Elizatbeth wat een verhaal zeg. Zelfs ik was net even in shock om het te lezen. Fijn dat je man er bij was en Timo op de opvang. En wat doen je boys het goed zeg. Hoe voel jij je verder? Ik wens je heel veel sterkte toe en ook lekker genieten van de mooie kleine momentjes
Fijn om te horen dat het zo goed gaat bij jullie Elizabethbas, de jongetjes doen het echt goed he? Het gaat hier ook heel goed. Zoals het nu lijkt, mogen we morgen met zijn drieën weer naar huis. Mocht vandaag weer op zijn, heb gedoucht, wat rond gelopen en dat is wel echt fijn. Nog last van mijn wond en mijn buikspieren die ik onbewust soms toch belast en verder gaat het goed. Van onderen geen hechtingen ofzo en mijn hb en bloeddruk zijn ondanks dat ik drie liter bloed kwijt ben geraakt goed.
Jeetje, Anneke, 3 liter bloed verloren. Ik nog geen halve liter, maar heb natuurlijk een heel andere bevalling gehad. Ik had heel veel hoofdpijn, dacht dat het kwam door de spanning van maandag. Maar de verpleegster herkende een patroon, het was alleen als ik rechtop zat. Vanochtend op de nicu hield ik het in de rolstoel nog geen half uur vol, toen moest ik echt heel snel terug... Bleek dat ik last had van post-spirale hoofdpijn, door de ruggeprik. Dus ik moest terug naar de ok voor een blood patch, ze spuiten dan een beetje van je eigen bloed in het gaatje van de ruggeprik en dan ben je direct van je hoofdpijn af. Ernstig is het niet en na een week bedrust is het normaal gesproken over, maar dat zit er voor mij niet in omdat ik morgen naar huis moet. De hoofdpijn lijkt nu echt over te zijn. Verder voel ik me prima. Ben al een aantal keer uit bed geweest en ondanks dat ik loop als een oud vrouwtje gaat het best.
Fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed met jullie gaat. Ik moet wel zeggen dat ik nu ook echt heel graag wil bevallen. Ik ben het zo zat. Ik wil me leven weer terug
Anneke en Elisabeth, fijn dat jullie kindjes het zo goed doen. Linda99, dat kan ik me goed voorstellen! Nog eventjes! Vandaag weer echo en controle gehad.. Ze lagen allebei overdwars.. meisje nu een kilo en jongetje alweer ruim 1100 gram dus ze groeien goed! Ik moet mijn verschijnselen goed in de gaten houden... vorige zwangerschap begon de zwangerschap vergiftiging op deze manier... al kan alles los gezien ook bij de zwangerschap horen. Ik kan echt steeds minder aan... Gelukkig wel hulp van mn schoonouders en moeder. Niet elke dag maar wel een paar keer per week. Ben ik erg dankbaar voor want ik trek niet veel meer zonder harde buiken, misselijk, buiten adem of bekkenpijn te hebben.
Woooooooooooow Elisabeth van harte gefeliciteerd met je mannekes. En wat een leuke namen zeg. Het is echt snel gegaan en de eerste momenten bij een vroeggeboorte zijn altijd eng. Gelukkig gaat het nu goed met de boys. Anneke ook jij van harte gefeliciteerd met je stoere knullen... wat een mooie foto en super leuke namen. Echt knap hoor dat je de 37 weken vol hebt gehouden. Petje af. En vooral een normale bevalling en dan ook nog een ks... dat hakt er wel ff in he.. ( denk ik ) Elisabeth het is niet leuk om je kids achter te laten in het zh.. Ikzelf heb er niet zo'n moeite mee gehad omdat we wisten dat dit ging komen en ik wist dat ze in goede handen waren. Het ergste vond ik dat ze na 2 weken eigenlijk naar huis zouden mogen qua gezondheid ook al waren ze beide nog geen 2 kilo op dat moment. Maar doordat ze niet konden drinken, moesten ze nog 2 weken blijven. Dat vond ik het zwaarst. Maar nu zijn het 2 gezonde meiden van bijna 14 maanden.. het gaat zo snel. Het zijn kleine lichte meisjes. Ze zullen niet snel klagen bij het cb dat ze overgewicht hebben wat ze tegenwoordig al heel snel zeggen.. haha.. Tevka gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk dat je mee komt kletsen. Charmed woow al ff niet meer gezien en je bent gewoon alweer bijna 30 weken. Gaat snel zeg! Hou je het nog een beetje vol? Voor de meiden in het zh hou nog ff vol. Ik heb vanaf 31 weken in het zh gelegen en heb echt een toptijd gehad haha... Was ook super blij dat ik na de ks nog een week mocht blijven. Heb een paar weken een eigen kamer gehad en ze wilde me niet verhuizen ook al waren er meiden die de baby wel op de kamers hadden. Normaal krijgen die een eigen kamer maar ze wilde zo graag dat ik die kamer bleef houden. Was ook langs hun kantoor en ze kwamen regelmatig kletsen ( en tv kijken bij mij ) Ik zou het zo weer over doen
Pfff ik heb echt ff een dip zo emotioneel en voel me gewoon totaal niet goed. Overal pijn, veel harde buiken, hoofdpijn, pijn me schouders en rug omdat ik niet kan slapen, moe!!!!! Sorry voor mn geklaag maar ben t echt ff zat gewoon
Lange dag hier geweest. Werd gedacht dat het bij 24 uur opname zou blijven en dan lekker naar huis kon. Nu was ik in 24 uur van een verkorte bmm van 2 cm naar ontsluiting van 2 cm gegaan! Meteen medicatie voor de longrijping gehad en aan de weeënremmers gezet. Ben vanmiddag ook overgeplaatst naar Veldhoven. Het Sofia zat helaas vol (is dichtstbijzijnde vanuit huis). Nu zit ik dus 1,5 uur verder. Alles lijkt aardig onder controle nu. De mannetjes doen het goed. Hebben nu gewichten van 897 en 957. Morgen krijg ik weer een uitgebreide echo en ook een rondleiding op het nicu hier. Hoop dat ze nog lekker binnen zitten tot er weer plek is bij Sofia. Tot die tijd dus in Veldhoven met volledige bedrust.
