TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 03 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 04 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 05 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 06 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 07 Fenyalara - 23 november - Onbekend 08 Ladyfp - 28 november - Onbekend 09 Benji - 1 december - Onbekend
Meiden, klopt de lijst zo?? Als er iets niet klopt/je staat er niet op, meld het even dan pas ik hem aan!
hoi Elvinia ik had je een pb gestuurd ( dacht ik) maar wil je mij ook in het lijstje zetten uitgerekend op 10-9 , en we verwachten 2 meisjes thanks
TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 07 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 08 Fenyalara - 23 november - Onbekend 09 Ladyfp - 28 november - Onbekend 10 Benji - 1 december - Onbekend
wat een hoop leesvoer. heb gevraagd om buikfoto's en zie hier hele mooie voorbij komen. helaas nog geen foto van eigen buik. tot grote schaamte moet ik zeggen dat ik nog niet 1 gemaakt heb. erg he. ga snel doen. werken: ik werk normaal 20 u.pwk ben eerst naar 0 gegaan en langzaam weer aan het opbouwen. Als het goed gaat vanaf volgende wk weer naar 16 uur. 4 weken werken en dan vakantie. na die tijd maar weer zien. Kan me voorstellen als je een staand beroep hebt of veel last dat je stopt. je eigen lijf gaat voorop. maar voelen jullie je ook weleens schuldig naar collega of teamleider? heb last van hoog verantwoordelijkheidsgevoel en dat is niet altijd handig. harde buiken: heb al wel last van harde buiken. las hier de tip om wat rustiger te lopen. dit ben ik gaan doen en het is nu wel beter. ach nog even en we kunnnen weer gaan waggelen. Ben ook maar 1.65 ben dan net een eendje. hebben meer daar last van? vakantie: wat fijn dat er nog veel lekker op vakantie gaan of zijn geweest. hier misschien nog paar dagen zee, maar meer zit er niet in. kamer: benji vind het zo knap dat jij je gevoel volgt en het kamertje van je dochter houdt en ervoor kiest om ze apart te laten slapen. wel leuk om al die verhalen over kamers te lezen en foto's te kijken. zijn hier net begonnen met behang afhalen en mijn zusje gaat tekening op de muur maken. maar eerst de kamer van onze oudste. moet nog mooie piratenschip opgemaakt worden. Borstvoeding: lees al het 1 en ander over borstvoeding. vind het zelf best lastig, hoe ga je in de praktijk 2 baby's tegelijk voeding geven. Ben zelf erg klein. doe je het om en om? heb ook nog 1 rondlopen en wil niet de hele dag met voeding bezig zijn. Heb bij mijn oudste helaas maar 4 weken borstvoeding gegeven. Werd toen opgenomen voor een galsteenoperatie. had toen al 5 aanvallen in een week gehad. bevalling: hebben jullie het al gehad over natuurlijk- of met keizersnede bevallen? ben erg benieuwd hoe het nu allemaal gaat. Heb al een inleiding gehad bij 42+1 die helaas door geen ontsluiting is geeindigd in een keizersnede. Het enige wat de gyn mij kon garanderen is dat ik nu de 42week niet haal, maar dat alles nog openstaat. Heb wel gevraagd als het keizersnede wordt om de cattheter pas te plaatsen als de verdoving er al in zit, hier heb ik namelijk veel pijn bij gevoeld.( meer nog dan de heerlijke hevige rugweeen, ha ha)
TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 07 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 08 Moeke01 - 5 november - Jongen&Jongen 09 Fenyalara - 23 november - Onbekend 10 Ladyfp - 28 november - Onbekend 11 Benji - 1 december - Onbekend
Harde buiken: hier de laatste tijd ook steeds meer last van. Tja, hoort er bij, laten we maar zeggen. Inderdaad rustig lopen en gewoon niet te veel bewegen. Ben ook net iets korter dan 1.65, dus je bent niet de enige eend Zeker met zo'n loei van een buik. Hoeveel zijn jullie nou al aangekomen?? Benji, idd heel knap van je dat je het kamertje van je dochtertje gaat gebruiken! Ik weet niet of ik dat zou kunnen... Hier is het kamertje af. Ik ben vanmiddag nog naar de stad gegaan voor wat kleertjes. Nou ja, eigenlijk moest ik gewoon nog wat 'gewone' spulletjes, maar op de een of andere manier kom je dan toch altijd weer in die ene winkel met schattige kleertjes terecht... Wow Moeke, een galsteenoperatie zo kort na de bevalling??? Sorry weet niet hoe zo'n operatie gaat, maar als je ook net een keizersnede heb gehad... Duim omhoog hoor! Ik ga ook proberen borstvoeding te geven. Ik hoop dat dat gaat lukken... Ik ga zelf voor de natuurlijk bevalling, als natuurlijk alles goed gaat. Tjonge 42+1, dan heb je gewoon echt 2 weken zitten wachten lijkt mij! Lijkt me echt vreselijk... bij mn schoonzus hadden ze dus de stomme fout gemaakt dat ze heel de verkeerde uitgerekende datum hadden vastgesteld. Hun zoontje was ook 2 weken te laat, en is uiteindelijk gekomen met keizersnede. Hij was veel te groot voor een natuurlijke bevalling. En hij was dus eigenlijk meer dan 2 weken te laat, omdat ze een verkeerde datum hadden vastgesteld... dat mag toch niet als zkh?!?!!
