zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Draaien.. Ja hoor is hier afgelopen week weer gebeurd , nu ligt de eerste weer goed en de tweede weer dwars .. En die lag vorige keer nog als eerste in stuit

Nu hoop ik dat t zo blijft, heb aangegeven t liefst gewoon te willen bevallen , zelf met 2 in stuit , maar dan moeten ze wel op een bepaalde manier in stuit liggen , dat ze niet met de hoofdjes klem komen
    gyn. Gaf aan dat er altijd n groot risico is dat de tweede op de ok wordt geboren, hoe ze nu dan ook liggen, door de ruimte die vrijkomt kunnen ze dwars gaan liggen , en dan wordt t alsnog een keizersnee
    Ze zorgen dan ook dat er n operatieteam standby staat , zodat je direct door kan.

Verder was alles goed, alleen bijna 5 uur daar geweest , eerste ctg mislukt , toen bloedprikken voor hb , dat was goed.
    Maar slik ook vanaf t begin ijzertabletten , want ze willen de hb hoog houden, is bij mij rond 6,9

Daarna op een verloskamer:) de tweede ctg van een uur.
    Nu over n week weer.
    Hij heeft niet gemeten hoe groot ze zijn , maar genoeg vruchtwater en beweging was voldoende.
    Heb wel pilletjes gekregen om n x goed te kunnen slapen , vanavond ga ik die proberen , want de kids zijn n paar nachtjes met hun opa en oma mee naar veenendaal. Kan ik even bijtanken

Fijn weekend allemaal

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Volgens mij heb ik helemaal niet geschreven hoe mijn groei echo is verlopen afgelopen woensdag? De kids groeien mooi met de curve mee, alleen dan wel onder gemiddeld :D Zolang ze beide ongeveer gelijk blijven, is er niks aan de hand. Diegene die de echo maakte vond de kids veel te klein. Ze was ook niet zo leuk moet ik zeggen Legde niks uit, kon 1 placenta niet vinden, wist niet wat kindje 1 en 2 was ( heb maar gezegd dat kindje 1 links ligt, maar zelf had ze een andere mening.... is nog nooit anders geweest, maar nu met 24 weken wel terwijl de kids hetzelfde liggen.. ) schoonmoeder was erbij dus heb ook niet zoveel gevraagd. Doe ik over 3 weken wel. Dan moet ik terug voor een groei echo. Dan ook bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aanmaak vanwege negatieve bloedgroep.

Verder hebben ze mijn ijzer 1x gecontroleerd en die was toen iets van 7,7 met ijzertabletten...daarna niet meer gecontroleerd.

Ook heb ik nog nooit urine hoeven te laten controleren. Bij ons in het zh doen ze dat alleen als de bloeddruk te hoog is. Dan kan het zijn dat er eiwitten inzitten. Ook niks gehoord over suiker controle... gelukkig... drankje blijkt onzettend vies te zijn.

Dewy, fijn dat alles goed was!

Sinja, woow mooie buik. Ook hier bij mij vragen ze of het elk moment kan komen. Nou... ik moet nog 14 weken... haha... Hier halen ze de kids ook met 38 weken... de gyn dacht dat onze kids er rond de 37 weken wel zijn.. dat het ook een paar dagen later kan zijn, maar zoals hij het zei denkt hij niet dat we de 38 weken halen. Ik vind 37,5 week prima.. haha..

Bosaatje, heb je een beetje bij kunnen tanken?

Nog een paar dagen en dan is het augustus.. echt spannend voor 2 dames hier he...

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ikke heb je ook een buikfoto? Ik heb er nog meer in mijn prive-album staan (maar als men dat wil zien moet je me als contact toevoegen).
    Wat apart zeg van die meting en kindje 1/2. Ben benieuwd hoe mijn mannen groeien. Ik mag dinsdag weer voor een groeiecho en controle! Ook benieuwd of ik dan dus ijzertabletten krijg. Suikerdrankje is idd vies, maar gewoon je neus dichthouden en de eerste 10 minuten daarna door je mond ademen scheelt al heel veel :p Hoe liggen je kindjes nu?

