Leuk de buikjes, ik zal ook even meedoen (zie onder) Ik vind hem nog best redelijk bescheiden, met 23 weken zei de gyn dat de baarmoeder de hoogte van 28 weken had dus het loopt keurig op een tweelingzwangerschapsschema (volgens haar tenminste) Ik had ongeveer dezelfde buik rond 30 weken bij mijn oudste. Dewy, leuk hoor dat kamertje zo. Ikke, ik vond de weken tussen de 15 en 20 weken het minst prettig qua onzekerheid. Zeker als je ze nog niet echt duidelijk voelt en het allemaal nog zo lang duurt tot de volgende controle. Ik vond de 20 weken echo een echte opluchting. Het is in ieder geval volkomen normaal om ze tot de 20 weken niet (goed) te voelen. Volgens mij zelfs nog wel langer.
Wauw, wat een mooie buikfoto's! Heb wel snel wat foto's gemaakt maar zijn eigenlijk niet duidelijk en mooi. Maar deze week echt een foto maken! Dewy wat gaaf zeg!!! En je hebt dezelfde bedjes als dat wij hebben! Had het kamertje bij mijn dochter en nu via mp een 2e ledikantje erbij kunnen kopen. Heb jij ook de commode en kast ervan? Wij hebben het in ons kamertje gepast maar het staat zooo vol. Nu nog even schuiven met de inrichting, of dat nog anders kan... En anders moeten we misschien toch de kledingkast op zolder zetten Want tis geen gezicht, te vol (kamertje is gewoon te klein ) Ik voel de kindjes ook nog nauwelijks. Vd week opeens plopjes van het linkerkindje. En dacht vandaag ook 1 keer een plopje rechts te voelen. Weet weer (dankzij de eerdere zwangerschap) hoe dat voelde, anders had ik het misschien ook wel niet herkend. Heb wel helaas alweer enorme borsten (van cup c tot nu toe naar cup e) en stuwing en lekkages :x Echt irritant en pijnlijk. Weet nog niet eens of ik uberhaupt wel bv wil gaan geven. Vorige keer wel 5 maanden bv gegeven maar was er iedere voeding meer dan een uur mee zoet. En voelde ook niet fijn (voedde met tepelhoedjes vanwege de pijn) en vond het best een belasting. Maar toch heb ik nu zoiets: ik ga het proberen en lukt het niet, dan stop ik meteen. Aan de andere kant: ik ga straks op mijn werk ook niet kolven, dus moet na 8 weken alweer gaan afbouwen. Wil ik dan al die energie voor bv gebruiken? En een dochter die rondloopt hier... Naja, als ze te vroeg zijn geboren sowieso wel maar als ze gewoon netjes op tijd zijn? Hoe staan jullie daar tegenover? Weten jullie al of je bv of fv gaat geven? Of misschien een combi (dat lijkt mij ook wel wat). Net een vakantie geboekt voor over 2 weken! Gaan we 1,5 week naar Lanzarote Laatste vliegvakantie voor de komende jaaaaren waarschijnlijk en nog even weg met z'n drietjes! Hopelijk is de 20 weken echo over 1,5 week goed... vind dat nog wel heel spannend! Liefs
ja! wij hebben het complete kamertje dus bedjes, comode, kledingkast en wandrekje. lekker hoor nog ff met zn 2-en er tussen uit. Geniet ervan!
Borstvoeding is hier het uitgangspunt. Ik heb mijn dochter anderhalf jaar zonder problemen gevoed dus ga van BV uit. Maar ik ben ook wel realistisch, als het niet gaat, dan gaat het niet... Ik hoop ze beiden tegelijk te kunnen voeden zodat het niet heel veel meer tijd kost dan één kindje maar ik moet maar even kijken hoe dat in de praktijk loopt. Fulltime kolven lijkt me helemaal niets, dat zou ik denk ik alleen maar doen als ze prematuur zijn en het echt nodig hebben. Kolven kan wel heel goed op mijn werk (er is een speciale kolfkamer) Ik heb nog een maand vakantie na mijn verlof, dus als ze met uiterlijk 38 weken worden geboren (en dat geeft de gyn als max termijn aan) dan zijn ze minimaal 16 weken als ik weer aan het werk ga. De eerste 6 weken werk ik dan maar 2 dagen per week dus de eerste paar maanden hoop ik wel vol te kunnen houden.
