zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom mem81, Gefeliciteerd met je tweeling op komst! De vermoeidheid is hier helaas niet over gegaan, alleen maar erger geworden ;) Ik moest ook zo lang wachten tussen afspraken in, maar 6 weken is wel heel erg lang vind ik. Ik begon er na zo lange periode ook echt aan te twijfelen of ik er echt wel twee bij me had...

Ik heb van alle babydozen er één gehad. (Etos, Prenatal en Babydump) Ook niet gevraagd om 2 trouwens.

De opmerkingen zijn inderdaad nogal afgezaagd en soms wel tenenkrommend inderdaad.
    Mensen vragen doodleuk of het gepland is en of het via IVF is. Inderdaad heel vaak de vraag of het in de familie zit en de opmerking hoe afschuwelijk druk het wel niet gaat worden...
    En blijkbaar is het verschrikkelijk voor mijn vriend om straks 3 dochters te hebben... (hij vindt het geweldig gelukkig :p)

Geboortekaartjes moeten we ons ook nog in verdiepen, vind ik makkelijker als we beide namen weten om de één of andere reden. Wel vond ik deze link: Tweeling geboortekaartjes Daar staan echt heel veel tweelingkaartjes op.

Ik moet mijn dochter even uit bad gaan vissen.
    Fijn weekend allemaal!

2. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe tweeling mama`s in spe! Ik heb van de babydoos van de etos er 2 gehad en van prenatal 1tje.

En ik word af en toe ook helemaal gek van de opmerkingen als; oooooooh wat zullen jullie het druk krijgen. En idd de volgende vraag is dan of het in de familie zit en of het op de natuurlijke manier gegaan is.

Ik blijf het super speciaal en mooi vinden om zwanger van een tweeling te zijn. Ik kan niet goed voelen wie ik nu voel maar alleen dat er aan 2 kanten leven in je buik beweegt vind ik al geweldig.

Maandag mag ik weer gaan kijken naar die 2 wondertjes. Ik heb nu ook nog controle`s om de 4 weken. Toen ik ze nog niet voelde vond ik dat ook erg lang duren, maar nu ik ze iedere dag wel een paar keer voel ben ik daar toch wat rustiger in.

3. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Hoi,

mag ik ook met jullie meeschrijven??
    Ben hier al wat bekende namen tegen gekomen van de tweeling mama's, maar daar is het idd heeeel rustig. Zelf zit ik ook wel op FB bij hun, maar ik vind dit overzichtelijker.

Ik ben nu 25+6 zwanger van een tweeeige tweeling. Ik ben 9 september uitgerekent.

4. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi.. de opmerking is het spontaan?? Was ik inderdaad even vergeten.. :D Maar die hoort ook zeker in het rijtje thuis!!

De oudste is in Januari 2 geworden. De jongste is nu 9 maanden. Als de tweeling er is hebben we dus even vier kinderen onder de 3! :) Als het goed is komen ze namelijk in november.

Ben erg benieuwd wanneer ik de eerste bewegingen ga voelen.. wanneer hadden jullie dit??

Groetjes!

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

mem81, wow! Dan heb jij straks 0,0,1,2! Lekker druk!

Hebben jullie eigenlijk ook al een lijst met wanneer iedereen bevalt en of het jongens/meisjes zijn?? (Zo niet wil ik die wel maken... op die andere tweelingmama's is er ook een waar al een paar van dit forum op staan, maar nu zijn er natuurlijk weer nieuwe bij...)

6. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai dames ook ik ben zwanger van een tweelling wat leuk om alle verhalen en ideeen voor kamers enzv te lezen ik heb alleen de keuze gemaakt om de kinderen een aparte kamer te gaan geven we hebben namelijk al een kinderkamer voor onze dochtertje alleen is zij nooit thuis gekomen en maar net geen 5 weken oud geworden dus dat kamertje is natuurlijk helemaal al klaar nu willen wij dus weten wat de 2kleintjes voor geslacht zijn zodat we dan de andere kamer in de kleur van het geslacht kunnen maken dat vind ik wel erg leuk de ene kamer is zandkleurige muren witte meubels en limegroene gordijnen en toebehoren ben ook idd benieuwd wat ze zijn dan kunnen we ook echt voor namen gaan kijken nou iedereen een fijn weekend gewenst

liefs benji

Moeke en fenylara heb hem gevonden hoor.hihihihi

7. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

hé Benji, jou ken ik ook nog wel van tweelingmama's:D
    Gezellig!

