Oke thanks, zat idd te twijfelen. Gaan toch voor een gewone box en die halen we gewoon vn mp. Kamertje staat er zo schattig die 2 bedjes naast elkaar maar het staat nu wel redelijk vol hoor. As maandag hebben we weer een co, daar kijk ik altijd naar uit en blijft het spannend vinden. Allemaal een fijn weekend. X
Hi meiden, Ik twijfel wat ik met mijn bloeddruk moet.. Heeft iemand hier ervaring met zwangerschapsvergiftiging en hoe snel dat kan gaan? Hij zit nl zo op het randje steeds. Bij mij is die altijd wel iets hoger dus dan ligt de meetwaarde ook wat hoger zeg maar. Het is heel fijn dat ik thuis merk dat hij oploopt maar eigenlijk word hij daar alleen maar hoger van. Vannacht werd ik wakker en heb een uur liggen piekeren over de tassen die ik vandaag echt in orde ga maken!! En dat ze me dadelijk in het ziekenhuis houden mocht ik door de bloeddruk eiwitten gaan krijgen in de urine, en ik moet woensdag echt nog naar de kapper voor het zover is haha, stom dat ik me daar druk om maak maar zal wel mijn nesteldrang zijn. De gekste scenario's spoken door mijn hoofd.. Vanochtend was mijn onderdruk 93, maarja is ook niet zo gek als ik mezelf zo gek maak.. Ik wil eigenlijk het liefste het over het weekend tillen aangezien ik maandag en dinsdag toch afspraken heb staan maar weet echt niet hoe snel het mis zou kunnen gaan.. Als de bloeddruk dadelijk echt weer oploopt naar de 100 of hoger moet ik wel bellen. Gister was die wel een keer 99 en 103 maar als ik dan rustig een half uurtje tv ging kijken liep die terug naar 89 en dat is voor mijn doen gewoon goed.. Ik slik 3x daags medicijnen voor de hartslag/bloeddruk dus die heb ik net ingenomen en kijk straks nog wel een keer..
Bloeddruk bij zw verg blijft vaak niet gelijk. Ik heb tal van keren eigenlijk continu een hogebloeddruk gehad, eiwitten in de urine en urinezuur in mn bloed, daarbij verschrikkelijke nierstuwing mede door de hoge bloeddruk. Terwijl ik lag in de rust bleef mn bloeddruk oplopen. Ik werd van de verlagers zo duf dat ik niet eens meer wist waar ik was, en dan die hartslag van 165 waar je helemaal hyper van was. Tip is wel als je het echt echt niet vertrouwd bellen,ze hebben liever dat je 10x te vaak belt dan eenmaal te weinig.
@nijn heb geen ervaring hiermee. Ik snap je dilemma en zelf zal ik ook niet snel bellen maar misschien moet je het toch maar doen voor de zekerheid. Veiligheid voor jezelf en je kids. X
Nijn ik zou ook bellen. Beter een keer te vaak gebeld dan 1x te weinig. Tw79: leuk weer echo!!!!! Mama Mars ik word ook zo duf van die pillen. Echt irritant.
Vanochtend was hij dus echt veel te hoog, zelfs een onderdruk van 103 gemeten. Nu heb ik gegeten en inmiddels mijn tweede pilletje weer op van de 3 x daags en nu zit die net onder de 90 (87) en dat is weer geen reden om het ziekenhuis te bellen want onder de 90 is nog geen reden tot paniek.. Ik ga de bloeddrukmeter gewoon effe aan de kant leggen en meet eind van de middag nog een keer. Wanneer die toch met momenten wel zakt na onder de 90 dan wacht ik gewoon tot na het weekend, en mocht hij straks weer zo hoog oplopen kan ik altijd verloskamers bellen want daar kunnen we 24 uur per dag terecht.. Wel om gek van te worden die onzekerheid! Ik kijk zo uit naar maandagavond en dinsdagmiddag, dan heb ik eindelijk een einddatum om naar toe te leven, mochten we die überhaupt redden zo...
nu 32 + 1 zwanger.. en voel me gelukkig geestelijk een stuk beter dan de afgelopen week. afgelopen donderdag een echo gehad en nu bleek dat mijn meisjes niet meer zo goed groeien .. ik heb wel gelezen dat dit bij een tweelingzwangerschap wel normaal is vnf 32 weken. Nu is de bloeddoorstroming van de navelstrengen gewoon in orde en heb ik zelf weinig klachten behalve hoofdpijn en een hele slechte nachtrust ivm harde buiken. Nu moet ik dus 3 tot 4x pw naar het ziekenhuis voor een ctg om de conditie in de gaten te houden. En daarnaast volledige bedrust. wel tegenstrijdig aangezien naar het ziekenhuis nu al zoveel energie kost hehe.dus aankomende 2 weken wordt het spannend met 34 wordt ook mijn pessarium weggehaald dus.. ik kan nu alleen nog meer in het moment leven want je weet elke x niet wat je te horen zal krijgen! als ik jullie fotos zie wordt ik weer helemaal blij en kan ik niet meer wachten! alles komt wel goed ook al zouden ze te vroeg geboren worden.. ze hebben het al ver geschopt!! Positief blijven denken hopelijk heeft dat ook invloed op de babytjes... nu afwachten!!
