zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Raar idee lijkt me dat Sherly, dat je nu precies weet wanneer je kleintjes geboren worden!

Ik zal straks eens even in dat topic kijken elisabethbas

Gister een foto van Elyn (die weer onder de lampen vandaan is) dus vandaag een foto van Mila, vrij van alle beademing :)

Bijgevoegde bestanden:

2. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4782 Charlotte07, 28 apr 2014
    Laatst bewerkt: 28 apr 2014
    Wat een schatje, Twinkeltjes! En blijf hier inderdaad ook maar schrijven, ik vind het leuk om over de ervaringen van prille tweelingmama's te lezen.

En aan iedereen die zijn bevallingsdatum al weet, ik ben jaloers! Ik wou dat ik ook al een beetje kon aftellen. Naar mijn gevoel duurt het nog erg lang bij mij.
    Morgenavond heb ik nog een groeiecho, ik kijk er naar uit om mijn mannetjes nog eens te zien!

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Twinkeltjes wat een mooi meisje zeg! :)

4. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twinkeltjes wat een plaatje!!!!

5. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @twinkeltjes, wat een schatje.

6. Leeneen

Leeneen Lid

26 mrt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mooi Twinkeltjes! Echt schatjes allebei!
    Hebben ze vandaag weer mooie stapjes gemaakt?
    Ook ik vind het juist heel erg leuk om ook van ná de bevalling wat mee te krijgen!

Hier gaat het prima. Vrijdag controle gehad en de kleintjes en ik zijn weer goedgekeurd!
    Over 2 weken de eerste groei-echo.

Ik werk in het onderwijs en heb dus nu twee weken vakantie, wat heerlijk zeg! Dat kon ik wel even gebruiken.
    Volgende week met manlief in NL paar dagen weg. We wilden eerst naar de zon maar iedereen maakte me een beetje bang dat dat met een tweeling in deze termijn niet slim is. Dus durfde ik niet. :p
    Nu gaan we naar de wadden, haha.
    Na de vakantie werk ik waarschijnlijk nog maar 3 á 4 weken...
    Dan ga ik rond 29/30 weken stoppen. Echt gek dat het nu opeens zo hard gaat!

7. Twinkeltjes

Gaat altijd sneller dan je denkt he Leeneen, voor je het weet zit je in de laatste weken. Fijn dat het met jou en je kleintjes zo goed gaat!

Weer even een twinupdate ;) Mila nog steeds super, geen beademing en een klein beetje zelf drinken. Ze heeft ook eventjes aan de borst gelegen, niks gedronken want dat lukt haar nog niet maar wel even lekker gesabbelt en een paar pogingen gedaan om te drinken. Flesje lukt wel al een beetje, dan hoeft ze iets minder hard te zuigen voor de melk. Met Elyn gaat het ook heel goed. Morgen proberen om het zonder neusbrilletje te doen! Ik ben sinds vanmiddag weer thuis, toch wel raar om thuis te komen zonder baby's. Gelukkig is het maar 10 minuutjes rijden dus kunnen wel elke dag makkelijk een aantal keer op en neer.

8. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden gisteren ook weer controle. Alles was prima. En de jongens liggen nu niet meer boven en onder elkaar maar gezellig naast elkaar met de hoofdjes naar beneden. Heel schattig om zien.

9. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke positieve berichtjes allemaal.

Wij hebben volgende week gesprek over oa. de bevalling.
    Zoals m'n gezondheid nu is ga ik de 39 weken niet halen.
    Heb te hoge bloeddruk en kan amper nog iets.
    Maar zolang ik rustig zit voel ik me goed.
    Beide kindjes liggen overigens nog steeds in stuit.

10. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    Huismuis jheetje meid dan komt het voor jou ook ineens dicht bij.
    en wat vervelend zeg van je bloeddruk. gelukkig heb je er weinig last van net als je kids dat is het belangrijkste. Maar ja nu even afwachten dan over hoe en wat. maar ook een keizersnede dan of is daar nog niks over bekend???

11. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sherly : er staat in mn dossier dat keizersnee mn voorkeur heeft.
    En volgende week oa echo en dan ook bevalling bespreken.
    Zeker als ze beiden nog in stuit liggen.