Wie van jullie kiest er voor tweelingbed/wieg? Wij hebben daar naar gezocht, maar uiteindelijk toch vanaf gestapt. Te duur en ook lastig. Ik wil de bedjes uit elkaar zetten, stel je voor dat ze elkaar steeds wakker huilen ofzo... ook kun je losse bedjes speelser in het kamertje zetten, zeg maar. Als je een beetje een kleine kamer hebt, kan het zijn dat je ze maar op een manier neer kunnen zetten...
    Hebben nu gewoon twee ledikantjes...! Misschien dat we nog twee wiegjes krijgen voor aan het begin, een van mijn ouders en een van zijn ouders oid. maar dan zijn ze niet hetzelfde, maar wiegjes zijn wel leuk, zeker als je er zelf als baby ook in hebt gelegen.
    Maar voor een tweeling vind ik dat te duur hoor, met 3 maanden zijn ze daar meestal al weer uit...

8. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Eventjes een mededeling:
    Ik ga vanaf aankomende maandag tot de maandag daarop op vakantie. Gezellig met manlief een weekje weg, zoontje logeert bij opa en oma.

Dusse... klets ze!!

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, was het mijn beurt om uit te slapen vanochtend, heb ik zo'n last van mijn rug dat ik mijn bed wel uit móet... Na ja, zou er wel weer bij horen. Voel me net zo'n oud wijf soms :(

Elvinia, heerlijk even een weekje eropuit met man en zonder kind. Waar gaan jullie heen?
    Wij hebben we gekeken naar een tweelingwieg (op marktplaats stonden ze ook te huur) ik vind het wel heel schattig, maar niet erg praktisch. Wij lenen nu 2 wiegjes in de vorm van een ledikant (dus rechthoekig met spijltjes rondom) die we in eerste instantie op onze slaapkamer tegen elkaar aan zetten, zodat de tweeling elkaar wel kan zien. Als ze naar een ledikantje moeten zien we wel weer verder.

Er is nog geen lijst in dit topic, ik heb wel wat namen en termijnen bijgehouden hier op de comp. dus als jij geen tijd/zin hebt wil ik het ook wel doen.

Mem81, de eerste bewegingen voelde ik met 16 weken af en toe.

Benji, welkom hier! Je zwangerschap zal vast niet onbezorgd zijn gezien je dochtertje. Wat vreselijk dat jullie dat hebben moeten meemaken.

Hebben jullie nog leuke plannen vandaag? Hier vanmiddag een verjaardag en verder maar lekker rustig aan doen. Beetje dingen in huis doen en uitrusten (ik dan)

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi kletskousen,
    Wat hebben jullie weer veel gekletst. Heb niet alles gehouden maar in ieder geval voor de "" nieuwe"" welkom!

Benji, leuk dat je hier ook kletst. Ik kan me voorstellen dat je ervoor kiest om je kids apart te leggen. Wel een knappe keuze moet ik zeggen. Wij leggen ze bij elkaar op de kamer. Lijkt me zo lief he... :)

Tweeling bed, Wij hebben aparte bedjes. Vind het net iets veiliger denk ik zo. Wel een tweelingbox, maar daar ben je eigenlijk altijd wel bij. Daar laat je ze geen uren alleen... en ben bang als ze bij elkaar in bedje liggen dat het misgaat ofzo.... weet niet...

Voor de rest ben ik het eigenlijk ff kwijt.... ik ga nu ook eten want heb nog niet ontbeten en niet gelunchd.... zal ik toch maar eens gaan doen.

Vandaag doe ik lekker rustig aan. Gister best druk gehad. 2 verjaardagen... en gister is mijn auto verkocht :D Ben helemaal happy.... nu die van mijn vriend inruilen met het kopen van de nieuwe auto...

Nou dames, fijne dag en tot snel weer!

11. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Alle nieuwe welkom en geniet ervan

Hier 2 wiegjes , heb wel gezocht naar tweelingwiegje maar die vond ik erg duur en had nog 1 wiegje hier van de andere 2 , dus er 1 bijgekocht

Nummer10, hier ook erge rugpijn,...hele nacht wakker gelegen, ook omdraaien wordt erg lastig nu...en we moeten nog even:(

Elvinia , geniet van jullie weekje weg ! Heerlijk even met zn tweeen

Mem81 , hier kids van 5 en 4 , moet zeggen dat t steeds makkelijker wordt ent scheelt dat de jongste net naar school is

Nog meer zwangere die misselijk zijn geweest en dit later weer terug kregen ? Ik ben tot 16 weken misselijk geweest en sinds n paar dagen is het weer terug.:(
    Nou hier regent het weer..zo even naar de tandarts en verder maar n beetje op de bank hangen

Oh ja een lijstje zou makkelijk zijn !

12. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Oké, ik ga over een uurtje weg, maar als ik terug kom heb ik tijd genoeg. Dan kan ik wel dat lijstje maken.

Ik denk dat er in dat weekje tijd toch niet zo veel mama's zich aanmelden, dus kan wel even wachten toch??

Ik ga trouwens naar Zuid-Limburg. Zin in!!

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,

Elvinia, heel veel plezier in Limburg!
    Ik woon in noord - midden limburg :)

Misselijk, hier in het begin heel even maar niet echt misselijk. Niet dat ik moest overgeven ofzo... maar sinds gister weer last van misselijkheid en nu ook weer. Weet niet hoe het komt maar is ontzettend vervelend. Sta ik daar te kokhalzen.... bah.. gelukkig komt er niks mee...

14. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    he nieuwe dames. leuk dat jullie meekletsen. benji fijn dat je het gevonden hebt, was nog niet toegekomen om link te sturen.

wat betreft wieg: mijn ouders gaan van onze oude wieg een tweelingwieg maken. Wel zo dat hij weer terug te zetten is naar een wieg voor 1. Ben benieuwd.

misselijk: ben nu 18weken en in het begin erg misselijk geweest. ook medicatie voor gekregen. toen tijdje goed en ook hier weer met vlagen beroerd. niet leuk voor de andere dames, maar ben blij dat ik niet de enige ben.

geslacht:wie wil weten wat het wordt.

Ik heb zaterdag een pretecho gemaakt. kon niet langer wachten wat betreft geslacht. en we krijgen er 2 jongens bij. klinkt het vreemd als ik zeg dat ik even moest wennen? had me namelijk ingesteld op jongen/meisje. Onze zoon van 3 was boos, wil zoooooooo graag een zusje. was wel lief om hem zo te zien.( ha ha)

Elvina: fijne vakantie en hoop op droog weer voor je en een lekker bed.

15. ladyfp

ladyfp Lid

25 okt 2010
    81
    0
    6
    Ik ben nog een student
    Rotterdam
    Hallo dames mag ik me ook hier aanmelden.
    Ik ben ook zwanger van een tweeling 14+5 dit zijn mij eerste kinderen vind het zo spannend. Ben wel erg ziek geweest en nu nog slik ook primparan voor het overgeven. Ik heb nog helemaal geen buik ben ook stevig van mezelf. Wel heb ik een drukkende onderbuik en soms snacht steken zodat ik moet opstaan om te plassen.

16. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom weer alle nieuwe tweeling mama`s in spe. Het begint hier gezellig druk te worden.

Hier weten we ook de geslachten van onze kindjes. Wij verwachten een jongen en een meisje.

Vandaag weer op controle geweest, de kindjes wegen allebei ongeveer 550 gram en dat is op schema van de eenling zwangerschap. Verder was weer alles goed. De baarmoedermond was nog mooi gesloten en was niet verkort. Dus mij hoor je weer niet klagen;)

Morgen komt het kamertje binnen. Onze kindjes gaan in een ledikantje slapen vind het een zonde om ook nog 2 wiegjes aan te schaffen.

17. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeke, GAAF 2 jongens! Die hadden we hier nog niet zoveel volgens mij. Schattig van je zoontje. Een echt jongensgezin dus straks, leuk hoor!

Hier ook controle gehad vandaag, geen groeiecho, maar alleen een 'gewone kijkecho'. Alles was helemaal prima en perfect. De ene lag met de billen tegen het hoofd van de ander :D

Ladyfp, welkom!

Geweldig trouwens om in de zomer zichtbaar zwanger te zijn :) Mensen staan daadwerkelijk voor me op in de tram. ;) Mijn dochter is van februari, dus toen had ik dichte jassen en dikke kleren waardoor het niet zo duidelijk was. Zomer is wat dat betreft veel leuker.