Hoihoi ,, Ik zou ook graag hier mee willen gaan schrijven! Ik ben 19.3 weken zwanger van een 2 eiige tweeling! En heb toch wel heel erg de behoefte om ervaringen te delen met andere tweelingzwangere'mamas! Ook hebben we nog een zoontje van 3,5, die ongeveer na school gaat als ik uitgerekend ben van de tweeling! We zijn ontzettend blij met de tweelingzwangerschap .. maar het maakt me soms wel wat onzeker omdat er toch weer heel veel dingen anders zijn dan bij een eenlingzwangerschap! Ik heb vorige week ook een STOPlicht gekregen wat betreft werken ivm veelvuldige harde buiken al een aantal weken, dus ik mag ook niet meer werken, dit komt mede ook met een erg medisch verleden omtrent mijn gezondheid in 2011! Dus mijn lichaam moet nog eens extra hard werken omdat het nog niet geheel hersteld was! Ik heb nu wel meer rust, en merk dat ik daardoor rustiger word, maar vond/vind het wel heel moeilijk dat ik nu al niet meer mag werken! Ik moet nu om de 2,5 week na de gyn en ze houden me goed in de gaten! Met de kindjes gaat alles gelukkig wel goed, dus daar zijn we al ontzettend blij om, en hopelijk blijft dat ook zo voor ons allemaal he! Ik voel ze wel al schoppen, alleen heb echt het idee soms dat het maar een kindje is wat ik voel, namelijk altijd aan dezelfde kant??? Hebben jullie dat ook? 1 placenta bij mij ligt wel aan de buikzijde, dus misschien komt het ook daardoor dat ik de andere nog niet zo goed/nauwelijks voel! ( of ze wisselen nog weleens van plek? ) Hmm verder .. Ja wij zijn ook al druk in het kamertje bezig! Deze word wit met zilver ook! En blauwe/roze accenten erin! De meubeltjes van mijn zoontje hergebruik ik, daarbij haal ik 2 nieuwe ledikantjes. De kinderwagen is bij ons een UrbanJungle DUO geworden, ben er heel blij mee! Maar inderdaad wat een grote gevaartes zijn het haha ,, maargoed dat is nou eenmaal met 2kindjes die erin moeten! Vorige week is onze nieuwe auto ook gekomen! En daarin hebben we qua laadtruimte zat plek, dus al bij al komt het wel goed! Lijkt me erg leuk om hier mee te lezen en mee te schrijven!
Dewy wat een mooie kamer! Woow.... kan nu al niet meer wachten tot onze spullen komen. Nog ongeveer 4 weekjes wachten........ Moeke, Mooie buik!!!! Ik vind deze weken ook erg spannend. Woensdag over een week hebben we de 20 weken echo. Dan ben ik 19 weken zwanger. Hoop zo dat alles goed is. Maar ik heb een angelsound besteld. Hopelijk komt die vandaag binnen. Dan hoop ik dat ik andere hartslagen kan horen als de mijne. Dan ben ik ook wel weer wat gerustgesteld. Heb zo'n idee dat mijn baarmoeder nog net niet tot mijn navel komt. Kan dat dat hij al zo hoog zit? Ik voel ook wat meer aan de linkerkant dan aan de rechterkant. Ik heb 1x iets gevoeld dat leek alsof er een baby lang gleed van links naar rechts. We wachten maar af... gelukkig zijn er meer twin mama's die de kindjes nu nog niet echt voelde. Heb geen idee waar de placenta ligt... of ja... beide placenta's... Sinja, veel plezier op vakantie!!!!! Super fijn zeg om nog ff met je man en dochtertje weg te gaan. Voeding, ik ga flesvoeding geven. Dit zeg ik al heel lang, en vooral met een tweeling wil ik dat doen. Dan kan mijn vriend ook een kindje voeden en hoef ik het niet allemaal alleen te doen. Na mijn verlof ga ik 3 dagen werken. Vind dat ook wel fijn denk ik zo... Latwin, welkom! En gefeliciteerd met je twins! Krijgen jullie een jongetje en een meisje? Want ik lees dat je met blauw en roze accenten wilt werken...Wel gaaf hoor!