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dat wordt dan echt aftellen huismus! Zeker als ze volgende week een datum afspreken.

13. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een berichtje met mijn telefoon.. Ik lees wel dagelijks bij maar vind reageren vanuit de telefoon niet zo fijn maar slaap deze week paar nachtjes bij mijn ouders want mijn man moet deze week ' snachts werken en bij mijn ouders heb ik toch wat meer hulp in de avond en ochtend met mijn dochter..

Ik heb zojuist controle gehad en ons manneke ligt nog steeds in stuit, met zijn billetjes al vrij laag. De gynaecoloog verwacht niet dat hij nog kan gaan draaien en ik moet rekening houden met een keizersnede. 12 mei heb ik in de avond nog een groeiecho en 13 mei weer een poli afspraak. Als de eerste baby zo blijft liggen dan krijg ik de 13e een datum... Komt zo wel heel dichtbij!!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Spannend Nijn! Als die kleine man zo blijft liggen dan komt een KS wel dichtbij. Vind je het erg?
    Komt vast helemaal goed. Voor je kindjes is een KS wel de veiligste manier om op de wereld te komen.
    Nog een grappig voordeeltje... Ze komen er puntgaaf uit!
    Fijn dat je hulp hebt bij je ouders. Ouders kunnen nu zo belangrijk zijn. Mijn (schoon) ouders hebben besloten aan het begin van de zomer weg te gaan zodat ze aan het eind van de zomer kunnen helpen met C. Super lief!

15. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @chybou; ik heb steeds gezegd dat ik op zich wel keizersnede wilde omdat mijn herstel na de knip zolang heeft geduurd en zo pijnlijk was en nu moeten er 2 baby's geboren worden. Anderzijds zat ik in een mum van tijd op 10cm en ging het heel snel allemaal. Nu de keizersnede steeds dichterbij gaat komen vind ik het toch wel eng.. Ik hoop gewoon dat ik geen problemen ga krijgen bij het herstel, ik heb wel 3 kids thuis.. Ik zou het toch allebei spannend vinden wat het ook word! Hoe ist met jou? Die 12 weken weer gered, toch fijn he!

16. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn86, fijn dat je goed word geholpen door je ouders. Zn ks is ook spannend zeker zodra die data steeds dichterbij komt.

Sinds gisteren heb ik dikke tenen en vingers. Mijn man vond dat ik me inbeelde maar mijn trouwring zit nu toch wat strakker.

17. Twinkeltjes

Fijn dat het goed met je kleintjes gaat Charlotte!
    Hoe gaat het nu met je Huismuis? Vervelend dat je bloeddruk zo hoog is.
    Spannend Nijn! Het gaat zó snel, voor je het weet ben je bevallen.

Meisjes hier doen het nog steeds super, ze zien er niet prematuur meer uit (vind ik) en ze ontwikkelen zich al heel snel. Geen beademing, veel buidelen en kolven. Vooral Mila drinkt al redelijk wat uit het flesje, en af en toe een beetje uit de borst maar dat mag niet te uitputtend zijn anders is ze te moe om een flesje te drinken. Elyn krijgt het nog niet helemaal voor elkaar om aan de borst te drinken maar het flesje gaat redelijk. De kinderarts schat in dat als Mila zo doorgaat ze over een week of 2 naar huis kan, Elyn waarschijnlijk iets later.

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nijn, zeker fijn om de 12 weken gepasseerd te zijn. Toch wel een momentje!
    Ik begin steeds meer te geloven dat het zo is. Ik heb sinds kort het idee dat ik beide kindjes voel bewegen, dat maakt het ineens ook echter.
    Volgende week maandag hebben we de '12' weken echo en de uitslag van de combinatietest. Hopelijk is dat allemaal goed...

TW79, Wacht niet te lang met het afdoen vsn strakke ringen. Bij mij ging het bij C. ineens heel snel, het vocht vasthouden.

Twinkeltjes, wat een goede berichten en misschien al een thuiskomst in zicht voor Mila. Super!

