zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    He meiden,

Allereerst thnx voor alle lieve reacties op mijn werkgezeur.... morgen naar de bedrijfsarts... ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen. Merk wel dat die 2 uur eigenlijk nog te weinig is. Maar durf het bijna niet aan te geven bij collega's. Het is nu zooo druk en er is geen vervanging geregeld voor mij. Dus om 15:00 ga ik weg, maar is er niemand die mij overneemt. Dus het werk moet ik overdragen aan collega's die zelf al extreem druk zijn. ;) Nu dus al 3 dagen tot 15:45 gebleven omdat het gewoon niet anders kon. Maar morgen ga ik gewoon echt om 15:00 uur naar huis heb ik besloten. Ongeacht hoe druk het is ;) Maar eerst dus dat gesprek...

Jijdaar, wat leuk dat je ook mee komt schrijven. Ik was de afgelopen weken (vakantie en 1e week werken) even wat minder actief. Maar hoop vanaf nu ook hier weer meer te vinden te zijn :)
    Ik was tot een week of 14 ook zooo misselijk en moe. Was blij dat die misselijkheid eindelijk minder werd. Succes nog even! En je wilt nu dus wel de geslachten weten :) Wel praktisch met shoppen (hoewel je natuurlijk van beiden al iets hebt:))

Naatje, welkom hier! En gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!!

Debbydeb ook welkom! En 2 meiden, wat leuk!!

Sarah11, ook welkom :) Spannend, hopelijk blijf je hier meeschrijven! Zijn het ook jullie eerste kindjes?

Dewy wat hebben je prins en prinses al een mooi gewicht! En fijn dat ze beiden met het hoofd omlaag liggen nu.

Mem81 ook 2 jongens erbij! Wennen he als je alleen meiden gewend bent? Maar wel heel erg leuk ook 2 jongens!

Blinky een echt jongenshuis, leuk dat je hier ook actief bent nu. Gefeliciteerd met je 2 boys erbij!

Fenyalara: super zeg van de goede 20 weken echo! En 2 meisjes, wat leukkkkk! Meiden zijn zoooo leuk (dat weet ik al wel, jongens vast ook :D)

Nummer10 wat een prachtge buik!!!
    Gecondoleerd met je oom :( Veels te jong zeg.

Ikke 23 weken ook vandaag! Super! En ik denk dat jij 2 meiden krijgt. Gewoon een gokje hoor :D

Elvinia wat ga je hard. Nog even en het is augustus! Ben benieuwd wie en wanneer er als 1e gaat bevallen! En naar de geslachten van je kindjes!

Bosaatje hoe is het? Las op fb over berichten van ctg. Moet je nu vaker op controle?

Meiden, thnx ook voor het reageren op mijn vragen.

Wij gaan zelf onze eenlingbox van dochter gebruiken en als het nodig is evt. campingbedje of 2e box erbij van vrienden. Maar dochter heeft niet heel veel in box gelegen toen ze eenmaal ging rollen. Meestal op kleed ervoor zodat ze de ruimte had. Aangezien wij geen huisdieren hebben was dat ook geen probleem.

Ik denk dat wij wel een kraamfeest gaan geven. Zijn er nog niet over uit. Maar bij dochter echt 5 maanden later nog weekenden volgeboekt met bezoek. Waren het zoooo zat op een gegeven moment. En willen nu dochter ook rust geven en niet dat er ieder weekend weer bezoek komt. Maar goed, moeten nog even kijken hoe en wat.

Toevallg afgelopen week heel veel zitten shoppen op marktplaats :)
    2e easybase erbij gehaald. Toch wel errrrrg makkelijk in de auto klikken :), verder 2 blauwe wipstoeltjes, een 2e piekstok voor hemeltje in ledikant en een kid sit voor achter de kinderwagen (zo'n plankje met zitje waar dochter op kan). En zaterdag via mp een easywalker duo ophalen!

De donkey vind ik zooooooooo mooi, maar hebben nu een bugaboo die we al nauwelijks gebruiken. Na een jaar eigenlijk voornamelijk de buggy gebruikt, en sindsdien staat de bugaboo te verstoffen. Dus we wilde nu niet teveel geld kwijt zijn (was anders geweest als het onze 1e 2 kindjes waren denk ik). Dus via mp een 2e hands easywalker duo (blauw). Niet mijn favo kleur (wilde liever zwart) maar goed, scheelt wel weer veel in prijs tov een nieuwe. En willen dan na een jaar investeren in een goede nieuwe buggy bijvoorbeeld.

