@twinkeltjes; wauw wat een prachtige meiden hebben jullie!! Hoe is het afgelopen dagen gegaan thuis? Die kraamtranen die moeten er toch uit.. Mijn thuiskomst na 2 nachten ziekenhuis bij mijn dochter was ook de heftigste dag! Mooi dat je omgeving ook stil staat bij Noud idd want die mogen ze zeker nooit vergeten! Drinken de meiden al goed? @tw79; zooo herkenbaar! Ik had het ook rond de 28 weken effe een dip, ook wij zaten midden in een verbouwing met veel rotzooi en kon zelf er niks aan veranderen en zat er de hele dag midden in, ik heb ook heel wat afgejankt. En sindsdien gaat het hier echt met fases. Dan gaat het een week emotioneel weer heel goed, maar 2 weken terug heb ik ook weer een week alleen maar gejankt om alles. Vorige week kwam ik met mijn man bij de gynaecoloog binnen en hij keek me aan, vroeg hoe het ging en ja hoor, daar kwamen de tranen, ik kon er ook niks aan doen.. Nu de datum bekend is en die steeds dichterbij komt, gaat het wel iets beter, nu ben ik meer ongeduldig aan het worden.. Probeer dingen naast je neer te leggen en als je je k*t voelt, gooi het er gewoon uit! @sherly en huismuis; wauw, jullie hebben je kindjes volgende week al!! Wat een mooi vooruitzicht!! Als hier alles goed blijft gaan ben ik next die week erna al mijn geduld is al op dus kan me voorstellen dat van jullie ook.. Werd het trouwens bij jullie ook keizersnede of natuurlijke bevalling? Ik ben wel heel benieuwd naar een keizersnede ervaring... Ik ben afgelopen zaterdag op controle geweest, ctg, bloeddruk en urine check en dat was goed. Nu moet ik morgenvroeg weer. Eerst om half 11 naar de verloskamers voor het bovenste riedeltje weer, daarna na de internist omdat hij deze zwangerschap mee kijkt ook ivm de bloeddruk/hartslag en dan daarna nog een afspraak met de gynaecoloog dus ik heb een hele ziekenhuisochtend morgen. Morgen krijg ik vervolgens te horen wanneer ik weer terug moet komen. Die week erna woensdag weer bij de gynaecoloog die afspraak staat al maar tussentijds zullen ze me dmv ctg, bloeddruk en urine blijven controleren. Ene kant zijn het nu veel ziekenhuisbezoekjes maar anderzijds laten die mijn laatste weekjes wel wat sneller voorbij gaan. Je kijkt er toch naar uit en je hoopt toch dat alles goed is want ik hoop oprecht dat ik voor de baby's mijn tijd vol mag maken maar ik weet ook dat wanneer de bloeddruk ineens gek gaat doen ik ze ook ieder moment bij me kan hebben. Tis gewoon spannend steeds! Hoe gaat het eigenlijk met jullie ribben? Ik heb de laatste tijd zoveel pijn aan mijn ribben, elke harde buik doet zeer en aangezien mijn buik meer gespannen is dan ontspannen is dat dus bijna de hele dag. Zelfs snachts begin ik er nu last van te krijgen, heel vervelend!!
nijn86 ik krijg een keizersnede omdat onze dame in stuit ligt al meer dan 10 weken dus geen risico en keizersnede. ik laat je mijn verhaal weten als we de keizersnede hebben door gemaakt hhahahah
Hier ook een keizersnee. Onderste kindje ligt in stuit en bovenste kindje ligt overdwars en half in stuit. Slapen gaat hier met de dag slechter. Draaien doet enorm pijn. Kindjes erg actief Snachts. En krijg het erg benauwd. Als ze nu bewegen is het net of ze er via m'n buik uitkomen
Huismuis dat herken ik wel zeg. dat het omdraaien in de nacht steeds slechter gaat. dat doet mij echt pijn bij de heupen helaas. maar verder slaap ik nog wel jij ook??? en die bewegingen die moet ik soms ook weg puffen hoor zo hard trappen ze en zo groot zijn ze dan ook al. als ik in een winkel sta of ergens mee bezig ben dan moet ik soms stoppen om de trappen weg te puffen hahahaah
Ik ben vaak rond 04.00u wakker en kom dan eigenlijk niet goed meer in slaap. Ben zooooo blij als we een week verder zijn. Mn lichaam begint echt op te raken.
