@mama mars; fijn om iets van mama's te horen die al bevallen zijn. Werd je na je zwangerschap depressief of had je daar tijdens je zwangerschap al last van? Ik weet dat ik die kraamtranen bij mijn dochter wel heel erg heftig vond, maar gelukkig ging het daarna beter. Hopelijk heb ik straks ook snel mijn draai gevonden met 2 baby's en een peuter in huis.. @ayah; wat heftig allemaal, heb je inmiddels al nieuwe woonruimte gevonden? Ik heb geen ziekenhuisopname gehad maar ik zat wel al rond 24 weken thuis ivm harde buiken. Ik heb goed naar mijn lichaam geluisterd en ook echt de rust genomen maar moet eerlijk zeggen ik kon ook niet anders want de harde buiken voelen erg vervelend en daarnaast had ik ook veel bekkenklachten waardoor ik niet lang kan staan of lopen. Tot op heden heeft mijn baarmoeder er niet op gereageerd, die is nog een kleine 3 cm.. Weet eigenlijk niet wat normaal is voor bijna 34 weken zwangerschap maar volgens de gynaecologen is het prima. Het neerslachtige gevoel herken ik wel heel goed. Rond 28 weken zat ik effe echt in een dip, gewoon de gedachte dat ik nog zolang moest, ik kon niets, we zaten thuis in de rotzooi van de verbouwing en ik kon zelf niet schoonmaken etc. Maar nu heb ik de laatste dagen ook weer even een dip. De klachten worden gewoon nog steeds erger, de harde buiken doen echt zeer op mijn ribben en heb het gevoel alsof mijn huid openscheurt als alles zo op spanning staat.. Ook de bekkenpijn wordt steeds erger, de trap op en af doet erg veel pijn en het draaien van de ene zij naar de andere in bed, of het op staan en gaan lopen. Ik heb echt van die emotionele buien dat ik alleen maar kan huilen. Ik heb daarnaast nog een peuter van bijna 2 en de zorg voor haar is nu gewoon ook erg zwaar om erbij te hebben, voel me dan zo een slechte moeder omdat ik niks met haar kan en blij ben als ze 's middags weer in haar bedje ligt.. Maarja het is echt per dag heel wisselend. Vandaag weer een goeie dag, mijn dochter is bij mijn schoonmoeder en mijn moeder komt me vanmiddag helpen hier thuis weer wat schoon te maken.. En zo leef ik elke week maar voorbij. Volgende week krijgen we datum voor geplande keizersnede, van mij mogen ze zich iets eerder aankondigen maar dan heb ik in ieder geval een einddatum. Die helaas weleens zou kunnen gaan tegenvallen gezien ik in het weekend steeds een week verder ben en ze willen niet voor 38 weken inleiden en ik zit dan net in het pinksterweekend... Ik ben benieuwd volgende week! Met een klein beetje geluk werkt mijn gynaecoloog dat weekend zelf en mag ik toch in het weekend komen maar ze plannen officieel niets in het weekend..
Als ik mijn verhaal zo terug lees dan voel ik me zoo een klaag.. Ik ben anderzijds super blij dat ik zwanger ben want bij ons is dat ook niet helemaal vanzelf gegaan maar door alle klachten en de hormonen is het gewoon lastig om positief te blijven!
Leuk om jou ook weer een keer hier te zien Mama Mars! Heftig verhaal Ayah, wat lastig al die problemen die een fijne zwangerschap belemmeren. Ik voelde me juist een stuk beter toen ik eindelijk na 5 weken uit het ziekenhuis mocht en naar huis kon. Juist omdat het betekende dat ze vonden dat het zo goed met me ging dat ik niet meer constante zorg nodig had. Wel had ik zeker in het begin van de ziekenhuisperiode dat ik het vertrouwen in mijn lichaam een beetje kwijt was. Eerst een kindje verloren, daarna vroegtijdig gebroken vliezen, je gaat zo negatief denken! Juist dan moet je proberen om al de positieve dingen te zien die er gebeuren waardoor je je beter gaat voelen. Denk aan hoe geweldig het is dat je meisjes er nog zitten, ga lekker even de stad in of vraag of een vriendin langskomt. Mijn vriendin zei ooit tegen me: Niemand kan jou helpen om je beter te voelen als je er zelf niet voor openstaat en als je niet bereid bent hulp aan te nemen van anderen. Baby's doen het nog steeds super, alweer 2 weken oud vandaag. Wat gaat de tijd snel! Morgen proberen om Mila van de monitor af te halen, kijken of ze geen dipjes krijgt. En weer even een paar foto's van mijn kleine pluisjes. Eerste is Elyn, tweede is Mila.