Mooie kindjes MamaMars! Vervelend die hoge bloeddruk Nijn, even goed in de gaten houden en anders bellen. En je bent al 34 weken! Al een hele mooie mijlpaal! Natuurlijk is het het beste als ze nog een paar weekjes langer blijven zitten, maar mochten ze toch al geboren worden hebben ze hele goede kansen. Fijn dat jij je ook wat beter voelt Ayah. De weken vliegen voorbij hoor, tijd gaat heel snel. En inderdaad als ze te vroeg geboren worden kunnen ze het al prima (met hulp) redden, 32 weken is al een mooie week die je bereikt hebt.
@ayah; wat spannend zo voor jou! Maar wel goed dat ze je zo goed onder controle houden hoor! Spannend wat de momenten gaan brengen maar elke week is er eentje nu! @twinkeltjes; weet je al een datum waarop je je meisjes mee naar huis kunt nemen? Gaat alles nog goed? @huismuis; jij leeft dus ook uit naar morgen! Ik ben benieuwd wanneer ze bij jou in het ziekenhuis bereid zijn in te grijpen. Ik heb vanavond om 21.15u eerst nog een groeiecho en dan morgen om 14.30u de afspraak met de gynaecoloog.. Mijn lichaam maakt me echt onzeker afgelopen dagen hoor. Ene keer dan meet ik mijn bloeddruk en dan zit de onderdruk op 97 en dat is natuurlijk veel te hoog maar een ander moment is die gewoon perfect en is die maar 85 en dat is weer geen reden om aan de bel te trekken.. Daarnaast heb ik afgelopen dagen wel wat hoofdpijn maarja dat hoeft ook niet altijd wat te betekenen.. Ik ga er maar vanuit dat het goed is want bij zwangerschapsvergiftiging blijft die volgens mij hoog, daarom meten ze hem ook altijd minimaal een half uur in het ziekenhuis want ze willen weten wat die doet in rust.. Ik bespreek de situatie morgen wel bij de gynaecoloog en dan hoor ik wel wat hij ervan zegt. En dan morgen ook de datum!!! Maar vanavond eerst nog groeiecho dus 2 spannende dagen!
@ayah, fijn dat ze je in de gaten houden. Wel spannend allemaal. @huismus en nijn, morgen hebben jullie allebei een data om naar toe te leven. Aftellen dan echt begonnen, kijken of jullie tegelijk bevallen. Wij zijn net terug ze doen het zo goed en waren gewoon weer goed aangekomen. Kindje 1 1160gr en kindje 2 1054gr. Die ligt iets onder de streep maar groeit vanaf begin op eigen tempo. Zolang er een stijgende lijn is ben ik tevreden. Kindje 1 ligt echt heel laag met het hoofdje naar beneden. kindje 2 heel hoog vandaar ik ook steeds minder lucht heb en ik ook echt niet teveel kan eten zonder hier last van te hebben. Gyn heeft op mijn verzoek toch nog ff naar cervix gekeken en is nog steeds 5.3cm dus het zelfde als 6 wkn geleden. Dus hier hoef ik me geen zorgen (meer) over te maken. We kunnen er weer 2 wkn tegenaan. X
nou hier net terug van controle en alles was weer erg goed. ondanks dat het nu zwaar is gaat het met de kids prima jongen weegt nu 2700 gram en het meisje nu 2400 gram dus al mooie gewichtjes. volgende week terug eindelijke na een week. en advies gekregen als mijn vliezen breken zitten bellen en naar ziekenhuis.. hopelijk blijven ze dan nog maar een week zitten haahah. ik vind het steeds moeilijker maar heb nu weer om wat naar uit te kijken ik wil zelf slabbetjes gaan maken dus zo even samen met mijn man naar de markt en dan kan ik weer lekker aan de slag.