Hoi allemaal, daar ben ik weer na een weekje te zijn weggeweest Mn vakantie was super! Wowie zeg, heb echt prachtige buikfoto's voorbij zien komen! Ikzelf zie er zo langzamerhand ook uit als een olifant ofzo iets... Ik zal zo eens een foto maken en hier plaatsen. Kamertje: Af!! Behalve de kleine afwerkingen natuurlijk... Hier ook al een hele rij kleertjes aan de waslijn!! Nieuwe mensen, welkom! Tjonge, normaal zijn meisjestweelingen in de meerderheid, maar volgens mij zijn er nu heel veel jongen/meisje tweelingen en jongen/jongen tweelingen op komst! Hier zijn de geslachten nog lekker een verrassing! Fenyalara, (jij was dat toch??) gelukkig dat alles goed was na je val! Tjonge, ik zou me ook rot schrikken zeg... en als dan ook die assistente nog zo iets zegt dat je meteen moet komen..:O Ik heb ook fantastische echo's voorbij zien komen! Heb hier een echo waar ze met zn tweeën opstaan, voor de rest zijn ze allemaal te groot. Sinja, veel plezier op je vakantie! (Sorry als ik iemand vergeten ben die iets belangrijks te melden had....) Allemaal: willen jullie naar mij pb'en of hier posten: Je naam, uitgerekende datum, en de geslachten! Dan kan ik hier een bevallingslijst van maken... zullen we bij de data 2 weken eraf trekken, net zoals bij de tweelingmama's forum? Ik denk dat je dan wel op een goede datum ong. uitkomt... Alvast bedankt!
Hey elvina Fijn dat je fijne vakantie gehad hebt.. Foto's van kamertje?? of kan dat niet als het nog een verrassing is?? of is het voor jullie geen verrassing? ja ik was zo slim om te vallen idd geschrokken en nu wel echt gemerkt dat ik wat voorzichtiger moet zijn. Fenyalara 23-11 geslachten nog onbekend x
Welkom terug Elvinia! Wat fijn dat je het super hebt gehad. Ik zal je pb-en voor naam etc... Enne... een olifant? Dan moet je flink gegroeid zijn... want dan ben je mega al kan ik me dat niet zo voorstellen... haha.... Ik ga woensdag weer een nieuwe buikfoto maken en mezelf wegen. Pff.. heb barstende koppijn. Geen idee hoe dat kan. Maar een paracetemol ingenomen en hopelijk is het snel over. Heeft het bij jullie ook zo hard geregend? Hier was het echt niet normaal.
