zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? Bij mijn groeiecho vorige week (30 wk 5 dg) waren ze tussen de 1400 en 1500 gram en hingen ze onderaan de curve. 1200 gram zou dan toch veel te licht zijn?
    CTG's staan hier trouwens helemaal niet op de planning voor zover ik weet. Grappig, die verschillen toch steeds.

@ mem81, Ik vond hem niet wiebeliger dan de ABC Zoom, wel het idee dat hij iets korter/compacter is, maar weer niet zo compact als bijvoorbeeld de ICandy. Die laatste vind ik niets voor een tweeling (en ook nog eens hartstikke duur) Boodschappenmand van de Toppi 2 is erg ruim, was voor mij ook belangrijk. Maar goed, we hebben hem nog niet besteld, dus hoe hij in de praktijk bevalt weet ik nog niet.

Ik zag trouwens ook de Phil & Teds Promenade in de winkel, ook bedacht voor (oa) tweelingen, maar als je daar 2 reiswiegen opzet, dan kun je de onderste baby er amper uithalen zonder de bovenste bak te verwijderen. Fijn als de bovenste baby net slaapt. En er kan maar 1 maxi cosi op, en met 2 bakken ben je je bagagenet volledige kwijt. Nee, dat wordt het bij ons écht niet.

@ Elvinia, irritant zeg van dat internet! Ik kan daar ook nooit zo goed tegen. Zeker als je volledig afhankelijk bent van een of ander bedrijf om het op te lossen én ook nog eens veel thuis bent zoals jij nu...

@ Linssiejj, GEFELICITEERD, welkom hier!

@ Feny en Ikke, klaag maar lekker hoor :) Hopelijk is volgende week/dag weer beter, vreselijk irritant dat lamlendige en al die klachten.

Ik ben nu lekker bij mijn ouders. Heerlijk, maar jammer dat dochter hier zo moeilijk gaat slapen (gisteren half 11, net half 10) en we op zolder slapen en het op en neer (trap)lopen echt heel erg lastig is. Mijn ouders nemen wel zoveel mogelijk over, maar vanavond waren ze weg dus tja... Ik ben blij dat we gelijkvloers wonen!

2. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps! Foutje ze zitten op ruim 1400 gram;) Net nog even aan manlief nagevraagd. Tja zwangerschaps dementie zullen we maar zeggen he:)

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze twins zijn 2-eiig

4. debbydeb

debbydeb Lid

9 jul 2012
    14
    0
    0
    Onze twins zijn 1-eiig!! :)

En welkom nieuwe mama's in spe!!

5. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Goeiemorgen allemaal,

En voor alle nieuwe a.s mama's allemaal welkom , leuk om te zien dat er steeds weer nieuwe bijkomen. Weet nog hoe ik me aanmeldde..en nu de laatste weekjes.:$

Elvinia, balen van internet , ik hoop echt dat je snel weer online bent. Voor je lijstje , hier tweeeig

Draaien, ja dat doen ze hier nog steeds zelfs met 34 weken:$ , zolang de eerste niet indaalt... Hoor maandag weer hoe ze liggen. Mijn andere 2 kids zijn pas bij de bevalling ingedaald. Nu hoop ik dat ze wel indaalt en met haar hoofdje naar beneden dan..hihi

Ctg , hier vanaf week 30 standaard bij controles , omdat ze te groot zijn voor een goede echo. Je bent dan wel zo'n anderhalf uur bezig. Tis nogal kastig om 2baby's te vinden , en dan ook de hartslag te houden , want als er 1 wegdraait moeten ze opnieuw zoeken

Sinja, ben benieuwd naar de echo fotos , ditkeer hebben we besloten het niet te doen. Hopelijk lukt t zaterdag wel!

Hier nog steeds moeite met slapen , eergisteren hele nacht wakker gelegen van buikpijn net onder mn ribben en in mn rug . Sochtens harde buiken om de 10min. Misschien indalings of voorweeen?
    Had besloten te bellen als ik t vannacht weer zou hebben , maar nu is t weer rustig. Verder doe ik niet veel meer. Op de bank en tv kijken..en ben met digitale fotoalbums bezig. Dan is dat maar weer helemaal bij...
    Met mn suiker gaat t goed , ik hou me aan t dieet , maar merk dt ik wel veel sneller vol zit
    Tot nu toe 14kilo erbij...

