Zo allereerst Linda ook van harte gefeliciteerd met je twee kinders! Toch nog iets eerder als mij! Vervelend dat jou bevalling zo gelopen is, hopelijk knapt Bram snel op en kunnen jullie echt gaan genieten! Nu dan mijn verhaal: Het kan dus ook anders, voor diegenen die zich zorgen maken voor de bevalling: Vanmiddag zijn onze zoon en dochter geboren, allebei vaginaal, 20 min na elkaar. Vanmorgen om half 8 zou ik ingeleid worden, maar ons zoontje besloot een uur eerder de vliezen te laten breken Vanmiddag om half 2 is onze zoon als eerste geboren, met een gewicht van 2990 gr en na 20 min dus zijn zusje met een gewicht van 2865 gram. Beiden hebben weinig last gehad van stress tijdens de bevalling. Ik ben slechts een klein beetje ingescheurd. De placentas duurden wat langer, maar waren ook nog mooi binnen de tijd. Er was even sprake van dat we meteen naar huis zouden mogen, maar ons meisje werd toch nog een beetje misselijk en moet een nachtje doorbrengen bij de neonatologie (of hoe je dit schrijft ) En ik vind het ook best om nog hier te blijven met onze zoon. BV hebben we al geprobeerd, maar met kolven komt dat hopelijk een beetje op gang. We waren dolverrast dat het een jongen en meisje was, want dat wisten we al die maanden dus niet!
Wauwwww Linda & Tojo gefeliciteerd met jullie kindjes!!! He linda wat naar. Ik ben daar ook zo bang voor! Hopelijk mogen jullie allemaal snel naar huis en genieten kerst met jullie gezinnetje
Gefeliciteerd Tojo! Prachtige gewichten. Wat fijn dat ze toch nog zelf zijn gekomen en ook lekker snel. Bij mij ook destijds. 6 dagen voor de inleiding dachten ze we gaan eruit haha. Ik was 36+1. 2540+2420 gr. Mijn ventje was ook misselijk. Steeds spugen en kokhalzen, zo zielig. Hoop dat je snel naar huis kan, al is even bijkomen in het ziekenhuis ook lekker.
Gefeliciteerd nieuwe mama's!! En allemaal ook mooie gewichten zeg! Dat de kleintjes die nog moeten blijven lekker snel naar huis kunnen. Zou mooi zijn zo net voor kerst!
@ linda gefeliciteerd jammer dat het zo is gelopen en ik hoop dat je snel opknap. @ tojo ook gefeliciteerd dat jullie weer snel naar huis mogen gaan Ik ben net van de echo terug, eindelijk kon zij me meer vertellen. Ben 7 wkn en 2 dgn en het is een eeneiige tweeling een eigen zakje en 1 moederkoek. Zo bijzonder maakte me deze week wel een beetje zorgen omdat de gyn mij niets kon vertellen en heel vaag was. Nu kwam ze er ook weer bij en ze was ook heel blij dat het nu wel goed tezien was. Ik zit weer terug op mijn roze wolk, zo happy. Over 3 wkn een termijn echo dan zien we wel weer verder. Liefs
Gefeliciteerd! Wat een leuke verrassing Wat fijn dat de bevalling goed is gegaan... Zo lees ik bij Linda mijn grootste angst met vaginaal bevallen en jij laat weer zien dat het ook goed kan gaan. Hopelijk is de misselijkheid snel over en mogen jullie allemaal naar huis. Al is heel even bijkomen van de bevalling in het ziekenhuis voor even ook niet vervelend zolang het niet te lang duurt.
Het is dus ook mijn angst dat het zo gaat als ik vaginaal zou bevallen. Ze vroegen gisteren in het ziekenhuis wat mijn voorkeur is... Nou, ik zei niet op de natuurlijke manier en heb ook uitgelegd waarom. Mijn zoontje kreeg het benauwd door de weeën storm en deed het dus niet gelijk na de geboorte. Die angst en nare ervaring zou ik nu graag overslaan. Het ziekenhuis is juist wel voor een natuurlijke bevalling. Maar ja eerst maar eens kijken hoe ze liggen over 2 weken met de groeiecho want ze zweven nu nog behoorlijk hoog in mijn buik
Linda gefeliciteerd! Vervelend dat het zo is gelopen.. Hopelijk zijn jullie er snel bovenop en dan lekker naar huis. Snap best dat je nu genoeg hebt aan je gezinnetje en even geen tijd voor de dingen eromheen. Tojo, jij ook gefeliciteerd en wat fijn dat ze zelf besloten te komen super dat de bevalling goed is verlopen en wat al eerder is gezegd, dat jullie maar gauw naar huis mogen en lekker met de kerst thuis zijn Tw79, eindelijk meer duidelijkheid, dat is fijn! Gefeliciteerd met je mooie echo. ik zou ook niet weten waar mijn voorkeur naar uit gaat.. Natuurlijk of ks.. eerst maar eens afwachten of ik wel een keuze heb. Hoe ze nu liggen niet namelijk..!