Super dat alles goed was met jullie kleintjes tw79 en Sherly! Het komt nu snel dichtbij he Nijn, al bijna een datum dan kan je echt beginnen met aftellen. En natuurlijk hopen dat de groeiecho morgen goed is! Zoals het nu is mogen de meiden vrijdag mee naar huis! Heerlijk om daar naartoe te leven. Hopelijk blijven ze alles goed doen en krijgen we vrijdag geen slecht nieuws. Ik twijfel wel nog wat ik ga doen wat betreft visite. Aan de ene kant denk ik aan een kraamfeest zodat we niet de komende tijd elke dag met visite zitten, maar aan de andere kant is het misschien veel te druk voor die kleintjes als iedereen tegelijk komt en wil vasthouden/aanraken.
Twinkeltjes, wat fantastisch! Ik vind ze zó schattig! Zou echt heel fijn zijn als ze vrijdag al mee mogen, hoop met je mee. Ik zie een kraamfeest ook best zitten, vond ik altijd afstandelijk maar begrijp het opeens... Man vindt het maar ongezellig dus gaat hier niet door. Je hoeft het natuurlijk niet heel snel te doen: even wachten tot de meisjes nog wat groter zijn en jullie je draai hebben gevonden met elkaar en dan ben je wel in één keer van de meute af. Je echte vrienden en familie enzo komen toch wel langs dus eenzaam ben je heus niet. Denk ik dan. Fijn dat controles bij Tw79 en Sherly goed waren! Ik ben ook weer helemaal gelukkig! Net de eerste groei-echo gehad en weer een controle. Beide kindjes groeien gelijk op. Iets onder de gemiddelde curve van een eenling maar nog wel binnen de marges en dat is voor een tweeling keurig. De echoscopische vond het twee prachtige kindjes. Wij natuurlijk ook. Vruchtwater allebei normaal, placenta's ook, alles helemaal prima. Baarmoeder voelde goed soepel enzo. Alle klachtjes die ik heb zijn normaal. Voor de zekerheid willen ze een glucose dagcurve gaan doen omdat zwangerschapsdiabetes meer voorkomt bij tweelingen maar ik verwacht daar eigenlijk ook niets van.
Nijn, ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt van je bloeddruk. Ik zou het er zeker over hebben. Aan de andere kant. Als je thuis geen bloeddrukmeter had gehad had je niet geweten hoe hoog je bloeddruk was. Dan had je echt op de signalen van je lijf moeten vertrouwen. Ik denk dat als je je slecht voelt en het niet vertrouwd je aan de bel moet trekken. Ongeacht hoe hoog of laag je bloeddruk dan is. Spannend morgen de datum. Ik kreeg vandaag te horen dat ze, ook tweelingzwangerschappen, het liefste lieten doorlopen tot week 39. Interessant, want hier hoor ik vaak week 38. Hoe dan ook... Eerst maar eens voorbij de 36 / 37 weken zien te komen... Ayah, positief blijven heeft zeker invloed. Uit onderzoek blijkt dat hoe gelukkiger en ontspannen de moeder is hoe beter de kindjes het doen. Nu heb je dat zelf niet altijd in de hand. Maar als je iets aan je gemoedstoestand kan doen dan is dat zeker het proberen waard. Je bent de 32 weken voorbij. Dat is super! Nu is elke dag meegenomen, neem het dag voor dag, week voor week... En dan komt het, hoe dan ook, goed! Knuf! TW79: Fijn dat de controle goed was. Minder fijn dat de kindjes zo liggen dat je minder goed kan eten. Ik weet er alles van. C. lag in stuit en is nooit ingedaald. Die heeft tot aan de KS in mijn rechter long en in mijn maag gelegen. Super dat je cervix zo goed haar best doet. Dat stelt toch gerust Sherly, je zit al bijna op de 36 weken! Super zeg! Ik kan me voorstellen dat het nu zwaar wordt. En idd. wat een mooie gewichtjes! C. werd bij 36 weekjes ook ongeveer ongeveer 2600 gram geschat die was maar alleen... Leuk idee zelf slabbetjes maken. Houd je een beetje bezig. Twinkeltjes, wat een super goed nieuws! Vrijdag hopelijk mee naar huis. Ik ga duimen dat het gaat lukken. Ik kan me je twijfels wat betreft een kraamfeest of visite wel voorstellen. Wat wil je zelf het liefste? Neem, als ze thuis zijn, de tijd om lekker alleen met ze te zijn. Tot nu toe heb je ze moeten 'delen' met de verpleegkundigen in het ziekenhuis. Als ze thuis zijn mag je er helemaal samen van genieten. Ik merkte aan ouders dat ze al snel overspoeld werden met goedbedoelde visite die eindelijk op bezoek mocht. Voel je niet bezwaard als je dat een paar dagen afhoud en thuis samen even je draai probeert te vinden. Jullie hebben een heftige en spannende tijd achter de rug met zijn viertjes! Jullie krijgen nog kraamhulp toch? Leeneen, goed nieuws zeg. Fijn! Wij kregen vandaag de uitslag van de combinatietest. Dus de uitslag van de bloedtest was binnen en we kregen ook een uitgebreide echo. We waren zo nerveus. Bij C. kregen we te horen dat we een kans van 1 op 50 hadden op Edwards en een kans van 1 op 13 op Down. We waren zo bang dat we weer die onzekere periode in gingen. Niets is minder waar... Gelukkig. Kans dat er iets mis is met de kindjes is minimaal. We hebben een super goede uitslag! Met beide kindjes gaat ook alles prima. Kindje 1 (de vorige keer het kleinste kindje) was prima gegroeid en zat keurig op schema. En kindje 2 doet het al net zo goed. Ze hebben in alle rust een half uurtje rond gekeken. Het was zo leuk om beide kindjes zo actief te zien. Ze liggen nu als Yin en Yang in mijn buik. Ook de controle was helemaal goed. Ik heb alleen, nu al, last heb van nierstuwing. Dat is wat minder fijn, maar daar hebben de kleintjes geen last van. Wij zijn al met al helemaal happy en moeten over drie weekjes weer terug komen voor controle. We gaan morgen een afspraak maken voor een pretecho. We zijn zo benieuwd of we twee meiden, twee jongens of één van allebei krijgen!
