zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar mijn weten laten ze de keuze niet gauw aan jou zelf over hoor. Als het vaginaal kan gaan ze echt niet zomaar een ks uitvoeren.

Kindje A is bij mij mooi ingedaald met hoofdje naar beneden. Kindje B ligt in stuit (was sinds 18 weken al zo). Ik hoop gewoon vaginaal te kunnen bevallen, daar gaan we in eerste instantie dus voor.
    Als A er uit is heeft B alle ruimte, en dan zullen ze haar proberen te draaien. Optie 2 wordt een stuitbevalling en pas als dat niet gaat een ks. We zien het wel, niks valt te plannen :)

Al liggen ze beide in hoofdligging, als de eerste er uit is heeft de tweede zoveel ruimte dat die nog wel eens spontaan in stuit gaat liggen. Garantie heb je dus sowieso niet..

Als het uiteindelijk maar goed komt, via welke uitgang dan ook ;)

2. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel ze ook elke dag. Maar niet heel de dag door.
    En ieder keer als m'n man ze wilt voelen stoppen ze met schoppen. Hahahaha. Best sneu voor hem. Maar hij heeft een paar keer geluk gehad en ze wel gevoeld.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hoi,

Ik breek even in met mijn ervaring van een tweelingbevalling.
    Ik ben vorige week spontaan bevallen met 36+6 van twee meisjes.
    De bevalling is me enorm meegevallen. Ik zou het ondanks dat het echt wel pijn heeft gedaan zo nog een keer overdoen. Hoe anders was dat bij de bevalling van mijn oudste dochter, toen riep ik gelijk dat doe ik nooit meer:)

Kindje 1 was 2490gr en nummer 2 was 2174gr.
    Nummer 2 lag ook in stuit maar dat is prima gegaan de bevalling. Ze ging er net zo snel uit als nummer 1 :D
    Hier heeft mijn gyn ook altijd gezegd, als de eerste maar goed ligt, dan krijg ik nummer twee er ook wel uit.
    Daar heeft hij in mijn geval gelukkig gelijk in gehad;)

Heel veel succes met de verdere zwangerschap en de bevalling!

4. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cc93 als eerst van harte proficiat met de geboorte van je 2 meiden!!!

bedanktvoor je update. Dus stuit of dwars maakt niet uit.

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    meiden hoeveel zijn jullie al aan gekomen????
    ik kreeg net even een schrik hahahaah.
    ik ging niet zo hard met het aan komen, maar het lijkt nu enorm hard te gaan. zit nu op de 9 kilo helaas. nou ja weer even goed op letten op wat ik naar binnen stop dan moet dat ook weer goed komen. gelukkig hoef ik niet zo heel lang meer en ben ik over de helft hahahah

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hier ook vaginaal bevallen. Ik wilde eerst graag een ks. Hier in t ziekenhuis ligt de keuze wel bij jezelf. De gyn geeft een advies maar uiteindelijk beslis je zelf! Ik was ook erg bang dat t bij 1 vaginaal zou zijn en dan alsnog een ks! Ik zou met 38 wk ingeleid worden en ze besloten met 37,6 zelf te komen:D ik ben zoooo blij dat ik geen ks heb gehad. Bevalling viel reuze meee en zou t zo weer doen. De tweede floept er idd zo uit haha. Succes met jullie keuzes.

7. prinsesje1978

12 mrt 2010
    26
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil ook het liefst vaginaal bevallen. De eerste ligt met hoofd naar beneden en de tweede met hoofd omhoog. Het kan allemaal nog veranderen dus ga ik mij er niet druk om maken. Je hebt als het zover is toch nergens invloed op :)
    Ik voel ze allebei heel de dag door, ze hebben wel al echt een ritme van slapen en bewegen. Ik merk ook wel dat ze wat minder ruimte hebben, maar die eigenen ze zichzelf wel toe.

Ik kwam eerst helemaal niet aan en ben afgevallen.. Maar zit nu op 11 kilo en de kleintjes gaan nu nog voor een hoop gewicht zorgen. Volgens mij zijn de laatste 3 kilo wel vocht, getuige mijn dikke handen, voeten en kop!

Ik ben overigens sinds vorige week volledig gestopt met werken. Denk dat dat ook helpt bij het aankomen :)

Cc93: gefeliciteerd met je dochters!

Ik vind trouwens dat de tijd ineens snel gaat.. Ik zei gisteren tegen mijn man dat we over 9 weken al over de 37 weken zitten.. kreeg ie bijna een rolberoerte.. op de een of andere manier heb ik die 37 weken maar in mijn hoofd zitten als uiterlijke datum.. zal je zien, blijven ze gewoon tot 40 weken zitten. Hebben/hadden jullie dat ook?

