zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat klote elvinia hopelijk snel goed nieuws voor jullie!

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het hier rustig de laatste dagen. Iedereen op fb blijkbaar.

De meesten van jullie zullen inmiddels dan daar ook wel gelezen hebben dat mijn meiden geboren zijn!
    Afgelopen maandagavond om 23:24 en 23:25. Uiteindelijk zijn ze met een keizersnede ter wereld gekomen ivm niet vorderende ontsluiting. Na 24 uur met balloncatheter 3cm en daarna 13 uur weeenopwekkers nog maar 3cm erbij. Ze wilden er gewoon echt niet zelf uit blijkbaar.
    Tijdens de ks bleek wel dat mijn baarmoeder bij het litteken van de vorige ks heel erg dun was geworden dus risico op uitscheuren was groot geweest. Misschien dus wel een bescherming van mijn eigen lichaam om niet klaar te zijn voor de bevalling?

De meisjes zijn perfect! 2720 en 2585 gram en mogen bij me blijven. Foto en namen zet ik liever niet hier neer. Mensen die hier regelmatig meeschrijven kunnen een pb-tje sturen, of vragen toegevoegd te worden aan de fb-groep (alleen even niet via mij, want dat werkt niet goed via de telefoon.)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nummer 10: Van harte gefeliciteerd met je meiden! Aan de ene kant wel jammer dat het niet 'vanzelf' ging, maar met wat ze bij je litteken zagen was dat inderdaad maar goed ook!
    Je schrijft dat ze bij je mogen blijven, dat is dan nog in het ziekenhuis denk ik? Wanneer mogen jullie naar huis? En hoe gaat het verder met jou en je meisjes?

@hier: Ik blijf toch wel erg veel last houden van vermoeidheid. Ik probeer mijn gemak te houden, maar dat is vooral op school toch wel erg moeilijk. Ik vind het niks om dingen uit handen te geven en denk aan het einde van de middag vaak dat ik dat ene klusje nog wel even zelf kan doen... en dat andere ook nog. Ik voel mijn baarmoeder dan toch wel trekken. En ik heb soms een beetje een vervelend gevoel echt onderin, bij mijn baarmoedermond. Als ik 's avonds thuiskom, ben ik vaak echt total los. Terwijl ik dan tussen de middag vaak wat langer pauze heb gehouden (als het kan even thuis op de bank, ik woon toch dicht bij school.) En 's middags sta ik al niet meer voor de klas.
    Als ik een hele dag thuis ben, dan gaat het meestal wel. Hoewel vanochtend de misselijkheid even terugkwam toen ik een behoorlijk nasty poepluier moest verschonen. Ik heb echt staan kokhalzen (nu ik eraan denk begin ik gewoon weer - gauw een ander onderwerp!)

We hebben een plan gemaakt wat we nu allemaal precies moeten doen in huis. We gaan de zolder opknappen (daar gaan wij slapen) en onze kamer moet aangepakt worden om er een babykamer van te maken. De meubels van onze zoon gaan naar de babykamer, dus moeten we zijn kamer ook meteen doen. Het komt er op neer dat we vanaf oktober tot en met december elk weekend aan het klussen zijn! Gelukkig hebben we veel extra hulp. Maar ja: je laat helpers niet alleen klussen. We zijn er dus wel steeds mee bezig. En met "we" bedoel ik mijn man. Ik doe wat ik kan, maar zoals ik me nu voel lijkt het me niet handig om in de weekenden eens flink aan de slag te gaan! Bovendien zijn er ook gewoon een aantal dingen die ik niet kan of mag.
    Ik hoop wel dat ik me -net als bij onze zoon- in het tweede trimester een stuk fitter voel. Dan heb ik tenminste nog een beetje het gevoel dat ik iets kan bijdragen straks. (Behalve dan de baby's zelf natuurlijk, haha. Mijn vader zei al: ik wil alle klusjes voor je doen, behalve bevallen!)