Bosaatje, jij zou 2x stuit dus niet erg vinden? Ik moet zeggen dat ik het stiekem wel eng ga vinden als er 1 in stuit ligt. Als ze allebei in stuit liggen kies ik zeker voor een ks. Maar hoop gewoon dat ze allebei goed liggen. Als er 1 in stuit ligt, maar de 1e in hoofdligging wordt het gewoon een vaginale bevalling, daar heb ik in ieder geval geen keuze in wat ik begreep van de gyn. Mijn vorige bevalling verliep gelukkig goed, dus op zich hoop ik dat dat dit keer weer gaat gebeuren (alleen iets sneller ipv 16 uur).
    Heb je wel een beetje bij kunnen tanken dit weekend? Ik hoop het, zag op fb je buik: suuuupermooi, maar wat gegroeit ook weer! Snap dat dat echt heel zwaar begint te worden, vooral ook in combi met de zorg van je andere 2 kids!

Vind dat hier ook wel pittig worden. Zo'n kleine dreumes (nou ja, meer peuter) die in haar ondeugende fase zit.. alles uitproberen, hoever ze kan gaan. En toch ook nog vaak getild moet worden. Ze doet nu ook af en toe alsof ze weer een baby is. Wil ze in de kinderwagen/ledikantje liggen. Of ze kruipt in de wipstoeltjes die op de babykamer klaarstaan. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als de jongens er zijn.

Heb hier een lui zondagmiddagje. F.aye ligt op bed en slaapt hopelijk nog een half uurtje. Ik ben bezig met de adressen voor de geboortekaartjes van de oude laptop af te halen. Alleen laptop crasht de hele tijd. Zo frustrerend. Verder beetje aanrommelen...
    Fijne dag allemaal!

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Dewy was nog even het topic aan het doorscrollen en zag nu je prachtige foto's! Wat gaaf zeg zo'n shoot!!! Leuk om een gezicht bij je naam te zien! En die foto met die schoentjes... *smelt*

Zijn jullie trouwens ook lid van de zp facebook pagina?

5. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sinja dank je wij vonden ze ook helemaal geweldig geworden.

Hier alweer 31 weken. Moet zeggen dat ik het nu wel echt zwaarder begin te vinden. De rondjes met de hond vind ik nu wel zwaar maar we kunnen ze nog lopen dus dan doe ik dat ook. Moet toch wel een beetje in beweging blijven.

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sinja, ja ik vond het ook heel apart met die echo, maar ja... hoe de kindjes liggen... geen idee?? Eerst lag kindje 1 altijd in stuit, maar volgens mij nu met de beentjes omlaag?? Ik heb echt geen idee. Ze heeft er niks van gezegd, en ik heb er ook maar niet naar gevraagd. Ik denk.. dat doe ik de volgende keer wel.. Ze legde ook echt niks uit. Heb het idee dat het andere kindje ook zo ligt..Gelukkig over iets minder dan 3 weken weer een echo en hopelijk hebben we dan iemand anders die de echo maakt. Dan zal ik eens vragen hoe beide kids liggen.
    Ik heb wel een buikfoto..zal hem dalijk ff erbij plaatsen. Mijn buik lijkt op de foto niet zo dik, maar het is niet echt in verhouding. Als ik er helemaal op zou staan zou het er al iets anders uitzien.. :D

Dewy, doe rustig aan he meid. Het wordt ook steeds zwaarder. Ikzelf merk het ook wel. Bukken gaat steeds moeilijker dus ook het huishouden. Maar zal ook wel met mijn lengte te maken hebben. Mijn bm zit nu bijna tot boven... ik had dat gevoel al, omdat als ik ook maar iets naar voren ga hangen, het net lijkt of er iets in de weg zit. En dat blijkt ook zo.. dat zijn de kindjes die zo hoog liggen.. haha..

Bijgevoegde bestanden:

7. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ikke, je had wel al verteld van je stomme echo, maar wat raar dat ze zelfs niet heeft laten zien hoe de baby's liggen. Echt een stom mens dan...
    Mooie buik hoor!

@ sinja, ik zit inderdaad op FB ZP, maar dat wist je volgens mij wel :p Verder Elvinia en Bosaatje, maar meer weet ik er niet.

