Dank je! Het zijn inderdaad onze eerste kindjes, ook gelijk de eerste kleinkinderen voor mijn ouders dus iedereen is super enthousiast. Klachten vallen redelijk mee, vooral heel erg moe en af en toe wat misselijk. Dinsdag gelijk weer een echo bij de gyn om te bekijken of het een/twee eiig is. Vermoedelijk twee-eigig aangezien die wel meer voorkomen bij oa moeder en oma. Bij jou ook de eerste kindjes?
Welkom en gefeliciteerd. Ja, dat het een beetje onwerkelijk voelt kan ik me goed voorstellen. Hier was dat niet anders. Er ging bij mij, op het moment dat de arts het vertelde, van alles door me heen Eén kindje is al zo mooi en moeilijk voor te stellen, maar twee! Wat leuk dat het ook de eerste kleinkindjes zijn. Hahaha... Lijkt me voor opa en oma ook heel bijzonder. Gelukkig voel je je niet te misselijk en moe. Ik hoop dat dat de komende weken zo blijft.
Bij ons ook de eerste kindjes en ook de eerste kleinkindjes. Opa en oma zijn helemaal in dr nopjes en worden nu ook wel zenuwachtig. Hoop dat die kwaaltjes wegblijven. Heb het ook niet gehad dus het is gewoon mogelijk. Groetjes
Hai allemaal, ik dacht ik meld me ook even aan bij dit topic aangezien ik ook zwanger ven van een eeneiige tweeling en ik het erg leuk zou vinden om in contact te komen met andere moeders is spe . Mijn naam is Alexandra, ik ben 27 jaar en 17 weken zwanger. Tot nu toe gaat het op zich allemaal prima, me buik groeit al behoorlijk alleen merk ik soms dat een aantal dingen al wat lastiger worden. Ik zou het erg leuk vinden om ervaringen uit te wisselen met jullie! Groetjes Alexandra
Leuk nieuwe tweelingmama's! Gezellig Hier ontzettend druk geweest, spullen gehaald voor het kamertje en veel naar vrienden (voetbal he ) en rondgesjouwen, merk wel dat dat zwaarder wordt. We hebben het aan iedereen bekend gemaakt, dus kan ik het hier ook wel zeggen: we krijgen 2 jochies! Ben er helemaal gelukkig mee <3 Ze zitten soms echt niet stil, gevoel dat mijn maag helemaal in m'n keel zit. Heerlijk
@lexkamp welkom en gefeliciteerd. @pluizje, gefeliciteerd met jullie boy's. Lekker gevoel als ze bewegen.
Bedankt meiden Wat leuk pluizje, gefeliciteerd! Wij weten sinds donderdag dat we 2 meiden krijgen, ook zo leulk! Werken jullie allemaal nog? Ik merk dat het al.best zwaar wordt.. ik ben maar 1.60m best klein dus en me buik is best zwaar al.. Krijgen julie ook elke 2 weken controlle?
Pluizje, gaaf net als wij twee jongens! Nu heerlijk stoere kleertjes shoppen. Alexandra, leuk hoor twee meiden. En eeneiig Lijkt me ook bijzonder. Ik werk nog. Maar ik ben de weken naar de zomervakantie aan het aftellen. Ik sta voor de klas. Na de zomervakantie ben ik zo'n 30 weken zwanger. Ik mag dan al lekker rustig aan doen want ik hoef in augustus niet meer voor de klas. Wat voor werk doe jij? Ik heb om de 3 weken controle. Hoewel, ik had nu een andere arts. Hij ging er van uit dat im tussen beide controles de 20 weken echo zou hebben. Die heb ik pas in week 21 (op dezelfde dag als de controle ) dus nu zit er 5 weken tussen. Maar ook elke controle een echo. We zitten nu op 8 Denk dat we de 12 echo's bij mijn dochter wel ruim gaan verdubbelen.
Hi allemaal, Even iets anders. Voor degenen die nog geen kinderwagen hebben, misschien is dit een tip. Ik heb een Easywalker Duo (2ehands) via eBay Duitsland gekocht. Ik heb er, helemaal compleet, (inclusief verzendkosten) 230 euro voor betaald. Dat scheelt nogal met de Nederlandse prijzen van Marktplaats en zo.
Ja is zeker bijzonder, eeneiig vind ook wel erg leuk! Sta wel goed onder toezicht in ziekenhuis omdat ze de placenta delen maar ook wel erg leuk om onze meiden elke 2 wrken te zien ik werk fulltime op het reisbureau, super leuk werk maar 8 u per dag wordt toch al ladtiger merk ik vandaag gesprek met de baas om de komende tijd te bespreken qua uren.. daarnaast gaan we over 5 weken trouwen ben erg benieuwd naar me buikje dan.. groeit echt per week hihihi Goede tip trouwens betreft de kinderwagen maar wij hebben hem al gekocht bij baby dump Bugaboo Donkey..wel top wagen hoor..wel prijzig maar fijn
@lexkamp. Leuk 2 meisjes, wij willen het nog steeds niet weten. Wij hebben ook om de week een echo en daarna co door verloskundige en de andere keer door de gyn. Dat is standaard bij ons zh bij een 1eiige tweeling die placenta delen. Zo vaak co vind ik niet erg, heel geruststellend. @chybou, koopje zeg. Hebben een zwarte bugaboo. Opa en oma wilde hem betalen. Ben er heel blij mee en staat er al klaarvoor. Ik heb sinds vrijdag kiespijn, dienstdoende ta wilde nog ff afwachten vanwege zwangerschap. Moest doorgaan met spoelen. Heb zo een afspraak eigen ta. Ben benieuwd want het is echt niet lekker. En het stomme is dat ik 2 wkn geleden de afspraak heb afgebeld ivm die bedrust en kan niet op rug liggen.