Dat gevoel dat je lichaam op begint te raken is wel herkenbaar. Ik heb ook het gevoel dat mijn buik wel open kan scheuren aan de bovenkant. Ik heb onderhand heel de dag een hand boven op mijn buik liggen om de druk wat te verlichten.. Ik slaap op zich wel nog maar word ongeveer om de 2 uur wakker om te plassen en uit bed komen is dan erg pijnlijk! Gelukkig krijgen we er iets heel moois voor terug!! Laatste loodjes!
Wat spannend meiden! Ik weet nog zo goed dat ik zat af te tellen. En het duurde maar en het duurde maar.. Maar als ze er dan eindelijk zijn ben je zo al dat afzien weer vergeten.. Mijn liefjes zijn vandaag alweer 8 weken, wat vliegt de tijd. Zet m op dames! Hoop dat jullie gauw jullie wondertjes in jullie armen mogen sluiten
Wat ontzettend spannend wordt het nu Sherly en Huismuis! Het echte aftellen is begonnen, vanaf nu zal de tijd voorbij vliegen. Voor je het weet heb je 2 heerlijke baby's in je armen. En ook mooi net voor de zomer, lijkt me geen pretje in de hitte met een dikke buik. Toch wel fijn dat je kleintjes er nog gezond en wel inzitten Nijn, je houd het super goed vol! Nog even volhouden en dan heb je 2 prachtige kindjes erbij. Zolang jij en de baby's het goed blijven doen maak je die laatste paar dagen nog wel vol. Met Mila en Elyn gaat het hartstikke goed. Ze drinken goed, zo een 8 flesjes per dag. Overdag drinken ze meestal rond dezelfde tijd. De nachten zijn wel zeer lang, afgelopen nacht geprobeerd om ze tegelijk te voeden maar Mila raakte compleet van slag en heeft vervolgens nog een uur gehuild en niks gedronken. Ik denk dat ik de komende tijd hun eigen schema's aanhoud. Er zal vanzelf wel wat ritme in komen op z'n tijd en anders proberen we het over een tijdje nog wel een keer. Ik moet er tussen 23.00 en 7.00 zo een 6x uit, maar manlief doet ook de helft van de keren. Zo kunnen we allebei wat slapen. En dit keer ook weer een fotootje, dit keer met de oogjes open. Vorige fot was linkse Elyn en rechtse Mila. Hier ook voorste Elyn achterste Mila. Herkenningspunt is Mila's rechteroortje, die heeft een klein deukje in de rand en Elyn heeft het niet. En Elyn heeft een boller gezichtje.
Huismus en Sherly, plaatsen jullie nog wel even een buikfoto? Twinkeltjes, wat zijn het mooie meisjes zeg!
Ooohhhh Sherly, ik denk steeds dat ik al heel dik ben maar het wordt dus echt nog veel erger... Haha! Wat gaat het nu snel voor Huismus, Nijn en Sherly! Superspannend! Ik vind het toch maar knap hoe jullie het allemaal zonder veel geklaag volbrengen, haha! Twinkeltjes, wat zijn ze mooi! Echt schatjes! Ik ben zo benieuwd hoe het nou voelt! Maar dat kan je vast niet zo even uitleggen... Ik merk nu dat het wat pittiger wordt allemaal... Pijntjes enzo. Irritant maar nog zeker niet vreselijk. Maar ik heb vooral last van vreselijke jeuk op mijn buik. Ik had al een aantal weken wat striae maar die worden nu helemaal donkerrood en dik en het jeukt dus als een malle... Toch maar even gebeld naar het ziekenhuis want ik slaap er bijna niet meer van. Bloed geprikt op galzure zouten. Als dat het is, krijg ik medicatie, zo niet dan weten ze het ook niet. HELP!!! Ik moet nog een tijd... Verder gaat het gelukkig wel goed. Al begint hier ook opeens af en toe de paniek toe te slaan over wat we nog allemaal moeten (valt best mee objectief gezien denk ik, wij zitten niet in verbouwing enzo, maar toch). Werk valt me zwaar nu ik net vakantie hebt gehad zeg... Gelukkig nog maar 2 weken werken en dan begint mijn vervanger. Doe ik misschien nog af en toe wat klusjes maar hoef ik niet meer echt!
