Hier pas 27.3 weken en inderdaad al zat zo beperkt te zijn maar wel het besef dankbaar te mogen zijn dat de kindjes het zo goed doen in mijn buik. Bij jou de laatste loodjes! Sterkte nog even!
@Yasmin, tjonge dat is allemaal snel gegaan voor jou! Kan me voorstellen dat het nog niet helemaal te bevatten is. Fijn om te lezen dat ze het goed doen, evengoed heel veel sterkte in de komende tijd, want ze zijn echt nog zó klein!! Moet je nu dan ook in Veldhoven blijven, of kun je binnenkort naar dat andere ZH dat dichterbij is? In elk geval van harte gefeliciteerd, ook aan je man en oudste!! @Linda99, wij gaan echt heel gelijk op met de zwangerschap, zullen wij dan ook samen op dezelfde dag bevallen? Ik herken je gevoel heel erg, van je leven weer terug willen, ik heb daar ook echt heel veel moeite mee, ik wil ook echt mn lijf weer terug, ben het zo zat die beperkingen en slechte conditie/energie die ik nu heb... Maar we moeten toch nog maar even volhouden he! Nu duurt het niet te lang meer... Zelf hoop ik dat ik de week na sinterklaas nog ga halen, zo rond de 10e dec lijkt me wel een mooie geboortedatum, hoe klinkt dat voor jou? @Elisabethbas, wat n verhaal, je bevalling. Ergens ook wel fijn dat het zo snel beslist werd dat ze gehaald werden, dan heb je niet zoveel tijd om je druk te maken over vanalles... Mij lijkt het ook erg heftig om te zien dat ze de couveuse ingaan met alle slangetjes ed, ik denk dat mijn man daar ook niet zo tegen zou kunnen... En nu komt idd de drukke tijd met op en neer rijden, maar ik begrijp je gevoel heel goed, het is ook heel dubbel, als je Timo niet had gehad was je wrsch steeds in het ZH gebleven, maar nu heeft Timo je ook hard nodig, en in het ZH krijgen de jongens echt de allerbeste zorg die ze nodig hebben, dus je hoeft er niet dag en nacht naast te blijven zitten... En wat betreft je hulpvraag aan je ouders, ze doen het vast met alle liefde op dit moment en het is niet voor altijd he, dus maak je daar maar vooral niet teveel zorgen over! @Anneke, wat leuk dat je een foto gepost hebt, zelf zal ik dat niet gaan doen, maar ik vind het wel erg leuk dat jij dat wel gedaan hebt! En wat zijn ze mooi op gewicht, echt super! Ik vind 3 liter bloed verloren ook wel veel, fijn dat je daar geen last van lijkt te hebben! Misschien mocht je gister naar huis, hopelijk is dat ook zo gegaan, en ben je nu lekker thuis met je complete gezinnetje! @Marral, goed van je dat je gestopt bent met werken, zelf ben ik ook gestopt rond die termijn, het is ook gewoon topsport voor je lichaam, zon 2lingzwangerschap, dat zei mijn Arboarts tenminste. Zij staan in elk geval achter je, dus dat geeft al wat rust. Hopelijk kan de bekkenfysio iets voor je betekenen, want je moet nog wel een tijdje... @Marjonneke, vervelend dat je ook al zoveel last van je zwangerschap hebt, en luister vooral goed naar je lichaam omdat je al eerder zwangerschapsvergiftiging hebt gehad, beter een paar keer 'voor niks' gecontroleerd worden dan 1 keertje misschien te laat... @Sammy, jij ook nog even volhouden hoor, het valt ook echt niet mee als je er zoveel last van hebt, en je mag gerust klagen over hoe je je voelt hier, iedereen begrijpt hoe jij je voelt!! O en nu ben ik vast nog wat dames vergeten qua reacties, sorry dan daarvoor, maar er is ook zoveel geschreven de laatste week...!! Hier vanmiddag weer een CTG, ik voel ze beiden nog heel erg goed (bijna té goed dat t echt pijnlijk wordt!) dus ik verwacht daar niet zoveel van. Volgende week het bloedprikken ed kijk ik meer tegenop, maar dat zien we dan wel weer. Thuis heb ik wel (door de hormonen?) wat stress met mn man, we zitten even totaal niet op 1 lijn, dus dat is niet echt fijn zo in de laatste weken...hopelijk klaart t snel weer op...ik ben ook gewoon strontchagerijnig omdat ik alle beperkingen zo beu ben (zoals Linda ook al schrijft) maar ik weet dan dat het nog max 3 weken gaat duren, want met 37 weken wordt ik zowieso ingeleid vanwege de galzuurzouten, dus ik moet echt nog ff doorbijten nu...
Dank je Tojo! Hormonen zijn geen fijne dingen he! Een man kan helaas vaak niet goed begrijpen hoeveel invloed ze op je kunnen hebben en dat ze soms de controle gewoon overnemen. Sterkte met de laatste loodjes.. het einde is inzicht.