O die buik... hebben jullie af en toe ook, dat er iets op de grond valt en je dan echt gaat afwegen of het de moeite waard is om het weer op te pakken of om het maar gewoon te laten liggen :D
    Vriend heeft wel zo'n stoffer en blik met steel gekocht, dat is echt enorm handig om dingen op te vegen maar ook om dingen ermee op te pakken. Dochter helpt gelukkig ook vaak.

Het wordt nu echt wel zwaarder. In één moeite door een kast leegruimen, vaatwasser leegruimen, eten koken en eten is echt to much. Dan is het één en al harde buik en protest van binnenuit. Maar ja, soms moeten dingen nou eenmaal even gebeuren.
    Ik heb ook echt maar energie om 1 ding per dag buitenshuis te doen (naar de bouwmarkt, naar een speeltuintje, boodschappen doen) en dan moet ik echt bijkomen. Ik wil eigenlijk 's middags wel even rusten maar het komt er maar weinig van. Voor ik het weet is het te laat in de middag en als ik dan in slaap val dan slaap ik 's avonds niet meer.

Maar goed, genoeg geklaagd...
    Hoe is het met de rest?

8. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nummer10. Wat herkenbaar! Sinds ik over vermoeid thuis zat is mijn energie zeer beperkt. Echt eerst nadenken wat er moet en wat je gaat doen. Speelgoed? Ik schuif alles met mijn voeten bij elkaar op de plek van bestemming en dan pas raap ik het op. :D
    En dan ben ik nog niet eens zover...

@sinja, ook ik ben te vinden op facebook ZP. Heb ook nog niet alle koppelingen gemaakt tussen de verschillende namen.

@dewy, rustig aan doen.. als het kan een versnelling lager...

Toch raar.. ieder ziekenhuis werkt dus weer anders. Hier ook nog geen urine hoeven inleveren. Wegen doen ze ook niet (vind ik helemaal niet erg, veel te confronterend :p ), alleen de bloeddruk wordt gemeten.

Vandaag een rustige dag. En we zijn dan ook maar eens begonnen met brainstormen over de namen... lastig hoor. Je wilt ook dat het past bij de namen die onze meiden al hebben.. Gelukkig hebben we nog even de tijd hiervoor. ;)

9. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Nummer 10 , ook hier denk ik 3 x na of ik iets ga oppakken , het is me ook nu pas opgevallen hoe vaak ik iets laat vallen. Meestal vraag ik de kindjes om me te helpen, en dat doen ze dan ook heel lief.

Energie is er wel maar die buik zit echt in de weg met alles

Mijn urine wordt ook niet gecontroleerd , wel dit keer mn bloed voor hb en bloedplaatjes. Wel elke x wegen , maar was van wk 24 tot 33 3 kilo aangekomen, dus dat was netjes , nu 14 kilo , maar dat was zonder t vocht wat sinds 2 dagen in mn benen en enkels zit...hihi

Ikke , ik hoop toch dat je volg x een leuke echo krijgt hoor , bij mij doet mn gyn. Dat zelf en elke x legt hij alles uit , de ligging etc.
    Mooi buik hoor !
    Hier zitten ze ook hoog , hoofdje echt tegen mn ribben . Ze v dan ook echt als gekneusde ribben.

Dewy , goed dat je toch blijft lopen , t wordt ook steeds zwaarder , maar ik probeer het ook hoor , elke dag even n boodschapje en een paar x de trap op naar zolder..vraag soms niet hoe;)

Sinja , nu 2 nachten zo'n pilletje genomen , slaap ik n stuk langer , moet er wel uit om te plassen een x of 3 maar val dan wel snel in slaap.
    Dus heb n beetje kunnen bij kunnen tanken gelukkig.

Ik ben P. S Op facebook groep zp Twinmama 's, ook ik moet sons even denken wie wie s hoor daar. :p

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nummer 10, ik vind het oprapen van dingen ook steeds lastiger worden. Eigenlijk raap ik het altijd wel op. Meestal zijn het dingen die ik dan op dat moment nodig heb dat ik laat vallen. Als vl er is, doet hij dat meestal voor me :)

Bosaatje, wave voor jou! Het komt echt steeds dichterbij zeg... ik vind het wel gaaf!

