@huismuis; aaah wat spannend vandaag!! Nogmaals heel veel succes! Ik heb denk ik wel alles in huis, mijn pyama's (2 stuks) en gewoon een makkelijke joggingbroek en t-shirt die ik meeneem als kleding ligt gestreken klaar op een stapeltje, ondergoed.. Maar ik moet nog steeds alles in de tas doen, erg he haha. Maar vandaag wilde ik dat toch echt gaan doen, je weet maar nooit dat er iets gebeurd en we moeten met spoed vertrekken. Dan kan ik nog de spullen die ik nu nog gebruik op een lijstje zetten dat mocht mijn man de laatste dingen moeten inpakken dat hij niks vergeet. Voor de baby's heb ik de tas klaar, ik heb alleen 1 doek van MvM. Ik krijg de tweede pas als ik geboortekaartje naar hun opstuur, kreeg hem met geen mogelijkheid eerder, toch een beetje raar vind ik.. Heel veel succes meid!! @sherly; hoe ist met jou? Zal een lang dagje worden vandaag.. Voor jou ook alvast heeeel erg veel succes voor morgen. Ik ben echt reuze benieuwd naar jullie ervaringen! Ik hoop ergens echt dat de gynaecoloog me van het weekend laat komen, dan ben ik 37 weken en dat was bij mijn dochter ook protocol toen mijn bloeddruk aan de hogere kant werd en toen ik eiwitten in de urine kreeg... Ik ga er in ieder geval zeker naar vragen, ook gezien hij de vorige keer zei, hou rekening met een week eerder wanneer de bloeddruk gek gaat doen... Nu weet ik dus niet wat hij verstaat onder gek doen maar ik ga het zeker bespreken woensdag en anders nog 10 nachtjes... Dan lopen jullie alweer rond (hopelijk!!) Ik neem in ieder geval de Ipad mee als er iets gebeurd en ik kom in het ziekenhuis terrecht dus ik zal hopelijk snel iets kunnen laten weten!
huismuis heel veel sterkte he vandaag als het goed is liggen je kindjes zo meteen bij jou op je buik en mag je ene mooie ervaring hebben. hier is het erg onrustig. gister heb ik de kids niet goed gevoeld dus in de avond toch nog even langs het zieken huis en toen ik op de ctg aan gesloten was kreeg ik regelmatig harde buiken die niet weg wouden zakken dus nog een inwendig onder zoek en dat viel gelukkig mee ik had dus 1 cm ontsluiting. gelukkig had ik er geen last van als ik zit of als ik op mijn zij lig dus mocht ik weer naar huis. thuis weer lekker geslapen zonder veel last. vanmorgen weer wakker geworden met harde buiken die niet weg wouden gaan. we moesten zo wie zo terug voor nog een ctg dus weer naar het ziekenhuis geweest net en weer als ik op mijn rug lig enorme harde buiken die niet weg gaan. maar toch besloten om mij naar huis te sturen omdat het morgen gepland staat. dus ik ben er nog steeds en morgen dus weer een dag. vandaag lekker rustig aan doen en hopelijk breken de vliezen niet en houden we het vol tot morgen.
Ooohhhh wat spannend! Als het goed is zijn de kindjes van Huismus er al! Ik ben zó benieuwd! En Sherly dus morgen aan de beurt! Het lijkt me zo'n apart idee dat je weet dat het bijna gaat gebeuren... Voor Nijn duurt het ook sowieso niet lang meer. Woehoe, het gaat opeens hard hier! Ik snap helemaal wat je zegt Chybou, over dat je je voor je gevoel makkelijker kan binden als je het geslacht weet. Had ik ook! Verrassing leek me ook heel bijzonder maar ik vond het zó onwerkelijk allemaal en weten wat de geslachten zijn hielp me echt. Hier vandaag controle gehad, alles prima. Meisje is in stuit gaan liggen maar jongen (nummer 1 dus wat ligging betreft het belangrijkst) ligt nog netjes met zijn hoofd beneden. Lekker blijven liggen graag... Ik had zo'n vreselijke jeuk vorige week, heb er paar keer contact over gehad met ziekenhuis, bloed geprikt enzo. Niks geks gevonden gelukkig maar ik sliep bijna niet meer... Nu met antihistamine stukje beter. Maak me toch wat zorgen of dat echt geen kwaad kan voor de kindjes maar ze zeggen echt van niet. En een gefrustreerde afgepeigerde moeder lijkt me ook niet gezond... Ik zou nog een buikfoto plaatsen. Komt ie dan. Foto van gisteren, 28 weken en 4 dagen. Nog netjes volgens mij maar ik ben wel bang voor wat het nog gaat worden de komende weken... Oh enne... Woensdag mijn laatste werkdag!