Je hebt toch altijd een keuze?? Hier liggen ze beide met hoofd naar beneden, hun advies is nu om het vaginaal te proberen maar de keuze ligt nog steeds bij mij. ALs ik een keizersnee wil word er een keizersnee ingepland.
Linda, gefeliciteerd! Wat een opluchting dat ze er nu zijn. De manier waarop had je liever anders gehad, maar wat moet je blij zijn je kindjes levend en wel bij je te hebben. Nu herstellen, tot rust komen en dan hopelijk snel met z'n allen bij elkaar. Daarna hoor ik heel graag hoe het met jullie gaat. Tojo, hoera! Wat een modelbevalling, dat hoor je niet vaak! Wat knap dat jullie echt tot het eind de geslachten niet geweten hebben. Geniet lekker samen! Tw79, fijn dat je nu meer duidelijkheid en zekerheid hebt! Hopelijk blijft de stress die een 1-eiige tweeling vaak met zich meebrengt je bespaard en blijft je roze wolk de komende 30 weken mooi roze! Voorkeur, voor mij echt zeker weten vaginaal. Maar ik hoef gelukkig niet (nooit ) meer te kiezen. Ik ben zo blij dat het hele zwangerschapsgebeuren erop zit. Ben totaal net jaloers op zwangere vrouwen en ik mis mijn buik ook echt niet. Ons gezin is compleet en daar ben ik zooooooooo blij mee. Hier geen nieuws...
Ik sta eigenlijk te weinig stil bij het feit dat ik niet 1 maar twee kindjes bij me draag. Ik zie en voel vooral alle kwaaltjes en de pijn en de frustratie van niet kunnen wat ik zou willen. Maar wat is het toch een bijzonder iets om twee mensjes in mijn buik te voelen. Het zal vast een pittige tijd worden straks maar samen met een hele lieve zorgzame papa en een lieve kleine grote broer gaan we het vast redden!
hier ligt de eerste dwars en de tweede stuit dus dacht dat het dan sowieso ks wordt en je geen keuze hebt.
O oke sorryyy ik dacht dat je bedoelde als ze beide goed lagen dat je dan vaginaal moet bevallen.. Doen ze geen draaipoging?? Bij mij hebben ze van de week t meisje gedraaid die lag dwars
Ik mocht niet kiezen.. omdat ze beide met hoofdje beneden lagen was er geen indicatie voor keizersnede. Wilde ik ook absoluut niet, ook al had ik wel de keus gehad. Als ik mijn herstel tegenover een vriendin met keizersnede zie ben ik wel erg blij. Maar als ze anders hadden gelegen was het natuurlijk anders geweest.. Wat moet dat moet..
M'n voorkeur was ook vaginaal mits ze beiden met hoofd naar beneden lagen. C lag goed en A in stuit. Zou dan ook vaginaal worden maar uiteindelijk een keizersnee omdat A ineens als eerste kwam te liggen.
Blehggg zit er echt ff doorheen Krampen/pijn in mn rug en veel harde buiken.. Niet met regelmaat maar wel vervelend Heb ook al het hele weekend chagrijntjes gegeten geloof ik... ppffff wat een buien.. Ik weet en ben me echt bewust hoe fijn het is dat mijn ukkies het zo goed doen in mijn buik en ze mogen echt nog een paar weken blijven zitten maar .... soms zit ik er gewoon even zooo doorheen en zit ik mezelf in de weg... Hoe gaat het met jullie?
nou marjonneke misschien ligt het aan de dag haha ik heb ook al zo'n dag alleen moet ik nog een stuk langer dan jou veel sterkte in ieder geval ik heb vandaag gewerkt en daar kreeg ik ineens steken in mijn onder buik. helaas kan ik niet gaan liggen of rusten tijdens mijn werk dus moest ik door. ik ben bus chauffeur dus heel de tijd zitten en dan ook nog hobbels onderweg waar door het wat erger leek te worden. Ook leken ze te komen en te gaan. Toen aan het einde van mijn dienst lekker naar huis gegaan en daar lekker op de bank gaan liggen. het heeft nog een tijdje geduurd voor het weer weg was net lekker gedouchte en nu lijkt het weg te zijn. ik denk dat ik snel moet stoppen met werken helaas maar ja dit elke keer mee maken is ook voor de kindjes niet goed lijkt mij zo. verder gelukkig nog geen klagen. morgen mogen wij voor de geslachtsbepaling weg hopelijk liggen ze goed en weten we wat we gaan krijgen vind het reuze spannend.