Leeneen fotootje dan, ik ben nu ook wel nieuws gierig hoor. wat knap zeg dat jij nog werkt ik ben al gestopt met 19 weken helaas, maar had zo veel hard buiken dat het niet mee leuk was daar na bijna geen harde buiken meer gehad gelukkig. Chybou jij ook dan een mooie buik foto he ik ben ook nieuwsgierig hier vandaag weer controle gehad en alles nog steeds prima mijn bloeddruk was 110/60 de gyn stond weer raar te kijken, ik ben blijkbaar gezegend met een lage bloeddruk. de kids ook weer gehoord dat blijft mooi, nu allebij in stuit dus de jongen is weer veranderd van hoofd naar beneden naar hoofd omhoog. ook zei ze dat ik een mooie tweeling buik heb, ik vond het nog mee vallen maar de gyn zei ook van je hebt de mensen moeten zien die nog in de wacht kamer zaten die keken je echt aan van wouw hahahah. dat heb ik dan niet door of niet meer door. ook word ik steeds vaker aan gesproken met mensen die mij verbaast aan kijken dat ik nog steeds loop en zeggen jij hoeft ook niet lang meer. als ik dan zeg dat ik eigenlijk nog 3 weken zou moeten schrikken ze hahah, gelukkig zeg ik er bij dat ZE volgende week gehaald worden dus dat is het gelijk duidelijk dat het er 2 zijn.
@ nijn, sherly en huismus gaat lekker opschieten. Voor de zomer begint bevallen heerlijk. @twinkeltjes, wat een mooie kindjes. Hier dikke voeten, van mij mag het al wat koeler worden. Gisteren een zware dag gehad veel last van buik en darmen. Ws door de warmte. Vandaag voor het eerst weer eens een hele dag op stap geweest (ikea) met als gevolg hele rit naar huis harde buiken. Lig nu weer uitgeteld op de bank en af en toe komt er een harde buik opzetten. Met de muur niet is het niet meer goedgekomen, dus schoonvader maar ingeschakeld en die gaat hem weer netjes krijgen en schoonmoeder komt poetsen en daar zeg ik nu eens een keer geen nee tegen. Hopelijk heb ik dan weer wat meer rust.
@twinkeltjes; die nachtvoedingen daar zie ik wel tegenop, ik weet dat ik dat al super heftig vond bij mijn dochter. Tijdens mijn zwangerschap werd ik om de 2 uur wakker, maar eenmaal thuis was ik zo moe dat ik alleen maar wilde slapen en onze dochter kwam de eerste weken echt om de 2,5/3uur. Ik hoop echt dat we 2 makkelijke drinkers krijgen die ik hopelijk zeker snachts toch tegelijk kan voeden maar als ik jou verhaal zo lees dan en ik er bang voor... @leeneen; ik klaag heel wat af hoor Al weken word ik er gek van dat ik niks kan. Toen ik 28 weken was zat ik al in de ziektewet en kwam al geen stap meer buiten omdat ik niet lang kan staan/lopen en die klachten zijn alleen maar toegenomen. Nu ik weet dat het de laatste loodjes zijn ben ik iets positiever maar ik ben de zwangerschap echt helemaal zat en ben zooo blij dat ik hierna nooit meer zwanger hoef te zijn, ik zal het geen seconde missen! Doe je zwaar werk of valt het mee? Kun je wel nog werken? @sherly; die reacties die herken ik wel. Bij mij zit het ook allemaal puur op mijn buik en van achter zie je niet eens dat ik zwanger ben.. Hou gelukkig geen vocht vast.. Overal waar ik kom zeggen ze ook, sow jij hoeft niet lang meer zeker haha @tw79; dan word je toch afgestraft he na zo een actieve dag. Gelukkig krijg je hulp en je moet