@tw79; fijn dat alles goed is, toch weer even een geruststelling! @sherly; 36 weken alweer en dan zo mooie groeiecho's, fijn he! Moet je nu hopen dat het volgende week ergens spontaan begint of zijn ze wel bereid in te leiden als ze zich niet spontaan aandienen? Spannend, laatste loodjes! @twinkeltjes; duimen dat jullie vrijdag lekker naar huis mogen met z'n viertjes! Wat een heerlijk vooruitzicht, lekker thuis gaan genieten. Dat dilemma met kraambezoek herken ik ook wel. Wij hebben uiteindelijk besloten geen babyborrel te doen, is dan zo druk en er komen dan veel mensen die ik geen persoonlijke aandacht kan geven daardoor. Kraamvisite blijft toch nooit lang, en afentoe gewoon wat familie samen plannen @leeneen; ook al goed nieuws! Fijn dat het zo goed gaat bij iedereen! @chybou; wat een geruststelling dat die combinatietest goed is! Nu lekker gaan genieten want straks wordt alles een stuk zwaarder.. Wij hebben gisteravond de groeiecho gehad en de beebs doen het prima! Het meisje lag op de dag gelijk met mijn zwangerschapstermijn en wordt geschat op een gewicht van 2293, de jongen ligt iets voor op groei en wordt geschat op 2591. De jongen ligt nog steeds met zijn billetjes beneden voor de uitgang dus vanmiddag gaan we de keizersnede plannen. Ik ben erg benieuwd!! Ook wat de gynaecoloog van mijn bloeddruk zegt. Gister erg veel hoofdpijn gehad maarja kan ook de spanning zijn, we zullen het vanmiddag wel horen!
Nijn spannende dag voor ons vandaag!!!! Chybou loop je nu ondertussen in een gewoon ziekenhuis of nog in zo'n speciale kliniek? Twinkeltjes wat fijn dat ze vrijdag misschien naar huis mogen!!!! Sorry de rest even vergeten....
@twinkeltjes, geweldig nieuws! !!! En ze doen het zo goed. Eerst maar lekker genieten met zn viertjes. Dat begrijp de kraamvisite wel. @sherly fijn dat alles goed. Leuk om slabbetjes zelfbte maken. @leeneen. Altijd weer een geruststelling. @chybou fijn dat die test goed is. Nierstuwing dat is toch heel pijnlijk. Heb je daar iets voor. @Nijn. Suc6 vanmiddag X
Ik hou het nog even spannend.. De uiterste datum voor de keizersnede staat gepland op 5 juni, alle kindjes op 1 dag want dan wordt onze dochter 2.. Maar daarna moest ik plasje inleveren, bloed prikken en aan de bloeddrukmeter en de bloeddruk is te hoog en heb ook eiwitten in de urine. Nu moet ik 24 uur de urine opvangen in een pot en morgen om 16uur terug komen. Als de urine dan niet goed is moest ik rekening houden met een opname en dan zullen we 5 juni niet gaan redden want dan word protocol 37 weken mits het stabiel blijft met mij en de baby's.. Pff moet er niet aan denken als ze me morgen daar houden. Ik weet niet of het de spanning van vandaag is maar heb al een dik uur voorweeen, hopelijk worden ze niet erger en pijnlijker maar ze komen wel om de paar minuten.. Nog even een uurtje aankijken. Als ik ga liggen word het iets minder pijnlijk..