Wat betreft auto: wij moeten ook nog op zoek naar een andere auto waar op de achterbank 3 zitjes passen.

Hier verder alles goed, buik groeit ook al hard! Gister 24 weken, toch ook weer een soort van mijlpaal voor mijn gevoel! Het rechter jongetje voel ik de hele dag door, die ligt ook in hoofdligging. Maar de linker voel ik nog steeds nauwelijks, ligt in stuit.

Morgen dus het gesprek met de arbo...spannend!

Liefs!

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij hebben een zwarte easywalker duo gekocht via marktplaats. lijkt me een heerlijke wagen. we moeten nog wel even kijken voor een meerijdplankje voor denny.

wij gebruiken ook de eenlingbox van onze zoon en zetten er evt. de box van mijn ouders bij als ze gaan rollen.

@ sinja: wat leuk onze zoon is van sept. 2010 en ik ben nu 20+3 zwanger van 2 jongens.heel toevallig dat onze kindjes ook hetzelfde liggen. rechts ligt bij mij ook met hoofdje omlaag en links in stuit. ik voel juist links heel druk bewegen in mijn bui, doordat de placenta daarvan aan de achterkant zit. van rechterkindje ligt de placenta aan de voorkant dus die voel ik wat minder, maar die drukt weer erg tegen mijn ribben

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    jijdaar, wij hebben ook de donkey. Ben er super blij mee. Als het goed is kan het stoeltje makkelijk rechtop met een knop... of ja knop... zo'n ding aan de achterkant... haha..

Sinja, wat leuk dat je een gokje waagt... In oktober zal ik jullie vertellen wat de twins geworden zijn ;) enne gister idd 23 weken. Jij ligt iets verder dan een weekje voor op mij.. wel leuk :)
    Ik merk wel dat het steeds zwaarder wordt. Buik groeit hard en ben maar klein (1.57m) komt goed! En 24 weken is zeker een mijlpaal!

Hier voel ik de kids nu de hele dag door bewegen. Soms ook aan de buitenkant.. zo leuk :D 2 weken geleden lag kindje rechts met het hoofdje omlaag en links in stuit ( hoe toevallig...haha ) maar bij het linkerkindje ligt de placenta aan de voorkant en rechts aan de achterkant. Ik denk dat kindje links is gedraaid... weet het niet zeker. Volgende week krijgen we groei echo....

4. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinja en Binky, dus ook een easywalker! ook gaaf ding he.
    vind indd ook zwart wat mooier dan blauw, maar blauw of rood vind ik ook heel mooi:)

Sinja succes bij arbo!

Haha Ikke, ook op beide topics;) donkey is indd helemaal te wauw! en goed om te weten dat ie rechtopkan.

Ahh, jullie zijn al zo ver! kindjes zijn bijna levendsvatbaar, vink altijd fijn als ik die mijlpaal ook weer heb gehaald:)

Super dat je de kids zoveel voelt. julile kunnen dus ook verschol voelen tussen de beebs? haha lijkt me apart:)

Ow ja, dat MP shoppen; heerlijk! gaan wij ook doen dit keer! scheelt zoveel he! en als t er goed uit ziet waarom niet he;)?

als 1e en 2e waren was t voor ons wel anders. maar nu met 3e en 4e kunnen we mp goed gebruiken.

Sinja, leuke valantie gehad btw?? :D

jah indd, willen t nu toch welweten. voor de kleertjes maakt het niets uit hoor! want we hebben indd beide, en ook nog mooi en vanaf mt 50. en max 4 jr oud, dus kan nog zat;)
    maar wil t kamertje vast echt in kleur en als t meissies zijn vooral;) en van die maxicosi hoezen ed;) kan alles al in kleur and 1 loveeeee pink! dus hoop dat ik iig op eentje los kan gaan;)

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Jijdaar, ik heb ook de easywalker;) Heerlijk ding! Ik verheug me er al op om er mee te rijden met twee hummeltjes erin...:)
    Leuk hé, al die roze dingetjes!! Kun je het helemaal zo meisjesachtig gaan maken, lekker helemaal los gaan:D

Markplaats, echt super!! Ik koop ook veel nieuw in de winkel, aangezien ik nog geeneen babykleertje had;) Maar op mp staan soms van die superleuke dingetjes, die kan je gewoon niet voorbij laten gaan.

Ik ben trouwens ook op beide topics te vinden hoor;) Alleen is het daar zo rustig dat ik liever hier ben. Die meiden zitten bijna alleen op facebook (ik ook hoor;))

Sinja, ik zag dat je gesprek met de arbo slecht was verlopen??