Zal zo mn laatste buikfoto plaatsen..we groeien gewoon lekker door met zn drietjes. Ik draag wel heel smal zei de gyn, en ondat ik maar 1.61m ben dus erg naar voren.

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik ben inderdaad met clomid 50 mg zwanger geworden, meteen eerste cyclus. Er groeiden twee eitjes en wist vanaf het begin dat het raak was en dat het er twee waren, had gewoon een voorgevoel. Toen ik het mijn schoonzusje vertelde had ik het ook steeds over ze etc, meervoud haha. Ook mijn vriend had het gevoel, dus voor ons was de eerste echo geen shock toen ik zag dat mijn baarmoeder zich in twee had gedeeld en twee kleine knipperende vlekjes zag. Ben zo blij dat beide hartjes kloppen en hopen dat alles goed blijft gaan. We zijn al helemaal gewend aan het feit dat er twee komen. We moeten wel wat plannen op de schop gooien want de kamer die wij als babykamer wilde gebruiken is te klein voor twee kindjes, maar gelukkig hebben we nog een grotere kamer dus gaan we die maar gebruiken :).
    Het zijn onze eerste kindjes, dus ik mag meteen aan de bak met twee kleintjes. Ik heb altijd de droom gehad om een tweeling te krijgen.
    Onze tweeling is tweeeiig, zat een heel mooi dik tussenschot.
    Over 3 weken moet ik weer terugkomen voor bloedonderzoek etc en weer een echo.
    Verder voel ik me best goed. In het begin erg moe en slecht slapen in de nacht omdat ik vaak wakker werd omdat ik honger had. Nu is die moeheid wat minder, maar slaap nu ook wel wat beter en hoef alleen op te staan om te plassen s nachts en niet omdat ik honger heb. Zo nu en dan ontzettend duizelig met gevoel flauw te vallen. Obstipatie. Gevoelige borsten, maar niet elke dag. Ik ben nu pas 3-4 x misselijk geweest, maar niet zo erg dat ik moet overgeven. De meeste dagen voel ik me dus erg goed en mag ik niet klagen, maar ja ik zit nu pas op bijna 8 weken, dus wat niet is kan nog komen. Hoe was dit bij jullie?
    Echt heel bijzonder om zwanger te zijn van twee. Je hoort het niet vaak in je omgeving, althans ik niet..

7. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en welkom!! Nieuwe tweelingsmoeders in spé!! :)

Wij gaan er maar vanuit dat we een 2-eiige tweeling krijgen. Alhoewel bij de 20wk echo werd gezegd dat het ook best 1-eiig zou kunnen zijn. :( We zien het hopelijk vanzelf. :D

Elvinia, balen hoor.. geen internet. Hoop echt dat het probleem snel is opgelost. Internet is een heerlijk middel om je tijd te vullen. En inderdaad je bent er ook deels van afhankelijk...

Bosaatje, fijn dat het goed gaat met je suiker!!!

Nummer10, is je dochter een beetje te genieten na zulke korte nachten?? Of slaapt ze 's ochtends langer als ze zo laat gaat slapen? Merk hier namelijk dat mijn dochter haar lontje steeds korter wordt. Slaapt al enkele weken pas om half 10 en 's ochtends vaak wel om 7 uur wakker.

Begin hier lichtelijk last te krijgen van "nesteldrang".. :D
    Ik wil de boel geregeld.. de verbouwing duurt nog wel even maar ben wel de hele dag bezig met het zoeken naar alle spulletjes die we nog nodig hebben... Erg leuk natuurlijk, maar ik word er ook erg onrustig door waardoor ik soms halve nachten wakker lig. En dat is dan een beetje jammer ;)
    Vanmorgen maar aan de poets want dat is er een beetje bij gebleven deze week...

Alvast een fijn weekend!!!

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo kletskousen,

Wat is er weer veel gekletst zeg..

Dewy, zoow zijn echt goed gegroeid dan he.. je kids...