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Even korte update: het hele verhaal op Fb gezet. (te lang en "vertrouwelijk" om hier te plaatsen)
    Meiden die niet bij ons clubje zitten, kan ik je wel toevoegen.

Tupp, vervelend dat je je zo moe voelt en ziekelijk voelt.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Elvinia: ik heb geen facebook. Maar ik hoop van harte dat het allemaal meevalt of, als het niet meevalt, dat jullie in ieder geval een goed plan en een goed vooruitzicht hebben gekregen! Het lijkt me hoe dan ook een spannende tijd zo en ik wil je veel succes wensen hiermee.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Wat een spanning op het moment bij de tweelingmama's. Hier loopt het in mijn huwelijk even niet helemaal lekker. Fijn nu onze zoon as vrijdag jarig is. Veel spanning die weer heel veel uitwerking heeft op mijn toch al zo onrustige buik

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat rot voor jullie Blinky, dat kun je er nu echt niet bij hebben! Denk je dat de spanning van de zwangerschap en alles daarom heen (ook een extra drukke kraamtijd die er aan zit te komen) meespelen in de onrust in jullie relatie? Of staat dat er los van?

Het is moeilijk, maar als er spanning van buitenaf een rol spelen, probeer ik het toch altijd even te 'parkeren' als het ware. Als het dus eigenlijk los staat van wat jullie voor elkaar voelen en jullie relatie. Dan weet je in ieder geval dat het er over een paar weken, als het weer rustiger is, allemaal heel anders uitziet en dat het zichzelf oplost.

Veel sterkte in ieder geval!

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Het zijn wel echt problemen tussen mijn man en mij. Met name dat hij zijn prioriteiten helemaal verkeerd heeft liggen. Ik ben iemand die altijd akles maar pikt van hem. Dat is er echt ingeslopen hier. Doordat ik zelf zo'n gedoe heb met mijn lijf is dat nu voor mij veranderd en dat is nu dus een enorm ptobleem. Ik ben vandaag zelfs naar mijn ouders gegaan om maar niet bij hem te hoevrn zijn. Zo' n hevige ruzie. Nu zijn we wel gewoon thuis. We hebben geprast, maar ben er niet uit of er nu verbetering gaat komen tussen obs.

9. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Tupp, ik had ook geen fb. Alleen aangemaakt voor hier, is meer prive:)
    maar het komt er in grote lijnen op neer dat Roos nu in het zh aan de medicijnen ligt.
    Binnen 2 maanden moet het gaatje in haar hart dichtgegroeid zijn, anders een operatie:(:(

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #950 tupp, 19 sep 2012
    Laatst bewerkt: 19 sep 2012
    @Blinky: Wat vervelend voor je! Ik hoop dat jullie het toch uitgepraat / opgelost krijgen.

@Elvinia: Wat een verschrikkelijk spannende tijd! En naar dat ze nu (weer) in het ziekenhuis ligt en niet bij jullie thuis is. Ik ga heel hard duimen dat het gaatje dichtgroeit! Moet ze zolang in het ziekenhuis blijven of is er kans dat ze (met medicijnen) eerder naar huis mag?

11. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Tupp, als de medicijnen aanslaan mag ze naar huiis. Dat kan een paar dagen/week duren.

Blinky, balen van die ruzies! Daar zit je nu toch ook absoluut niet op te wachten met jou rommelende buik...
    Hopelijk krijgen jullie het gauw uitgepraat! Ook dikke knuffel voor jou!

12. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Hoe is met Anjav? Zijn er meer die ik lang niet gezien heb.

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Vandaag is onze lieve schat 2 jaar. Feestje thuis en morgen een groter feest bij mijn ouders vieren

14. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    blinky van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine grote man dat jullie een super weekend mogen hebben en jij rustig aan he blinky!!!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd met je zoon Blinky! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben samen.

16. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Gefeliciteerd Blinky! Nog een fijne dag!

17. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje (2)
    02 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen (?)
    03 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen (2)
    04 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing (2)
    05 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen (2)
    06 Ladyfp - 14 november - Onbekend (?)
    07 Blinky - 18 november - Jongen&Jongen (2)
    08 Fenyalara - 23 november - Meisje&Meisje (2)
    09 Benji - 1 december - Onbekend (?)
    10 Naatje - 13 december - Onbekend (?)
    11 Jijdaar - 23 januari - Verrassing (2)
    12 Anjav - 9 februari - Onbekend (2)
    13 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    14 Tupp - 23 maart - Verrassing (1)

BEING TWEELINGMOEDERS...

01 Elvinia - 22 augustus - 37+3 - Niek&Roos
    02 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 - K&J
    03 Debbydeb - 23 augustus - 35+5 - F&T
    04 Dewy - 26 augustus - 35+0 - Jaylinn&Danylo
    05 Nummer10 - 17 september - 38+3 - L&J

Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Elvinia). Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

Nummer10, jou even aangepast... is het goed dat ik de eerste letters wel heb gedaan? Of moet ik die ook verwijderen?

18. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01
    Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje (2)

13 Marlies74 - 22 februari - Onbekend (?)
    14 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    15 Tupp - 23 maart - Verrassing (1)

BEING TWEELINGMOEDERS...

Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Elvinia). Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

Marlies74 toegevoegd! En we zitten weer op 15 a.s. mama's!

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #959 Sinja, 22 sep 2012
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
    Blinky nog gefeliciteerd met je zoontje! Wat rot dat t niet zo goed gaat in jullie huwelijk. Die spanningen kun je er niet bij gebruiken. Sterkte!

Elvinia echt verdrietig dat ze weer in het ziekenhuis ligt :(

Nummer10 je meiden zijn echt prachtig :) gaat alles goed? En hoe vind je andere dochter het?

Marlies gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Hier wisten we het geslacht met 15+2 weken al! Was ook zo nieuwsgierig dus pretecho laten maken :)

Marlies en tupp ben benieuwd wat het gaat worden. Hier juist andersom: vond mezelf echt een meisjes-mama, moest dus even omschakelen toen ik hoorde dat het 2 jongens zouden worden (dacht een jongen en een meisje van tevoren). Hadden alles roze voor dochter dus heb heel drastisch veel roze dingen verkocht en weggegeven....maar nu gewend aan blauw en dat we jongens krijgen en vind het ook wel heel leuk. Maar omschakelen was het zeker. Ti's volgens mij ook wat je gewend bent. Marlies hebbenjullie al kindjes?

Verder niet teruggelezen!!! Sorry dus voor niet reageren op iedereen

Heb geen internet (waarom weet ik niet, wordt er gek van.... Verbinding verbreekt na 20 sec. ofzo) dus zit veel op foon en dan kijk ik wel op Facebook maar niet hier:) fb typt ook makkelijker ;)
    Maar de boys zitten er nog, di weer controle! :)

20. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje (2)
    13 Marlies74 - 22 februari - Onbekend (2)
    14 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    15 Tupp - 23 maart - Verrassing (1)

BEING TWEELINGMOEDERS...

Meisje&Meisje - 3 mama's
    Jongen&Meisje - 2 mama's
    Jongen&Jongen - 0 mama's

Sinja, jij hebt al een dochterje he? Nou ja, leuk toch, 2 jongens en een meisje!
    Maar ik snap wel dat het omschakelen is.
    Hier had ik me ingesteld op 2 jongens. Iedereen in de omgeving zei 2 jongens... en ik kom ook uit een jongensgezin.
    En totaal heb ik 1 nichtje en een zus, en een stuk of 30 neven haha. Dus ik vond het er wel bij passen.
    Maar stiekem ben ik wel superblij dat er ook een meisje bij is. Stel je voor, zit je daar met 4 kerels in huis!

Deel Deze Pagina