Succes!

8. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou schrik niet maar ik ben al ca. 16 kg aangekomen.
    En ik eet echt niet extreem anders.

Prinsesje fijn dat je nu gestopt bent met werken.
    Zelf ook fijn gevoel bij?
    Ik denk dat ik het ook niet heel lang nog volhou qua werken.

Ja tijd gaat echt snel he!!!!

Ik ben met dit mooie weer al lekker babywasjes aan het draaien.

9. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat had is dus ook, omdat je vanaf het begint steeds hoort over vroeggeboorte etc. En mij hadden ze ook gezegd dat ze met 37 weken meestal inleiden.
    Maar hou je dus maar niet te veel vast aan die 37 weken grens, want kan je vast vertellen dat de dagen daarna heeeeeeeeeel langzaam gaan haha :D

Ik ben nu trouwens 7.5 kilo aangekomen. Was flink afgevallen in het begin en zie er nog steeds stuk dunner uit als normaal.. (Op de mega buik na dan :D )

10. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    Wij zijn vandaag voor de GUO geweest...ukkies zagen er goed uit alleen was er een verschil in grote en hoeveelheid vruchtwater...ook had de kleinste een bloedvat minder in de navelstreng....we worden nu doorgestuurd naar Leiden...het was nog niet verontrustend maar het moet goed in de gaten gehouden worden...weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken...

11. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frederike, spannend hoor. Heb gelezen dat ze in leiden veel kunnen op dat gebied. Komt wel allemaal goed Guo?? Is dat iets anders dan een 20 wkn echo. Wij moeten as maandag naar het Ermc.
    Afgelopen maandag voor een groei echo geweest en we hebben nog steeds een dwars kindje;) Die ligt nog steeds heel laag en wil telkens niet goed in beeld komen dus die echoscopiste wenste ons suc6. Ze groeien goed en ik dus ook. Sinds 2 wkn is mijn buik ineens hard gegroeid kan hem nu niet verbergen en afgelopen wknd mijn eerste zwangerschaps jeans gekocht.
    Vandaag naar ft geweest ivm bekkenklachten en ik hoop met de oefeningen alles weer ondr co te krijgen. Mag gewoon zwemmen alleen geen schoolslag meer.
    Xx

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hoi dames.

Ik mag me hier ook melden. Ben 6 weken zwanger, en gister hadden wij een echo, waarop te zien was dat we zwanger zijn van een Tweeling. Yeeeaahhhh !!!!
    Helaas nog geen kloppende hartjes mogen zien, daar was de echo te vroeg voor, zei de gyn.
    Aankomende dinsdag ( 18 maart ) moet ik weer terug en dan hopen dat we 2 kloppende hartjes te zien krijgen.
    In elk geval was wel alles goed voor dit termijn.
    Toen we hoorde dat het een tweeling was, schrok ik wel even, maar 5 minuten later had de schrik plaats gemaakt voor veel vreugde en blijdschap. Een Tweeling.............hoe bijzonder <3

13. minon

minon Niet meer actief

Hallo dames war hebben jullie ineens veel gekletst

Hier wordt het zowieso een ks ivm rhesus. Hoop alleen dat het deze keer wat rustiger gaat ipv alles binnen zes min en een ruggeprik die niet goed werkte. Ik heb nl een groot deel gevoeld. Niet fijn en dat is nu een grote angst eigenlijk.

Sjannie: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kilo's. Ik ben nu op 12 weken nog niks aangekomen maar dat z vast niet lang meer duren :)

14. prinsesje1978

12 mrt 2010
    26
    0
    0
    @Huismuis niet meer werken bevalt prima, niet dat ik nu alles kan en bruis van de energie, maar het is meer dat ik nu veel minder MOET. Eigenlijk niks moet.

@Zawjatu… en mijn dochter kwam pas ver voorbij de 40 weken na inleiden, dus ik heb ook niet echt een patent op voor de uitgerekende datum bevallen..Bij 37 weken maar aan de wonderolie ;)
    Maar gaat het met jou wel allemaal prima nog, 38 en 3 dagen zag ik volgens mij?

@Sjanniee, gefeliciteerd en welkom
    @frederike, wat vervelend. Sterkte voor de volgende echo.

15. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjannie gefeliciteerd en welkom!!!

16. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi toevallig begon mijn tante net over wonderolie.. :D Zou niet weten wat voor olie het is maar volgens mij helpen al die dingen niet :p

Ik trek het nog wel. Het is al heel lang zwaar en ik heb er al ruim 38 weken op zitten, dus die laatste 11 dagen kunnen er ook nog wel bij. Maar merk wel dat m'n lijf eigenlijk volledige rust nodig heeft. Want de minste inspanning kost bergen energie en word ik heel moe van. Maar goed, dat had ik met 25 weken ook al haha.

Gister controle gehad bij de gyn. Had gevraagd of ze met 39 weken wilden strippen, maar daar doen ze helaas niet aan zei ze. Ze geloven daar in het ziekenhuis (WKZ) niet zo in, volgens haar werkt t maar bij 1/8 vrouwen. Terwijl het wel veel (onnodige) krampen en harde buiken zou veroorzaken. En bij een tweeling doen ze het eigenlijk sowieso nooit..
    Dussss, het is dom afwachten :) Volgende week plannen we het inleiden, al gelooft zij er nog heilig in dat ik voor die tijd beval ;)

17. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zawjatu: jeetje gewoon al 38 weken. Pfff wat zal jij het zwaar hebben.
    Ik hoop met 37 weken wel te bevallen. Hihihi

18. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    zawjatu jheetje zeg wat heb jij het zwaar. ik zit net tegen mijn man te klagen dat het zo zwaar is en dat ik hoop dat ze bij de 36 weken echt wel komen omdat ik echt met het uur minder lijk te kunnen maar nog zo veel wil doen hahaha.
    Dus meid respect hoor ik hoop het tot zo ver te brengen.
    Veel sterkte deze komende dagen

19. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa ik hoopte ook met 36 a 37 weken te bevallen, maar ben toch wel heel blij dat ze nog steeds lekker in mijn buik zitten, en hopelijk straks niet meer in de couveuse hoeven etc.
    Tot 35 weken groeide ze als eenlingen (allebei), daarna geen groeiechos meer gehad dus ben inmiddels wel heel erg benieuwd wat ze daadwerkelijk wegen..

Ik vond het overigens rond de 25 weken zwaarder als nu. Nu loop je op het einde en kan je het die laatste weken permitteren om lekker niks te doen. Het zijn de laatste loodjes en ik heb nu veel hulp.
    Rond de 25 weken had ik helemaal geen hulp en moest ik alles zelf doen, waardoor ik veel meer bekkenpijn had als nu. En geestelijk vond ik de gedachte dat ik nog zo lang moest ook heel zwaar. Terwijl ik me nu troost met het feit dat het de laatste loodjes zijn..

En het helpt dat veel mensen 'medelijden' hebben en met alles willen helpen &#128516;

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ga toch een poging doen om met jullie mee te kletsen.. Heb al ooit eerder geprobeerd maar dan werd er zoveel geschreven dat ik het niet echt bij kon houden.. Maar we zullen zien want ik heb wel wat dingetjes waar ik graag wat ervaringen over uit zou willen wisselen.

Vandaag ben ik 26 weken zwanger van een twee eiige tweeling (jongen en een meisje). Daarnaast hebben we een dochter die dadelijk 2 wordt als de tweeling komt. Zijn er hier meer mama's die nog een jonge peuter hebben naast hun tweelingzwangerschap?
    Ik zou ook graag wat ervaringen horen hoe het andere mama's vergaat die ongeveer net zover zijn als ik. Ik heb nl erg veel klachten en kan praktisch niets meer. Ik kan niet lang staan of lopen, dan doet echt alles zeer en daar heb ik dan de hele dag last van. Ik denk dat het een combinatie is van mijn bekken en de banden omdat de buik in zo een snel tempo groeit ik draag ook echt alleen voor en mijn buik is al dikker dan bij mijn dochter op het einde.. Mijn gyn. heeft me nu doorverwezen naar een bekkenfysio, ik hoop echt dat er oefeningen zijn die me kunnen helpen de laatste weken door te komen want ik kan nog geen boodschap doen en de zorg voor mijn dochter is daardoor ook echt heel erg zwaar op het moment. Maar daarnaast is het belangrijkste dat het goed gaat met onze ukkies en dat is wel het geval. We hebben wat extra controles gehad maar alles blijkt goed te zijn, onze beebs liggen zelfs wat voor op groei, de jongen een ruime anderhalve week en het meisje ook een aantal dagen. Ik heb een suikertest gehad ivm veel vruchtwater maar die uitslag was gewoon goed, ik moet wel nog een dagcurve laten prikken volgende week.
    Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Bij mijn dochter was ik maar 7,5kg aangekomen en daar zit ik nu ook al overheen...

Deel Deze Pagina