Bosaatje, je hebt de magische 26 weken bereikt. De kindjes zijn levensvatbaar! (alhoewel, tegenwoordig eigenlijk met 25 weken al hè?) Rugpijn is hier gelukkig niet tijdens de nacht, maar alleen als ik wakker wordt en nog even wil blijven liggen. Of als ik te lang op de bank heb gezeten. Of te lang op m'n bureaustoel op m'n werk, etc...)

Misselijkheid heb ik (gelukkig) nog nooit last van gehad, zowel niet bij de vorige zwangerschap als deze. Zolang ik niet 's ochtends mijn tanden wil poetsen. Daar ga ik wel van kotsen :$

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Pffffffff meiden, net een mega reactie getypt... echt wil ik em versturen... gaat mijn laptop opeens afsluiten en updates configureren :x ALLES WEG! Grrrr.... pfff nu even een korte rea, sorry, maar ga zo naar bed!

Moeke, wat leuk 2 jongens!:D
    Wij weten het ook en wij krijgen...... ook 2 jongens :D
    Echt toevallig, we schelen maar 1 dag en dan beide 2 jongens!!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook even moest wennen, had stiekem toch gehoopt dat 1 van de 2 (of allebei) meisjes waren. Heb nu natuurlijk al wel een dochter, maar van huis uit alleen zusje gewend en heb echt alles roze van dochter. Maar we weten het nu bijna 3 weken (ook pretecho met 15 weken laten maken) en raak steeds meer gewend :p

Dewy wat leuk dat morgen het kamertje komt! Veel plezier met alles uitpakken/opzetten en inrichten :)

Bosaatje, super alweer 26 weken joh! Wel balen van die misselijkheid. Hier tot een week of 14/15 misselijk geweest en hoop niet dat dat terugkomt.

Benji wat verdrietig van jullie 1e kindje. Wat fijn dat jullie nu weer zwanger zijn (en nog wel van 2 wondertjes!)

Elvinia fijne vakantie!

Nummer10 wat balen van die rugpijn. Loop je daar ook voor bij een fysio?

Ikke heerlijk dat je auto is verkocht. Naar wat voor soort auto zijn jullie nu op zoek?

@tweelingwieg: wij hebben een familiewiegje van vriend. Misschien gaat hij er een tweelingwieg van maken of een 2e namaken. Maar misschien gebruiken we wel gewoon alleen de ledikantjes (en de eerste week dat ze thuis zijn kunnen ze evt. in de kinderwagenbak).

Qua kinderwagen ook nog geen idee. Zit te denken aan de easywalker duo met de ing rentepunten. Of toch de bugaboo? Pfff die is wel erg duur en bij dochter hebben we de bugaboo ook maar kort gebruikt en gebruiken nu altijd de buggy... *twijfel* Weten het dus nog niet.

Merk dat mijn buik sinds 2 weken echo heeeel hard aan het groeien is. Las dat bij iemand anders ook geloof ik hier? Morgen 18 weken. Op 21 juni hebben we de 20 weken echo, erg spannend. Willen daarna nog een weekje naar de zon (canarische eilanden of mallorca). Volgens gyn. is dat geen probleem met 21 weken.
    Verder hier dus ook 2 jongens :) Bij dochter wisten we het zelf, maar hielden we het geheim voor onze omgeving. Nu vertel ik het tegen iedereen die het wil weten ;) Schoonmoeder wil het niet weten en post het bijv. ook niet op facebook. Maar verder weten de meeste het wel (of via via ;)) Houden jullie het geheim?

Ga nu snel deze reactie versturen voordat ie straks weer weg is ;)

Morgen en overmorgen heerlijk 2 dagen vrij (heb altijd di en woe vrij) wel even lekker!

Groetjes

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey kletskousen,

Moeke, wat leuk 2 jongens. Als je je hebt ingesteld op iets anders is het altijd even wennen toch.. is ook niks mis mee... Mijn gevoel zegt ook dat het een jongen en een meisje is, en anders 2 meisjes... mochten het bij ons ook 2 jongens worden, zal ook ik ff aan de gedachten moeten wennen...

Ladyfp, gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor mij ook de 1e 2 kindjes...dus ook wel spannend.

