zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even ego: onze 20 weken echo was super! Ze zijn helemaal goedgekeurd en groeien perfect. Ik ben echt helemaal verliefd nu.
    Ennn, we krijgen een jongetje en een meisje!! :D :D

Ik reageer straks even op de rest. Nu ff rusten.

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    wauw een jongen en een meid!! wat super leuk!!!!!

3. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Ohh wat leuk van allebei eentje das mooi verder ook alles goed geen gekke dingen gevonden ik hoop het niet geniet ervan

hebben jullie dames die al ook verder zijn zoveel echos vind het heerlijk om elke 2 weken die kleintjes te zien of ze goed gegroeid zijn

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    AnjaV wat super zeg! Een jongen en een meisje! Geweldig!

@hier: sinds een half uur ontzettende rugpijn. Krijg gelijk hoop... whaha, slaat natuurlijk nergens op. Bij dochter 3 nachten voorweeen gehad dus verbeeld me maar niets ;) Maar merk wel dat ik nu wel zin krijg om te bevallen en dat de 'angst' langzaam wegebt. Had ik bij dochter ook op het laatst.

Sinds gister ook alles 'klaar' dus wat dat betreft geeft dat ook rust (alleen het huis mag nog wat netter ;))

Wolffin doen ze in jouw ziekenhuis niet inleiden vanaf 38 weken? Dat is volgens mij beetje standaard beleid normaal bij 2-eiige tweelingen (en bij 1-eiig meestal vanaf 37 weken). Volgens mij kijken ze in mijn ziekenhuis ook of er al iets verweekt is en hoe het met de moeder gaat (of het nog vol te houden is enzo)

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Sinja, spannend zeg:D Hopelijk zet het door... ben wel benieuwd naar de volgende twin!

Anjav, wat leuk een jongen en een meisje!

Wolffin, welkom hier! Jij bent ook al mooi ver;)
    En inderdaad, die jongens hier... wauw!:D:D Meisjes komen veel vaker voor bij tweelingen. Wel superleuk hoor!

Benji, hoe is het met jou? Gaat alles nog goed??

Zal zo even onze lijst updaten:)

6. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje (2)
    02 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen (?)
    03 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen (2)
    04 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing (2)
    05 Wolffin - 31 oktober - Jongen&Jongen (2)
    06 Rally - 14 november - Jongen&Jongen (1)
    07 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen (2)
    08 Ladyfp - 14 november - Onbekend (?)
    09 Blinky - 18 november - Jongen&Jongen (2)
    10 Fenyalara - 23 november - Meisje&Meisje (2)
    11 Benji - 1 december - Onbekend (?)
    12 Naatje - 13 december -Verrassing (2)
    13 Jijdaar - 23 januari - Verrassing (2)
    14 Anjav - 9 februari - Jongen&Meisje (2)
    15 Marlies74 - 22 februari - Onbekend (2)
    16 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    17 Sasje24 - 30 april - Onbekend (2)
    18 Sas31 - 4 mei - Onbekend (2)

BEING TWEELINGMOEDERS...

01 Elvinia - 22 augustus - 37+3 - Niek&Roos
    02 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 - K&J
    03 Debbydeb - 23 augustus - 35+5 - F&T
    04 Dewy - 26 augustus - 35+0 - Jaylinn&Danylo
    05 Nummer10 - 17 september - 38+3 - L&J

Meisje&Meisje - 3 mama's
    Jongen&Meisje - 2 mama's
    Jongen&Jongen - 0 mama's

Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Elvinia). Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wauw, binnen een maand/6 weken waarschijnlijk 6 jongenstweelingen erbij! Ben erg benieuwd naar de namen van iedereen :) Bij toeval zag ik vorige week dat onze namen in het afgelopen jaar al door iemand gegeven zijn aan een jongenstweeling (niet hier op het forum hoor!). En dat terwijl ik nog twijfelde of de namen wel bij elkaar passen. Sinjaman wilde persé 1 naam... was nog even gedoe over want ik vond em niet direct super. Maar inmiddels aan die naam gewend... kostte wel heel wat weekjes, maar nu ik de namen op geboortekaartje (proefdruk) en geboortebord heb zien staan vind ik em prima :)

Hier zal de rugpijn vast niets te betekenen hebben, maar geeft gewoon wel gelijk van die kriebels zo van: je weet maar nooit.

8. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames heel veel succes met de laatste loodjes!