@sherly heel veel succes morgen. Wat een spanning of het vanzelf doorzet. @nijn voor jou ook niet meer lang wachten. @leeneen mooie buikfoto. Ik heb ook jeuk handpalmen en voetzolen. Om soms gek van te worden. Zal een hoop rust geven dat je stopt met werken vind het knap hoor dat je het zolang volhoud. Wij zijn vanmorgen geweest voor een groeiecho. Ze lagen zo buik aan buik dat het moeilijk wat om te meten. En ik kan niet meer op mijn rugliggen word er zo akelig van dus werd het nog lastiger. Ze waren gegroeid kindje 1 1800gr en kindje 2 1500gr Maar die waarden zijn niet geheel betrouwbaar. Over 2 weken zien we wel verder. Zeker als ze zo blijven groeien heb je idd toch kans dat ze nog eerder komen. Hopelijk blijven ze zitten tot 34 weken. Jeetje vind het nu best wel spannend worden. Heb nu weer veel harde buiken en ben vanmiddag alleen nog zomaar ff bij leenbakker en gamma geweest. Hopelijk nemen ze af want nu komen ze weer zobregelmatig. Morgen zou ik met vriendinnen een nachtje hotelletje doen, zie er zo wel tegenop.
@Sherly, hze maken het wel spannend. Je zou niet de eerste zijn die met de ks in vooruitzicht toch nog spontaan de weeën in gast. Heel veel succes morgen. Hopelijk heb je een rustige nacht en slaap je lekker. Toi toi toi! @Huismuis, ik heb nog aam je gedacht vandaag. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan! @Nijn, de 37 weken komen in zicht. Lijkt me voor het ziekenhuis geen probleem om je goed in de gaten te houden, ook in het weekend. Gek idee dat het nog 10 nachtjes slapen is. En geen zorg, over 10 dagen lopen die meiden al rond. Ik kon rond dag 8 al (heel rustig) een boodschapje doen. Leeneen, het heeft idd iets met het onwerkelijke gevoel te maken. Ik kan er met mijn hoofd amper bij dat het echt zo is. Ik vind het een bescheiden buikje. En jaaaaaa! verlof is in zicht! Fijn! Tw79, fijn dat de echo goed was, maar minder fijn dat je er zo nasr van wordt. Ik hoop dat me nachtje hotel toch fijn is.