19. Huismuis

Huismuis Actief lid

3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twinkeltjes wat positief! Jouw dametjes doen het super!
    Ben jij al die tijd ook in het ziekenhuis of slaap jij ondertussen thuis?

Chybou : voel je ze nu al? Wauw!
    En heerlijk die 12 weken grens gepasseerd.
    Ik voelde ze trouwens pas echt met 20 weken.

Tw79: hier al een kleine 2 weken ongeveer dat ik vocht vast houdt.
    Hou je ringen maar af. Straks moeten ze ze doorknippen. Dat zou zonde zijn.

Nijn heb jij nu een datum?

Hier nog steeds een wat te hoge bloeddruk.
    Verder voel ik me een bejaard oud vrouwke. Kan weinig doen en ben snel moe.

20. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @tw79; als je vocht vast gaat houden, goed je bloeddruk in de gaten houden he!!

@twinkeltjes; wat fijn dat de meiden het al zo goed doen! En wat heerlijk om erna uit te kijken om ze mee naar huis te kunnen nemen. Wat zijn de gewichtjes nu? Hoe ervaar je het nu om zelf thuis te zijn en dat je je meisjes telkens moet opzoeken in het ziekenhuis? Heb je evengoed wel wat kraamhulp in huis of hoe ziet dat eruit als de kindjes in het ziekenhuis moeten blijven? Hoe gaat jou eigen herstel?

@chybou; wat bijzonder om je beebs al te voelen, bij mij duurde dat nog een paar weken.. Voor ons beide een spannend momentje volgende week maandag/dinsdag! Ik krijg maandagavond nog een groeiecho en adhv de ligging gaan we dinsdag de bevalling plannen met de gyn. Weer wat meer duidelijkheid!
    De nekplooimeting is ook wel spannend he.. Ons manneke had een nekplooi van 2,9mm ik heb me daar wel ongerust over gemaakt, uiteindelijk was de combinatietest goed. Ik baal er nu achteraf wel van dat ik die test gedaan heb, het heeft zo een invloed gehad op mijn zwangerschap, zelfs met de 20 weken werd de nekplooi weer benoemd in combinatie met veel vruchtwater, kregen wij een hele uitleg over het noonan syndroom en uitleg over het beeindigen van een zwangerschap. Ik zal je het hele verhaal besparen maar wij hebben er alleen maar ellende door gehad terwijl alle echo's er goed uit zien en geen kenmerken van het syndroom van noonan zijn waargenomen maar als ze met 20 weken gaan praten over het stopzetten van 1 hartje dan wordt je wel effe van die blijde wolk afgedonderd, ik merk dat dat er nu ook nog steeds allemaal een beetje uitkomt. Heb de laatste paar dagen weer flink last van huilbuien.. Stomme hormonen ook!! Hopelijk krijg jij gewoon een goede uitslag want dat stelt ook weer enorm gerust!

@huismuis; krijg je iets voor de hoge bloeddruk of moet je gewoon rustiger aan doen? Dat ze het wel maar goed in de gaten houden want zwangerschapsvergiftiging kan snel gaan.. Bij mijn dochter had ik met 26 weken al te hoge bloeddruk, een onderdruk van over de 100, ik heb daar medicijnen voor gekregen en werd 2 a 3 x per week gecontroleerd, uiteindelijk ben ik met 37 weken ingeleid omdat ik eiwitten in de urine kreeg.. Bij een tweeling zijn alle risico's natuurlijk een beetje extra..
    Ik heb nog geen datum, volgende week dinsdag 13 mei gaan we een datum plannen maar de gyn. heeft wel gezegd dat ze niet voor de 38 weken plannen en ik ben steeds op zaterdag een week verder en op woensdag plannen ze keizersnedes bij ons in het ziekenhuis. Hij is wel bereid om de 13e te bekijken of hij eventueel zelf dienst heeft in het weekend.. Normaal word dan niets gepland maar hij zij dat er wel eens uitzonderingen waren dus ik hoop dat ik gewoon die zaterdag gepland wordt want ook ik kan echt niks meer.. Ik ben 's avonds vaak blij dat er weer een dag voorbij is en de weken duren zo erg lang..

Deel Deze Pagina