zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Ik denk dat als je een ongerust gevoel hebt dat je toch even moet bellen. Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis altijd bellen als je, je ongerust voelt of twijfels hebt. Ik snap dat bellen altijd een soort drempel geeft maar het kan hopelijk gerust stellen.

Dus jij hebt ze ook bij het minste geringste? Echt vermoeiend hè?

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tevka, welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap en tuurlijk mag je meekletsen!
    Wij hebben een ABC design zoom. Dat is een tandemwagen, je kan de stoeltjes ook naar elkaar toe draaien. We hebben voor deze gekozen ipv een naast elkaar wagen, omdat het ons makkelijker lijkt op de smalle stoepjes bij ons in het dorp en in winkels etc.

Marjonneke, ik heb de hele dag harde buiken, heel regelmatig. Die zien we vooral goed op de ctg's, ik voel ze niet heel erg behalve als ik erop let. Hier maken ze zich er geen zorgen om, schijnt er inderdaad bij veel vrouwen bij te horen. Ik heb ze overigens alleen aan de rechterkant van mijn buik.

3. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Welkom!
    Ik heb een koelstra flexxo twin, tweedehands op marktplaats gekocht. Voor ons belangrijk was dat hij nog betaalbaar was en de duwstang goed hoog kon want ik ben 1.80 en mijn man 2.11

Ik zou dus kijken wat jullie belangrijke eisen vinden en daarmee gaan zoeken

4. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    sammy, hier wordt wel drie keer per dag gevraagd: voel je ze wel goed bewegen? Tja, wat is goed. De ene dag voel ik ze meer dan de andere dag. Ze willen het graag weten als het anders is dan anders. Omdat ik ze wel vaker een dag nauwelijks voel, vind ik dag niet vreemd.
    Dus: als je je ongerust maakt omdat het anders is dan anders moet je bellen. Ze leggen je dan aan het ctg of doen een echo en dan ben je weer gerustgesteld.

5. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Alleen rechts? Wat apart.
    Bij mij wordt mijn hele buik van boven tot onder een grote harde ronde voetbal... heel erg aanwezig dus..
    Ik had begrepen dat ik me pas zorgen moet maken als er een ritme in komt..

Hoe is het met jou?
    Wat fijn dat je kindjes het nog zo goed doen! Onverwachts eigenlijk, toch?
    Wie weet ga je 34 weken nog halen!

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Bij mij zit er ritme in, iedere paar minuten 's middags en 's avonds, soms ook 's ochtends. Maar dat weet ik alleen maar door de ctg's want ik voel ze vaak niet eens.

Het gaat eigenlijk best goed met mij. Suf van het ziekenhuisleven, maar geheel gerust omdat de kids het zo goed doen en al zo'n mooie termijn bereikt hebben. Als ze er morgen uit moeten, dan vind ik dat prima. Dat was drie weken geleden, toen ik werd opgenomen, wel anders...

7. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    zo eergister weer een echo gehad waar ik 11 weken zou zijn. gelukkig viel het mee doen de kindjes het erg goed. ook hebben we nu voor het eerst de hartje gehoort. dat blijft toch bijzonder. hier en foto van onze 2 ukkies

tevka welkom

en kinder wagens. wij hebben de Urban Jungle Duo aan geschaft via markt plaats dit lijkt mij een makkelijke ondanks dat ze naast elkaar zitten. maar ja ook voor mij is het op dat moment maar even kijken of het echt oz handig is hahahaha

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb toch maar gebeld en moest meteen komen. Het was even angstig, werd aan de ctg gelegd maar ze konden maar 1 hartje vinden. Uiteindelijk 3 artsen om t bed en toch gevonden. Il had t gevoel dat als ik beweging voelde dat steeds hetzelfde kindje was. Ze liggen nu beide aan 1 kant, 1 kind wat meer in me rug zeg maar dus die voel ik niet zo. Harde buiken zagen ze wel maar er zit geen ritme in. Ik moet minder doenzei ze! Nog minder:( Ikdoe al bijna niks meer. Ze keek ook nog of ik een verkorte bmm had maar dat wasook allemaal goed dus ik ben weer opgelucht!

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat een spanning Sammy, gelukkig bleek het goed te zijn, maar kan me je stress goed voorstellen.

Hier zo weer voor controle naar de gyn. Eerder dan volgende week donderdag inleiden mag van mij ook. Vannacht maar kleine drie uur geslapen.

10. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Goed dat je gebeld hebt! Jeetje en dan ook nog even spannend zeg! Gelukkig alles oké en twee eigenwijsjes die achter elkaar liggen.

11. Tevka

Tevka Niet meer actief

Marjonneke : hoe breed is die kinderwagen die jij heb?

En bedankt voor het welkom!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Het wordt maandag, spannend hoor!

En Tevka: welkom! Wij hebben een X adventure, met twee babynestjes naast elkaar. Tweedehands via mp.

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannend Anneke!!

Tevka ik heb de easywalker duo. Hij is 75cm breed en past door de deur!

14. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh Anneke, wat fijn, maandag! Dat is echt al heel snel. Maak deze (laatste?) zwangere dagen nog even bewust mee!

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ja, dit zijn echt wel de laatste hoor, vier kids is meer dan genoeg!

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier toen ook met 28 weken bedrust gekregen vanwege harde buiken incl zh opname!
    dat was wel even schrikken dus iedere week die ik haalde was ik super blij!!!

ik heb trouwens de bugaboo donkey twin!! ik ben dr verliefd op!! wat een super fijne wagen!!! zeker ook heel erg fijn dat je ze naar je toe kan draaien dat kunnen namelijk heel veel wagens niet....en je kan hem ook tot 1ling wagen maken ook soms wel handig...!!
    hij kost super veel geld maar is het ook echt dik en dubbel waard!!!

17. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Wij hebben een tweelingwagen van het italiaanse merk Peg Perego... via marktplaats gekocht. Hierin zitten de kindjes achter elkaar en je kan ze zo draaien als je zelf wilt.

18. Tevka

Tevka Niet meer actief

Ik ben bang dat die wagens naast elkaar hier niet door de deur passen.

19. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Ik weet het eerlijk gezegd niet maar hij past door de schuurdeur. Wij wonen 1 hoog dus de wagen blijft beneden in de schuur... helaas super onhandig. Was al vervelend met mijn zoontje maar tja verhuizen zit er niet in nu.

20. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Nog een vraagje dames hebben jullie ook las of last gehad van een strakke buik? Ik heb daar last van het zijn geen harde buiken maar hij is gewoon erg gespannen zeg maar. Herkennen jullie dat of is dat iets wat ik alleen heb:D

Tevka je kunt de deur opening op meten en de wagen dan ook dan weet je of het gaat lukken. Onze wagen past ook door iedere normale deur

Deel Deze Pagina