FB, ik zit niet op de fb pagina...misschien dat iemand mij erbij wilt zetten? Op 1 of andere manier? Ook wel gezellig toch? Tegen die tijd dat ik beval ( hopelijk echt pas eind oktober ) kunnen jullie daar de namen van de kids lezen. Ik zet ze namelijk niet op zp...

Vandaag doe ik lekker rustig aan. Heb al het hele huis gedweild en de badkamer en wc gepoetst... vind het wel weer goed voor vandaag :D

11. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Ikke. , ik wil je wel toevoegen als je me b pb stuurt met je naam
    Hoever ben je nu?

Je bent al druk bezig geweest ! Hier de badkamer en mn zoontjes kamer, daar kwam een halve vuilnis zak troep uit, geeft weer n opgeruimd gevoel

Nu even op de bank en straks nog n boodschapje doen , genoeg oor 1 dag denk ik zo;)

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bosaatje, ik zal je een pb berichtje sturen met mijn naam. Maar ik weet bijna zeker dat je mij niet kunt vinden met de zoekfunctie. Als je mijn naam intypt, krijg je verschillende namen te zien, maar daar zit ik niet tussen. Je zult me echt via via moeten zoeken, maar we proberen het... en anders kan ik jou nog altijd zoeken toch? haha..

Ik ben nu bijna 25 weken... a.s. woensdag is er weer een week voorbij. Ben elke keer weer blij als er een week voorbij is :)

Dan heb je ook wel veel gedaan zeg. Doe maar rustig!

13. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, we zijn in een indoor speelparadijs. Ik zit, dochter speelt. Kan ze even haar energie kwijt. Ondertussen kan vriend thuis een muur in de woonkamer verven en zo vangen we 3 vliegen in één klap.

Woensdag ga ik voor een weekje met dochter naar mijn ouders. Dan komen ze stucen en een nieuwe vloer leggen in de woonkamer en keuken. Zal blij zijn als,dat klaar is en we alle spullen op hun plek kunnen terug zetten en alles kunnen klaarmaken voor de baby's. Hopelijk nog 2 weken voor het klussen, dan nog 2 weken voor inrichten, opruimen, babyklaar maken. Dan gaat dochter weer naar school en hoef ik alleen nog maar op de dames te wachten ;)

14. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bukken dat doe ik zo min mogelijk. Als ik de hond (maltezertje) zijn riem om moet doen ga ik op de trap zitten dan komt hij al naar mij gelopen en ik doe zo zn riem om.

Urine wordt bij mij ook niet standaard na gekeken. Ik heb dan ook nog steeds een super bloeddruk.

Zo even langs de huisarts omdat ik zo ontzettende pijn in mn rechter been heb. Wordt soms ook super dik. Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad?

Maar we zijn weer een week verder en ondertussen alweer 31 weken, het gaat voor mn gevoel zo ontzettend snel.

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dewy, wat een slimme oplossing met je hond. Ik ben benieuwd wat je aan je been hebt. Ik heb dat niet. Wel af en toe een soort spierpijn aan mijn been. Dat komt ineens opzetten en trekt ook snel weer weg. Gebeurd 1 of 2x en dat was het. Precies in mijn bovenbeen. Ik heb dat nu 2x gehad. Moest meteen denken aan weeën maar ik neem aan dat dat het niet was. Tenminste..dat hoop ik toch niet. Het zou eruit zien als dat wel zo was. Misschien door teveel doen ofzo? Of verkeerd zitten, liggen? Och ja... komt wel goed.

Ook ik vind de weken steeds sneller voorbij gaan. Gelukkig maar. Elke week is er weer 1 denk ik dan maar. Nog 3 weken werken en dan heb ik verlof! Heb er zo'n zin in...gewoon niet meer werken.. haha..

Nummer10, wat leuk zo'n speelparadijs. Is echt leuk voor kindjes. Kunnen ze idd hun energie kwijt, en hebben ze ook nog een aantal leuke uurtjes. Klinkt veelbelovend zeg dat van je huis.
    Ik hoop voor je dat het zo uitkomt wat je zegt met klussen enz.... alvast veel plezier bij je ouders!