Hier mijn statistieken: Nummer 10 - uitgerekend 28-09 (of 14-09 als je -2 wil) - 2 meisjes op komst - ik heb een dochter van 4 (feb. 2008) Latwin, welkom! Leuk dat je mee komt 'praten'. Ik voelde tot ongeveer 21 weken bijna alleen de linker baby maar. Vanaf de 21 weken voel ik ze allebei wel regelmatiger, alhoewel links drukker lijkt dan rechts. Nu voel ik ze allebei de hele dag Elvinia, fijn dat je vakantie super was! Ben je nog een beetje mobiel? Met lopen en de hele dag op pad zijn enzo? Zijn de geslachten ook voor jullie zelf een verrassing? Of alleen voor de rest van de wereld? Ik ben inmiddels rond de 10 kilo aangekomen en baalde er best een beetje van. Maaaarr.... ik was wat aan het rondneuzen op Amerikaanse twin-fora en het blijkt dat er in Amerika een 'heilig' meerlingenboek is en ze daarin continue zeggen hoe belangrijk gewichtstoename is in de eerste 6 maanden van de zwangerschap om goede groei van de ukkies te bevorderen. Het uitgangspunt: 'gain 24 pounds by 24 weeks'. Laat ik nou net 24 weken zijn en laat 24 pond nou net 10 kilo zijn Ik lees trouwens van meerdere mensen dat ze een twee-eiige tweeling verwachten. Bij ons hamert de gyn er bij elk bezoek op dat ze weliswaar alles apart hebben, maar dat er toch nog best een kans is dat ze toch één-eiig zijn. Ligt er maar net aan wanneer het eitje zich dan gesplitst heeft. Verwacht eigenlijk iemand hier een één-eiige tweeling? Ik ben benieuwd naar de rest van de buiken!
Dankjewel, leuk dat ik mee mag doen! haha Lekker op vakantie nog geweest, lees ik! Heerlijk hoor, doen nu het nog kan lijkt me zo! Ik voel me namelijk ook al een giga olifant! Ik heb bijna net zo'n buik als bij mijn zoontje op het einde, dus dat belooft nog wat de komende helft! Maargoed .. dat hoort er nou eenmaal bij! En ik zie het zelf nu niet meer zo erg groeien als in het eerste begin, andere mensen daarin tegen wel! Ookal sommige die de kamertjes af hebben? Daar verlang ik ook zo na, maar wij hebben eerst het kamertje nog even verbouwd, 3e verdieping erop gemaakt etc, er moet nu nog een heel klein stukje gestuct te worden, en dan witten en dan kan ik aan de gang! De meubeltjes zijn al wel bijna klaar, dus ik ga er wel uit dat we eind van de maand een eind zijn! Dan zijn het alleen nog de mama-dingen & leuke dingetjes doen ... Fijn om te lezen dat jij nummer10, ook de eerste tijd een kant / een babytje voelde in je buik! Ik vind het nog moeilijk om in te schatten of het ze allebei zijn, en dat maakt me dan soms zo onzeker! Ik moet a.s woensdag weer na de gyn & volgende week woensdag heb ik dan op een andere afdeling de 20weken echo! Dus spannend, 2eiig zeggen ze eigenlijk al vanaf het eerste begin, ze praten niet over twijfels in % .. Maargoed, maakt ook niet uit! 1e uitspraak over het geslacht is al wel gedaan! Wij houden het ook niet geheim, 1e uitspraak is een jongen & een meisje! SUPERRRR blij, want met een zoontje, hoop ik wel heel erg op een jongen en een meisje .. Maar daarintegen durf ik het ook bijna niet te geloven .. dus ben a.s woensdag wel benieuwd .. hihi .. Maargoed belangrijkste voor ons is dat ze gezond zijn, alles is welkom uiteraard! Latwin, 31 oktober - 2 weken = 17 oktober? jongen&meisje ( zoals het er een week geleden uitzag )