haha we kunnen inderdaad maar zat lezen van elkaar! Maargoed, wel beter dan als je heel de tijd moet wachten tot er weer iets geplaatst is toch .. Elvinia: Erg leuk dat lijstje! En nee Gelukkig geen echte trein nee, zou wat zijn he! Maar inderdaad soms wel lastig hoor, dat ik me zo rot voel met vlagen! Maargoed ik weet hoe het komt, heeft meer met mijn medische verleden te maken voorafgaand aan de zwangerschap! Dusja .. ik zal er mee moeten dealen! ' Harde buiken; ja daardoor ben ik nu dus volledig in de ziektewet! Ik heb best veel last van harde buiken, ik word hier ook heel onzeker door! Maakt me toch bang dat er iets niet goed is of iets dergelijks! Maargoed ik weet dat het komt door of stress of lichamelijk teveel doen! Dus daarom heeft de dokter mij ook een STOPlicht gegeven! Ik werk ook in de kinderopvang, dus constant bukken, tillen, kindhoogte etcetc. Je werkt gemiddeld 10uur per dag, met 1 uur pauze .. En ja dat gaat gewoon echt niet meer. Benji; ik ken jou verhaal niet over jou eerdere kindje! Maar ook ik heb ontzettend respect voor je dat je de tweeling gewoon 2 aparte kamertjes geeft, en het eerdere kamertje dus opnieuw gaat gebruiken voor een plekje wat heel fijn gaat zijn voor jullie komende kindjes. Mooi gebaar denk ik zo. En ontzettend knap! Ik wil op onze nieuwe babykamer graag een muurtekst! En ik heb hele leuke ideeëtje om het leuk en mooi aan te kleden! Dus ben heel blij als het piepkleine stukje stucwerk achter de rug is! Zelf wil ik ook graag natuurlijk bevallen! Ik ben niet zo voor een keizersnede, vooral niet als het niet nodig is natuurlijk! Maar dan gebeurt het als het goed is ook niet, het blijft toch een operatie! En het herstel lijkt me zo moeilijk met 2 kleintjes & nog een kleuter thuis, als je 6 weken niet mag tillen, trappen mag lopen, etcetc! Borstvoeding sluit ik niet uit want als ze te vroeg geboren worden wil ik mijn kinderen natuurlijk het beste geven wat er is. Maar als alles oke is en ze hebben voldoende gewicht & gezondheid, dan kies ik wel voor flesvoeding! Dit lijkt mij praktischer en ja ieder natuurlijk zijn keus, maar ik wil het voor mezelf ook wel zo fijn mogelijk maken en lijkt me enorm onhandig om 2 kindjes aan de borst te hebben of ganze dag te kolven! Maar ik heb hier dan ook geen ervaring mee! Vind het wel heel mooi als moeders het wel doen en of proberen! Ik moet morgenvroeg weer na de gynacoloog! Ik hoop dat alles goed is met de kleintjes, heb zo'n enorm raar gevoel al heel de dag! Misschien doordat ik me gewoon niet zo lekker voel, maar zo'n beurs gevoel in me buik en van onder/liezen etc? IK begin me nu echt zorgen te maken, dus ben heel blij dat ik morgen een afspraak heb staan .. Hopelijk spieken we dan toch zoals elke keer weer even na de kleintjes! Slaaplekker!
