Prachtige buiken dames! Echt een stuk groter dan mijn buik, heb echt een klein buikje voor deze termijn vind ik. Zal vanmiddag een foto maken!
Ik zie mooie buiken voorbij komen zeg, wauw. Hier een foto van mijn buik. Vorige week gemaakt met 9 weken.
Hier is het dan, 31 weken Let niet op de rommel in de box, alles moet nog opgeruimd worden. Ik ben nu wel benieuwd naar jullie eerste echofoto! zal die van ons straks even zoeken.
Twinkeltjes, ik vind dat toch ook al een serieus rond buikje hoor En sjanniee, voor nog maar 9 weken te zijn zie je het bij jou ook al erg goed! Kimkivits, ik kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is om te geloven dat nu alles goed zal goed. Ik duim voor een goede echo morgen en ik hoop dat je snel wat minder onzeker zal zijn
Mijn buik met 20 weken en 5 dagen. In de rommelkamer die nog tot nieuwe kinderkamer moeten worden omgetoverd...
@huismuis; fijn dat de echo goed was! Toch weer een geruststelling he! @frederike; blijft toch spannend he die groeiecho's.. Gelukkig is dopler goed en nu hopen dat ze goed blijven groeien!! @jnatalic; mooi buikje heb je! Fijn dat je zo kunt genieten, ik heb eigenlijk nog helemaal niet echt genoten van mijn zwangerschap, veel onzekerheden gehad met 12 weken en 20 wekenecho en de klachten die ik nu heb maken het er ook niet makkelijk op... Eigenlijk zonde aangezien dit mijn laatste zwangerschap gaat zijn maar ik hoop dat ik dadelijk in juni lekker mag genieten!! @kimkivits; ik slaap ook heel wisselend hoor, soms wordt ik om 3 uur wakker dat ik naar de wc moet en dan lig ik een uur klaar wakker, en ik droom de gekste dingen, ligt volgens mij ook aan de hormonen. Maar ik jou geval zal het ook een stukje spanning zijn, ook heel begrijpelijk!! Wat een mooie buiken, ik zal snel ook een foto posten! Ik vraag me echt steeds vaker af hoe ik dit straks allemaal ga doen. Dat ik 2 baby's moet voeden, een dochter van 2 die dan wakker wordt en die dan uit bedje wil en ik die mijn handen vol heeft... Mijn man is doordeweeks om 6 uur weg dus ik sta er in de ochtend alleen voor en ik ben bang dat het me allemaal niet gaat lukken straks.. Mijn dochter word meteen wakker bij lawaai en wanneer ze wakker wordt roept ze mama en komt zelf niet haar bed uit, dus dan zit ik dadelijk met 2 baby's dat ik haar niet meteen kan pakken. Ik zie alleen maar alle negatieve dingen, is dit herkenbaar??
Heel herkenbaar. En de reacties van de buitenwereld helpen ook niet echt. Ik heb al heel vaak mogen horen dat ze medelijden met mij hebben.
Vandaag ook voor een groeiecho geweest. Alles was gelukkig weer goed. Kindje 1 637gr en kindje 2 566gr. Nummer 2 is van het begin al iets kleiner. Ze liggen gewoon op schema. Daarna co gyn, daar toch nog maar gevraagd of ze een cervix co wilde doen. Die was na het laatste onderzoek onveranderd. Wat een opluchting, had weer zoveel last van mijn buik want dacht ff te gaan fietsen vanwege het mooie weer en ik reed echt toch maar op een slakkegangetje. Vandaag weer helemaal gerustgesteld. Wat een mooie buikfoto's komen hier voorbij, zal de mijne er ook opzetten, vind mijn buik ookal mega ben al 10 kg!!!!!!!! Aangekomen en het zit allemaal nog maar vanvoren.
