zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zawjatu

    zawjatu Actief lid

    20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    En met d'r zusje:

    image.jpg
     
  2. zawjatu

    zawjatu Actief lid

    20 jul 2013
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ze zijn op z'n kant, geen idee waarom haha
     
  3. Huismuis

    Huismuis Actief lid

    3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zawjatu wat een leuke fotos!
     
  4. tw79

    tw79 Actief lid

    13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn, fijn dat jullie weer thuis zijn en dat alles zo goed gaat. Wat een leuke foto zo inimini in de autostoeltjes. Schattig hoor.

    @gailray, fijn dat alles weer goed is. Wij genieten ook van elke echo en voordat je weet is het weer voorbij. Helaas worden ze nu minder mooi, ze zijn er nu tegroot voor en je zie steeds maar een stukje ledemaat.
    Ja ineens komt dat bij buikje opzetten en dan gaat het hard.

    @zawjatu, mooie donkere ogen hebben ze toch.

    Ik ben nu voor de derde keer bloed wezen prikken ivm ik b neg ben. Eerste keer verkeerd form vam gyn gehad, vorige week teweinig bloed afgenomen. Dus vandaag maar aangegeven dat ze goed moet opletten. Kost me op dit moment zoveel energie om steeds heen en weer te vliegen. Vanavond ookal een rondleiding over de kraamafd.
     
  5. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mooie foto's Zawjatu!
    Schiet lekker op dat bloedprikken TW79! Ik moest bij de zwangerschap van C. ook meerdere malen komen prikken (ik heb A. Neg). Heb ook 3 anti D spuiten gehad. C. had een positieve bloedgroep.
    Balen hoor. Als je al minder fit wordt zit je niet te wachten op heen en weer vliegen naar het ziekenhuis.
    Veel plezier vanavond! ;)

    Onze mannen en ik zijn gisteren weer goedgekeurd.
    Ook een flits echotje. Gelukkig heb ik een medische achtergrond en weet ik wat ik voorbij zie flitsen. Maar GailRay, voor Lieve gaat het vaak ook te snel.
    Dat vond ik zo leuk aan de pretecho. Die mevrouw nam alle tijd en legde super goed uit wat je allemaal zag.
    Vanwege de harde buiken mijn cervix gecontroleerd (na 1,5 jaar aan ICSI trajecten, 7 terugplaatsingen en nu 2 zwangerschappen maakt het me zo'n beetje niets meer uit als mijn broek uit moet... Erg eigenlijk...) Maar alles was in orde. Cervix zatop 4 cm, prima dus!
     
  6. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Net even de lang beloofde buikfoto gemaakt.
    Het gaat hard...
    Hoewel ik het zo op een foto nog wel mee vind vallen ;)
     
  7. Pluizje

    Pluizje Bekend lid

    31 okt 2011
    661
    14
    18
    @Nijn ze lijken helemaal te verdwijnen in die maxicose haha :)
    @Zawjatu zo lief! Is grote zus al een beetje gewend aan de extra drukte in huis?
    @Gailray fijn dat jullie even naar de hartjes hebben mogen luisteren! En dat alles er verder goed uitzag natuurlijk.
    @Chybou leuk dat groeien he?, minder dat het pijn doet

    Hier gister de 20 weken gehad, alles is prima in orde met onze prutskes! Ze waren flink aan het draaien en hebben de echoscopiste flink bezig gehouden haha! Bmm was volgens protocol iets aan de korte kant (36 waar 38 gewenst is), dus kwamen ze al af met zo'n band. Ze meten over 3 weken weer en kijken dan of het nodig is om te plaatsen of niet. Ik hoop natuurlijk van niet, maar we wachten af!
    Iemand ervaring mee?
     
  8. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Gefeliciteerd net-bevallen dames! Wat een prachtige foto's weer... Komen jullie meekletsen bij de tweelingmama's?

    En gefeliciteerd nieuwe tweelingmama's en -papa to be!

    Kleertjes maat 44 zou ik nu nog niet aanschaffen. Is zo gekocht als het nodig is en je weet nog niet met welke termijn je gaat bevallen en hoe groot ze dan zijn. Ik wist dat ze te vroeg zouden komen en had bij de hema wat rompertjes gekocht, maar de kleertjes pas toen ze geboren waren.
     