Zo herkenbaar aan de andere kant denk ik nog maar een paar weekjes maar dit plat liggen en niks anders dan nadenken is echt stressvol. Vraagje heb jy ook zo een pijn van de hun bewegingen er staat zo een spanning op Pff
@ Elizabeth wat een dagen hey kan me voorstellen dat je nu wel echt kapot zal zyn . Gelukkig doen je boys het goed!
@anneke Nog gefeliciteerd met je boys maar jeetje 3 liter Pff daar ben ik dus zo bang voor. Trouwend g eweldige foto daar doen we het voor
Yasmin jeetje wat heftig!! Hoop dat ze nog wel ff blijven zitten!! Rot voor jou en je man dat je toch wel een eind van huis zit!! Sterkte meid!
Oh Yasmin, wat een spanning! En dan ook nog ver van huis, nee, daar zit je niet op te wachten. Hopelijk is er snel plek in het Sofia en mag je nog heel lang je kindjes bij je houden. Die weken ziekenhuis gaan vanzelf weer voorbij, je weet waar je het voor doet... Heel veel sterkte! Linda, ik snap het heeeeel goed dat je er klaar mee bent. Jouw zwangerschap was niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch heel zwaar en je wil je kindjes gewoon zien, voelen, ruiken. Zeker weten dat alles goed met ze is. Ja, ze zitten beter in je buik, maar als ik mijn mannen zie en zie hoe geweldig ze het doen, ben ik blij dat ze er nu uit zijn en dat we weten dat ze alle zorg krijgen die ze nodig hebben. Ik hou een plekje vrij op nicu 3... We delen nu een datum hè? Dat had jij waarschijnlijk allang bedacht. Beter dat ik maandag bevallen ben dan jij Vandaag mag ik naar huis! Of moet, hoe je het maar wilt zien. Maar ik ben er blij mee. Hoe ik het ga doen met traplopen, op een stoel zitten de hele dag, met Timo... Ik weet het nog niet. Maar komt vast goed. En dan begint het op en neer rijden. Gisteren had ik even stress, want we vragen zooo veel van onze ouders, kunnen we dat wel maken? Maar ik zou echt serieus niet weten hoe we het anders kunnen oplossen. Ik kan nog niet autorijden, dus er moet iemand met mij mee en er moet iemand bij Timo blijven.
Elisabethbas super dat je naar huis mag/moet. Rot dat je je mannetjes achter moet laten,. Weet je wel wanneer ze ongeveer naar huis mogen?? En je ouders doen t vast met alle liefde voor jullie!! Daar moet je nu niet om stressen meid!!
Yasmin: Oh, wat een hoop onzekerheid nu zeg! Hopelijk komt er snel een plekje vrij dichter bij huis. En ik hoop heel erg dat je kindjes nog een paar weekjes zullen blijven zitten!! Elisabethbas: Wat fijn dat je naar huis mag. Teken dat het met jou goed gaat! En je ouders doen het met liefde voor jou en jullie kindjes!
Ja af en toe doet voor Janneke mij pijn met haar bewegingen. En als jip met zijn hoofd onder mijn ribben gaat liggen is dat ook niet echt fijn. Verder niet veel last van spanning op mijn buik. Maar dat komt denk ik omdat ik veel erger ben gewend. Meis succes en sterkte ermee
Hihi jaa gaat echt snel he! Ik voel me wel goed ondanks de bekkeninstabiliteit en dat ik al weeeeeken thuis zit van t werk. Verveel me veel, maar gelukkig geen last meer van harde buiken en die dingen Hoe gaat het met jou en je meisjes? Hoe gaat dat eigenlijk met de ontwikkeling bij vroeggeboorte? Blijven ze altijd 'kleiner' dan gemiddeld of niet?
Vandaag net voor 5 uur zijn m'n 2 mannetjes via ks geboren!! Kan het allemaal nog niet helemaal bevatten. Ze doen het momenteel beiden prima!
Yasmin van harte gefeliciteerd met je twee mannetjes. Pfff wat is het snel gegaan zeg. Fijn dat ze het goed doen, ik hoop dat dat zo blijft. Meis sterkte en neem de tijd om dit een plekje te geven.
Vandaag 34 weken en alles is nog steeds rustig. Ik had nooit kunnen dromen dat ik toch nog zover zou komen. Ondanks dat ik alles spuugzat ben ben ik toch heel dankbaar dat ik nog zwanger ben!