zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chybou, gefeliciteerd hoor. Echt eel leuk en zo bijzonder. Wij hebben ook rustig 2 jr moeten wachten op deze zwangerschap en dan blijkt het ook nog 2 te zijn maakt voor ons toch extra bijzonder. En toch hebben ook veel beren gezien maar dat is vanzelf weer overgegaan in vreugde. Nu is het voor ons zo normaal om alles in meervoud te zeggen en denken.
    Geniet er lekker van.
    X

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Huismuis: Ja, dat zou ik wel leuk vinden. De komende weken zijn heel spannend. Het rechter kindje was bij de eerste metingen een stuk kleiner dan het linker kindje. Het was vergeleken de echo van mijn dochter ook allemaal een stuk waziger en slechter te zien.
    In eerste instantie zei de arts dat ze niet wist of het rechter kindje een doorgaande zwangerschap zou zijn. Ze kwam daar later wel wat op terug. Het viel bij de tweede en derde meting wel mee. Uiteindelijk werd dat kindje op 6 weken en 5 dagen gemeten.
    We krijgen over twee weekjes nog een echo. Dan ben ik 9 weken zwanger en dan is er meer te zien.
    We wachten het rustig af, stapje voor stapje.

3. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat Chybou! Hopelijk niet te misselijk?
    Bij mij is er ook al van bij het begin eentje een beetje kleiner dan het andere

4. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Gefeliciteerd! Je had het dus goed aangevoeld.

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Charlotte: Helaas, met vlagen de hele dag door misselijk! Vele malen erger dan bij mijn dochter...
    Hoewel ik het 3 weken ontkend heb dat het er twee waren... wist ik eigenlijk hierdoor wel dat er nu iets anders is dan bij mijn eerste zwangerschap.
    Ik volg een Master naast mijn werk en ik moest mijn medestudenten vorige week wel vertellen dat ik zwanger ben. Ik was zo ziek!
    En ik zit nog niet op de Hcg piek, dus ik ben benieuwd hoe dit de komende weken verder gaat ontwikkelen.
    En jij? Misselijk geweest?

6. Marjonneke

Marjonneke Actief lid

8 sep 2013
    226
    0
    0
    Zaandam
    Bij mij zat er in het begin ook een verschil tussen en dat is uiteindelijk bijgetrokken en bij de geboorte juist weer enorm verschil. Bijna een kilo!
    En die beren, zijn heel normaal hoor! Ik heb ze de hele zwangerschap gezien!

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @tw79; fijn dat alles er goed uit zag! Toch een hele geruststelling he, als de beebs het goed doen!

@chybou; wat leuk! Gefeliciteerd! Die beren op de weg zijn heel herkenbaar zeker als je al een peutertje hebt rondlopen. Ik zie ze nog wel regelmatig maar ik zie ook de leuke dingen, het gaat hier echt heel erg op en af. Ik was vooral vanaf week 5 echt heel misselijk, bij 9 weken werd het al iets minder, moest toen niet meer elke dag overgeven maar een paar keer per week.. Na de 12 weken gelukkig ging het steeds beter en ben nu nooit meer misselijk!

Ik heb vanochtend een ochtendje doorgebracht in het ziekenhuis. Ik heb echte regelmaat in mijn harde buiken, ook in rust. Ik heb een half uur aan de ctg gelegen en daar zagen ze de harde buiken komen en gaan, soms liep de meting van de harde buik op tot 100 en dan nam die weer af. Daarna de baarmoedermond gemeten en deze is nog bijna 5 cm dus nog lang, gelukkig!! Ze gaan pas actie ondernemen als de baarmoedermond gaat verkorten, ik zou alleen zelf niet weten hoe snel zoiets zou kunnen gaan omdat de harde buiken nu echt op lichte voorweeen lijken. Morgenvroeg moet ik nog een keer terug komen en ik moet echt rust houden. Wanneer het vanavond of vannacht erger wordt kan ik 24 uur per dag verloskamers bellen.. Hopelijk zijn het onschuldige harde buiken!! Heeft iemand dit ooit meegemaakt of hier ervaringen over gehoord?