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jijdaar, jaaaaaa het schiet al op bij ons... Ben blij als ik op woensdag zit.. dan is het 24 weekjes... is toch idd wel een geruststelling... Vanaf 24 weken krijg je weeenremmers mocht het toch eerder beginnen.. daarvoor eigenlijk niet... en een andere mijlpaal vind ik de 28 en 30 weken... maar die duren nog eventjes..

Elvinia, idd... dit topic vind ik toch wel een stuk leuker. Die andere meiden zijn ook leuk, maar die hebben al kindjes, en hebben het toch over heel andere dingen. Hier in dit topic is iedereen zwanger en is het toch anders. Ik ben bijna niet op fb..en heb die ook niet op fb... ik klets lekker hier mee en kijk af en toe in het andere topic. Als ik wil reageren doe ik dat.... hier ben ik wel vaker te vinden. :D

Mp, heeft idd leuk spul. Wij kopen wel echt alles nieuw...babykamer, wandelwagen en noem het maar op. Als we wat krapper bij kas zouden zitten, zouden we mp shoppen, maar nu hoeft dat niet. En het scheelt al heel erg veel dat we de wandelwagen van mijn ouders krijgen. Hebben hem wel zelf betaald, maar dat geld krijgen we terug... :)

7. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Kom me hier ook weer eens melden :D

De grotere dingen zoals babykamer en kinderwagen hebben wij ook nieuw besteld. De Maxi Cosi's hebben wij ook van MP en een paar kleinere dingetjes (aankleedkussen, slaapzakken) hebben we van familie. De rest gaan we ook allemaal nieuw aanschaffen. Wij hebben ook de Bugaboo Donkey besteld (zwart/rood) die wordt samen met de kinderkamer begin september al geleverd. Kijk er ontzettend naar uit!

Voor de rest gaat het hier allemaal goed. Ben inmiddels alweer 17 weken en 1 dag en over precies 2 weken hebben wij de 20-weken echo! Dan weten we hopelijk ook wat de geslachten zijn, niet dat wij dat doorvertellen maar toch :D haha!

Hier mijn buikfoto van een paar dagen terug met 16 weken en 4 dagen.

Bijgevoegde bestanden:

• 16w4d.jpg
      16w4d.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,9 KB
      Weergaven:
      35
  8. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Mooie buik, Naatje!!

Leuk hé, als eenmaal alle meubeltjes en spullen er zijn...
    soms loop ik ook gewoon de babykamer in, gewoon om te bedenken hoe het eruit gaat zien als de beebs er zijn:) Dan loop ik me helemaal voor te stellen hoe ze in hun bedjes liggen en lekker gaan wandelen...:)

Ik ben blij dat wij gelukkig niet krap bij kas zitten. Kunnen fijn alles nieuw kopen;) Wij hebben eigenlijk geen spullen van familie, aangezien veel familie zelf nog jonge kindjes hebben. En het grootste deel van mijn eigen familie woont niet eens in Nederland, dus dat wordt ook een beetje lastig:D

Andere topic was een paar maanden geleden wel echt heel leuk. Toen ik er kwam was het er nog druk en gezellig:D Kort daarna hebben ze Fb gekregen en toen ging het gauw achteruit...

9. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ppfff ik schrik me net bijna dood meiden!! Mijn man was bezig met zo'n zaagmachine, zo'n tafel met draaischijf, elektrisch. Komt hij even binnen om koffie te drinken, vergeet hij de stekker eruit te trekken!! Poosje later gaat hij naar buiten en mijn buurmeisje van 2 jaar (ik moest vanochtend even oppassen) trekt een heel zielig gezicht. De laatste tijd gaat ze heel vaak nep huilen en dat deed ze nu dus ook.

Zegt mijn man: Waarom probeer jij te huilen? Gaat ze nog harder nep snikken, tilt mijn man haar op en loopt naar Rafael, die naast die zaagmachine staat. En dat ding staat gewoon aan!

Dus mijn man vroeg Rafael of hij hem aan had gezet, maar dat had hij niet. En toen vroeg hij aan Raf of ons buurmeisje dat had gedaan. En dat was zo, zij had dat ding aangezet! En die aan/uit knop zit misschien 10 centimeter naast dat zaagblad!!

Ik voelde echt de rillingen over mn nek kruipen... Raf stond er gewoon naast, hij had zn hand kunnen uitsteken en dan was hij er af... net als bij het buurmeisje... echt afschuwelijk...

10. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie! De 30 weken gehaald! Op naar de 32
    En ook nog jarig vandaag, 't is een mooie dag, het regent zelfs niet :D
    Alleen jammer dat dochter in zo'n eh... recalcitrante bui is :)

Hier ook fan van marktplaats. Toch veel winst te behalen daar! Alleen de kinderwagen die wij willen (Topmark Toppi 2) staat er nog niet op omdat hij pas sinds 2012 op de markt is. Dus die kopen we fijn nieuw. Verder kopen we niet zoveel nieuw. Als we de wandelwagen bij de Babydump kopen krijgen we er een maxi cosi bij, de andere hebben we nog en verder wil ik nog 2 mini-mutsjes zelf kopen, maar dat zijn de kosten niet ;) o ja, en wat spul als extra hydrofielen, aankleedkussen etc.

Ik zit ook wel op facebook, leuk om van ervaren moeders te lezen en de foto's die voorbij komen daar vind ik erg leuk. Zeker toen op een gegeven moment iedereen de pasgeboren foto ging plaatsen en de buikfoto's.

Naatje, aardige buik al! Mooi hoor.

Zo, nu even wachten op iemand die wat van ons koopt via Marktplaats en dan lekker even met man en dochter naar de stad voor een gezellige lunch.

11. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Och jeetje wat zou jij geschrikken hebben bahhh... Gelukkig is er niets gebeurd! Maar voor de volgende keer toch maar de stekker eruit.

De spullen die we van familie hebben, waren ook van kindjes die nu tussen de 2,5 en 3 jaar zijn. Blijkbaar gaan willen ze het niet bewaren voor een eventuele tweede ;)

Ik zit soms ook te fantaseren hoe het straks zal zijn. Dat de 2 dan lekker liggen te slapen en dat mijn man en ik dan stiekem op de kamer komen kijken hoe ze liggen te slapen. Ik heb nu dan al het gevoel van geluk en verliefdheid, laat staan als ze daar dan ECHT liggen. Kan echt niet wachten, maar helaas moet dat nog haha!

Zit inderdaad ook bij dat andere topic, maar daar plaats ik heel af en toe een berichtje. Zit ook op FB, maar daar ben ik niet zo heel actief in dat groepje. De meesten zijn inderdaad al bevallen, maar dat zou voor straks natuurlijk erg handig zijn. Tips & tricks zijn dan meer dan welkom :D

12. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinja: hoe ging je gesprek. beetje rust gekregen?

jij daar: ff vraagje over de easy walker. kun je mij vertellen hoe de zitjes van zittend naar liggend gaan. is dit met gespjes of zit er een knop. Hier namlijk nog niet 1 aangeschaft. heb aantal aangeboden gekregen maar twijfel.

Naatje: mooie buik. heb je de meubels al binnen of kinderkamer nog niet ingericht? schiet al mooi op.

Elvina: wat moeten jij en je man geschrokken zijn. gelukkig is er niets gebeurd maar zo zie je maar weer dat ongeluk in klein hoekje zit.

hier: alles goed. vandaag dagje schiermonikoog gehad. manlief is jarig en geen zin aan bezoek. heb op het eiland elictrische fiets gehuurd. heb ik het in ieder geval ruim 20 km vol kunnen houden. maar au wat doet mijn rug nu zeer.

13. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikke; ja indd! Dat is ook zo, de weeenremmerperiode;) js toch fijn he weer een mijlpaall.
    Bij mn dochter had ik met 22 weken, en werk zelf in t zh en ken de gyn heel goed. Hij zei, ach meisje, we remmen normaal niet, omdat het vaak geen zin heeft, maar niet geschoten is altijd mis en kreeg ik infuus. Toen ik eraf was meteen weer weeën, dus nog een keer, en toen stopte het (om met 24 wk weer te komen en toen weer geremd en met 39 wk pas geboren;)
    Heerlijk indd dat je alles nieuw kan kopen. Dat geluk hadden wij bij de eerste ookJ ben nog steeds blij met de meubels, heel strak en wit hoogglans.
    Maar nu dus wel 2e of 3e hands, t is niet anders.
    En t is hier indd gezellig;)

Naatje; mooie buik al hoor! En ook de bugaboo dusJ wauwJ
    En indd, heerlijk dat gedroom;)

Elvina; whaa heftig zeg..denk je meteen aan wat er allemaal had KUNNEN gebeuren, vreselijk!

