zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

#4341 minon, 14 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2014
    Verkeerde topic

2. prinsesje1978

12 mrt 2010
    26
    0
    0
    Ik ga ook geen borstvoeding geven. Ook niet bij mijn dochter gedaan en mijn huisarts raadde het zelfs af!

Nu 6 kg aangekomen, bij mijn dochter in totaal 13 kg aangekomen.. Ik vind het meevallen..

Bij mij zijn ze ook echt twee-eiig, vanwege allerlei vliezen die ze konden zien.. Wij weten niet wat ze zijn, jj/jm/mm? Alles is dus mogelijk.
    Donderdag groei-echo met 25+ weken. Ben benieuwd..

Alle nieuwe zwangeren welkom en succes met het eerste trimester!

3. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Welkom nieuwe zwangeren!

Ik wilde ook heel graag borstvoeding gaan geven. maar uiteindelijk heb ik het alleen geprobeerd in de kraamweek te geven, het vergde teveel van mij. Ik vond het ook heel omslachtig om ze aan te leggen. En we hebben twee erg hongerige babys die de hele tijd aangelegd wilden worden, ik was met niets anders bezig als met voeden...dag en nacht. Ik voelde me er ook heel erg alleen mee, alléén ík kon de kindjes voeden...en ik wilde het juist sámen doen allemaal. Mijn dochtertje miste daardoor ook een hoop aandacht. We hebben toen (wel met n dubbel gevoel) besloten dat het flesvoeding ging worden, ik heb wel nog gekolfd tot de bv vanzelf stopte...maar het voelde wel meteen een stuk beter voor ons...
    Maar ik zou het wel iedereen kunnen aanraden het in elk geval te proberen, want het is ook wel erg mooi. ik heb ze één keer tegelijk gevoed, en dat was echt geweldig!

Voeden doe ik ook zoveel mogelijk tegelijkertijd, een kindje in de wipstoel en eentje in het voedingskussen, ik zit er dan tussenin, snachts liggen ze samen in een zitzak op de fauteuil, en ik zit er dan op een stoel voor, dat gaat ook goed. Soms mis ik een beetje het lichamelijke contact met het voeden, maar je moet gewoon een stuk praktischer zijn als met één baby...
    Soms gebruik ik ook een rolletje van een handdoek, of een knuffel om onder de fles te leggen tijdens het voeden, dan heb ik tenminste 1 hand of 2 handen vrij...
    Van mn zusje heb ik ook een 'bebe sling' gekregen, dat is een soort hanger voor aan de maxicosi, je kunt er de fles in klemmen, ik heb m nog niet gebruikt, maar hij lijkt wel heel handig!

Hier in totaal 25 kilo aangekomen, maar ik heb onze zoon en dochter dan ook 37 weken mogen dragen, en ze waren elk bijna 3 kilo! Drie dagen na de bevalling was ik al 16 kilo afgevallen (ik hield ook veel vocht vast) Helaas zal ik wel een hele tijd doen over die resterende 9 kilo ben ik bang...want zo was het destijds bij onze dochter ook...

Verder gaat het hier goed met onze twee, ze zijn inmiddels alweer 8 weken oud, en wegen bijna 4,5 kilo elk! Echt super. Ze huilen wel best veel, en er zijn momenten dat ik het echt heel zwaar vind, maar het is ook heel erg genieten!!

4. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaat het snel he tojo.. en wat doen ze het goed :) nog een week, dan mag ik m'n meiden ook eindelijk vasthouden! hier m'n laatste buikfoto (36.4)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      9,8 KB
      Weergaven:
      22
  5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Spannend meiden die nog moeten bevallen :D

Hier voed ik snachts samen met man.. Overdag is er vaak wel iemand die een fles wil geven en anders voed ik ze om de beurt of soms tegelijk.. Ze zijn zoooo lief en doen het zo goed! Ze zijn vandaag 3 weekjes.. Heb me ook gewogen bij mn moeder want heb hier geen weegschaal.. Ik was 10 kilo aangekomen in de zwangerschap en heb ze op 1 dag na 38 weekjes bij me gehad... Ben 16 kilo afgevallen.. dus ben nu 6 kilo lichter als voor ik zwanger werd. Ik heb wel los vel bij mn buik maar ja ik ga over 3 weekjes weer sporten dus hoop dat dat nog wel weg gaat en zo niet jammer dan heb er wat moois voor terug:D:D

6. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamaloes woooow wat een buik!!!!
    En wat komt het dichtbij. Spannend meid!

Sammy wat doen julie het goed zeg!!!!

7. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Mamamloes, mooie foto van je buik! Je lijkt weinig last te hebben van striemen/straie? Geweldig dat je over een paar nachtjes je twee meisjes kan knuffelen!! Veel succes deze laatste week, je kunt nog even bewust je laatste week zwanger ervaren :)

@Sammy, wauw ik wou dat ik dat had, gewoon lichter als voor de zwangerschap! Dat 'losse vel' herken ik wel, komt wel een keer weer goed na verloop van tijd met wat oefenen ed...

8. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan een beetje zien zitten op m'n heup.. Heb ook een paar streepjes op m'n bovenbenen en aan de onderkant van m'n buik.. Gelukkig valt de schade mee! ;)
    dat vroeg ik me vanavond nog af toevallig.. Of het weer helemaal strak te krijgen is met trainen of dat het altijd los zal blijven... Weet niet of leeftijd daar ook nog een rol in speelt.. Heerlijk, lichter als voor de zwangerschap!!

9. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Mamamloes, fijn dat de 'schade' meevalt wat straie betreft! Hier valt het ook wel mee hoor, maar zal niet zo snel meer een gewone bikini aantrekken denk ik, heb echt links en rechts om de navel wat straie...
    en wat 'flubbervel' betreft, heb bij mijn zus gezien dat het uiteindelijk wel goed komt, het heeft wel ongeveer 3 jaar geduurd, maar ze heeft weer n redelijk strak buikje, net als voorheen.
    Zelf ben ik 35 jaar, dus denk dat het hier ook wel n paar jaar gaat duren...leeftijd zal toch ook wel n beetje n rol spelen denk ik...
    Helaas lijk ik nu nog altijd 5 maanden zwanger :( met mijn flubberbuik haha

10. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sammy88. Fijn dat het zo goed gaat met de kids. Wauw zoveel afgevallen daar teken ik ook voor:)
    @tojo. Fijn dat het met jou en de kids ook goed gaat. Heerlijk genieten.
    @mamaloes. Mooie buik zeg. Spannend nu het einde komt in zicht. Nog ff dan kan jij ook de kids in je armen houden.

X

11. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Wauw ik zag een prachtbuik voor bij komen!

wij hebben vandaag een pretecho laten maken

Wij krijgen er 2 jongetjes bij!...zoon blij en dochter teleurgesteld haha
    alles zag er super uit!

12. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4352 tw79, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014

13. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tojo, hoop dat het hier wat sneller zal gaan dan een paar jaar.. Ben 23 dus aan leeftijd zal het niet liggen..
    @Frederike, gefeliciteerd!!!! super leuk 2 jongens erbij en fijn dat alles er goed uit zag!
    @tw, wat knap dat jullie t niet weten.. Soms zou ik willen dat ik niet zo nieuwsgierig was:) wilden het in eerste instantie ook niet weten, maar nieuwsgierigheid won het.. En hebben vanaf week 14 tot 25 wel 2 à 3x per week wen echo gehad dus verleiding was heeeel groot;)

14. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmiddag laatste controle voor de inleiding! Spannend:D
    dacht dat ze op t eind niet zo veel zouden bewegen vanwege ruimtegebrek maar ti's sinds zondag avond oorlog in m'n buik geloof ik;) wat zou dat kunnen betekenen..?? Naderende bevalling? Hebben ze t niet meer naar hun zin? Ook maar ns vragen..

15. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @frederike80, superleuk dat jullie er twee jongetjes bij krijgen!

@mamamloes, je bent nog lekker jong, dan zal het vast sneller gaan :) Nu wordt het echt spannend, de laatste loodjes. Hoe ging je laatste controle?

@Tw79, wij hebben het de hele zwangerschap vol kunnen houden om het niet te weten, dat is echt heel erg leuk. We hebben wel veel controles gehad op het laatst, en we hebben het steeds meteen gezegd dat we het niet wisten, soms moesten we van de gyn de ogen dicht doen voor het geval dat, het was een echte verrassing tijdens de bevalling dat we een zoon en dochter kregen, echt helemaal leuk om het niet te weten, kan het iedereen aanraden (al is het praktisch gezien iets lastiger om het niet te weten)

16. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatste controle was goed. Zag er allemaal prima uit, kindjes waren weer gedraaid dus blijft tot maandag spannend hoe ze liggen :p

17. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ff spammen

18. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    sammie liieeefffff

mamamloes spannend hoor alvast veel succes

hier alles rustig ik merk dat ik nu weer wat meer energie krijg of in ieder geval misschien het meer of beter dan doseren, met de kindjes gaat het ook goed gister de laatste controle gehad en daar was het meisje 566 gram en de jongen 646gram dus lopen ze prima op schema. vanaf nu zal ik ongeveer om de 2 weken op controle moeten. wat natuurlijk alleen naar fijn is. Wel zit mijn buik nu ineens steeds in de weg. ik denk er dan door te passen en dan blijkt die buik er nog aan te komen hahahah.

19. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sammy88 oooo wat schattig♡♡
    @tojo het weten zou het idd handig zijn. Maar ik hou wel van wit en grijstinten dus zo word hun kamertje ook. Wel beperkte keus in kleding.

Ik kan nie wachten tot volgende week ma, dan krijgen we een groeiecho.
    Heb nu op dit moment extra last van obstipatie, morgen toch maar roosvice laxeer kopen, wil nog niet en aan de vezels.

X

20. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Woow mamaloes wat een buik! Echt mooi!
    Hoop dat je kleintjes er snel zijn! Dan kan het echte genieten beginnen!

Goed om te lezen dat verder met iedereen goed gaat!

Deel Deze Pagina