Druk hier! Gezellig hoor! Ik ben met ingang van vandaag terug gegaan naar 4 uur per dag werken. Mijn voorstel was eigenlijk om dat volgende week of die week erna in te laten gaan, maar de bedrijfsarts vond het beter om het per direct te doen. Dus nu kan ik na mijn werk nog even een paar uurtjes slapen voor onze dochter thuis komt. Is toch eigenlijk wel veel beter merk ik. Zo'n dagje werken levert aardig wat harde buiken op. Bevallen... ik hoop dat een natuurlijk bevalling mogelijk is, en anders graag een geplande keizersnee. Gyn gaf aan dat we ze met een week of 30 wel in de positie liggen waar ze in blijven liggen. Als ze allebei met het koppie omlaag liggen zou een natuurlijke bevalling moeten kunnen. Omdat ik bij mijn oudste een keizersnee heb gehad en het om een tweeling gaat, mag ik blijkbaar ook kiezen voor een ks, maar ik zou graag eens een natuurlijke bevalling meemaken. Harde buiken zijn aan de orde van de dag. Dan voelt mijn hele baarmoeder als een harde bal. Niet pijnlijk maar ook geen prettig gevoel. Bijna altijd als ik iets ga doen of een stukje loop. Of een trap op loop, of iets van de grond oppak, of een stukje fiets... Gyn geeft aan dat het erbij hoort, het is een signaal van je lichaam dat het de bewegingen te veel vindt. Zolang er geen regelmaat in zit en ze geen pijn doen, maakt ze zich geen zorgen. Vriend is een paar weken thuis (wel druk aan de studie, maar even geen werk) Het scheelt echt enorm om de huishoudelijke dingen meer te kunnen delen. Omdat hij normaal werkt en een HBO-studie doet, komt er best wel veel op mij neer. Geen probleem, ik werk ook maar 3 dagen, maar nu wel een stuk zwaarder merk ik. Na de zomervakantie moet hij alleen nog afstuderen. Dat zal ook nog wel even pittig worden met twee baby's, maar dan is het wel klaar. Is jullie man/vriend veel beschikbaar/thuis?
Kinderen op bed, dus even meer tijd om te reageren. Er komen erg veel mooie buikfoto's voorbij!! Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet zo braaf aan het foto's maken ben. Haha.. heb het veel te druk om mijn meiden op de foto te zetten. Je vergeet jezelf dan snel. Nummer 10. Vind je het jammer dat je nu al naar 4 uur werken bent gegaan? Omdat je aangeeft dat je dit eigenlijk nog niet van plan was.. ? Maar als ik het zo lees is dit wel voor jou een goede oplossing. Latwin, weet je al wat voor tekst?? En doe je dit dan helemaal zelf? Of gebruik je 'stickers'? Wat je tegenwoordig ook op je muur kunt plakken. En hoe wat het bij de gyn?? Hopelijk een goed bezoek gehad! Elvinia, hier nog mijn gegevens. zwanger van waarschijnlijk een twee-eiige tweeling - 28 november - geslachten nog onbekend Verder genoten van de vakantie Elvinia?? Heerlijk er nog even tussenuit! Was het nog goed te doen? borstvoeding: waarschijnlijk niet. Ik weet van mijn andere dochters dat mijn bv niet veel voedingsstoffen bevatten. Bij beide tegen de drie maanden met bijvoeden gestart omdat de groei stil kwam te staan (en er veel onrust ontstond omdat ze gewoon na 2,5 uur alweer honger hadden). Daarbij komt dat de meiden dan 15 maanden en 2 jaar en 10 maanden zijn.. drukte genoeg. Flesvoeding lijkt mij in deze situatie rustiger voor mij en voor de rest van het gezin! bevalling: geen idee. Hoop op een natuurlijke bevalling. Moest al even wennen dat ik nu niet thuis mocht bevallen... Verder ben ik vooral moe.. en daar begin ik wat van te balen. Ik heb weinig energie. Na een dag werken heb ik last van harde buiken en steken in de banden en kom het liefst niet van de bank. Gelukkig neemt vriendlief het één en ander over.. maar vind het verre van ideaal. Daarnaast krijg ik steeds meer het idee dat de dagen thuis niet voldoende zijn om uit te rusten (met 2 kleine kids ) waardoor je al moe met een nieuwe werkdag begint. Weet niet hoe dit te veranderen.... Werk trouwens drie dagen als leerkracht in het speciaal onderwijs. Tot zover. Zal nu de tafel eens gaan afruimen.