Hallo, Hier de andere kant: de man! Zie het topic waarin ik ons voorstel en het traject van onze MMM beschrijf: http://www.zwangerschapspagina.nl/ben-zwanger/516524-eindelijk-mijn-vrouw-zwanger.html Vandaag zijn we 14 weken en 4 dagen zwanger van een tweeling. A.s. vrijdag gaan we weer op controle bij de gyneacoloog. We hebben al 4 succesvolle echo's gehad, op naar de vijfde! Mijn vrouw begint al te groeien, eigenlijk was dat vanaf week 6 al, vooral de darmen dan geloof ik. Maar nu zit de baarmoeder al best hoog, net onder de navel! En gisteren beweerde mijn vrouw een 'por' van binnen uit te voelen! Dat zou wel heeeeeel gaaf zijn. We zijn soms nog best onzeker, en nu is het vooral erg lastig omdat veel symptomen verdwenen zijn, ze is alleen nog heel erg moe en gevoelige BB En natuurlijk een mooi buikje. Gail & Ray
@sherly; ook jij hebt nu je kindjes bij je of ligt nu onder het mes... Spannend, ik denk aan je!! Hopelijk heb je het nog gered gezien de harde buiken, we horen het vanzelf wel! Geniet er van! @leeneen; bij mij lag eerst ook nummer 1 in hoofdligging en nummer 2 in stuit en ineens waren beide gedraaid en nu liggen ze precies andersom. Eerst was het nog 2x stuit en nu ligt baby 1 in stuit en baby 2 hoofdligging. Maar voor jou te hopen dat het zo blijft, ik zie toch wel op tegen de keizersnede maar anderzijds zou ik toch ook op zien tegen natuurlijke bevalling. Ik ben blij als ze straks gezond en wel geboren zijn! Hoe is het met de jeuk? Ze geven je echt geen medicatie als het kwaad kan! Ik slik al weken medicatie voor hartslag en bloeddruk en ook dat kan volgens de artsen geen kwaad dus daar moet ik dan maar op vertrouwen. Mooi buikje btw! @tw79; meten ze bij jullie alleen maar in gewichten? Bij ons komt er ook de zwangerschapsduur bij te staan, daar kijk ik altijd na eigenlijk.. Het gewicht is nl gekoppeld aan de geschatte zwangerschapsduur. Die harde buiken maken je onzeker he.. Maar geloof me, je wilt niet weten hoeveel harde buiken ik heb, en ook echt met regelmaat en soms doen ze ook echt zeer dat ik ze weg moet blazen zoals een wee, maar toch doet het niks met de baarmoedermond en het zet hier ook niet door tot echte weeën. Van mij zou dat nu wel mogen, mijn buik is meer hard dan ontspannen en het doet gewoon overal zeer, mijn ribben hebben het zwaar! Ik had nooit verwacht dat ik de 37 weken zou halen maar het lijkt erop dat dat wel gaat lukken.. Ondanks alles ben ik daar heel trots op maar vanaf dan mogen ze van mij echt wel komen!! Dat benauwd worden op de rug heb ik trouwens ook, ik mag altijd op mijn zij liggen maar moet soms wel even omwisselen.. Een glaasje water erbij en wat rechter werkt ook. @gailray; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat fijn dat het na zo een lange tijd toch heeft mogen lukken. Wij hebben ook hormonen moeten spuiten. Vooral de eerste zwangerschap heeft lang geduurd omdat je dan begint met onderzoeken, clomid... Daarna veel overstimulaties, maar na de eerste eisprong zwanger van onze dochter van nu bijna 2. Voor onze tweede kinderwens mocht ik meteen beginnen met spuiten en ik reageerde zoveel beter als de eerste keer. Cyclus 2 was ik al zwanger! Wel nog even een twijfelmomentje gehad aangezien er 2 eitjes zaten, maar we konden het op de natuurlijke manier doen dus de kans dat ze allebei bevrucht zouden raken was wel heel klein. Maar zie het resultaat. Ik snap dat jullie traject veel heftiger is geweest als dat van ons maar als ik al naga dat ik er bij mijn dochter al totaal doorheen zat psychisch door alle hormonen en onzekerheden snap ik wel wat jullie meegemaakt hebben! Nu lekker genieten van de mooie momenten die komen gaan! Hopelijk heeft je vrouw niet te veel klachten straks.. Ik heb morgen weer controle, toch spannend wat de gynaecoloog gaat zeggen.. Ik hoop dat hij me iets eerder laat komen ivm bloeddruk en harde buiken.. Ik ga het in ieder geval wel proberen maar ga maar gewoon van 5 juni uit.. Dat begint ook al echt dichtbij te komen! Spannend. Vannacht heel slecht geslapen, buik bleef hard en deed echt zeer.. Laatste loodjes..