8. zawjatu

zawjatu Actief lid

20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

weer even een berichtje van mij!

Hier gaat alles goed. De kleintjes zijn heerlijk zoet, eten en slapen eigenlijk alleen maar.
    Met de borstvoeding gaat ook heel goed, heb gelukkig gelijk genoeg melk voor beide, want ze komen goed aan. Ze drinken overdag om de 3 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur.
    Ik voed ze niet tegelijk, maar lekker na elkaar. En ze krijgen allebei 1 borst, dus het valt me tot noch toe reuze mee.
    Heb wel erg veel bekkenpijn gehad laatste dagen, maar gaat nu gelukkig ook wat beter. En wat heerlijk om weer gewoon met mijn oudste dochtertje te kunnen knuffelen, zonder die mega buik er tussen :D

Zet 'm op dames met de laatste loodjes, en nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en geniet er van! Het is heel bijzonder om twee kindjes te mogen krijgen..

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    #4549 sjanniee, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
    Vandaag 8.2 weken en gister weer een controle gehad.
    Wederom was alles super goed !! Yesssssss !!!!!
    En het is een 2 eiige tweeling.
    A.s vrijdag weer controle, en ze liepen gelijk op qua groei, dus GEEN verschil tussen beide.
    Misselijkheid is gelukkig al stukken minder, en kan weer redelijk goed eten.
    Manlief is nu pannenkoeken aan het bakken, want had daar enorm zin in haha.

CHYBOU
    Gefeliciteerd !!

10. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn86, hoe gaat het nu met jou? Zijn de harde buiken minder geworden?
    @Zawjatu, zulke verhalen lees ik graag! Ik ben af en toe ook nog heel onzeker of alles wel zal lukken. En leuk dat de borstvoeding goed lukt!
    @Chybou, ik kan je helaas niet veel moed geven wat betreft de misselijkheid. Bij mij was het ook veel erger dan bij mijn dochter en heel de dag door. Sinds paar weken heb ik er wel alleen maar 's avonds last van (en moet dan ook overgeven). Maar ik hoop echt dat jij er sneller van verlost wordt!
    &sjanniee: yippie! Dat hebben die kleine garnaaltjes goed gedaan!

11. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjannie wat fijn dat je weer een goede echo heb gehad!

Zawjatu wat een heerlijk bericht. Je geniet er echt van he. Wauw!

Nijn86: oh jee hoe gaat het nu met de harde buiken?
    Ik heb er geen ervaring mee. Maar kuister goed naar je lichaam.
    En goed je rust nemen!

Hier vanmorgen lekker al poosje in de tuin gezeten. Genoten van het heerlijke zonnetje!
    Verder voel ik me redelijk goed.

12. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Sjanniee: fijn dat de kleintjes het goed doen! Hopelijk blijven ze allebei lekker zitten.

Zawjatu: nog gefeliciteerd met je kindjes, fijn dat ze het zo goed doen!

Nijn86: Vervelend dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat. Hopelijk voel je je snel een stuk beter en blijven je kindjes mooi zitten.

Alle controles deze ochtend waren perfect, als ze morgenochtend weer zo goed zijn mag ik morgenavond eindelijk naar huis!!! Na 4 weken ziekenhuis ben ik echt weer aan mijn eigen bedje toe. Natuurlijk krijg ik dan wel elke ochtend aan huis controles en mag ik nog steeds niet te vaak mijn bed verlaten, maar het is in ieder geval een stuk fijner om in je eigen huis te zijn. Dan hoef ik maar 2 keer in de week naar het ziekenhuis voor de controles daar.

13. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @twinkeltjes, goed nieuws eindelijk naar huis. Mooi dat ze blijven zitten.

@nijn 86, hoe ist het?

@zawjatu, fijn dat alles goed gaat.