Hier vandaag voor de verandering weer met Danylo bij de kinderarts geweest. Hij schreeuwd al 3 weken alles bij elkaar. Al 4x bij de huisartsenpost geweest en al verschillende keren bij de huisarts en kinderarts. Nu blijkt hij dus een erge koemelk en kippeneiwit allergie te hebben en krijgt nu een streng hypo allergeen dieet. Morgen wordt de voeding gebracht dus hoop dat het nu beter zal gaan.

Verder hebben ze alle twee moeite met hun ontlasting dus ook daar medicatie voor gehad. Wat een verschil zeg!

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @anjav..... leuk een jongen en een meid.

Ik weet het helaas nog niet. Had vandaag ook echo maar Gyn liet zich er niet over uit. jammer. Over 2 weken de 20 wkn echo! er staat hier een uur voor. Klopt dat een beetje?

@dewy wat vervelend..hoop dat het gaat werken!

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Mooie buiken. Mooie echo sasje24.
    @elvinia: nog steeds veel harde buiken, maar minder dan voorheen nu ik regelmatig een half uurtje ga liggen. Maar ik vind het erg moeilijk om te liggen hoor.

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @sas31: wij hebben 1 gewoon badje en 1 tummy tub. Eerste periode gebruiken we de tummy tub, maar idd niet dubbel aangeschaft. Ze gaan toch niet tegelijk in bad.

12. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook maar 1 badje en de tummytub. Maar hier worden ze allebei nauwelijks gebruikt. De kids vinden het veel fijner om lekker met 1 van ons onder de douche te gaan.

13. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    pfff meiden ik wordt echt gek van de misselijkheid!!! zo goed als iedere dag hang ik boven de pot :(
    hebben jullie dat ook gehad?

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Gelukkig niet. Je had toch zetpillen? Werken die niet voldoende? Dan zou ik de huisarts nog even bellen. Vervelend genoeg lijkt me....

15. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Hoi dames hier een kleine update 30,4 vandaag weer voor controle geweest ze waren goed gegroeid eentje op de eenlingcurve en de andere er net onder dus gyn was erg tevreden. DE linkse ligt in een stuit en rechtse ligt met het hoofdje na beneden. Over 2 en een halve week weer terug dan zijn we 33 weken dus schiet op net ook weer heerlijk een spuit in me bovenbeen de anti d prik want 1 van de 2 is positief dus na de bevalling mag ik de andere ook weer. Over 2 en halve week ook afspraak met verpleegkundige om over de bevalling te praten we zullen zien wat ze te vertellen heeft. Nou voor iedereen een fijne dag gewenst.

liefs

16. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @ sas ik heb helemaal geen misselijkheid gehad dus kan je daar helaas niet mee helpen. Miss idd even lang ha en erover hebben.

17. Wolffin

Wolffin Lid

8 okt 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sinja inleiden doen ze alleen als daar reden toe is. Dus als baby's het zwaar krijgen of als ik het niet meer zie zitten. Maar volgens gyn gaat de laatste niet gebeuren aangezien ik volgens hem kwiek aan kwam lopen en lachend aan zijn bureau zat.

@sasje ik ben ook helemaal niet misselijk geweest dus ik weet ook niet wat je moet doen

En ik heb alleen badje gekocht, geen tummy tub. Leek me een beetje dubbelop, en mocht het toch nodig zijn dan is ie zo gekocht.

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja heb zetpillen en die helpen wel goed hoor maar dan mag je geen auto meer rijden dus tja.....neem ze liever pas als wanneer ik echt moet overgeven!

hmmm wat een geluk dat jullie er totaal geen last van hebben gehad!!!

@benji wat voor prik heb je gekregen??

@babykamer...showen jullie je babykamers niet ;)?

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik denk dat als je misselijke bent dat je dan moet kiezen tussen de twee kwaadsten. En dat lijkt mij persoonlijk de misselijkheid. Maar goed dat kan jij alleen zelf beoordelen.

Ik show geen buikfoto´s of kinderkamer dit ivm privacy....

Ik heb vanmorgen 2 tassen met positiekleding gekregen en daar een paar hele leuke dingen uitgeplukt. Blij mee, want vindt het best wel zonde omdat je het maar relatief kort draagt. De wasmachine draait nu volop. :)

20. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sasje; ik ben maar een paar weken misselijk geweest, dus ik kan je verder ook geen tips geven.
    Maar het lijkt me ook echt super vervelend!
    Sterkte meid!

Deel Deze Pagina