@ayah, hefig verhaal. Evt naar de huisarts om met iemand te praten. @nijn, ff je verhaal kwijt kunnen lucht al op. Valt ook allemaal niet mee. @ twinkeltjes. Wat mooie foto's. Lieve schatjes.
Kreeg in de zwangerschap paniek aanvallen, ook omdat mn vorige zwangerschap niet zo leuk was met veel opnames etc. Maar na deze zwangerschap viel ik me toch een partij diep weg verschrikkelijk! Keer op keer teleurgesteld Door 'vrienden', die je als een baksteen laten vallen... goed ik ben er weer, merk wel dat ik een beste knauw van de zwangerschap van de twins heb gehad, ik was ronder dan ik lang ben, elke nacht word ik wakker met verschrikkelijke rugpijn we hebben al een waterbed aangeschaft om het te verlichten maar helaas helpt het de ene nacht wel de andere totaal niet maar staat niet in vergelijking met die helse nierstuwing de laatste 5 weken van het zwanger zijn. Goed dit gaat ineens heel.ergens anders over haha. Geestelijk ben ik er in ieder geval weer helemaal boven op! Ik kom morgen even een foto showen van de 2 J ' ze zijn zo groot geworden!
Dit zijn onze toppertjes (L) nu al. Bekijk bijlage 393695 Bekijk bijlage 393694 ze zijn zo leuk schattig en vooral verschillend
@mamamars, wat een schatjes. Fijn dat je de nare periode achter je heb gelaten en dat je nu weer vooruit kan kijken. X
De laatste x dat ze gewogen zijn waren ze 7 en 7,5 kg Jurassic. Ze zijn met 36 week geboren, de een klein 1920 grote en de ander groot 2980 gram
@twinkeltjes; wat een mooie meiden!! Daar mag je trots op zijn! Ik ben erg benieuwd wanneer ze mee naar huis mogen en hoe het dan allemaal gaat! @mama mars; wat worden ze snel groot he.. Ook 2 wonders om trots op te zijn!! Bij mij lijkt mijn bloeddruk weer op te spelen.. Ik neem al weken medicijnen voor mijn hoge hartslag die dus ook meteen de bloeddruk dempen. Bij mijn dochter had ik tijdens de zwangerschap vanaf 26 weken te hoge bloeddruk al en deze zwangerschap leek die mooi stabiel te blijven.. Bij een tweede zwangerschap is de kans op weer hoge bloeddruk ook een stuk kleiner. Ik heb thuis een bloeddruk meter en hou het thuis ook mee in de gaten. Door de spanning in het ziekenhuis is hij op de controles ook altijd te hoog en de gynaecoloog weet dat ik hem thuis dagelijks meet. Nu stijgt mijn onddruk bij het minste wat ik thuis doe al naar 96, ondanks ik dus al medicijnen slik. Wanneer ik echt een uur volledig plat lig is hij wel net onder de 90 en dat is voor mijn doen prima.. Even in de gaten houden dus. Dinsdag heb ik pas weer afspraak, heb ook geen idee hoe snel zoiets kan gaan mocht je zwangerschapsvergiftiging krijgen. Bij mijn dochter kreeg ik met 36 weken eiwit in de urine en ben ik volgens protocol met 37 weken ingeleid omdat de waardes stabiel bleven na ziekenhuisopname.. Pff kan er ook nog wel bij..