Dames dat komt allemaal wel op z'n pootjes terecht, echt. Ik geloof er echt in dat je niks krijgt wat je niet aan kunt, dus het komt echt wel goed. Mijn dochtertje werd de eerste week ook s nachts wakker als de baby's huilden, en dan wilde ze perse in ons bed blijven slapen. Nu word ze er niet meer wakker van, ze moet ook gewoon wennen aan de nieuwe geluiden en huiltjes. En soms heb je even je handen vol en kan je niet alledrie je kindjes direct geven wat ze willen, maar goed, daar wennen zij ook wel aan en in het leven moet je nou eenmaal soms even op je beurt wachten. De tweeling zal niet anders weten straks en peuters passen zich ook hartstikke snel aan.. Dus zie niet te veel beren op de weg maar zie het gewoon met vertrouwen tegemoet.
Hier precies hetzelfde! Ik kan het ook niet lang meer verhullen. Ik moest vandaag smokkelen met de rits van mijn rok. Denk dat ik 80% van mijn broeken niet meer aan kan Ik heb morgen ook de tweede echo. Ik snap je zenuwachtige gevoel heel erg goed. Ik ben net een beetje aan het idee van twee kindjes gewend. Ik hoop heel erg dat het goed met ze gaat. Bij ons ging het allemaal ook niet heel gemakkelijk allemaal... Ik ben dat het zenuwachtig zijn voor iedere echo blijft, tenminste dat had ik bij mijn dochter wel. Het werd wat beter toen ik haar voelde bewegen, ik hoop dat ik dat nu ook rond de 15 weken al mag voelen. Het stelde mij wel een beetje gerust. Ik slaap ook niet erg lekker. Ik moet er om de 3 uur uit om te plassen. Verder slaap ik erg oppervlakkig. Ik herken dat van de zwangerschap van mijn dochter. Aan de ene kant ben ik hartstikke moe en toch kan ik maar moeilijk slapen. De natuur is raar, je zou denken dat zwangere vrouwen negen maanden slapen als een roos om vervolgens een beetje tegen het nachtbraken te kunnen. Ach, ik hoorde aan de andere kant laatst iemand vertellen dat het misschien wel zo geregeld was om je lijf alvast aan het slaap te kort te laten wennen. Mooi geschreven zawjatu, dat geeft een beetje vertrouwen. Het komt allemaal wel goed. Dat moet ik gewoon geloven!
Zawjatu wat fijn iets van je te lezen. En dan ook nog iets om ons positiever te maken!! Met jouw en de kleintjes alles goed???? Hier ook slecht aan het slapen. Check tijdstip. En ik zie ook wel nog steeds beren op de weg. Raar trouwens he dat een hoop mensen "negatief" reageren op een tweelingzwangerschap. Ik krijg ook vaak te horen: je zal wel druk worden, Daar gaat je rust. Mooie buikfotos allemaal!!
raar is dat he ik krijg alleen maar te horen oho wat leuk zeg een tweeling. ik moet er mensen van over tuigen dat het erg leuk is bij een ander maar als het je zelf overkomt dat het toch echt wat anders is hahahaha. nou ja gelukkig zijn we al zo ver en hopelijk kunnen we over een paar weken genieten.
