zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister kreeg ik ineens weeën, nog niet heel heftig, goed op te vangen.
    Vanaf 15.00 uur aan de ctg gelegen. Eerst 1 cm, later 2 cm. En toen stagneerde het. Weeën werden niet intenser en af en toe werd het rustiger. Ze wilde dus niet de vliezen breken:(

Om 03.00 uur zakte de weeën helemaal weg, daarna 4 uurtjes geslapen. Vanmorgen weer gekeken en zat nog steeds op 2 cm, dus kon de boel weer inpakken en naar huis.
    Ben echt in huilen uitgebarsten en heb tegen de gyn gezegd dat ik het gewoon niet meer zie zitten. Vooral de bekkenpijn, ga er echt kapot aan. En 18 uur in dat verlosbed aan de ctg heeft me rug niet echt best gedaan :'(

Donderdag afspraak en dan gaat ze bespreken wat we met 37/38 weken gaan doen. Maar misschien moet ik maar op m'n strepen gaan staan en zeggen dat ik echt met 37 weken ingeleid wil worden, en niet nog weer een week later.

Gatsie ik ben het zo spuug zat :'(

Mamaloes: zet hem op vandaag! Heerlijk dat je straks je kindjes hebt!!

2. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zawjatu. Dat was ff spannend zeg. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Mij hebben ze vanmorgen verteld dat wanneer ik 37/38 wkn ben dat we dan gaan praten over inlijden. Dus mij laten ze niet langer lopen.
    Sterke meid. X

3. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat zeiden ze bij mij in het begin ook. Maar toen eenmaal op de groeiechos duidelijk werd dat ze het prima hebben in de buik (groeien beide als eenlingen) zagen ze geen aanleiding meer om ze eerder te halen. Ineens was het niet meer zo boeiend of ik het wel trek of niet. :(

4. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zawjatu : och jee meid. Inderdaad op je strepen staan!
    Hoop dat je niet te lang hoeft door te lopen.
    Ik kan me er nu al iets bij voorstellen hoe zwaar het moet zijn voor je.

Mamaloes ik hoop dat jij ondertussen je 2 baby's in je armen heb.

Hier vandaag weer voor controle geweest bij de gyn.
    Ook echo gehad. Alles was goed. Kindjes lagen zelfs wat voor op de groei.

5. minon

minon Niet meer actief

Jeetje wat balen zeg. Ik denk ook dat je gewoon op je strepen moet gaan staan. Dit ga je niet volhouden zo. (Zelf geen ervaring mee nog maar lijkt me echt vreselijk als ze niet naar je luisteren)

Wij hebben vandaag ook echo gehad. Groei klopt precies met wat we zelf uitgerekend hadden. 9 weken en 1 dag. Nog veel vragen gesteld over de rhesus. Over drie weken bloedprikken. Die uitslag vergelijken ze met het onderzoek na de geboorte van Marith. Is het gestegen ziet het er niet goed uit. Is het gelijk dan ziet het er wel goed uit en verwachten ze dat het pas heel laat in de zwangerschap een probleem wordt. Bloeddruk was iets beter. 110/70 en dat kan ik ook wel merken aan mezelf. Ben nog slap en kan niet zoveel omdat als ik aan de slag ga weer duizelig wordt maar niet meer dat ik opsta en gelijk weer moet gaan zitten omdst ik naar wordt. Wel in de winkels nog dat het niet te lang moet duren bij de kassa etc.

6. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is zo dubbel allemaal. Ik begrijp wel dat ze m'n vliezen niet wilde breken, want met 35+5 ben je toch nog wel te vroeg en als je lichaam zelf dan weer rustig wordt dan zal dat ook wel het beste zijn.
    Maar het is zo naar om daar de hele middag/avond in spanning en pijn te liggen en uiteindelijk weer naar huis te moeten zonder resultaat.

Ben benieuwd wat ze donderdag zullen zeggen. Maar heb me wel voorgenomen om wat meer op m'n strepen te staan. Ik laat me alleen altijd zo makkelijk ompraten uit schuldgevoel als zei zeggen "maar ze groeien zo goed" en " jouw buik is de beste couveuse"

Zucht, ik moet nodig naar bed :'(

7. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Hallo moeders, een andere tweelingmoeder had me op dit topic gewezen dus bij deze meld ik me hier. Ik ben 24 weken zwanger van een eeneiige meisjestweeling. Ik word heel goed onder controle gehouden bij de gyn omdat ons zoontje in mijn buik is overleden. We zijn er nog noet uit hoe we onze kinderen gaan noemen. In welke week wisten jullie de namen?

8. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    twinkeltjes wat leuk zeg je hebt het gevonden hahaha. wij hebben de namen nu een beetje vast staan maar nog steeds niet helemaal hoor. ik vind het dan ook erg lastig om namen te zoeken bij de naam van onze dochter dat vond ik erg belangrijk dat het bij elkaar paste en ook bij de achter naam. maar wij denken dat het gelukt is.
    jheetje wat vervelend zeg dat je je zoontje bent verloren gelukkig word je nu goed onder controle gehouden. en hopelijk kun je het een plekje geven en ben je de vervelende tijd straks voor bij en kun je gaan genieten van deze mooie zwangerschap

9. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Het duurde even maar ineens zag ik dit topic voorbijkomen en dacht ik aha die is het! Ik probeer wel te genieten van de zwangerschap, maar toch zal dat pas echt beter gaan lukken als we bij de 27 weken zijn beland en we de horrorweek achter ons laten.
    Prachtige naam heeft je dochtertje trouwens, wij zaten ook te denken aan Joy maar ons buurmeisjes heten al Joy-Lynn en Lola-Fay. Fijn dat je er al wel een beetje uit bent qua namen. Altijd lastig omdat je natuurlijk ook rekening moet houden met de naam van je dochter. Hier ook in dubio of we namen willen die ook passen bij Noud of juist andere namen.

10. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een hel bevalling! Om 20.00 waren ze er eindelijk.. Op een normaal tijdstip meer info ;)

11. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd hoor!! Eerst maar lekker bijkomen dan.

12. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    jheetje meid toch gefeliciteerd en hopelijk kun je nu een beetje genieten

13. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    @mamaloes, Gefeliciteerd! Hopelijk is het wel goed met je kindjes en met jou ook naar omstandigheden. Wat naar dat de bevalling zo heftig was.

14. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    #mamaloes gefeliciteerd jammer van je horror bevalling.
    X

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Wij wisten het toen we 10 weken zwanger waren al; Voor twee meisjes Jill en Jaimy, en voor een meisje jongen ook Jill en Jaimy voor 2 jongens hoefden we niet te zoeken want wist 100% zeker dat het er een meisje bij zat.
    Uiteindelijk is in juni de buuf van mn schoonmoeder bevallen van joggie Djaimy waardoor we van Jaimy geswicht zijn naar Joy voor onze zoon. Namen moesten bij F.aith passen en dan noem je ze niet roos en puck (bewijs van spreken)

Mamaloes gefeliciteerd!

16. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamaloes gefeliciteerd!!!!!
    Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

17. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    gister om 8.00u melden op verlos. Eerst CTG en toen inwendig onderzoek.. alles nog potdicht, basrmoedermond nog helemaal naar achter gekanteld. Kon wel paar dagen duren zei de gyn.. om 10u de eerste tabletten gekregen. Om 1u ineens spontaan vliezen gebroken. Weer aan CTG en weeenactiviteit was regelmatig en gelijk vrij heftig.. Om half 4 weer aan CTG en pijn was nog goed te doen. Half uur later was pijn bijna ondraaglijk en gevraagd om een ruggenprik.. 4cm ontsluiting. 2x geprikt, allebei mis. Anesthesist wilde geen 3e x prikken ivm grote kans op bloedingen. Dus weer terug naar verlos.. Kon de weeën echt niet meer opvangen, alleen maar aan het overgeven wat alleen maar voor meer druk zorge op mn buik.. gesmeekt om ks. Maar kreeg pijnpomp. Werkte naar mijn idee geen klote. vl ging even broodje eten en was net 5 min weg, 10cm.. Mensen op pad om vl te zoeken en ik de persweeen wegzuchten.. 19.52 L.oïs geboren en 19.56 L.iora in stuit. (2770 en 2530gr) enige positieve is dat ik geen knip of scheur heb, alleen beetje dik en blauw.. ik heb veel last van m'n rug door prikken van ruggenprik en erg veel last van de naweeën. Meisjes zijn beetje misselijk van de bevalling en vanmiddag nadat L.iora even onder warmte lamp had gelegen mochten we naar huis. ben sinds gisterochtend half 4 wakker dus hoop echt beetje te slapen vannacht...

18. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    mamamloes jheetje meid wat een verhaal zeg. gelukkig is alles goed met de dames en met jou dat is ook wat waard hopelijk kun je nu gaan genezen en genieten van deze mooie tijd. en wat een mooie namen hebben jullie voor ze uit gezocht zeg

19. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamaloes wat heerlijk dat je meiden er nu zijn! En dat jullie al gelijk naar huis mochten.. Hopelijk kun je goed uitrusten deze week, kraamweek moet je echt uitbuiten :p

Geniet ervan, en mooie namen!

20. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    @mamaloes
    Heftig meis! Maar ik kan wel zeggen, je kan achteraf blij zijn geen keizersnede gehad te hebben. Herstel duurt echt veel langer en na een hele heftige bevalling ben je er gelukkig zonder kleerscheuren afgekomen wat je herstel zal bespoedigen.
    Mooie namen!
    Ik wens je sterkte maar hopelijk lukt het jou wel om te genieten wat hier nog niet lukt.

Deel Deze Pagina