Wat een heerlijk wknd zo met dit weer. Vandaag weer iets teveel gedaan. Lichte huishoudelijke taken en daarna boodschappen was toch iets te veel.
    Xx

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Fijn om te lezen dat bij meer meiden één van de kindjes kleiner was dan de ander.
    Gek genoeg kan ik me er niet zo heel veel zorgen over maken. Het is wat het is. Over twee weekjes zien we wel hoe het er voor staat. Toen ik het rechter kindje zag had ik er gek genoeg wel een goed gevoel bij.
    Tsja, misselijk. Ik ben bang dat we er nog even aan moeten geloven. Ik hoef gelukkig nog niet over te geven. Hoewel ik soms wel eens denk, 'deed ik dat maar, dan was ik er van af'. Ik geef niet snel over, maar ik ben wel de hele dag door met vlagen misselijk en soms zo erg dat ik er duizelig van wordt. Gaat gelukkig, zo te lezen, over een aantal weken wel weer over. We houden hoop... Hoewel ik nog maar 7 weekjes onderweg ben en met die misselijkheid al een week helemaal klaar ben! ;)
    @Twinkeltjes: Fijn dat het naar huis gaan in zicht komt. Nu hopen dat ze zich morgenochtend net zo goed gedragen als nu!
    Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook enkele malen in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig geen vier weken...
    Het is goed om in het ziekenhuis te liggen, het is een plek waar alles wat nodig is bij de hand is. Maar als je naar huis kan... Er is geen plek zo fijn als je eigen bedje. En als je toch in bed moet liggen, dan maar in je eigen bed toch?

15. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gisteren 20-weken echo en alles was oke! Ik heb al vrij vaak last van harde buiken, maar blijkbaar moet ik mij daar nog geen zorgen in maken.
    Het zijn 2 jongetjes! Ik moet er wel een beetje aan wennen, want ik heb altijd gedacht dat ik een meisjes-mama was, en ik heb zelf ook alleen maar zussen, maar ik ben toch heel blij met mijn boys!

16. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @sjannie; gefeliciteerd meid!

@charlotte; gefeliciteerd met je boy's!! Met mij gaat het niet zo lekker. Ik zit er echt een beetje doorheen. Ik heb mijn dochter elke dag gewoon thuis en de zorg voor haar is gewoon erg zwaar, daarnaast kost het me zoveel energie om mezelf in kleren te hijsen, ik moet gewoon zittend mijn haren doen en make up op doen, het lukt me gewoon niet om voor de spiegel te blijven staan en dan een dochter die in alles tegenzit maakt het ook niet makkelijker. Daarnaast is het hier in huis nog een puinhoop want we hebben een aanbouw gemaakt en er moet nog zoveel gebeuren, overal staat iets en het stof blijft maar op de grond vallen dus ik heb alles behalve rust thuis. Daarnaast is de babykamer nog niet af, boven staat nog alles vol, kleertjes zijn nog niet ingeruimd, en heb nog niet alle spullen, daar heb ik gewoon allemaal veel stress van. De harde buiken zijn nog steeds hetzelfde, ze komen en gaan, ik moet vrijdag weer naar het ziekenhuis en krijg dan eerst een groeiecho en dan controle afspraak.

@huismuis; zie mijn verhaal hierboven, het gaat lichamelijk maar ook psychisch effe niet lekker, hebben meer meiden dit? Vandaag heb ik zo een dag dat ik de hele dag zou kunnen huilen.. Stomme hormonen ook en denk dat het de nesteldrang is waar ik nu niks mee kan..

@twinkeltjes; wat fijn dat alles goed gaat en dat je naar huis mag!! Zal je goed doen denk ik! Maar pak wel je rust he.. Soms denk ik weleens, dat ze me maar een week opnemen dan heb ik tenminste echt even rust maar wil mijn dochter ook weer niet missen en als ik daar zou liggen zou ik na 1 dag al gek worden!

17. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    nijn86 ik herken het wel hoor dit heb ik ook gehad rond de 28 weken de kinderkamer nog niet klaar onze dochter thuis man thuis en ik nesteldrang en hormonen. gelukkig heeft mijn man zijn best gedaan en kan ik nu proberen te genieten de kamer is bijna klaar onze dochter gaat naar school en ik kan mijn ei weer kwijt. ik hoop voor je dat je snel weer wat met je gevoelens kan dat is erg frustrerend.
    sterkte als je maar denkt alles komt goed hoe dan ook.