@Chybou: jaaa eindelijk gericht gaan shoppen! Al waren alle andere mogelijke combinaties net zo welkom geweest natuurlijk. @Lexkemp: O spannend hoor dat ze ook de placenta delen. Qua frequentie van echo's vind ik het ook totaaaaaal niet erg dat het wat vaker moet, lekker even spieken @controles: Ik moet nu met 23 en 26 weken nog een keer, daarna om de 2 weken. @kinderwagen: We hebben de abc zoom. Lekker wendbaar Man heeft er een heel onderzoek naar gedaan haha
Hallo allemaal, Na lang wikken en wegen heb ik besloten om me ook hier te melden Zal me ook even netjes kort voorstellen: Ik ben Iris, 27 jaar, Utrecht. En bijna 23 weken zwanger van onze eerste kindjes. Wij verwachten twee meisjes ( één eiige tweeling). Dus ook hier delen ze de placenta en de buiten vliezen. Gelukkig wel een tussenschot zodat de dames niet in de knoop kunnen raken Ik werk inmiddels nog 3 keer 3 uurtjes ongeveer op kantoor ipv in de zorg zelf. Beetje last van onderrug en linker bil/been. Dus op kantoor kan ik makkelijker staan en zitten afwisselen. Verder gaat het heel goed. Ben ook niet zo groot. Las al iemand van 1,60m. Ik ben net ietsje kleiner hihi. Toch gek dat het allemaal prima past van binnen. Voor controles ben ik in het wkz, ook om de week. Dan steeds een groei echo en dopper, zullen jullie ook wel hebben denk ik.... Vind het echt super leuk dat we een tweeling krijgen. Maar inmiddels neemt de spanning ook wel een beetje toe merk ik. Gr Iris
Hi Iris, welkom! en wat leuk dat jij ook 2 meisjes krijgt Ja ik vind het ook niet erg hoor al die controles, heel geruststellend juist. @tw79 succes met de kiespijn, hoop dat ze toch wat kunnen doen voor je!
@iris, welkom. Gefeliciteerd, gezellig dat je ook mee kom kletsen. En veel 1eiige tweelingen ineens. Ik werk van wege harde buiken vanaf 21 of 22 weken niet meer en sindsdien heb ik ook geen heup of rugklachten meer. Nou het werd een wortelkanaal behandeling. .. heb nooit iets..... na enige drama van mijn kant voor verdoving gekozen was zo bang dat het bij de kindjes zou komen. Maar de ass verzekerde me dat dat nie zo was en zonder verdoving meer stress zo opleveren wat niet goed is voor de kids. Niets gevoeld en een noodvulling en na bevalling terug voor foto's en om het verder af te maken. Heb een recept mee voor ab kuur mocht ik verhoging of een dikke wang krijgen moet ik eerst overleggen ket de gyn of ik hem mag nemen. Hoop dat het nie zover komt. Het schilt wel ookal was ik vorige week geweest had je dit nog gehad.
@Tw79 oh wat pittig zeg! Wortel kanaal is niet fijn, gelukkig heb je niets gevoeld maar vooral goed dat er ook niets bij de kindjes kon komen!. Leuk idd zoveel eeneiige zwangerschappen! Wanneer ben je uitgerekend? Ja ik heb ook erg veel last van harde buiken ben benieuwd hoelang ik het nog volhoud
Officieel ben ik 5 aug uitgerekend. Maar vorige week had de gyn erover dat ik rond de 36 wkn word ingeleid. Ik het begin zei een gyn dat ze me niet langer dan 37-38 weken laten lopen. Ik hoop dat ze zolang willen blijven zitten en als ik me goed voel wil ik ook wel wachten tot ze zichzelf aankondigingen. Er ligt er 1 goed dus ze verwachten niet meer dat die draait dus word het een natuurlijke bevalling. X
Laat ik mij dan ook even melden. Lees al een tijdje mee. Moet wel eerlijk zeggen dat ik vaak vergeet te reageren, nogal chaotisch soms Ik ben 25jr en zwanger van onze 1e kindjes, een tweeeïge tweeling. Wij verwachten een jongen en een meisje.
@tw79, jeetje meis, dat gaat al opschieten voor je! de arts zei het tegen mij ook al, dat ik waarschijnlijk uiterlijk met 37 weken wordt ingeleid, dat duurt voor mij nog wel even maar ik hoop dat ze iig zolang blijven zitten..wel fijn een natuurlijke bevalling.. ik hoop ook dat het zo blijft voor je.. verder alles helemaal klaar voor de komst van de kleintjes? @KIEKIES, welkom ook! wij lopen helemaal gelijk zie ik, ik ben 17 weken en 4 dagen zwanger maar dan van een eeneiige tweeling.. wat spannend allemaal he! bij ons zijn het ook onze eerste kindjes