Yasmin ook jij van harte gefeliciteerd met de geboorte van je twin!!!! geniet er van!!!! @lieverds ik herken jullie gevoel helemaal met er klaar mee zijn...ik was er ook klaar mee vanaf 32 weken..ik had zoveel vocht dat ik bijna geen kleren meer aan kon...had lange steunkousen om alles een beetje te beperken...lag iedere week wel paar nachten in het zh.....maar nee de ks werd niet eerde gepland dan na veel aandringen 37.5 week wat was ik blij toen ze toch uitzichzelf zich melden met 34.5 week!!!maar ik weet ook echt hoe belangrijk het is dat ze langer waren blijven zitten!! maar het gaat nu echt super goed met ze!!! elisabeth ik herken je gevoel van afhankelijk zijn van andere...ik had het ook omdat ik geen auto mocht rijden..ik ben wel de 10 dgn na de ks in het zh gebleven en mocht zelfs alleen naar huis wanneer mijn temp laag was anders moest ik nog daar blijven en dan begint het gereisd idd..maar iedereen doet het met liefde hoor!!! twijfel daar niet aan!!! @hier het gaat eigenlijk heel goed met J. en N. met momenten vind ik het wel heel zwaar en trek ik het ook soms even niet meer...veelal op medisch gebied wisselen ze ellkaar constant af...J. heeft al 2 maal nieuwe buisjes gehad met de nodige pijn vooraf.....heeft 3 maanden verkeerde voeding gehad dus de eerste 3 maanden waren niet fijn hier....nu met kma voeding gaat het super! al moeten we in jan de provocatietest gaan doen ben benieuwd...N. daarin tegen heb ik de eerste maanden geen baby aan gehad...als ik alleen haar had gehad had je niet geweten dat je een baby had....daarna kreeg zij opeens problemen met niet kunnen poepen wat gepaard ging met veel pijn....dus ook daar een heel traject mee gehad met mediciatie enz en dat is nu lijkt het onder controle....en dan natuurlijk werk ik ook nog daarbij dus soms is het wel heavy hoor!! maar ik zou ze voor geen goud kunnen missen!!!!
Yasmin, gefeliciteerd met je kindjes! Wat is het snel gegaan, ben benieuwd naar je verhaal. Zal een pittige tijd worden voor jullie, ze zijn echt heel vroeg... Hopelijk hoeven ze niet al te lang in Veldhoven te blijven, al willen ze ze volgens mij pas verhuizen als ze sterk genoeg zijn. Veldhoven heeft een fijn Ronald McDonaldhuis, mijn moeder was daar vrijwilliger dus ik ben er een keer wezen kijken. Mocht je willen kletsen, dan stuur maar een pb! Praat misschien fijn met iemand die in dezefde situatie zit.
Zwangere meiden, heel veel sterkte! Ik ben echt blij dat mijn jongens geboren zijn, was de onzekerheid en de beperkingen van het zwangere leven meer dan beu. Maar dat ik blij ben, komt alleen omdat het met de jongens zo vreselijk goed gaat, anders had ik ze graag nog even bij me gedragen. Het gaat zelfs zo goed met ze, dat we er niet van moeten schrikken als ze volgende week al over kunnen naar ons plaatselijke ziekenhuis. Wil absoluut niet zeggen dat dat zo zal zijn, maar we moeten er wel op voorbereid zijn. Ze ademen nu beiden zonder ondersteuning, er is vandaag een aantal infusen gestopt dus minder slangetjes en ze verdragen hun voeding prima. Allemaal hele fijne berichten, dus wij lopen met ons hoofd in de wolken. Lichamelijk valt het me niet heel erg mee. Ik heb flinke bloeduitstortingen rondom de wond (is normaal, komt doordat ze daar zo hard aan trekken om de kindjes eruit te krijgen) en daar heb ik veel last van. Wat me heel erg meevalt, is het vloeien. Nu, na vier dagen, is het op het niveau van het einde van mijn menstruatie. Dat is dan wel weer het voordeel van een keizersnede. Naweeën heb ik nauwelijks gehad. De borstvoeding komt heel langzaam op gang, maar ik kolf nog niet genoeg voor alle voedingen van de twee jongens. De rest wordt aangevuld met kunstvoeding.
Zo wat fijn Elisabethbas!! Zo vandaag groeiecho gehad en ik krijg 2 reuzen!!! Ze wegen 1600 gram!!!!!! jongen ligt met hoofd in bekken, meisje in stuit! Ik mag gaan beslissen of ik gewoon wil bevallen of een keizersnee en ik heb werkelijk geeeeen idee!!! Vind t allemaal zo eng! Pff vooral een ruggenprik bahbahbah. Ze verwachten niet dat ik het red tot 38 weken dus ben benieuwd!!