Charlotte07 wat leuk zeg 2 jongens het zal even wennen zijn maar straks weet je niet beter probeer maar te genieten

18. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    nijn86, kan je het geregeld krijgen dat je dochter af en toe bij familie terecht kan?
    Als ik thuis harde buiken heb en niet kan rusten, dan maak ik een kersenpittenkussn warm (ik heb zo een lang, smal), wikkel er een dunne sjaal rond en knoop die dan rond mijn buik.
    Ziet er belachelijk uit, maar het helpt wel vind ik.
    sherly182, helaas ben ik thuis de enige met nesteldrang. Mijn man heeft daar absoluut geen last van en is niet vooruit te branden. Onze kinderkamer is ook allesbehalve klaar en als ik rondkijk in huis zie ik zoooo veel dingen die nog moeten gebeuren. Ik word er soms ook echt moedeloos van.

19. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @charlotte07. Gefeliciteerd met jullie boys en fijn dat alles goed is.

@nijn86? Ik snap dat je er doorheen zit en het is ook heel normaal. Al die hormonen en je wil zoveel maar je kan geen kant op. Probeer het wel lostelaten en wat meer hulp vragen aan fam en vrienden.

Heb ook een todoe lijstje maar ik weet dat ik er gewoon niet meer aan toe kom omdat ik het gewoon niet meer kan. Dus opgeschoven tot na de bevalling misschien dat het lukt tegen het eind bevallingsverlof anders pech. Fam wil het ook doen maar sommige dingen wil en moet je zelf doen.
    Ik kan ook niet wachten tot het kamertje klaar is dan ga ik helemaal los in spullen kopen. Nu kan ik het anders niet kwijt.
    Vandaag weer gewerkt en dat viel toch wel tegen. Echt weer een strakke buik ookal heb ik alleen maar gezeten. Dus ben eerder naar huis gekomen. Gelukkig alle medewerking van baas en van hem mag ik ook wegblijven. Probeer toch do wel een half dgje te gaan. Breekt toch ff de week.
    Xx

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties! Ik krijg wel wat hulp van familie, mijn moeder heeft hier al vaak gepoetst en ook mijn schoonmoeder is bereid te helpen, alleen woont zij wat verder weg (half uurtje rijden) en durft niet zelf snelweg te rijden dus effe snel komen zit er dan helaas niet in. Het frustrerende is ook dat poetsen niet echt effect heeft gezien er nog getext moet worden en overal staat wat.. Ik merk ook dat mijn dochter daar drukker van wordt, aangezien we al weken zo leven. Ik kan zelfs mijn gordijnen nog niet ophangen en mijn man heeft eigenlijk alleen de weekenden, want de avonden zijn zo kort omdat hij ook onze dochter opvangt en kookt, boodschappen doet.. Dus ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, hij kan echt niet meer doen. Er hangt ook wel een spanning thuis omdat we beide er veel last van hebben. Hopelijk blijven de baby's nog heel lang zitten!

@charlotte; eigenlijk zou ik onze dochter ook afentoe weg moeten brengen voor mijn eigen rust en ook dat zij eens buiten komt maar bij mijn schoonmoeder is nu lastig omdat ik er een half uur voor moet rijden en mijn broer en schoonzus en de kids wonen tijdelijk bij mijn ouders in huis omdat hun een nieuwe woning hebben gekocht waarin ze nog aan het verbouwen zijn dus daar is het al zo druk.. Ik kan haar daar wel altijd kwijt als ik naar het ziekenhuis moet ofzo maar dan is het nog niet echt voor mijn eigen rust...

@tw79; ik snap dat je het toch wil blijven proberen maar ik doe ook voornamelijk zittend mijn werk maar ik kreeg het dan evengoed. Ik zou gewoon lekker stoppen met werken dat geeft ook wel weer wat rust! Ook dat je niet telkens hoeft af te wegen of het wel of niet kan en je gevoel dat je graag wil maar dat het eigenlijk niet lukt. Goed voor je baby's zorgen, nu al! Werken kun je nog heel je leven!

Deel Deze Pagina