echt je rust nemen want je buik reageert echt op alles wat je nu 'teveel' doet.. Die harde buiken zijn echt zo vervelend, ik heb deze zwangerschap meer een harde buik dan een ontspannen buik en ze zitten er nog steeds in dus wil helaas ook weer niks zeggen over eerder bevallen.. Al zou ik geen vroeggeboorte willen natuurlijk! Ik ben gister weer geweest voor controle, bloeddrukken (onderdruk) zaten gemiddeld genomen rond de 95 dus op het randje en ik had gelukkig alleen maar een spoortje eiwit in de urine.. Ik krijg 1 pilletje erbij voor de bloeddruk en moet vrijdag weer het hele riedeltje, om de 3 dagen nu.. Volgende week woensdag weer bij de gynaecoloog, de laatste keer voor de keizersnede waarschijnlijk. Hier lagen ze nou ook beide in stuit dus de bovenste baby heeft toch nog ruimte gehad om te draaien maar de onderste blijft op zijn positie.. Hopelijk mag ik nog 2 weken zo uitzingen maar iedere controle is toch spannend, bij dreigende zwangerschapsvergiftiging kan ik ze zomaar eerder bij me hebben maar ik hoop toch echt de 37 weken te halen, dan mogen ze van mij komen! Wat wel heel bijzonder is is dat we zeker 3 kindjes hebben met het sterrenbeeld tweelingen en ook nog eens een tweeling... Vandaag hebben we nl 21 mei bereikt
Hoi meiden, bedankt voor jullie buikfoto's. Ik zal er binnenkort ook één maken. Je begint nu toch wel duidelijk te zien dat ik zwanger ben. Weet je, het valt me eigenlijk best mee. Mooie buiken, heel erg flink zwanger maar het valt me, voor 37 weken, mee. Ik heb echt kolossale tweelingbuiken gezien en eerlijk is eerlijk, dat vond ik best een beetje schrikken. Bij jullie ziet het er gewoon echt hoogzwanger uit, niets mis mee! Huismus en Sherly, jullie zijn niet ontzettend veel groter dan ik was bij C. Voor mij is het een geruststelling. Dank jullie wel. Nijn, so far so good meis! Het blijft wel steeds spannend, maar tot nu toe blijft het goed gaan. Wie weet ga jij dé datum ook gewoon halen! Ik duim dat het allemaal zo goed mag blijven gaan! Wij hebben volgende week dinsdagavond een afspraak gepland staan voor de geslachtsbepaling. Ik ben zo nieuwsgierig!
@ huismus. Mooie buik je draagt het ook naar voren. @ sherly ook een mooie buik. @ nijn weer een mijlpaal, gekukkig blijf je bloeddruk stabiel.
Chybou ik had ook van die mega buiken in mijn hoofd hoor en die je dan ziet op het net en zo dus ik ben blij dat het niet mega is geworden hahaha. Maar ja dat zegt niks he en volgens mij valt het best mee deze buik maar ja als je dan mensen ziet kijken en je aan spreken dan denk je het is toch echt een grote buik hahaha. gelukkig ben ik er bijna want ik zal blij zijn als ik mijn lichaam weer terug heb hoor hahah. kan nu best veel dingen niet meer dus ik hoop het na de keizersnede snel weer te kunnen. tw79 thx ben er ook erg trots op, bij mijn dochter woog ik 60 kilo meer dus eigenlijk geen buik toen nu gelukkig wel een mooie hahah Huismuis ja ja wij doen niet onder van elkaar hoor zo te zien. wel jammer dat we niet bij elkaar wonen hahaha anders hadden we samen in eht ziekenhuis gelegen dat zou best gek zijn geweest maar ook erg gezellig. Ik zou zeggen veel sterkte alvast misschien spreek ik je niet meer