goed voelt. Lekker dat je kleintjes nog even kunnen blijven zitten. @elisabethbas: succes vanmiddag! Vind t wel heel spannend, kijk echt een paar keer per dag of er nieuws is van je kindjes. Hier geen nieuws. Ik rommel heel rustig wat aan, ga straks mijn haren even kleuren, wenkbrauwen epileren, dat soort "belangrijke dingen" en daarna lekker even slapen!
Anneke, wat lief! Nog geen nieuws hier... Goed dat je nog even lekker gaat tutten. Straks ben je druk met andere zaken!
Topecho gehad! Dopplers waren mooi en de gewichten prachtig. De grote is van 1350 naar 1670 gegroeid en de kleine van 870 naar 1120! Zoooo blij!