Hello ladies, Gezellig het wordt hier steeds drukker ! Nummer 10, mooi buikje hoor, daar lijk ik een olifant bij..pff Dewy, wat is jullie kamertje mooi geworden zeg ! Heerlijk Sinja dat julle nog samen even weggaan Hier wel van plan borstvoeding t geven, heb vorige week een gesprek gehad met een lactatiedeskundige in het ziekenhuis. Je wordt dan goed begeleid. Maar heb bij mijn andere kids 9 mnd en 1 jaar bv gegeven, dus op zich weet ik t meeste wel. Mijn kinderen dronken altijd goed en snel dt scheelde ook. Ach we zien wel of het allemaal lukt. Ik kreeg wel t advies om een voedingskussen mee te nemen , ach heb toch al n hele volle tas staan..haha Latwin, gefeliciteerd met je zwangerschap, volgens mij zijn er meer dames die nu rond de 20 weken zijn ,leuk En je wordt goed in de gaten gehouden , rust is belangrijk, ik ben ook rond 23 gestopt met buikklachten , sindsdien voel ik me een stuk beter Ik heb ook 1 placenta aan de voorzijde , dat kindje voel ik een stuk minder. Elvinia, zo te lezen een lekkere vakantie gehad? Heerlijk hoor , nu kan het nog. En kamertje af , hier nu ook , fijn gevoel he. Heb je n pb gestuurd met alle gegevens. Hier nu 11 kilo aangekomen..pfff. En ga nu vocht vasthouden merk ik Voel me ook al n olifant hoor , en al dat commentaar.... Draag alles naar voren en ben 1.61 dus ja dat zie je wel Donderdag weer n echo, ik hoop zo dat ze gedraaid zijn, zie echt op tegen n geplande keizersnee Hier is echt gezegd tweeeig door de manier waarop t vlies vastzit. Ik ben ook benieuwd naar de rest van de buikjes !!! Verder wel veel last van rugpijn ter hoogte van mn ribben en soms stuitje , vandaar dat ik alweer online ben , slapen gaat dan niet meer. Hebben jullie daar ook last van ? Vandaag maar n rustig dagje houden hier , kids naar school en naschoolse opvang, soms wel heerlijk hoor
Even snel een vraag.. sta op het punt om weg. Hoe herken je / hoe voelt een "harde buik"? Zoals gisteren, na een lange dag werken voelde mijn buik niet fijn. Maar als ik dan ga voelen dan voelt vooral mijn 'maag' hard. Maar de buik (onder de navel.. tenminste.. ik ga ervan uit dat ze nog niet zo hoog zitten met 16 wk) voelt nog redelijk zacht. Maar is dit dan eigenlijk al 'een harde buik'?? Ook krijg ik dan steken in mijn banden. Vooral links. Erg vervelend. Je hoeft je been maar te bewegen en het schiet er alweer doorheen. Gevoelsmatig denk ik dan.. ik doe iets niet goed, ik doe te veel.. Maar dan denk ik vervolgens.. wat heb ik dan 'zoveel meer' gedaan dan anders?? Tot snel dan reageer ik even uitgebreider!! (en socialer )
Goedemorgen allemaal! Bosaatje; Pff ik heb ook enorm last van pijntjes hoor! Best snel allemaal, ik slaap al heel lang heel slecht .. dus word denk alleen maar erger?! Ik heb nu zo'n gevoel alsof ik overal spierpijn heb, beurs gevoel van onderen?? Kan het niet zo goed thuis wijzen, misschien weer een groeispurt of ook door de harde buiken i don't know! Ik hoop voor jou ook dat je ukkies zijn gedraaid, mij lijkt een keizersnede ook zo nietleuk! Maarja je kan niet anders als het moet natuurlijk.. Ik duim voor je! Mem81; Mijn baarmoeder zit al bijna 4 vingers boven me navel? Dit was heel normaal zei mijn gyn, dus ik denk dat jou baarmoeder misschien toch al wat hoger ligt dan je verwacht, want ik ben 19.4 weken! Dus ik denk dat het heel goed kan zijn dat je harde buiken hebt .. Ik herken het van mijn zoontjes zwangerschap, maar ik heb ze ook al vanaf 12/14 weken dat ze echt heviger werden! En vanaf 16 weken echt elke dag veelvuldig! Merk nu wel sinds ik niet meer werk, dat het iets afneemt maar nog zijn ze er elke dag! Verder maar rustig dagje vandaag, de kleine hier vraagt zn aandacht! En ik voel me alsof er een trein over me heen is gedenderd in die kleine aantal uurtjes die ik tussen het wakker zijn slaap! haha .. Het weer zit ook neit mee he dames, pff!