NR10, indd veel te behalen via mp;) altijd handig maar als t anders kan voelt dat ook fijn vind ik, vooral met n eersteJ maar zoeiets als n eerste pakje, zal ik wel altijd zelf kopenJ

Moeke; hihi, geen idee;) we hebben m niet en momenteel zit ik in buitenland voor vrijwilligerswerk;) maar ik zal een filmpje op youtube en daar zie ik dat die zitjes met 3 of 4 ritsjes zeg maar hoger en lager kunnnen. Beetje astig om zo uit te leggen ff kijken of ik de link kan vinden;)
    Volgensmij deze: http://www.youtube.com/watch?v=m8Oj1LN1MeE
    Als ze t daar ni demonstreren zal k ff ander filmpje zoeken, maar met rits lijkt me weer nadeel.
    Zal filmpje van donkey..wauw! maar..de bak lijkt me erg laag en heb rugklachten dus om 2 babays steeds zo laag inen uit de bak te halen lijkt me dan niet wat;)

Haha zo vind je nooit wat als ik zo blijf miepen :p
    Moeke, congrets! En slim plan, dagje uitwaaien!

14. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    jijdaar; sorry dacht dat jij de easy walker net gekocht had. zoveel geschreven heb de verkeerde aangeschreven. maar het filmpje heeft veel duidelijk gemaakt. en ja die donkey ziet er ook goed uit. maar nog niet zoveel op marktplaats.

MP of nieuw: bij onze zoon hebben we bijna alles nieuw gekocht. nu zaten we midden in een verbouwing en aanzienlijk minder budget. dus doen we het met lang leve MP. maar merk dat de leukste dingen een eindje bij ons vandaan zijn ( niet zo gek woon in het noorden)
    wie heeft ervaring met kleren kopen op MP en dat betalen om toe te laten sturen. ben erg huiverig, maar heb al veel leuke dingen daardoor laten lopen. dus dames kom maar op met de ervaring.

15. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een kort berichtje...

Nummer 10 gefeliciteerd! Toevallig ben ik vandaag ook jarig. :)

Moeke, hier geen ervaring met het kopen en opsturen van kleding. Als we iets kopen van mp dan halen we het meestal op. Maar kleding niet eerder via mp gekocht... en inderdaad, in het noorden is het aanbod duidelijk anders. ;)

Elvinia, wat een schrik! Vreselijk.. zit dus geen beveiliging op... Voortaan stekker eruit. Maar dat zal je zelf ook al wel bedacht hebben :p

Officieel is nu de vakantie begonnen. Dus laat het mooie weer maar komen, haha. Verder zijn we hier thuis druk met een peuterpuberende dochter... pfff ze houdt ons wel bezig. Maar ook dit zal wel weer een fase zijn...

Ik ga lekker vroeg onder de dekens dus bij deze welterusten!

16. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Gefeliciteerd, meiden!!

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ naatje:wauw mooie buik hoor.
    @ elvinia: allemachtig dan schrik je je echt rot. kan zo makkelijk iets gebeuren he? soms sta je daar gewoon ff niet bij stil, maar je hart slaat wel ff paar keer over als je dat dan ziet

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    jarige dames gefeliciteerd

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nummer 10 en mem, van harte gefeliciteerd ( al is het nu eigenlijk al de dag erna )..haha..

Naatje... mooie buik. en hoe grappig is dat... jij krijgt de 20 weken echo met 19w en 1d... dat had ik ook.. en wij hebben de bugaboo donkey ook thuis staan.. kleur zwart/rood... hoe toevallig.. :D Zullen we ook hetzelfde in onze buik hebben???

Elvinia, wooooooooooow wat een schrik moment zeg.. hart in je keel zitten natuurlijk... pff.. eigenlijk moet je er echt niet over na gaan denken..

Nu ga ik pitten... doei doei!

20. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Jarige dames alsnog gefeliciteerd..

Moeke. Ik heb afgelopen week kleertjes en andere dingen via marktplaats besteld en zonder problemen, volg je gevoel en ik denk dat je snel in gaten hebt of het betrouwbaar is, ik merk het aan de manier van mailen van mensen. Als je het moeilijk vind dan begin je met 1 of 2 dingen op laten sturen, kost ook niet zoveel. Als je dan ziet dat het werkt kun je nog verder gaan iig succes..

Ff vraagje dames wie van jullie gaat de tweeling op jullie slaapkamer leggen in het begin? Er wordt gezegd dat het beter is maar ik weet niet zo goed, graag tips en ideeën thanxs

Fijn weekend het schijnt zomer te gaan worden dus geniet zxx

Deel Deze Pagina