Hoi hoi dames! Hier ook al sinds 12 weken in de ziektewet... werk nu 14 uur therapeutisch en is opzich nog wel te doen... merk wel dat alles steeds zwaarder gaat. Ook ik heb best wel een buikje..en ben dan ook erg klein. ( 1.57 ) hihi... Heb me vandaag gewogen en ben in totaal 5 kilo aangekomen... Vriend kan veel regelen na de bevalling. Nu werkt hij wel veel, na de bevalling ook wel, maar hij kan heel makkelijk diensten schuiven. Dus dat is wel makkelijk. Verder doet hij ook wel veel in de huishouding. Angelsound, gister beide hartjes gehoord van de kids! Na heel lang zoeken hebben we ze dan toch gevonden. Eerst natuurlijk alleen mijn eigen hartslag... haha... maar na een tijd hoorde we 2x een snelle hartslag en beide gingen ze anders.. dus wel fijn om te horen. Ze zitten er dus nog Gelukkig maar! Volgende week de 20 weken echo. Dat vind ik wel spannend. Nu zal ik eens gaan eten... Ik zal ook eens een buikfoto plaatsen van vandaag. Ik maak trouw iedere week een buikfoto.. begonnen met 4 weken zwangerschap..
TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 07 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 08 Moeke01 - 5 november - Jongen&Jongen 09 Fenyalara - 23 november - Onbekend 10 Ladyfp - 28 november - Onbekend 11 Mem81 - 28 november - Onbekend 12 Benji - 1 december - Onbekend ------------------------- Wow zeg!! Heel veel mensen lopen gelijk op! Ik&Bosaatje, Nummer10&Dewy, Ladyfp&Mem81... voor de rest ook gewoon heel veel in één maand...!! Meiden, weten jullie zeker dat jullie hier met 38 weken uitgerekent staat?? Anders kan het zijn dat je denkt dat je gelijk op loopt, terwijl je eigenlijk juist achter of voor loopt. Het is wel handig om allemaal dezelfde aantal weken te hanteren.
Leuk te zien.. de "geslachten" gaan ook mooi gelijk op (voor zover bekend). 2 meisjes - meisjes 2 jongens - jongens 2 meisje - jongen
Even snel: bij Moeke moet er ook nog 2 weken af! Die is namelijk 1 dag verder als mij! Dus die moet op 22 oktober worden gezet volgens mij Dochter heeft heeeeel erg diarree en nu daardoor ook kapotte billen. Veel huilen, wil alleen maar bij mij liggen, heel sneu...dus ben snel weer weg! Kus meiden! Later uitgebreidere reactie!
TWEELINGMOEDERS TO BE... 01 Elvinia - 26 augustus - Verrassing 02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje 03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje 04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje 05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje 06 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen 07 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen 08 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing 09 Mem81 - 14 november - Onbekend 10 Fenyalara - 23 november - Onbekend 11 Ladyfp - 28 november - Onbekend 12 Benji - 1 december - Onbekend Aanpassingen: graag via PB. Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)
hoi dames zo wat wordt er veel geschreven bijna niet bij te houden. wel veel mama's to be in november.. Onze datum is 6 december en dan -2 weken is 23 november.. Lekker nog op vakantie. ik had ook nog wel ff lekker naar een resort ofzo gewild,helaas zit dat er niet in.. grote stukken aan auto tot 2x toe en ook natuurlijk de babyspullen die gekocht moeten worden.. we gaan wel van vlg week do tm za of zondag naar disney, we zijn een beetje verslaafd haha en gaan toch nog maar ff lekker genieten voordat de kleintjes er zijn. heerlijk samen weg, lekker uit eten etc. we hebben vandaag weer controle gehad, de kleintjes waren te druk om een mooie foto van te maken,maar ze doen het prima. toch wonderlijk dat dat zo kan groeien de 1e echo waren ze 1.5 cm en nu zag je alleen de hoofdjes en een armpje voorbij zwaaien. we hebben ze wel voor het eerst gehoord en dat was toch ook wel super speciaal moest er zelfs beetje van huilen. zal morgen bij 15 weken een buikfoto maken en plaatsen.. fijne avond allemaal en succes bij het voetbal xxxx
had idd mijn uitgerekende datum doorgegeven. Gelukkig al aangepast. maar wie zal het zeggen missschien zijn we allemaal die hards en halen we allemaal de 40 weken. ha ha. Elvina: wat fijn dat je bijna de 28 weken al hebt gehaald. zal al wel als mijlpaal voelen, of valt dat mee?