Sinja, wat grappig eigenlijk dat je dat nu al kunt zien he door zo'n echo hoe de gezichtjes ongeveer zijn. Idd veranderd het nog veel, maar lijkt me wel erg bijzonder. Wij laten zo'n echo niet maken.. Is idd vrij prijzig, en we mogen toch regelmatig naar het zh...

Nummer10, balen dat je meisje niet zo goed slaapt bij je ouders. Het is voor een weekje dus gelukkig nog te overzien... maar idd.. wat zul je blij zijn als je weer terug kunt naar jullie eigen huisje. Nog ff geduld :)

Bosaatje, spannend zeg. Ben echt zo benieuwd wanneer de twins zich aankondigen bij jou.

Lindsiej, Wat bijzonder dat het bij jou ook meteen de 1e keer gelukt is... bij ons ook.. Bij de 1e meting was er 1 eitje en een iets kleiner eitje..en dat kleine eitje heeft zich in 2 dagen net zo laten groeien als dat ander eitje. En toen ik geen bloeding kreeg, wist ik ook dat als het was gelukt, wij een tweeling zouden krijgen... dat gevoel had ik ook. Vl niet echt.. hij dacht dat er echt maar 1 zou zitten. Hij was wel super blij dat het gelukt was en vond het erg leuk dat er 2 kindjes met kloppend hartje aan het groeien waren. We kunnen ons niks anders voorstellen nu.. 2 kindjes... vind het ook zo leuk! En bij ons zijn het ook de 1e 2.

Gister hebben we een proefdruk besteld van het geboortekaartje. Wordt vandaag verzonden, dus zal morgen of dinsdag wel hier zijn. Ben benieuwd :) Wel grappig om de namen al zo te zien staan op het kaartje dat je maakt..alleen de rest maar verzonnen.. moeten toch een beeld krijgen he.. hihi..

Ook hier zijn de kids aardig actief. Van de buitenkant kun je het echt vaak zien. Zo leuk.. alleen als vl thuis is, en ik zeg dat ze bezig zijn, doen ze niks meer. Ja ze doen wel wat, maar is dan opeens niet meer zichtbaar aan de buitenkant. Best grappig. Hij heeft het dus echt niet vaak gezien. Ook nog maar 1 keer gevoeld.. Terwijl ze zo actief zijn.. haha.. Nu zijn ze ook volop bezig, en elke keer als ik het probeer te filmen, stoppen ze ermee. Links voel ik wel beter als rechts, ook al zit de placenta aan de voorkant. Rechts voel ik ook steeds vaker, maar het kindje lag met de beentjes in de placenta...dus als het kindje schopt, voelde ik dat niet zo. Nu steeds meer.... maar weet dus niet hoe dat kindje nu ligt... maar ik vind het wel echt een super gevoel. Zou de hele dag wel naar mijn buik willen kijken, maar ziet ook zo stom uit he... haha

Mem, Haha... last van nesteldrang... ik volgens mij ook. Ik dacht dat ik dat nooit zou krijgen. Ben niet zo'n poetser. Ik doe het omdat het moet. En vanmorgen moesten ineens de keukenkastjes van binnen gedaan worden, dus dat maar gedaan...haha.. Het scheelt dat voor de rest al alles klaar is eigenlijk... idd.. heel optijd :D

9. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zijn idd goed gegroeid! Is ook alleen maar goed natuurlijk:D

Nesteldrang heb ik ook met momenten gruwelijk veel last van. Nu moeten ook de gordijnen enzo gewassen worden vind ik dan. Verder is hier alles al van de muur geweest omdat ik vond dat dat ook een keer gedaan moest worden;) Ook moest opeens paars als accent kleur weg en moest dat licht roze worden, dus ja ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk last heb en heb gehad van nesteldrang.

Misselijk ben ik heel de zwagerschap niet geweest dus het oeft niet altijd hoor dat je van een tweeling extra ziek wordt.

Verder een rustig daje hier vandaag, ben erg moe. Alleen de huiskamer even gestoft en gestofzuigd en nu lekker op de bank. En fijn dat het met iedereen hier zo z`n gangetje gaat.