Oepsie ik kijk een paar dagen niet en mis alweer vanalles vanavond even bijlezen hoor! (zit op mn werk haha)
Ik heb gisteren toch weer zh gebeld. Weer ctg en toch weer buik onrustig. Gelukkig geen ontsluiting, maar ze wilde me toch laten opnemen. Heel de nacht elke 5 min harde buik gelukkig nog wel iets geslapen, mijn man mocht erbij kamperen op een stretcher. Midden in de nacht kreeg ik kramp zomaar een paar keer, had ook een klysma gehad dus misschien daar reactie op schrok wel ervan. Vanmorgen dacht ik ze zijn weg maar na wassen en aankleden had ik het weer. Dus weer ctg en het was ineens wel erg onrustig en heb wat tranen gelaten vanmorgen. Gelukkig nog steeds alles potdicht. Mocht naar huis met bedadvies voorlopig voor een week. Dus alleen bed bank wc en douche verder geen activiteiten. Kunnen ze zien of ze afnemen, buik reageert op elke activiteit. As vrijdag cervix co door gyn. Ze hebben me streng toegesproken moet er niet meer naast doen anders word het een opname. Ik luister heus wel en zal nu niet dwars zijn. Dankje nijn voor je verhaal lijkt idd op die van mij en ik hoop dat het zo blijft. X
Welkom GailRay! Ik ben ben benieuwd hoe het met Huismuis en Sherly is, hopelijk maken jullie het goed dames! De rest, ik heb geen tijd gehad afgelopen dagen om mee te lezen (sorry!). Mila en Elyn doen het nog steeds goed, nachten vallen me iets minder zwaar laatste paar dagen. Alles gaat z'n gewone gangetje, je bent alleen drukker bezig op een dag dan je denkt Heerlijke meiden, maar het is zwaar. 2 foto's, wat worden ze snel groot!
Schrikken zeg TW! Pffff... Idd, niet eigenwijs zijn en lief luisteren. Dan maar een weekje in bed en hopen dat het rustiger wordt. Mooie meiskes Twinkeltjes! Wij hadden vanavond de echo. En... We krijgen 2 zoons! We zijn echt door het dolle heen hier. 2 jongens! 2 mama's, een dochter en jongens tweeling. Wat een gaaf gezinnetje!
Aaah wat een mooie meisjes Twinkeltjes <3 fijn dat ze het zo goed doen! En gefeliciteerd Chybou! 2 jongens lijkt me helemaal geweldig Alle meiden die (als het goed is) nu zijn bevallen: hopelijk is alles goed gegaan en zijn jullie nu lekker aan het bijkomen en genieten van jullie kindjes! Gister naar een concert geweest, op het einde even de zaal uitgelopen om even op een trapje te zitten (we stonden gewoon in de zaal). Bewaker helemaal in paniek: "je gaat toch niet bevallen he dan weet ik niet wat ik moet doen!!". Euh meneer nog niet hoor ben pas 18 weken Volgende week 20weken echo, hopelijk liggen mijn ukkies goed en kunnen ze ook zien wat het gaat worden.
Nou eindelijk ook van ons bericht hahaha. Gisteren bevallen via de keizersnede van onze mooie dochter Sky 2465 gram om 13.48 uur en knappe zoon Dex 2800 gram om 13.49 uur. Ze hadden wat moeite om de ruggenprik te zetten dus heeft dat een stuk of 5 keer geduurd daarna ging het snel. Ik kon alles mee kijken via een video scherm en dat vond ik echt heel mooi. Toen ze er uit waren was het onwerkelijk voor mij maar nu is het enorm mooi. Ik heb nog last van mijn buik maar ben er al 2 keer uit geweest om te plassen. Sky doet het uitermate goed ze is erg zoet en tevreden. Dex spuugde best veel en ligt dan nu ook op de kinderafdeling om zijn maag te legen en druppels gewijs weer eten te geven. Als dat goed gaat komt hij morgen gewoon weer terug op de kamer. al met al is het mij best mee gevallen. En kan ik op vrijdag of zaterdag naar huis. Even kijken of ik er foto van Sky en Dex er op krijg via mijn telefoon
@tw79; wat heftig zeg! Nu echt rustig aan doen en hopelijk doet het niets met de baarmoedermond. @chybou; wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd! @sherly; wauw wat een mooie kindjes en wat een leuke namen! Gefeliciteerd voor jullie allemaal! Hoe reageerde jullie dochter? Fijn dat het na de ruggenprik toch allemaal goed gegaan is. Geniet er van samen! Ik ben vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Mijn klachten in combinatie met de hoge bloeddrukken reden voor opname en word ik morgen verlost van die harde buik! Ik word behandeld als spoed omdat het morgen een zondag is maar het zal ergens in de loop van de ochtend gaan gebeuren. Nu lig ik hier op een eenpersoonskamer, pff nog zo onwerkelijk dat ze er morgen zijn.. Jullie horen wel hoe het gegaan is..