  9. Huismuis

    Huismuis Actief lid

    3 feb 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden! Stil hier.
    Ook ik zelf ben wat minder actief geweest hier.
    Het is best druk in huis met een tweeling en een rondlopende peuter!
    Ik heb ook echt effe tijd nodig gehad om te herstellen van de keizersnee. Ben nog steeds herstellende maar de eerste week was pittig vond ik.

    De tweeling doet het goed!

    Sherly en Nijn hoe gaat het met jullie als kersverse tweelingmama?

    Elisabethbas welk topic is dat? Linkje?

    Pluizje wat fijn dat de 20 weken echo goed was.

    Chybou mooi buikje hoor!!!!

    Tw79 hoe was de rondleiding op de kraamafdeling?
    En vermoeiend he die ritjes naar het ziekenhuis.
    Wij moesten op het eind ook zo vaak. Pffff.

    En hoe gaat het met de rest vd meiden en heer?
     
  10. sjanniee

    sjanniee Fanatiek lid

    15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hoi dames,

    Tijdje niet meer op dit topic geweest, helaas.
    Alle dames die inmiddels bevallen zijn : Gefeliciteerd !!!

    Hier 5 juni weer een echo gehad, en beide kleintjes doen het goed, lopen op schema.
    26 juni de 20 weken echo, dus behoorlijk spannend.
    Verder voel ik me wel oké, op enkele klachten na.
    Kan nog steeds heerlijk op mijn buik slapen haha.
    Maar ik heb sinds van de week al van die gigantische olifanten poten vol met vocht *zucht*
    Zijn er dames die tips hebben ?? Want vind het wel erg vroeg in de zwangerschap dat ik nu al vocht vast houd pfffff.
     
  11. sherly182

    sherly182 Bekend lid

    13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hoi dames
    hier gaat alles gelukkig erg goed moet ik zeggen Sky en Dex zijn echt makkelijke kinderen en eten poepen en slapen heel goed. Ook grote zus Joy doet het prima en heeft zich heel goed aan gepast. ze helpt mij ook regelmatig. Met mama gaat het prima ik herstel nog steeds elke dag een beetje meer en meer. ondanks dat ik het nog wel pittig vond hoor de keizersnede.
    Wel is het zo dat ik vind dat de tweeling echt heel natuurlijk voelt.
    ik vind het niet echt veel zwaarder of zo ja natuurlijk als ze alle bij huilen en ik maar 1 van de 2 kan helpen dat de andere huilt en even moet wachten dat is minder. maar verder mag ik zeker niet klagen hoor ze doen het echt heel goed.
     
  12. tw79

    tw79 Actief lid

    13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4992 tw79, 10 jun 2014
    Laatst bewerkt: 10 jun 2014
    @chybou. Mooie buikfoto en fijn dat de boys het goed doen.
    @pluizje heb zelf geen ervaring mee maar hoor er wel goede verhalen over. Fijn dat de echo goed was
    @ik snap dat je het op dit moment erg druk heb. Fijn dat alles zo goed gaat.
    De rondleiding was zinvol en erg geruststellend.

    Vandaag weer op co geweest 2000gr en 1700gr. Goede gewichten dus en een mijlpaal bereikt 32wkn alweer. Ben er zo blij mee. Moet alleen vanwege jeuk handpalmen en onder de voeten lab laten prikken voor galstuwing. Hoop daar donderdag uitslag van te krijgen.
     
