@chybou, fijn dat alles goed is. Heerlijk genieten. @twinkeltje, zou heel mooi zijn een natuurlijke bevalling en wat doen ze het goe. Heb je nog volledig bedrust? @nijn, mooie buik. Val ook nog wel mee. @jnathaliec. Mooie echo hoor. Zou me ook niet druk maken om de gewichten zolang de doorbloeding gewoon goed is. Ik krijg ook alleen maar positieve reacties. Achteraan zeggen iedereen wel je zal het wel druk krijgen. Dan zeg ik weer dat we toch niet weten hoe het met 1 gaat en gaan alles gewoon in 2voud doen. wij zyllen niet beter weten. Allemaal genieten van het weer. X
Fijn dat alles goed met de kleintjes is Chybou! Nog steeds bedrust tw79, maar gelukkig wel veel momentjes dat ik een stukje kan lopen. Gister zelfs even naar de supermarkt geweest hier in de buurt en geen pijn gekregen! Wel in de avond helaas pijntjes en steken, gelukkig was het afgenomen anders hadden we weer het ziekenhuis moeten bellen. Heerlijk weertje vandaag al ja? Lig nog steeds in bed boven Net een lekker ontbijtje van manlief gekregen.
@Huismuis: Klopt, 2 uur heen en twee uur terug. Terug zelf nog wat langer omdat het gisteren heel druk was op de weg. Onze kliniek ligt een eind rijden bij ons vandaan... Maar het is ons het helemaal waard! @Twinkeltjes: Fijn dat je er zo nu en dan wel even lekker uit kan. Ik denk dat ik anders helemaal gek zou worden! Gekke vraag misschien, maar heb je geen rolstoel staan? Zodat je ook eventueel geen last krijgt van het lopen...
Geen rolstoel in huis gehaald tot nu toe, ik vind het verschrikkelijk als ik straks niet meer makkelijk zou kunnen lopen. Manlief zegt dat ik me niet aan moet stellen, maar ik wil het moment dat het eventueel nodig is zolang mogelijk vermijden. Wil me absoluut niet afhankelijk van iemand voelen.
Lees af en toe met jullie mee! Heb tijdens mijn zwangerschap meegeschreven, maar die meiden zijn hier nog nauwelijks. Ik lees net van jullie over de negatieve reacties die jullie krijgen op de tweelingzwangerschap. Bij mij zeiden ze ook telkens oh wat zul je het druk krijgen, of ik moet er niet aAN denken etc. En nog steeds hoor ik dit wel eens. Nou ik vind het geweldig twee kindjes, ja het is druk maar als je het goed indeeld etc is het goed te doen. En het is ook wel makkelijk soms want ze spelen met elkaar (maken ook ruzie). Maar het is echt geweldig, kan me het niet voorstellenom er maar eentje te hebben. Niks van aan trekken, het is echt het mooiste wat er is!
Chybou : oh ja jullie moesten naar een kliniek. Kan me voorstellen dat het je allemaal waard is. Linssiejj : leuk dat je toch ook nog even mee post. Gaat het allemaal goed met jullie? En heb je nog tips voor deze aanstaande tweeling moeders? Twinktjes : zal best zwaar zijn voor je allemaal. Maar je doet het super he!!! Ze zitten nog steeds lekker in je buikje. Hoe gaat het verder met alle meiden? Hier wel goed. Heb zelfs het idee dat ik me lichamelijk beter voel als de laatste tijd.
Jaa hier gaat alles z'n gangetje. Me kleine mannetje heeft alleen oorontsteking nu dis dat is wel zielig. Tips.. mmm zoveel mogelijk tegelijk doen scheelt je een hoop tijd. Tegelijk voeden, als ze wat groter zijn tegelijk in bad (ik heb een bibabad kunnen ze samen in), en proberen zoveel mogelijk tegelijk naar bed te doen dat geeft je rust en zo creëer je een gezamenlijk ritme.. hier altijd samen naar bed en tegelijk wakker. Uhm en voor de rest weet ik het even niet, maat vragen mag altijd. Misschien heb ok een antwoord. Weet alleen niets van borstvoeding want ik heb ze flesvoeding gegeven.. Oh wat gaat het toch snel, ze zijn nu al bijna 14 mnd . Maar wordt nu wel echt leuker nu ze meer wakker zijn en meer kunnen.