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bosaatje, thanx voor het toevoegen/accepteren! En nu nog bij de zp mama's van deze club...haha... wie voegt mij toe? Hoe werkt dat :)

17. debbydeb

debbydeb Lid

9 jul 2012
    14
    0
    0
    hallo allemaal,
    het is weer ff geleden dat ik een reactie geplaatst heb. maar op een of andere manier lukt dat alleen via de laptop en niet met mijn foon...

ik kan ook echt niet meer handig bukken, denk telkens 10x na en laat t meestal gewoon liggen.. haha!

verder hebben we vorige week woensdag weer controle gehad in het ziekenhuis en met de twins alles okeej!! :) ze liggen nu allebei met de hoofdjes naar beneden, dus ik hoop dat het zo blijft dan kan ik gewoon bevallen.... de gyn dacht dat ze niet meer zo snel zouden draaien!! bij mij word bij elke controle bloeddruk gecontroleerd en het gewicht. ben nu 9 kilo aangekomen, valt mee dacht ik zo! heb alleen voort last van dikke voetjes! geen enkel meer te zien... haha!

en sinds een paar dagen een dof gevoel in mijn vingertoppen van mn linkerhand! heel apart, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? of enig idee wat t kan zijn???

verder gaat hier alles zijn gangetje, vorige week heerlijk 2 dagen saampjes naar amsterdag geweest... nog ff een keertje samen weg!
    ik heb het wel echt voort zwaar! als ik teveel doe, dan heb ik echt wel flink last van harde buiken enz!! dus ik hou me zo rustig mogelijk, en geniet volop van het getrappel in mijn buik.... :)

18. debbydeb

debbydeb Lid

9 jul 2012
    14
    0
    0
    ohja, ook ik wil wel lid worden van FB.. wat moet ik daar voor doen dan??

19. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Hoi Ikke , ik heb je een pb via fb gestuurd dan kun je zelf iedereen uitnodigen

nummer10, dat heb je handig opgelost, jij even lekker weg en als je dan terugkomt is alles lekker af.
    kan me voorstellen dat dat een gerust idee geeft straks

handig opgelost Dewy met je hondje ligt hij nog steeds zo vaak op je buik

debbybdeb, stuur me een priveberichtje dan zal ik je ook toevoegen aan de fb groep. Dat gevoel in je vingers- handen heb ik ook, volgens de gyn. komt het door vocht in je polsen , bij mij helpt om met mn handen omhoog te gaan zitten...

ja en ook hier dikke enkels.. en kuiten , maar dat zat er wel aan te komen

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx Bosaatje!

Debby, 9 kilo aangekomen???? Dat is weinig... doe je goed.
    Wat fijn om zo lekker eruit te zijn met z'n 2e... nu kan het nog he :)
    Ik heb ook af en toe tintelingen of iets in mijn vingers. Gaat ook zo weer weg... af en toe heb je dingen en dan denk je.. waar komt dat vandaan??? haha.. komt goed!

Ik vind het ook zo fijn als ik de kids voel bewegen in mijn buik. Helaas nog niet zo heel vaak. Soms wel een hele tijd achter elkaar. Heb het idee dat kindje links een stuk drukker is dan rechts... terwijl eerst op de echo's kindje rechts altijd heeeeeeel druk bezig was. Ik voel rechts met momenten, maar het kindje ligt volgens mij nog steeds ongeveer met de voeten in mijn placenta... Ben benieuwd naar de volgende echo! Dan vraag ik ff hoe ze liggen, want ik ben wel heel benieuwd eigenlijk. Ik kan het nu eigenlijk ook niet hebben dat ik het niet weet. En tot nu toe lagen de kids altijd aan dezelfde kant. Is dat bij jullie ook zo gebleven? Nu weet ik het niet want doordat schoonmoeder erbij was heb ik maar niks gevraagd... en het was zo'n domme vrouw die de echo maakte. Ben wel benieuwd eigenlijk... ik denk dat ze hetzelfde liggen.. haha..

Deel Deze Pagina