  13. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Sherly: Fijn dat het zo goed gaat. Het klinkt allemaal heel positief.
    En dat het pittig was na de KS kan ik me voorstellen. Het is ook niet niets! Mensen doen vaak heel makkelijk een KS. Als of je een kleine ingreep laat doen. Maar, zoals mijn gynaecoloog zegt, het is een zware buikoperatie. Hij is hetzelfde als een operatie waarbij de baarmoeder helemaal verwijderd wordt. Enige verschil is dat de baarmoeder na een KS blijft zitten, moet herstellen van een zwangerschap en een wond (in ons geval zelfs 2) heeft van de placenta en de operatie. Al met al best pittig. Je hebt dan ook nog eens twee kindjes gekregen en een kindje thuis rondlopen.
    Goed te lezen dat het herstel de goede kant op gaat. Doe het rustig aan en neem niet te veel hooi op je vork. Dat komt, zo weet ik uit ervaring (ik deed te veel na de KS van C.) je herstel ten goede.
    @TW: Jeeeeeh! 32 weken! Fijn zeg, kan me voorstellen dat je blij bent. Goed te lezen dat de controle goed was. Je kindjes zijn op weg naar hele keurige gewichten. Nog zeker een week of 4 binnen houden!
    Galstuwing. Dat klinkt vervelend. Is daar iets aan te doen? Heb je daar naast jeuk verder nog last van?
     
  14. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Pfff even klagen hoor... vorige week de uitnodiging voor de 20 weken echo gekregen.
    We mogen in de week van 1 juli komen... Om 8.10 's morgens! :(
    Dat is hier in het gezin midden in de nacht! Lieve werkt tot 1.00 en C. staat rond een uurtje of 9 a 10 eens rustig op.
    Onze dochter mag niet mee omdat het een GUO is. Oppas is lastig, want mijn schoonouders wonen ver weg en de zomervakantie is al begonnen dus onze zussen en vriendinnen zijn weg.
    De kinderopvang is in mijn ziekenhuis tegenover de echo ruimte dus als je daar gaat zitten kan je kindje goed naar je roepen ;)
    Vrijdag al opgebeld of het echt niet anders kan. Ik zou een nieuwe afspraak krijgen. Vandaag gebeld... Het kan écht niet anders omdat die echo een uur duurt en er een gynaecoloog bij moet zijn.
    Het vervelende is dat we die middag ook naar het ziekenhuis moeten voor de normale controle.
    Dus onze kleine meid gaat maar een nachtje bij opa en oma logeren. Leuk voor onze kleine meid. Maar oh... wat een gedoe.
     
  15. tw79

    tw79 Actief lid

    13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chybou, zo vroeg!!!! Zou het ook niet meer kunnen. Gelukkig heb je dan wel opvang maar idd een hoop geregel.
    Ik moet morgen weer naar het zh voor een inj ivm rhesus, de kindjes zijn pos ik ben neg. Zo blijf ik wel lopen zeg. En moet het rustig aandoen. Lekker hoor ze houden me zo wel bezig.
    De waarden van die galstuwing waren nog niet binnen, de gyn had het over dan eerder inleiden maar verder heb ik me er nog niet in verdiept maak me ook niet veel zorgen om.

    Hebben jullie ook zn extreem dikke voeten, bloeddruk is goed dus doen ze niets aan.

    Greetz
     
  16. Leeneen

    Leeneen Lid

    26 mrt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4996 Leeneen, 12 jun 2014
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014
    Ja TW, hier ook enorme voeten waar bijna niets meer aan past...
    Ook mijn ringen maar afgedaan want m'n vingers zijn ook worstjes (trouwring wilde al niet meer af maar uiteindelijk gelukt na een avondje buiten afkoelen;)).
    Is je jeuk te doen? Brrrr ik had paar weken geleden vreselijke jeuk aan m'n buik, zó ellendig...

    Wij hadden gister groei-echo en controle.
    Echoscopiste gaf aan dat ze wel wat gingen afbuigen in de curve maar voor een tweeling normaal. Komen we daarna bij de gynaecoloog (in opleiding), zegt ze toch wel bezorgd te zijn, vooral over het jongetje.
    Geschat gewicht meisje 1524 gram, jongetje 1452 gram (meisje nog net op P10 lijn, jongen P3).
    Dat scheelt maar 70 gram...:( En blijft een schatting...
    Ik maakte me niet echt zorgen.
    Maar wel ruim een uur aan de CTG. Meisje draaide steeds weg waardoor het lang duurde.
    Uiteindelijk goed.

    Omdat ik laatste tijd best veel harde buiken heb, ook baarmoedermond gemeten, die was nog netjes: 4cm.

    Al met al heb ik op m'n kop gekregen ;): ik moet rustiger aan doen. En goed in de gaten houden of ik ze genoeg blijf voelen.
    En over 1,5 week weer een echo.