@linssiejj, leuk dat je nog af enntoe meekijkt en wat post. fijn dat alles goed gaat en dat het toch mogelijk is om ritme te creëren. Dat ben ik ook van plan. @huismus, fijn dat je je wat beter gaat voelen. @twinkeltjes, veel bedrust dus maar het is wel fijn dat je er toch even uit kan. Valt allemaal niet mee maar het is voor een goed doel. Ik kon niet meer slapen, zo gaat het nu elke nacht. Ik denk dat mijn lichaam alvast aan gebroken nachten aan het wennen is. X
Ik had het t/m 25 weken dat ik iedere nacht rond 4 uur wakker was. Nu slaap ik zo goed de laatste tijd heeeeeerlijk!! Straks nog ff witte verf halen, want had gisteren niet meer genoeg voor de babykamer. Wil hem deze week toch echt wel af hebben. Dan volgende week de meubeltjes erin en dan kan ik alles gasn wassen en zo. Heerlijk als het klaar is!
@huismus, voel me beter sinds ik de knoop heb doorgehakt. En ik vermaak me prima en kom de dagen goed Door en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Soms doe ik toch net iets teveel thuis maar nu kan ik sneller stoppen en gaan zitten opt werk voelde het toch een verplichting. Heb ook geen last van bekken bij het lopen meer. Nog wel last van heup in de nacht maar het is vol te houden. @jnathaliec, fijn idee dat alles klaar is. Vorige week belde ze ook of ze de meubels eerder konden leveren nou nee we moeten eerst nog schilderen. Ben nu de kledingkasten aan het opruimen. Veel moeten we er niet aan doen en hebben nog 3 wkn. Opt gemakje maar ik kan ook niet wachten hoe kmr er uit ziet en alles een plekje kan geven. X
Ik begrijp het wel hoor. Sterker nog ik begrijp het heel goed! Ik ben zelf, nu 8 jaar, deels rolstoel afhankelijk. Ik heb me daar lang tegen verzet. Maar uiteindelijk won het naar buiten willen en leuke dingen kunnen doen het. Bij de zwangerschap van mijn dochter kon ik de laatste maand niet meer zelf rollen (heb zo'n sportief stoeltje) dus Lieve moest duwen, dat vond ik even niet zo tof, maar we hebben zo samen wel kunnen genieten van uithuizige dingen. Veel mensen dachten tijdens mijn zwangerschap dat ik er in zat omdat ik zwanger was. Je bent zwanger, van een tweeling, iedereen die je in een stoel ziet zitten weet waarom en zal dat niet raar vinden en afhankelijk... het is gelukkig maar voor even!
@chybou; wat fijn dat alles goed is! Toch een geruststelling he! Hoe erg ik ook was geschrokken met 6 weken dat we twee vruchtzakjes zagen hoe opgelucht ik was dat 2 weken later ze beide goed ontwikkelde.. Nu lekker genieten! Ik heb trouwens wel een rolstoel. Ik ga er niet mee hier naar het centrum maar gebruik hem wel voor uitjes of als we naar een grotere winkel moeten, anders kan ik gewoon niet gaan en heb ik teveel pijn. @twinkeltjes; wat lastig zoveel bedrust.. Maar nu heb ik ook wel dagen dat ik echt niks doe als liggen en rusten, ik merk dat ik dat soms echt nodig heb om mijn buik tot rust te laten komen, zeker na een druk weekend met etentjes, verjaardagen. Ondanks dat ik daar niet hoef te lopen of ze staan merk ik wel dat ik een intensief weekend achter de rug heb. Merk je trouwens iets van de gebroken vliezen? Heb je echt telkens verlies van vruchtwater of hoe moet ik me dat voorstellen? @linssiejj; bedankt voor je opbeurende woorden!! Ik maak me vaak niet echt druk om de verzorging van 2 baby's tegelijk maar meer de zorg van onze dochter daarnaast, zij is ook nog heel hulpbehoevend, ze is net nog te klein om zelf op te staan etc. Maar het zal vast zijn weg gaan vinden Ik had vannacht wel even schrik. Ik werd om 2 uur wakker dat ik moest