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dewy, dan heb je er idd ook al behoorlijk wat last van gehad... haha.. Is niet erg, zolang het niet te extreem wordt toch??

Misselijk ben ik eigenlijk ook niet echt geweest. In het begin een beetje, maar dat was echt maar minimaal. Heb ook niet hoeven overgeven. Wel wat moe maar was nog te doen. Ik heb 1x over moeten geven door de pruimen...haha... maar toen was ik al rond de 14 weken ofzo... Dus idd... met een tweeling hoef je niet extra misselijk te zijn of meer last te hebben van kwaaltjes :D

Wel merk ik nu dat ik steeds meer pijn krijg onderin mijn buik. Als ik in bed wil draaien, doet het soms ontzettend pijn en lukt me dat bijna niet. Ik moet echt rechtop komen, om vervolgens weer te gaan liggen. Zo stom.. maar ja... de kids worden groter en de banden meer uitgerekt.. ik heb ook nog een buikfoto van 25 weken gemaakt. Zal hem ff plaatsen. Ik draag ook meer van voren... van de achterkunt kun je niet zien dat ik zwanger ben. Dat zegt eigenlijk iedereen. Alleen de vetkwabbels die er zaten, heb ik nu nog.. haha..

Bijgevoegde bestanden:

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ ikke: moooooiiiiiiii

12. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto!!! Ik draag ok heel erg naar voren. Foto van mijn buik is met 31 weken en 3 dagen

Bijgevoegde bestanden:

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wauw mooíe buikjes dames! Vanaf wanneer ging je bij jullie een buikje zien? Ik merk dat ik nu al wat dikker wordt op mijn buik, maar dit zijn ook deels mijn darmen.

14. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    zow mooie buikjes komen er voorbij zeg !!
    bij ij zag je wat rond 14 weken en vanaf 20 groeide mn buik elke dag leek het wel.
    het scheelt wel dat ik al niet de dunste ben en het mn derde zwangerschap is

nou hier die van mij:
    34 weken

Bijgevoegde bestanden:

• ll.jpg
      ll.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,6 KB
      Weergaven:
      62
  15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames!

Dewy en bosaatje...zo zeg... ook echt hele mooie buiken.

Lindsiej, bij mij zag je het meteen al... maar idd.. dat zijn de darmen. Ik ben best stevig geweest en had wat vel over. Dit ging meteen strak staan. Dat mensen het konden zien en ik het echt moest verbergen.. bij 7 weken ongeveer. Toen kreeg ik reacties dat ik een dikkere buik had gekregen. Ik kon het verwijten aan de vakantie ;) En met 12 weken kon je echt zien dat het een zwangerschapsbuik was... Dus mij echt heel snel.. in het begin groeide het heel hard... daarna iets langzamer en nu lijkt het of ik elke dag groei... Maar dat geeft niet..zolang de kids goed groeien en bijven zitten, vind ik dat prima :D

16. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames

Wat een mooie buiken allemaal zeg.

En wat veel nieuwe weer, welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Mijn buik begon met 8 weken te groeien en was met 10 weken echt niet meer te verbergen, nu met 22 weken is hij al hele tijd hetzelfde en blijf ik rond de 5 kg hangen.

onze twins zijn 2 eiig.

@ hier vandaag naar verloskundige geweest, en ze rade me ten zeerste aan om helemaal te stoppen met werken. omdat je lijf met een tweeling nu eenmaal veel harder moet werken en verder zwanger is dan de termijn die je officieel bent, mijn baarmoeder etc zaten nu op ong 30 weken.
    Meisjes deden het gelukkig goed en altijd leuk om ff te blieken..
    Werk gebeld en daar was alles al geregeld en niks dan begrip.dus nu begint de rust te komen, als ik zin heb en me goed voel zijn er wel klusjes om te komen doen maar geen verplichtingen, denk dat ik wel zin heb om wat te doen maar ligt aan mijn lijf uiteraard.

net lekker met manlief hapjes wezen eten en ff wezen shoppen in hasselt, 2 super leuke setjes gekocht voor mezelf voor 24 euro echt kei blij mee. eindelijk leuke rokjes. hihi

fijn weekend allemaal

xxx

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    feny, wat een geruststelling he dat je moet stoppen met werken. Ik moet nog in totaal 5 daagjes.... Kijk er echt naar uit om te stoppen zodat de kids nog goed kunnen groeien. En wat leuk dat je hebt geshopt! Zijn altijd leuke dingen om te doen he...