Welkom gailray en gefeliciteerd. @chybou, gefeliciteerd jongetjes geweldig. @twinkeltjes, ze groeien hard zeg. Leuk hoor die foto's @sherly, fijn dat alles goed is gegaan, wat een dotjes en ik hoop dat dex snel opknapt en jullie snel naar huis mogen. @nijn wat gaat het ineens snel zeg. Misschien fijn dat het nu eindelijk voorbij is. veel succes morgen en ik verwacht je verhaal hier ook te lezen. Wat veel leuk nieuws in zn korte tijd. X
Welkom Gailray, leuk om ook een man in ons midden te hebben! Je zou bijna vergeten dat die ook een tweeling verwachten. Wat spannend hè?! Jullie hebben echt een lange weg achter de rug. Langer dan wij maar ook hier ging het niet vanzelf dus ik snap de emoties die er nu zijn... Maarrrr de kritieke weken zijn voorbij, dat helpt vast iets? En als ze ze inderdaad gaat voelen wordt het wat minder spannend en wat meer 'echt' is mijn ervaring. Chybou, wat gaaf, twee heren! Klinkt als een superleuk gezin zo inderdaad! Lekker van genieten! En jee Twinkeltjes, wat worden die prachtige meiden al échte dametjes! Ik vind ze echt heel erg schattig! Fijn dat het wat meer ritme krijgt allemaal. Lijkt me ook zó pittig, dat begin met die nachten enzo... Maar het went dus begrijp ik? Sherly, leuk dat je ons al bericht! Wat fijn dat ze er zijn en dat het vrij goed gaat. Gefeliciteerd met je mooie stel! Lief! Hopelijk komt Dex snel weer bij je terug en mogen hij en Sky dan snel mee naar huis! Sterkte ook met het keizersnee-herstel. Lijkt me best pittig. Nijn, dat gaat toch opeens snel dan!maar ze zijn toch maar mooi tot nu blijven zitten! Heeeeeeeel onwerkelijk lijkt me dat, net als bij de andere dames afgelopen week, dat je weet dat ze er over zoveel uur zijn. Zet 'm op, hopelijk is er nog wat slapen bij vannacht... En we horen wek van je! Tw, wat schrikken zeg! Hopelijk helpt de rust en hoor je vrijdag dag de cervix er nog oké uitziet. Lijkt me echt wel erg spannend... En kom je de dagen een beetje Dior met bed/bank...? Pluizje, ga je ons ook vertellen welke geslachten het zijn? Spannend! En ook spannend of het er allemaal goed uitziet natuurlijk. Succes vast.
Hoi meiden. Hier even een ego berichtje van mij. Eindelijk. Ik heb aardig in de kreukels gelegen. Ze kregen het 2e kindje er niet uit. Maar goed. Op maandag 26 mei zijn ze dan wel eindelijk geboren: I.sa en S.ep! Ze hebben / hadden helaas wat opstart probleempjes en liggen nog op de kinderafdeling. We hopen dat ze vandaag bij mij op de kamer mogen en dan morgen met z'n 3en naar huis.
@huismus, fijn om ff wat van je te horen. Jammer dat het allemaal een beetje tegen is gevallen. Hoop dat de isa en sep snel bij je komen en dat je snel herstel. Liefs xxx
Sherly en huismus: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintjes!! Heerlijk dat ze er eindelijk zijn.. Nijn: Ik hoop dat jij je kleintjes ook gauw in je armen hebt! Komen jullie gezellig kletsen bij het clubje voor tweelingmamas?