Dewy, ow wat leuk dat de babykamer binnenkomt! of ja.... is gister binnen gekomen toch? Dus nu flink aan de slag om alles op z'n plaats te zetten.. leuk hoor. Die van ons komt over ongeveer 5 weken..ook de rest van de spullen zoals kinderwagen, eetstoelen etc...

nummer10, fijn dat alles goed is met de kids... en bosaartje al de magische grens bereikt? Wowie! al moeten we met z'n alle hopen dat de kids nog lang genoeg zullen blijven zitten. Dat vind ik wel erg spannend zeg....... pff...

Sinja, wat leuk! Ook 2 jongens! Mijn buik groeit ook ongelofelijk hard. Heb vandaag weer een foto gemaakt van mijn buik. Zal hem dalijk ff posten.... hihi...
    Auto, ja echt fijn dat mijn auto is verkocht. Die van mijn vriend gaan we inruilen zaterdag als we de nieuwe auto op gaan halen. Wij hebben nu een toyoto corolla verso gekocht...1.6.. hihi...
    Lekker ruim, genoeg plek voor de kids en de wandelwagen, en dan nog voor de rest... haha..

Willen weten wat het wordt, ook wij willen weten wat de geslachten van onze kids zijn. Wij hadden eigenlijk de 20 weken echo op 21 juni, maar ze hebben vandaag mijn voice-mail ingesproken dat hij 1 dag wordt verzet....en wel naar voren! Dus over 2 weken krijgen we de 20 weken echo. Ik vind dat zoooooooooooo spannend.... dan krijg je te horen of allebei de kindjes tot zover gezond zijn. Ik hoop echt dat ze gezond zijn.

Voelen, af en toe heb ik het idee dat ik ze voel bewegen maar weet het niet zeker. Af en toe ben ik zo onzeker....... het is nu bijna 2 weken geleden dat we voor de laatste keer een echo hebben gehad...en nu moeten we nog 2 weken wachten. Lijkt wel een eeuwigheid te duren.... maar dat komt natuurlijk omdat we met de 15 weken echo al in totaal 5 echo's hebben gehad.... dus ongeveer om de 2 weken vanaf de 8 weken. Soms nog iets eerder. Maar zal vast wel goed komen!

Vakantie, dat zit er dit jaar niet meer in voor ons. Wij zijn in februari nog weggeweest. Mijn zusje ging trouwen in het buitenland. Maar ja... is toch anders want we zijn met mijn ouders geweest. En we krijgen pas in september weer vakantie. Misschien dan een weekje met de vouwwagen weg als ik me goed voel. Ben dan 32 weken zwanger. Heb dan 2 weken vakantie en aansluitend verlof. Maar goed... of ik tot de 32 weken doorwerk weet ik nog niet. Tot nu toe gaat het prima...maar heb wel soms wat last van mijn rug...

Komt mijn dikke belly foto, vandaag gemaakt, 17 weken zwanger :

Bijgevoegde bestanden:

20. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    ikke175
    spannend he die 20 weken echo, gelukkig nemen ze echt de tijd en kun je mooi je kids bewonderen, ben benieuwd wat jullie krijgen.
    mooie buik heb je hoor !

sinja,
    hier ook een groeispurt hoor tussen 17 en 20 weken , leuk 2 knulletjes, ik dacht dat er bij mij ook 1 bij zou zitten, leek me zo leuk voor mn oudste, maar hier 2 meiden. een paar mensen weten het, maar ik zet het niet echt op facebook enzo, vooral omdat mijn zoon eigenlijk 2 broertjes wil... dat wordt nog een verrassing

maar mn dochter is slimmer, die zag allemaal roze aan de waslijn vorige week...:p

Dewy, hoe is je kamertje? al druk in elkaar aan het zetten?

ladyfp welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, helpen je medicijnen een beetje tegen de misselijkheid?

hier is de misselijkheid weer weg gelukkig, slaap wel wat slechter snachts omdat mijn ribben zeer doen , ben erg nieuwsgierig hoe ze liggen, ik moet volgende week donderdag weer , hoop echt dat ze niet meer in stuit liggen
    ben al op zoek naar tips om ze te laten draaien..erg he

hier ook geen vakantie we hadden al geboekt en zouden voor ht eerst met onze vouwwagen gaan, nou die blijft nog even in de stalling... dacht dat ik in juni makkelijk nog wel kon gaan, maar ben nu blij dat ik het niet heb omgezet, zie me echt niet elke nacht in de vouwwagen liggen..pffff
    dus wie weet volgend jaar en dan met zn zessen...:)

Deel Deze Pagina