    Zoals ik al zei, ik maak me niet echt zorgen eigenlijk... Of is dat naïef?
     
  17. Chybou

    Chybou Fanatiek lid

    27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nee, Leeneen, ik vind dat helemaal niet naïef!
    Ik vertrouw echt blind op mijn gevoel als het om de kinderen gaat. Dat heeft altijd gelijk! Ik ben verder echt super nuchter. Als jij je geen zorgen maakt heb je, hoogst waarschijnlijk, gelijk!
    Wat je zegt is waar. Het gewicht van je zoon is een schatting en het gaat over 'maar' 70 gram. Meet dat maar eens op met een echo!
    Daarbij groeien kindjes op hun eigen manier en soms met 'rukjes'. Kans dat als je volgende week een echo doet de waarden weer anders zijn.
    Mijn dochter werd in mijn 36e weken zwangerschapsweek rond de 2100 gram geschat. Dat was aan de kleine kant volgens de echoscopiste, 'maar' zei ze, het is een schatting. Het zou een klein kindje worden. Bij de geboorte (39.1) woog ons meisje 3750 gram. Niets klein! Gewoon een gezonde baby met een fantastisch geboorte gewicht.

    TW, wat een gedoe zeg die prikken. Bij mij deden ze dat tijdens de controles (en een keer ook omdat ik opgenomen was met een bloeding)
    Ik zou me niet te veel zorgen maken over het eerder inleiden. Je zit nu op 32 weken. Het is nog ver weg.
    En wat is eerder?
    Hier laten ze tweelingmama's tot 39 weken doorlopen. Dus dan is 38 weken al eerder.
    Zolang jouw lijf het nog trekt zullen ze die twee kleintjes liever niet voor de 36/37 weken halen.
    Hier niet echt dikke voeten. Maar ik ben pas 18 weken onderweg. Dat feest begon bij C. pas na de 30 weken.
    Ik loop wel permanent op slippers en sandaaltjes. Kan echt niet tegen die warme schoenen!
     
  18. tw79

    tw79 Actief lid

    13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leeneen, vind het ook niet naïef, naar mijn mening hebben ze mooie gewichten. Het is ook maar een schatting, het word toch steeds lastiger om te meten. Dat vertelde de Echoscopiste mij afgelopen dinsdag.
    Gelukkig doet die harde buiken niets met je bm mond, maar hou wel je rustig. Het is niet leuk maar bij mij helpt het echt, heb ze nog wel hoor zeker nadat ik iets gedaan heb. Dan ga ik gewoon eerder en vaker rusten. Die jeuk is vooral snachts en das vervlnd omdat ik al zo slecht slaap. Meestal smeer ik ze met vaseline in en dan is het redelijk tedoen.

    @chybou, telkens was tijdens mijn co bloed niet binnen of was weer nie goed gegaan. nu had de gyn het over inleiden bij 36 wkn ipv 37.38 wkn. Elke gyn zeg weer iets anders dus ik zie het wel wanneer ze vanzelf komen en als het met mij nog goed gaat morgen ze nog wel langer blijven zitten. Nu ik voorbij de 32 wkn ben merk ik dat ik ook rustiger ben geworden omdat ik weet dat ze nu een goede kans maken. Gisteren de laatste kleertjes gekocht dus ga vanmiddag hun zh tas ook inpakken en dan zijn we op geboortekaartjes na klaar. Hoop dit van het wknd te doen, heb al een idee uitgetekend voor mijn man dus moet wel zo gebeurd zijn.

    Nou ik ga maar weer terug naar bedje een poging wagen om te slapen.
     
  19. Nala1981

    Nala1981 Lid

    11 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom me hier ook maar eens melden. Op Moederdag positief getest, gisteren de eerste echo en twee mooie hartjes te zien. Ben nu 8 weken, 5 dagen. Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk, maar gelukkig hebben we nog even de tijd om eraan te wennen.
     
  20. tw79

    tw79 Actief lid

    13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL

    Gefeliciteerd, ik was het snel gewend mijn man had meet tijd nodig. Voel je je verder goed en zijn het je eerste kindjes.
     

Deel Deze Pagina