zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sas31; ik denk dat wij wel een tweelingbox aan gaan schaffen.
    Maar we hebben idd maar 1 badje. Ik kan er toch maar 1 tegenlijk in bad doen.

Wolffin; welkom!!

Sinja; het gaat wel echt snel voor je nu hè! Max 2 weken nog... Jeetje!
    :D

3. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    oh ja dat kan hihi nee ja ik ga voor de bestrijding voor misseljkheid hoor hihi geen twijfel over mogelijk!

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ja dat bedoelde ik inderdaad. Sorry voor de onduidelijkheid. Lees het nu pas.

6. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zo.. met de nieuwe tweelingmoeders "to be" wordt hier weer volop geschreven!!! Leuk hoor!! :D

Gisteren voor controle geweest. Beide beebs doen het goed. De één net iets onder de eenlingcurve. De ander er net iets boven. Helemaal prima dus!!

Thuis nu met de laatste dingen bezig. Er wordt hard aan de kamer gewerkt zodat de meubels erin kunnen. Ondertussen druk aan het wassen en laatste dingen aanschaffen. Maar veel dingen besteed ik ook uit.. heb er geen puf en energie voor. Bekken doen te snel pijn. :(

Zag vragen voorbij komen over bad en box..
    Hier wel twee badjes.. maar dat is puur toeval doordat we één konden overnemen. Was dit niet zo geweest dan was het bij één badje gebleven.
    En hier een gewone box. Die staat er.. en die gaan we ook voor de tweeling gebruiken. Wordt het wel 'te krap'.. dan kunnen we altijd er nog een campingbedje bij opzetten en deze op die tijdstippen als box laten functioneren. :)
    Tja.. met beperkte ruimte moet je inventief zijn.. ;)

Misselijkheid. Hier wel misselijk geweest. Tot een 15 week. Gelukkig niet met dagelijks overgeven. Blegh.. dat is ook vermoeiend.. Als het, ondanks de zetpillen, zo blijft zou ik ook even contact opnemen met huisarts of gyn..

Groetjes!!!

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    Ik heb daarover al contact opgenomen...als ik me niet meer kan redden met de zetpillen wordt ik weer opgenomen en krijg ik weer infuus....dus zolang het redelijk gaaf doen we het er maar mee

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anjav: van harte met jullie jongen en meisje en met de goede 20w echo
    @ dewy: wat sneu voor Danylo. hopelijk slaat de nieuwe voeding goed aan en ik hoop dat ze ook allebei baat hebben bij de medicijnen voor de ontlasting
    @ sasje: ik ben wel 17 weken erg misselijk geweest, maar niet zo vaak hoeven spugen gelukkig. sterkte meid, ik hoop dat het snel afzakt. ik ga mijn babykamer showen zodra hij klaar is haha
    hier vandaag het blijde nieuws gekregen dat mijn man binnen 2 maanden op straat staat. is dat timing of niet? er wordt bezuinigd en hij is de l*l

9. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    De nieuwe voeding slaat aan bij Danylo. Wat hebben wij een ander manneke gekregen! Heerlijk tevreden na zn fles en geen gekrijs meer. Morgen mag ik weer met de twins naar de kinderarts voor controle ben benieuwd wat Jaylinn nu weegt. Danylo is maandag nog gewogen en weegt nu 3180 gram. Jaylinn woog 2 weken geleden al 3000 gram dus ben benieuwd wat ze morgen weegt.

Wat vervelend die misselijkheid. Ik kan er niet over mee praten want ben heel mn zwangerschap niet misselijk geweest.

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    fijn dat andere melk wonderen doet!!!
    s6 bij de ka!!

11. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Ik moet even spuien ben moe moe moe en heel snel honger maar weet dan niet waar ik zin in heb drinken. Gaat vooral moeizaam omdat ik dan ook weer met vlagen misselijk ben mijn buik is al flink bol en de laatste tijd ook last van mijn darmen nu steekjes wat ik niet kan plaatsen.
    Ben zo blij dat ik weer even vrij ben de rest van de dag en morgen maar dan weer 4 dagen achter elkaar vind het wel vermoeiend telkens op en neer.
    Kan niet wachten tot volgende week dat ik ze weer mag zien.
    Zo 1 keer klagen mag toch:)

Gr saskia

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    tuurlijk mag je even spuien!!
    ik zit ook nog steeds in de ziektewet en het bevalt me wel goed eigenlijk hihi

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Klaag maar even lekker @sas31. Dat begrijpen we best. knuf

14. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Thx girls
    Ik zit nog niet in de ziektewet probeer te blijven werken maar vind het best moeilijk.
    Heb nou wel zondag vrij gekregen gelukkig dus probeer de uren (24) dat ik werk meer te verdelen ga morgen wel de verzuimdesk bellen om te melden dat ik zwanger ben.