even heel snel want ben aan het werk en heb zo een afspraak... Wij hebben zeker 2 eiig omdat we dmv hormomen zwanger zijn geraakt. Latwin, we hebben op dezelfde dag de 20 weken echo... harde buiken... geen ide. Soms heb ik ook wel wat last van mijn banden en buik. Gister echt pijn aan mijn staart botje...sjonge jonge.. en mijn rug... och ja.. hoort erbij he.. kilo's, ik ga me morgen wegen. Ben benieuwd wat het zegt...
hai dames zie dat het allemaal wel redelijk goed gaat met iedereen ook hier zijn we al druk bezig met het opknappen van de kamer alleen gaan wij ze ieder een eigen kamer geven ivm met ruimte en omdat er al eentje klaar was en daar eigenlijk niet veel aan wil veranderen omdat dit het kamertje zou zijn voor ons dochtertje die ons helaas na 5 weken heeft moeten verlaten dus vandaar onze keuze om ze apart te doen hier ben ik ook al met werken geminderd van 38uur na 18 uur per week want heb lopend en staand beroep zonder pauzes enzv dus dat gaat hem niet echt meer worden elvinia mij gegevens voor het lijstje zijn Benji 15 december (-2weken is het 1 december en het geslacht is nog onbekend
Alleen even snel voor t lijstje, reageer later even wat uitgebreider... Sinja, 23 oktober (6 november -2 weken) geslacht:2 jongens
Hier ook zeker een 2-eiige tweeling. Was al vrij snel duidelijk omdat ze een dik tussenschot hebben. Harde buiken heb ikin week 16 erg veel last van gehad. Daarom is er toen ook besloten dat ik niet meer mag werken. Sinds ik gestopt ben met werken heb ik ook geen last mee van die harde buiken gehad. Ik zal weer een nieuwe buik foto plaatsen. We zijn tenslotte weer een weekje verder dus tijd voor een nieuwe foto.
Bedankt voor jullie gegevens! Zal zo maar eens een lijstje aan gaan maken. mem81, met harde buiken wordt je buik (zoals het woord dus al zegt) heel hard, als een soort voetbal. Bandenpijn zit er ook bij, ja. dewy, mooi buikje hoor!! Jij bent ook al 24 weken zie ik... nog een paar weekjes en ze zijn levensvatbaar! Nouja, hopen dat ze natuurlijk nog eventjes blijven zitten Zag net dat ik ook al weer 27+2 ben. Pfoe wat gaat dat snel! Aan het begin had ik best veel last van misselijkheid. De laatste tijd gelukkig niet, maar de gyn zei ook al dat dit eigenlijk de beste weken van je zwangerschap zijn. Krijg de laatste tijd soms wel steken bij opstaan e.d. Lopen gaat gelukkig nog vrij goed. Latwin, dat klinkt niet goed, een trein over je heen gedendert! Gelukkig is het niet echt zo Maar wel balen dat je zo veel pijntjes hebt... nou ja, dat gaat wel weer over (hoop ik voor je) en bovendien, je krijgt er wel iets heel bijzonders voor terug!! Bosaatje, wauw jij hebt echt lang borstvoeding gegeven! Gewoon een jaar lang...! Hier ook al een tas klaar met spulletjes Hoewel ik hoop dat ze nog even blijven zitten, hoor. hopen dat je ukjes nog draaien! Keizersnede wil ik ook niet hoor... ik wil liever gewoon bevallen. Heerlijk trouwens die naschoolse opvang. Hier gaat Raf daar ook weleens heen. Gelukkig heeft hij wel veel vriendjes en de moeders van die vriendjes weten van onze situatie dus vaak nodigen ze hem zelf uit. Heerlijk rustig!