@nijn86, misschien ff contact opnemen met het zh. Dan weet je het zeker. Ff een praktische vraag. Ik twijfel over wat voor box we moeten aanschaffen. Tweelingbox of een gewone wat hebben jullie?
tw79 ik had ook nog een normale box dus ga ook zeker nog geen andere aan schaffen. ik begreep dat het niet veel uit maakt hoor. is maar net wat je zelf fijn vind
Twinkeltjes: Wat zijn het toch prachtige popjes en ik zie dat ze kleertjes aan hebben. Op de vorige foto's droegen ze alleen een luiertje. Ik hoop dat het nu snel gaat allemaal en dat ze vlot met jullie mee naar huis mogen. Mama Mars: Wat een heftig verhaal. Maar wat fijn om te lezen dat je er weer bovenop bent. Leuke foto's! Ayah: Wat heb jij de afgelopen tijd veel meegemaakt zeg! Nijn: Je klaagt niet hoor. Het hoort er een beetje bij... Ik herken het heel erg van C. Soms voel je je gewoon even zo! Pfff... Het is ook niet niets hoor, zwanger zijn en dan ook nog eens van 2! én thuis nog een kindje rond hebben lopen. Ik dacht steeds maar weer... en nu ook als ik me prut voel... Je weet 1 ding zeker, het duurt allemaal niet langer dan 9 maanden! Hier gaat het wat beter met de misselijkheid. De vermoeidheid daar in tegen... Het lijkt wel als of ik narcolepsie heb! Haha! Gelukkig kan ik de weken op mijn werk al aftellen. Ik werk in het onderwijs en ik hoef na de zomervakantie niet meer voor de klas. Dus nog een weekje of 7. Het gaat wel snel! Ondertussen hebben we het huis te koop staan. Met 3 kindjes gaat het hier niet meer passen. We hebben namelijk maar 2 slaapkamers. Hopelijk komt er snel iemand die het heel mooi vind. We wonen vrij bijzonder, dus wie weet. Daarna moeten we zelf gaan zoeken naar een nieuw huis. Ik hoop zo dat het snel gaat. Het zou zo leuk zijn om in het nieuwe huis een slaapkamertje te kunnen inrichten. Maandag hebben we weer een controle gepland staan. Eerst krijgen we een echo met nekplooimetingen. Ik vind het best spannend. Zou er nog steeds zo'n verschil zijn tussen beide kindjes. Ik hoop zo dat alles gewoon helemaal goed is. Ik voel beide kindjes sinds een weekje bewegen. Eerst het rechter kindje en later ook het kleinere, linker, kindje. Ik dacht eerst dat ik het me inbeeldde, maar ik ben er nu vrij zeker van. Bijzonder is het! Het stelt me wel gerust. Zo nu en dan voel je ze draaien als of ze daarmee zeggen, het komt allemaal wel goed
Chybou : wauw spannend nu je huis verkopen! En wat bijzonder dat je ze nu al voelt!! Ik voelde ze pas met 20 weken.
@tw79; wij hebben ook nog de box van onze dochter, die gebruik ik gewoon en wanneer ze er te groot voor worden wil ik een grondbox aanschaffen, die kun je opzetten en weer afbreken en dus ook meteen fijn voor in de tuin ofzo. Ik heb het ziekenhuis nog niet gebeld ivm de bloeddruk ik hou het thuis in de gaten en komt hij niet meer onder de 90 dan bel ik wel anders bespreek ik het dinsdag. Hij piekt gigantisch, als ik iets doe (wat al heel weinig is) loopt hij op richting de 100 maar als ik gewoon een half uur rustig op de bank zit, zit de onderdruk tussen de 85 en de 90. Uit ervaring bij mijn dochter grijpen ze pas in als hij na een half uur rust boven de 95 blijft.. Maar kan wel dat de gynaecoloog het vanaf dinsdag meer zelf wil bekijken dmv ctg of afentoe urine check dat bespreek ik dinsdag wel.. @chybou; bedankt voor je lieve reactie. Het lucht ook wel op om hier even zo een bericht te plaatsen en moet me maar vast houden aan de gedachte dat het nog maar ong 4 weken zijn, het waren er ooit 40... Ik kijk in ieder geval erg uit naar maandag en dinsdag, dat zijn toch weer van die tussenpozen momentjes met wat meer duidelijkheden! Wat spannend een mogelijke verhuizing nog.. Hopelijk krijgen jullie gauw kijkers en kunnen jullie het verkopen! Al iets nieuws op het oog? Wel bijzonder dat je de beebs al voelt zo vroeg maar wel super fijn en geruststellend! Hopelijk maandag goed nieuws, ik ben benieuwd! Succes!!
Wij hebben een gewone box, en ze vermaken zich prima. J.oy rolt wel eens over J.ill heen maar als hij zo bewegelijk is leg ik hem op de grond en dan gaat ie de hele kamer door, en is die uitgeteld .