plassen, vervolgens om 4 uur weer en was ook misselijk. Ik had buikkramp, zo het gevoel alsof je diarree hebt. Ik kon wel naar de wc maar het was zeker geen diarree en de buikkrampen bleven daarna ook nog even aanhouden. Ik ga me dan natuurlijk meteen druk maken en was even bang voor weeen. Ik ben uiteindelijk wel weer in slaap gevallen en manlief is gewoon gaan werken. Vanochtend nog steeds niet helemaal lekker en heb vandaag ook niets anders gedaan als op de bank geluierd en gelukkig is mijn dochtertje vandaag echt heel lief, heeft ook lekker geluierd en lang geslapen vanmiddag dus dat had ik wel even nodig. Als ik opsta wel weer direct harde buik maar geen weeen gelukkig. Morgen moet ik naar de internist, ivm bloeddruk en hoge hartslag, en vrijdag weer naar de gynaecoloog. Afgelopen zaterdag had ik ong. een half uurtje wazig zicht in mijn rechterooghoek, net of ik mozaiek zag, heel irritant, maar het is vanzelf weggegaan en heb het gelukkig niet meer gehad. Mijn bloeddruk is voor mijn doen nog goed (is altijd iets hoog) maar kan hem gelukkig thuis altijd meten. Vrijdag alles maar met de gynaecoloog bespreken en dan ben ik ook wel benieuwd of hij de baarmoedermond nog gaat meten..
Vervelend Chybou! Gelukkig heb ik nog geen moeite met lopen, maar volgend weekend staat er een uitje gepland en dan ga ik wel mee in een rolstoel. Niet omdat ik niet kan lopen, maar omdat het niet mag het is te inspannend. Moet ook nog even met het ziekenhuis overleggen of ik überhaupt weg mag een hele dag. Ik merk zelf eigenlijk nu niks meer vande gebroken vliezen Nijn86. In het begin was mijn buik een stuk gekrompen omdat het vruchtwater ineens weg is. Mijn lichaam maakt zelf gelukkig nog steeds opnieuw vruchtwater aan waardoor de kleintjes genoeg hebben. Bij veel inspanning verlies ik wel wat vruchtwater (druppels), vandaar ook dat ik zoveel mogelijk bedrust moet houden. Zolang ik nog het minimale percentage vruchtwater heb mogen ze blijven zitten. Zodra ik echt te weinig vruchtwater heb moet ik bevallen. Voor de mama's die al een tweeling hebben of al verder dan 32 weken zijn, weten jullie nog ongeveer hoeveel je kleinjes wogen met 32 weken?
Twinkeltjes geen idee hoe zwaar ze waren. Ze lagen wel op schema weet ik zover ze konden meten. Weet niet of ik het nog ergens heb staan want kreeg toen wel af en toe die groeibriefjes maar waar die zijn, geen idee.. Ik zat ook in een rolstoel twinkeltjes. Bij mij won het feit dat ik wilde winkelen en lekker naar buiten. Ik moest het ook rustig aan doen vanwege verkorte baarmoedermond en twee x premature weeën. De opnames hebben mij ook geen goed gedaan destijds. Conditie was slecht daardoor en kon maar stukje lopen en dan werd ik helemaal duizelig, denk door de druk van de kindjes. Nijn snap ik.. Lijkt me ook zwaar een tweeling en nog een kindje daarnaast dat ook nog veel hulp nodig heeft. Ik heb daar geen ervaring mee. Dit waren dr eerste en meteen laatste kindjes.
Twinkeltjes ik gok rond de 2 kg. Veel zwaarder niet. Die van mij waren vorige week rond de 1700 gram.
Oke, en hoeveel weken was je vorige week Huismuis? Mn kleintjes zaten vorige keer op ongeveer 1200 gram, dus nu 2 weken later denk ik niet rond de 2000 gram, eerder 1500.
Vandaag voor glucose intolerantie test geweest. Eerst nuchter bloedsuiker 4.8 en daarna een vies zoet drankje. 2 uur na dat drankje bloedsuiker 8.3 Volgens mij is die 2de waarde te hoog, heeft iemand hier ervaring mee. Ik maak me niet zoveel zorgen om hoor, als het zo is dan is het zo. Heb pas volgende week weer co. X