Elisabeth, wat een super fijne berichten! Heerlijk dat ze het zo goed doen! Sammy, is dat veel voor het huidige aantal weken? Bij mjj nu met 27 weken een kilo en ruim 1100 gram. Mag je dat nu al aangeven? Ze kunnen nog draaien toch? Yasmin, ik hoop dat het vandaag naar omstandigheden goed is gegaan met jou en je boys. Ik hou echt al heel veel vocht was... stijve vingers en grote handen en voeten en krijg nu een aardige plofkop... Meer dames met 27 weken dat het zo enorm toenam?
Marjonneke, beide boven t gemiddelde. Ongeveer een week en 2 dagen voor op groei. Ze zegt dat ze waarschijnlijk niet meerdraaien dus dan mag ik kiezen. En we zien t wel als ze wel gedraaid zijn hihi. Ik heb echt alleen een buik. Ben totaal 5,5 aangekomen. Heb juist dunnere vingers en een dunner hoofd zegt iedereen haha
Sammy, als ik het nu mag zeggen zou ik kiezen voor een natuurlijke bevalling. Keizersnede valt me echt niet mee. Ik had een totaalruptuur de vorige keer, dus dat was ook geen pretje. Bovendien is een natuurlijke bevalling stukken beter voor de kindjes, die maken tijdens de bevalling een stresshormoon aan, zodat ze beter voorbereid zijn op het leven buiten de baarmoeder. Maar je loopt dan wel het risico op een spoedkeizersnee na een natuurlijke bevalling, net zoals Anneke. Vocht heb ik niet vastgehouden, kwam bij mij vorige keer pas rond week 36.
Yasmin, van harte gefeliciteerd met je mannetjes.. Wat is het snel gegaan zeg. Ze hadden nog veel langer bij je moeten blijven maar wel fijn dat tot nu toe alle goed gaat. Charmed, mijn meiden zijn heel klein en licht voor deze leeftijd maar ze ontwikkelen zich boven gemiddeld Ze liggen gewoon voor op het gemiddelde en dat hadden ze niet verwacht. Hoe de ontwikkeling gaat is niks van te zeggen want ieder kindje ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Woww 1600 gram Sammy! onze meiden wogen net iets zwaarder met 35 weken... haha
Elisabeth wat fijn om te lezen dat je jongens het zo goed goed en dat jullie lekker op een blauwe wolk zitten. Geniet ervan, en wat zou het mooi zijn als ze volgende week al naar jullie eigen ziekenhuis kunnen. Balen dat je zoveel last hebt van de wond, ik hoop dat ook dat snel over gaat en dat je weer een beetje jezelf word. Knuff
Hier nog geen vocht vast houden. Ik val per week alleen maar af. Ik voel me op sommige momenten ook echt uitgemergeld. Als ik het gewicht van de kindjes van mijn gewicht aftrek en het vruchtwater een beetje schat. Ben ik zo rond de 10kg afgevallen
Hier dus enorm veel vocht al... Als ik wakker wordt voelen vooral mijn vingers heel stijf en als ik wat langer iets vasthoudt doet het pijn. Ik zwel dus op als een michelinvrouwtje @sammy, misschien alleen maar fijn als ze nu al iets groter zijn? Helemaal als ze denken dat ze eerder komen... ik denk dat bevallen of keizersnede beide voor en nadelen hebben. Een vriendin van mij heeft uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad en die heeft niet heel veel last gehad. Het is ook per persoon verschillend denk ik. Ergens zou ik wel een keizersnede willen. .. gaan ze me gelijk steriliseren. Ik heb ook nog best een trauma overgehouden van mn vorige bevalling. Denk als ze er uitgehaald worden kunnen ze niet blijven steken of benauwd krijgen.. maar ja het is wel een zware operatie natuurlijk.
Marjonneke, vervelend zeg!! Nou ja het is fijn om te weten mochten ze bijv over 2 weken komen dat ze toch wel een goed gewicht hebben. Ik twijfel nog heeel erg maar hoop dat t meisje nog draait.
Meer goed nieuws hier, de jongens zijn over naar het ziekenhuis bij ons in de buurt! Vanochtend werden we gebeld door de nicu of we wisten dat de jongens vandaag overgeplaatst gingen worden?!? Zo snel, dat hadden we echt noooooit verwacht, maar ze zijn sterk en stabiel genoeg voor de overstap anders zouden ze ze niet laten gaan. Dus voor de laatste keer naar het wkz, kindjes in de ambulance, ik erbij en papa met de auto er achteraan. Ze waren wat onrustig na het transport, maar hebben het goed gedaan. Nu moeten we wennen aan de andere mensen, andere regels en andere omgeving. En nog maar vijf minuten reistijd in plaats van een half uur...
Wow Elisabeth, je verrast me van het ene super nieuws met het andere super nieuws. Wat zal dit nieuws jullie goed doen zeg. Geniet ervan!