Hier, gister naar de kermis geweest in de buurt. Heb echt ontzettend lang gestaan en veel gelopen. Op het laatst had ik echt zooooooooon pijn in mijn buik. Echt het trekken van mijn banden. Kon amper nog lopen en zitten. Was blij dat ik thuis was en in bed lag. Vanmorgen nog wel wat last van, en vanmiddag ging ik shoppen met mijn moeder ( moest nog een kadootje kopen voor een verjaardag ) Tijdens het lopen had ik best veel pijn... Na het shoppen nog ff gezeten maar bleef wat pijn houden. Toen maar naar huis gegaan. Mijn moeder begon al meteen dat ik uit moest kijken dat het weeen konden zijn. Daar wordt ik dan zo kwaad om he.. mijn moeder heeft de hele zwangerschap weeen gehad volgens de dokter, en nu denkt ze dat ik dat ook heb. Ik zeg dan dat het mijn banden zijn, maar het maakt me wel onzeker. Ik heb net heel internet afgestruind maar ik weet dat ik gister teveel heb gedaan. Nu doe ik lekker rustig aan en voel nog wel wat steken/trekkend gevoel af en toe op verschillende plaatsen in mijn buik, maar gelukkig wel minder als gisteravond en straks. Vl denkt ook dat het mijn banden zijn, dus daar gaan we maar vanuit. Ik heb dan wel zoiets van.. mam... houdt je kop..dat zijn dingen die ik helemaal niet wil horen. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft???? Vooral als je te druk bent geweest of teveel hebt gedaan? Moet ik er vanuit gaan dat het weeen zijn??? Neej toch.. wil namelijk niet bellen naar het zh... voel me dan zo stom. Terwijl ik echt 100% zeker denk te weten dat het bandenpijn is door teveel doen... pff.. wat kan iemand je onzeker maken zeg!

18. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Hoi Ikke

Heel herkenbaar hoor , komt echt door t vele lopen, nu gewoon lekker op de bank en rusten. Weeen komen langzaam op en worden dan erger en zakken af. Als je doucht of in bad gaat gaat t vaak over , maar volgens mij zijn t je banden hoor.

Maar als je t nou echt niet vertrouwd gewoon bellen hoor m vinden ze echt niet erg.. Zeg ik nu maar mij moesten ze ook min of meer dwingen te bellen omdat ik t vervelend vond. Maar ze waren zo lief en zijn juist daarvoor !

Nou doe rustig aan meid !

19. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fenyalara, onverwacht vervroegd 'verlof'. Nu lekker genieten. Fijn dat het op je werk geregeld is. Laat de ,kindjes nu maar lekker groeien..

Ikke, vast je banden. Heb je er nog last van? Bij "niet zeker weten" gewoon bellen hoor. Daar zijn ze voor!

Bosaatje, gaat het allemaal nog? Alweer 34 weken. Komt steeds dichter bij.

20. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier ook een tweelingmama to be die zich mag melden...;)

Wij zijn officieel 11 maart uitgerkend, maar dat gaan we dus niet redden! Dit worden onze 2e en 3e, onze 1e word in december 5, die is zo trots als een pauw!

Gister voor het eerst naar de gyn geweest en een hele hoop info te verwerken gekregen... We hebben een monochoriale tweeling, maar wel ieder met een eigen vruchtzakje. Nog meer mensen hier die dat hebben?? Kregen gister namelijk eigenlijk alleen maar het rampscenario te horen, en ik word er een beetje onzeker van...:$

Hoop hier veel positieve dingen te horen, en ik zag al foto's van prachtige ronde buiken!!! Ik kan niet wachten!!! ik begin ook al aardig te showen, maar het is nog niet noemenswaardig hahah!!!

Wel goed ziek, vaak duizelig, gewoon ff geen lekker gevoel, maar het is voor een goed doel!!!!

Deel Deze Pagina