Prima buik hoor sherly! Bij mij roepen ze ook steeds dat ie zo klein is voor een tweeling, omdat ik denk dat de mensen niet weten wat ze moeten verwachten. Ik zou er niet aan moeten denken zooooooo een grote buik te hebben nu al ik ben tevreden. Ik maak juist het omgekeerde mee. Mensen die roepen een tweeling poeh sterket en wat druk, maar ik ben er zo mee in mijn nopjes haha Hier gisteren een echo gehad. De jongens zijn erg achter in de groei wordt gezegd. Bij het opmeten van het buikje kwamen ze gisteren niet verder dan 24+6 dagen. Terwijl ze 26+5 zouden moeten zijn. Maar als ik de gewichten vergelijk met anderen denk ik dat ze prima groeien en dat ze zich daar drukker maken dan eigenlijk nodig is. Met bijna 27 weken zijn ze rond de 950 gram. Je ziet wel in de groeicurve dat ze zijn afgebogen, maar volgens mij valt dat wel mee. In ieder geval was de doorbloeding van de navelstreng prima dus krijgen ze gewoon genoeg voeding binnen. Ze waren lekker druk met de echo dus moeilijk op de foto te zetten hahahaa
@tw79; wauw, wat een mooi 'bescheiden' buikje. Je bent natuurlijk zelf heel erg smal dus begrijp dat je hem al gigantisch vind maar ik vind het heel mooi bescheiden voor een tweeling. Ik ben ook niet echt zwaar (maatje 36) maar die van mij is wel een stuk ronder, ook toen ik 23 weken was maar nu blijft het gelukkig even stil staan. De buik op de foto is met 29 weken. Ik sta nu al 3 weken stil met gewicht, ben nu ook 10 kg aangekomen. @zawjatu; bedankt voor je opbeurende woorden, het zal ook wel zijn weg vinden maar ik zie gewoon veel beren op de weg. Tis ook wat charlotte zegt, het zijn vaak ook de reacties uit je omgeving en ik vergelijk gewoon aan alles hoe het nu gaat. Dan wordt mijn dochter iets op 8 wakker en dan roept ze mama, als ik niet meteen naast haar bed sta begint ze te huilen en je zult zien dat ik dan net aan het voeden ben ofzo en ze kan zelf haar bedje/kamertje nog niet uitkomen en dat wil ik ook nog even zo houden haha. Het zal ook wel goed komen maar het benauwd me wel enorm! @chybou; succes vandaag!! @jnataliec; mooie echo foto. Maken ze zich zorgen om de groei? Bij mij lagen de twee 5 weken terug nog 2 weken voor op groei en vorige week een paar dagen achter... Nou krijg ik volgende week weer een groeiecho om in de gaten te houden of ze niet gaan achterblijven, maar als ik dat zo bekijk is er niks van te zeggen, waarschijnlijk hebben ze eerder gewoon een groeispurtje gemaakt. Die groeiecho's zijn leuk maar anderzijds zorgen ze ook wel voor onrust vind ik, ik voel de kindjes de hele dag door bewegen en hopelijk blijven ze nu wel mooi op schema doorgroeien maar ze zullen denk ik toch wel iets kleiner blijven, ze hebben immers een stuk minder ruimte toch. Wat grappig te lezen, al die verschillende reacties van de buitenwereld maar ook fijn dat ik niet de enige ben die al die beren op de weg ziet.. De foto van mijn buik was vorige week met 29 weken.. Ik sta nu al 3 weken stil met gewicht en de baby's zijn dus ook wat stil blijven staan omdat ze eerst voor lagen. Bij mijn dochter kwam ik 8 kilo aan tot 26 weken en uiteindelijk tot de 37 weken was ik 0,5 kilo afgevallen waardoor ik in totaal maar 7,5 kilo was aangekomen. Hopelijk blijft en nu toch echt een tijdje stil staan
Met 27 weken is 950 gram best goed hoor jnataliec, mijn kleinste baby woog met 29 weken pas 950, de andere met 26 weken ongeveer. Trouwens vandaag een echo gehad en baby B is gedraaid! Ze ligt nu mooi met haar hoofdje naar beneden. Als dat zo blijft kan ik gewoon natuurlijk bevallen. Gewicht checken ze volgende week weer. Zal zo evetjes een mooie echo foto plaatsen.
Hoi meiden, Ja Charlotte, de echo was helemaal goed. Allebei de kindjes maken het prima. Ze waren allebei wakker en je zag ze bewegen. Het kindje wat twee weken geleden zo veel kleiner leek zat nu keurig op schema, het scheelde nu maar een millimetertje met zijn/haar broertje of zusje. We zijn allebei zo opgelucht! We hebben de helft van de 2 uur terugreis zitten grinniken om het idee van een tweeling. De arts zei vandaag nog, een tweeling uit een dag 2 cryo TP is echt heeeeeeel zeldzaam! Het moet gewoon zo zijn. Voor het eerst ben ik echt heel erg blij en gelukkig. En helemaal verliefd op deze twee bewegende mupkes!
Chybou : 2 uur wezen reizen voor een echo? Begrijp ik dat goed? MAAR wat fijn dat alles goed was!!!!!