zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Latwin, het is niet erg hoor als de tweede in stuit ligt. Als de eerste maar goed ligt is alles goed. Want als de eerste geboren word krijgt de tweede opeens weer veel ruimte en kan nog zo veel draaien als hij wilt.
    Bij mij lag ook de 2e in stuit, totaal geen last van gehad... de lastige bevalling van haar had andere oorzaken:)

En idd, FB doet sinds gisteren heel raar. Meldingen verdwijnen... komen dan weer terug... tis bij iedereen zo.

Ikke, mooi buik hoor!!

2. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dewy hoe is het met je? Mijn duimen draaien voor je. Xxx

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ikke wat een mooie buik!!!

Dewy schrikken zeg, wat spannend!! Heel veel sterkte, hopelijk zet het niet door!

Fb heeft idd kuren zeg!

Latwin vervelend dat slapen zeg! Hier ook slecht slapen maar dan door de rusteloze benen en MAAGZUUR...ti's echt heel erg laatste paar dagen! Zouden vandaag lekkere patatjes eten maar moet er niet aan denken!! Dus nu maar gewoon soep met brood.. Hopelijk daar minder maagzuur van.

Morgenmiddag weer naar t ziekenhuis voor een cervixmeting. Dan ook vragen of ik nog steeds bedrust moet of dat ik langzaam iets meer mag. Heb nog wel snel harde buiken maar zolang de cervixlengte goed blijft was er geen risico op vroeggeboorte volgens de gyn. Heb mijn dochter nauwelijks gezien deze week. Is iedere dag of op het kdv, of bij mijn moeder zodat ik rust had... Saai.... Maar een peuter van 21 maanden tillen en verzorgen mocht niet. En merk dat die rust wel zorgt da het beter gaat met harde buiken.

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx dames!

Sinja, ben benieuwd wat ze zeggen. Hopelijk mag je toch wel weer iets gaan doen... alleen maar rust is ook niks... maar ja..wat moet dat moet.. :(

Latwin, balen dat je zo slecht slaapt. Ik slaap ook steeds slechter maar ja... ik ben nu met verlof en merk dat ik 'smiddags de rust toch wel nodig heb. Ook voor de kindjes zodat ze gaan groeien. Maar niet iedere dag rust ik..alleen als het kan..net zoals vandaag en morgen gaat het niet..dan het weekend maar weer. Dan tank ik wel ff bij..

Is idd niet erg als de 2e in stuit ligt. Hier ligt kindje 1 al vanaf het begin in stuit, en vorige week vond kindje 2 dat ook wel een leuke houding. Dus nu beide in stuit...beide kijkend naar elkaar, met de voetjes naar elkaar en de ruggetjes tegen mijn buik zijkanten... ik hoop dat ze nog draaien maar ga er maar niet vanuit, dan kan het nog allemaal meevallen.. :)

Dewy, jij moet nu zeker in het ziekenhuis blijven totdat de kids geboren zijn denk ik?? Omdat je al bijna 35 weken bent? Ben zo benieuwd en hoop echt dat de kids nog ff blijven zitten. gelukkig doen ze het wel goed.

5. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat de goede kant op. Weeen zijn gestopt vanaf vanmiddag:D Waarschijnlijk vanaf morgen weer wat meer mobiliseren en dan mag ik hopelijk met rust naar huis. De kindjes doen het nog steeds helemaal super en breken mijn buik nog af:p Onze dochter ligt al wel voor de uitgang vast in mijn bekken. De verloskundige kan dr over dr bolletje aaien:D

6. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dewy fijn om te horen dat de weeen gestopt zijn. hopen dat het zo blijft en je voor het weekend naar huis mag.

Sinja: lastig he je moedergevoel wil ook voor de kleine zorgen, maar tja het groeien van de twins gaat voor. wel fijn dat je moeder dichtbij is. Hopen op goede berichten morgen in het ziekenhuis.

Ikke: leuk he die dwarsliggers, maar kan idd nog alle kanten op. hoop voor je dat ze op het juiste moment goed liggen. en heerlijk blijven rusten.

hier: alles goed. druk weekend voor de boeg. zaterdag een bruiloft op texel en zondag een man die moet werken. dus dan een dag extra de zorg voor onze 3jarige sloper.

kraamzorg: maandag komt er iemand voor kennismaking van de kraamzorg. ben benieuwd. vorige x hadden we ander bureau, maar die werkt met zzp'ers en word nu ineens moeilijker. hebben jullie al intake gehad? zo ja, hebben jullie ook wensen doorgegeven zoals bv leeftijd, ervaring tweeling, druk of rustig.

controle: heb dinsdag weer controle gyn. man en zoon gaan mee. zal dan ook vragen of en zo ja vanaf weer ik ctg moet/krijg.

7. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden. sorry volg het nog allemaal hoor. maar heb ff andere vraag.

sinds vandaag ben ik mee aangemeld op het zp tweelingmamas van fb maar nu is daar de discussie over de grote van de groep etc. nu vroeg ik me af of we vanaf dit forum geen pagina kunnen oprichten dan?? het is wel makkelijker schrijven fb en ook makkelijker met fotos uploaden etc. wat vinden jullie daarvan?? ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor. maar snap de mamas daar ook die een band opgebouwd hebben, en aangezien we hier ook trouwe schrijvers zijn en ook zwanger of heel net bevallen kunnen we dat ook doen toch??

laat ff weten kuzz

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dewy, gelukkig zijn de weeen gestopt... hopelijk mag je morgen naar huis.

moeke, ik heb nog geen telefoontje en intake gehad van de kraamzorg.. ben ook heel benieuwd wanneer ik telefoon krijg. Ze zouden tussen de 6e en 7e maand langskomen maar over 1,5 week ben ik al 7 maanden.. misschien volgende week toch maar een keertje zelf bellen... dan kan ik ook alles doorgeven wb wensen, stagaire etc...

feny, mij maakt het allemaal niks uit met fb....ik kan die andere fb niet echt volgen moet ik zeggen want weet echt niet wie wie is van die andere tweeling mama's... en weet verder ook niks van hun..alleen van jullie.. Ik vind het prima

9. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Mensen, probleem is grotendeels opgelost!
    De FB waar jullie nu zitten blijft van ons, daar mogen ook nieuwe van ZP op. De oude vertrouwden hebben zelf een eigen club aangemaakt. Sommige van hen blijven nog wel op 'onze' fb, gewoon omdat ze t leuk vinde:)

Dus...!! Schroom niet (haha)

Deze club blijft ook geheim, ik ben zelf medebeheerder dus iedereen die er in wilt word helemaal nagegaan;) Je kan dus gewoon namen en geslachten blijven plaatsen!

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ben wel benieuwd hoe het afloopt met het hele fb gebeuren. Want denk dat als de oude garde weer verder gaat in een eigen groep, ze misschien nauwelijks meer posten in de de groep die er nu is. Dan vind ik een 'eigen' 'nieuwe' groep mischien weer fijner zeg maar... Maar goed, vind het sowieso jammer want de afgelopen weken wel met meiden meegeleefd (en zelfs toegevoegd als 'vriend' op je prive fb) en nu zijn sommige uit het niets echt helemaal weg.
    Maar goed, snap het ook wel weer, t voelt nu een beetje dubbel en dan denk ik: misschien moeten wij dan ook maar een nieuwe pagina aanmaken die echt ook alleen voor dit topic meiden is...(en dusook heel overzichtelijk voor hier is) Maar wie weet blijft de oude garde toch ook wel meeschrijven.

Vind het wel leuk om foto's en updates daar te kunnen posten dus een geheime fb pagina vind ik sowieso erg fijn. ;)

Hier ook nog niets gehoort van de kraamzorg. Denk dat ik een telefonische intake krijg ivm 2e (en 3e) kindje. Twijfel of ik dezelfde kraamhulp wil als de vorige keer. Die was heel gezellig en leuk, maar ik ben bang dat het daarom nu gaat tegenvallen ofzo :) En daarom misschien beter een andere. Kiezen jullie voor wel/geen stagiaire?

Dewy wat super dat de weeen zijn gestopt! En dan mag je misschien naar huis? Ondanks dat je ontsluiting hebt? Ik hoop dat je snel naar huis mag!

11. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mag morgen waarschijnlijk weer iets meer uit bed en dan kijken of mn buik ook rustig blijft. Als dat zo is dan mag ik waarschijnlijk eind van morgen of zaterdag naar huis.

12. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    heerlijk he dat gekibbel over FB. moet daar erg om lachen is in ieder geval goed voor mijn buikspieren.

Had al berichtje neergezet dat ik dan wel een FB op richt voor de nieuwe mama's. maar begrijp nu dat het niet meer hoeft omdat de oude groep naar een nieuwe pagina gaat. Scheelt mij ook weer werk. ha ha.

Vind het wel leuk als er inderdaad meer of iedereen lekker actief is op FB. vind het ook prettiger met foto's etc. maar blijf ook hier wel lezen. omdat niet iedereen FB heeft.

Elvina(rhode) begrijp dat jij dat medebeheerder word bij FB. kan me ook voorstellen dat je straks wel wat anders aan je hoofd hebt. hopelijk thuis genieten van 2 kindjes bij jullie. Geef dan maar een gil. wil ik je er wel bij helpen.

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dewy, super fijn dat je vandaag of morgen waarschijnlijk naar huis mag. Ik duim dat alles rustig blijft bij jou...

Sinja, jij ook nog niets gehoord van de kraam? gek eigenlijk he.. in het andere topic waar ik in meeschrijf bij de november mama's. daar zijn er al bij die begin 20 weken al een telefoontje hebben gehad... ligt ook wel aan welk kraambureau je hebt denk ik zo.