Knuf Saskia

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Blinky; jeetje zeg, wat balen dat je man straks zonder werk komt te zitten! Idd, wat een waardeloze timing!!!
    Ik hoop echt dat hij snel wat anders vind!!

Sas31; natuurlijk mag je wel even klagen als je je zo ellendig voelt.
    Ik zit vanaf 2 weken half in de ziektewet. Ik werk nog maar 16 uur, en dan in halve dagen. En dat bevalt me echt perfect!!!
    Dus ik denk dat ik het wel red zo, tot aan mijn verlof.
    Maar nou heb ik echt extreem lieve collega's en leidinggevende, en dat scheelt echt super veel.

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van dat jullie echt geen idee hebben wat je moet eten? Ik heb echt nergens zin in qua eten.
    Ik ben helemaal niet misselijk of iets dergelijks, maar ik heb gewoon nergens zin in. Vreemd...

16. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    Lastig he anjav ik heb het ook en als je dan wat maakt heb je er geen zin meer in ik eet en maak daarom alleen maar wat ik lekker vind soms vraag ik mijn man om te koken zodat ik het wat lekkerder vind of ik haal kant en klaar het zal wel goed gaan verder.

Succes Saskia

17. lilfay

lilfay Lid

29 nov 2010
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Alle mama's to be, gefeliciteerd! Alle 'ik-ben-al-mama's', ook gefeliciteerd ;)!

(Eigenlijk wil ik alle 114 pagina's lezen, maar dat gaat me niet op korte termijn lukken ;).. maar zal vanaf nu lekker meelezen zodat ik ook mee kan kletsen!)

Wij zijn ook in verwachting van een tweeling, nu 17 weken.
    Het is een eeneiige tweeling.

Hoe gaat jullie gyn met dit soort zwangerschappen om?
    Krijgen jullie veel informatie? Gewoon over de zwangerschap?Word er veel verteld over de tweelingen in het algemeen en over de eeneiig in het bijzonder?

Nu weet ik dat een eeneiige tweeling wat meer comlicaties met zich mee kan brengen, en dat hier dus ook goed op gecontroleerd moet worden.
    Maar elke 2 weken bij de controle sta ik binnen 5 á 10 minuten alweer buiten.

Gyn is ook vrij kort van stof, het enige wat hij ons in de afgelopen 11 weken heeft verteld is:
    Tweelingen worden altijd eerder geboren.
    Hij heeft verder echt nooit iets uitgelegd, of dingen verteld waar we op moeten letten enz.

Ben ik nou te veeleisend en is het mijn eigen onzekerheid? Of is dit de normale gang van zaken?

Wij voelen ons echt nog ontzettende leken op dit gebied, was dit bij jullie ook zo?

Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen.

Bedankt alvast!

Groetjes Lilfay

18. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Blinky, ahh wat balen!! En idd, wat een rotmoment om ontslagen te worden!
    Hopelijk heeft hij gauw wat nieuws...

Sas, klaag maar lekker hoor, daar zijn we voor;) hopelijk gaat het over een poosje wat beter...

Anjav, dat had ik ook heel erg in mijn zwangerwchap! De ene keer at ik alles wat los en vast zat, en de andere keer had ik echt geen zin. Ik werd gewoon al vol van de geur als ik iete aan het koken was. Ben je iets lekkers aan het koken, zit je te watertanden en als je dan eindelijk gaat eten hoef je niet meer.

Lilfay, welkom! Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat je gyn betreft, dat lijkt me niet helemaal normaal. Hij hoort je op de hoogte te stellen! En dan niet alleen met: meer complicaties.
    Misschien een idee, thuis eens even goed nadenken over dingen die je graag wilt weten en gewoon opschrijven. Ik bedoel, als je vragen stelt moet ie toch antwoord geven?
    En met je vragen kan je ook altijd hier terecht hoor! We kunnen misschien niet altijd antwoord geven, maar wij zijn allemaal wel heeeel ervaren:D:D

hier, gisteren gehoord dat Niek reflux heeft. Ik dacht al zoiets.... Hij krijgt nu
    medicijnen daarvoor. Roos doet het supergoed, je me
    rkt niets van het gaatje!
    Volgende week vrijdag weer controle. Spannend...

19. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Trouwens, voor alle nieuwe mensen: we hebben ook een geheime fb club. Geen gezeur dus met stiekeme meelezers;)

En degenen die mog niet op onze lijst staan, 2/1eiig, geslachten: nog onbekend of verrassing... Uitgerekende datum min 2weken, want een tweeling wordt bijna nooit na de 38 weken geboren.

En nog verlate babynieuws voor degenen die niet op fb zitten: ikke175 is bevallen van 2 dochters, gisteren ks bij 35 weken!

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Buikpijn!!!!!!!!

Deel Deze Pagina