Stagiare, Mij maakt het niks uit. Lijkt me wel gezellig :D En vooral omdat er 2 kindjes komen, is het misschien wel heel erg leerzaam voor diegene... We zien wel wat ze ons gaan vragen...

Elvinia, fijn dat je mede eigenaar bent van fb...scheelt weer dat het geheim blijft... dat vind ik ook wel fijn. Dus dan kan ik als de kids geboren zijn evengoed de namen daar bekend maken :)

Wij hebben gister een easyfix ( familyfix ) gekocht via mp voor 50 euro... is niet veel toch. Weet niet of het een ouder model is, maar hij functioneerd perfect... je kunt hem met de gordel vastmaken net als de easybase, maar ook aan die stangetjes in de auto. Dat is stevig zeg... nu nog een 2e zoeken... hij had er 2 maar 1 was al verkocht net voor onze neus :(

14. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @moeke01; wij hebben ook nog geen intake gehad volgens mij komt er bij ons iemand langs rond de 7 maanden.

@fenyalara; ik zag de discussie ook op FB. Snap het ook wel weer van de oude garde.. Mocht er toch nog ooit een nieuw besloten groep worden aangemaakt voor op FB voor alle twinmama's 2012/2013 hoor ik dat graag! Wil er dan ook bij hihi :D

@Dewy; hoop dat het vandaag voor jou een goed dagje zal worden zodat je snel weer terug mag naar je eigen omgeving..

Hier ook even een buikfoto van mij met 22 weken.. Op de foto vind ik mn buik nog wel meevallen, maar in real life is best groot :p haha!

Jullie trouwens nog plannen voor vandaag? Vrijdags ben ik altijd vrij dus wordt een lekker relaxed dagje. In de avond wel naar een vriendin toe, zij woont in Middelburg. Zij heeft mij nog niet zwanger gezien :D

Bijgevoegde bestanden:

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Ikke: mooie buik.
    Naatje: mooie nog bescheiden buik zo op de foto
    Dewy: wat fijn dat je weeen gestopt zijn zeg. Hopelijk mag je snel weer naar huis

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx Blinky!

Naatje, mooie buik zeg. Op de foto bij mij lijk ie ook altijd wat kleiner maar is ook groter vind ik zelf. Wel een leuk shirtje..die heb ik in het blauw :D van mama licious..hihi...

Veel plzier bij je vriendin! Super leuk om na zo'n tijd weer bij te kletsen he...
    Ik ga dalijk naar de kapper. Ben benieuwd. Vind het wel spannend hoe mijn koppie er straks uitziet..

Bosaatje, je kids lijken echt op elkaar... en dan die schattige pakjes ;) toen wij aan het shoppen waren voor de 1e pakjes voor onze kids hebben we ook alles gekocht bij de prenatal. Toen zagen we die shirts hangen die je kids aan hebben. Zo lief :)

17. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Naatje, mooie buik! En idd nog bescheiden voor 22 weken!

Dewy, super als je naar huis mag! Bedrust wel zeker?

Enne FB? we kunnen lekker zelf uitzoeken wie we er toelaten:p

pff weetje? Ik ben dit zh zat:D:D Vooral het eten:D
    En het feit dat ik in mn eentje op een kamer lig en mn schatjes ergens anders... grr... waardoor er dus ook geen bezoek komt en ik de hele dag maar lig te liggen:)

18. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Debbydeb - 8 september - Meisje&Meisje (1)
    02 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje (2)
    03 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje (2)
    04 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje (2)
    05 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen (?)
    06 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen (2)
    07 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing (2)
    08 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen (2)
    09 Ladyfp - 14 november - Onbekend (?)
    10 Blinky - 18 november - Jongen&Jongen (2)
    11 Fenyalara - 23 november - Meisje&Meisje (2)
    12 Benji - 1 december - Onbekend (?)
    13 Naatje - 13 december - Onbekend (?)
    14 Jijdaar - 23 januari - Verrassing (?)

BEING TWEELINGMOEDERS...
    01 Elvinia - 22 augustus - 37+3 - Niek&Roos
    02 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 - K&J

Laat aanpassingen weten! Mag ook via PB. Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

Hoppaa!:D Wou Bosaatje de namen hier bekend maken? Weet iemand dat?

19. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas voorlopig nog niet naar huis. Vanmorgen was er weer weeen activiteit te zien op de ctg:( Dus ook het lopen niet opbouwen. Mag nu alleen uit bed om naar de wc te gaan en te douchen. Maar mn buik is weer een stuk rustiger als vanmorgen.

20. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Dewy, jammer dat je niet naar huis mag!

Eneee... Debbydeb is bevallen van 2 meisjes gisteren!! Hihi gewoon 3 tweelingen in 2 dagen!!

Deel Deze Pagina