zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Anjav, ik herinner me nu dat rennies bij mij ook niet hielpen!! Ik werd gek! Gelukkig kreeg ik toen antagel, werkt veel beter!
    Misschien moet je daar eens om vragen.

Moeke, dat lijkt me wel heel balen, niet meer op je rug kunnen liggen! Nou jij hoeft ook niet meer zo lang te wachten he;)

Sasje, wat balen dat je geen andere meds kan krijgen!
    Maar goed, nog 2 weekjes en dan is het ergste over he...
    Succew met die 2 weken, hopelijk is het daarna gauw over.

2. Wolffin

Wolffin Lid

8 okt 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat latwin bevallen is! Gefeliciteerd!

Ik heb tot nu toe geen last van maagzuur gehad dus kan hier (gelukkig) niet over meepraten.

Hebben jullie ook dat slapen steeds moeilijker wordt? Ik kan maar geen lekkere houding vinden voor langer dan kwartier dus heb echt het idee dat ik hele nacht wakker lig. Ben gewoon blij als wekker van vriend gaat zodat ik ook op mag staan.
    Vanmiddag weer groeiecho en gyn dus ik hoop dat ze goed gegroeid zijn en het niet lang meer gaat duren. ;)

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Marlies wat bijzonder he als je ze allebei voelt :D

Romy had nog niet gereageerd op je echo! Super zeg om te zien! :)
    Ook bijzonder allebei in 1 vruchtzak :)

Latwin gefeliciteerd, ook hier even :) Hopelijk gaat het goed met jullie mannetje.. fijn dat jullie meisje het super doet en hopelijk herstel jij ook goed...
    Ze was trouwens vandaag anders 38 wkn (las ergens 37) want ze liep voor op mij.

Sasje wat vreselijk die misselijkheid. Werd er bijna depri van en had het niet zo erg als jullie! Hopelijk neemt het ook af over een paar weekjes (of eerder... SNEL iig)

Moeke wat spannend he, die laatste loodjes! :) Gek idee dat we binnen 1,5 week zeg maar onze wondertjes zeker weten vast hebben (als alles goed gaat ;))

Nou hier vanochtend ook boven de wc gehangen ;) Zoveeeeel maagzuur. AnjaV, vreselijk he! Echt wordt er gek van. Nu vanaf een week of 27 dat het écht heel heel erg is. Antagel kun je trouwens gewoon bij de apotheek halen. Vind het mega smerig, maar helpt af en toe. Ik drink per dag echt 1,5 liter melk sinds kort (week of 3 nu). Dat is het enige wat verkoeld, ook bij alles wat ik eet drink ik melk. Ergens staat dat het erger kan worden van melk... nou toevallig is de melk op vandaag :)() en het is nóg veel erger. Heb vanochtend dus al gespuugd en net weer. En daardoor weer hoofdpijn. Gaat lekker. Ga ook nergens meer naartoe (winkels ofzo) omdat ik me vaak duizelig op mijn benen voel, dus man gaat straks even melk voor me halen uit zijn werk ;)

Gister was het eventjes aan het rommelen, hoopte dat t zou doorzetten, maar helaas! We hebben maar gewoon geduld.

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Sinja, hihi ik bedoelde idd 38 weken.. Ik wist dat er 17 oktober bij haar in de lijst stond, maar dacht ff dat dat bij 37 weken was;) *dom*

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik hoorde dat vannille vla ook helpt tegen maagzuur en misselijkheid. Nou heel eerlijk ik moet er niet aan denken.... brrrr..

@Moeke jaaaaaaaaaaa ik wil het heel graag weten wat het wordt. Ik heb een voorgevoel maar mijn omgeving denken allemaal anders. We zullen ( hopelijk) zien.

Voor de dames die " opknappen" staan veel sterkte als het los gaat!!!

Over het slapen.... ik lig alleen lekker op mijn rechter zij. Linker zij en rug voelt niet lekker.

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Marlies mogen wij het dan ook weten?;):D

En vanillevla helpt bij mij maar een klein beetje. Wel heeeeel veel gegeten toen spuugmisselijk was bij zwangerschap dochter. Daardoor nare herinneringen aan vanillevla overgehouden :p Dus nu maar paar keer geprobeerd.

Ik probeer linker en rechter zij af te wisselen. Links meer maagzuur maar dat schijnt wel beter te zijn ivm doorbloeding van aders naar je hart ofzo? En op mijn rug liggen mag niet meer van gyn. Omdat dan dus die aders afgekneld kunnen worden door het gewicht van de baby's.

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ja natuurlijk mogen jullie het ook weten, dat kan ik nooit voor me houden hahahaha...
    Ja ik hoorde ook dat de linker zij beter is maar de beebs liggen links en dat ligt echt niet lekker hoor...

8. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden,

@Latwin gefeliciteerd!!!!

Jullie hebben het al over slaap problemen enzo maar daar heb ik gelukkig nog geen last van!! Dat zal vanzelf wel komen.

Mijn misselijkheid is eindelijk zo goed als over! Ik gebruik nog wel de zetpillen maar meer omdat ik bang ben dat het weer terug komt!
    Moe ben ik wel!! de ene dag meer als de andere dag gelukkig.

Wel erg leuk om al jullie verhaaltjes te lezen!!

Veel liefs

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    romy gebruik jij standaard iedere dag de zetpillen???

ik gebruik ze alleen wanneer ik begin met overgeven.....

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Romy uiteindelijk zullen de slaapproblemen vast komen :p Hopelijk ben je dan al heeeeeeel ver ;)

Wolffin sorry had helemaal over je stukje heengelezen. Ik ga 's avonds/'s nachts zo laat mogelijk naar bed. Eerst ging ik gelijk met man, maar dan lag ik gerust 4 of 5 uur wakker. Nu blijf ik zo lang mogelijk beneden achter de computer/tv hangen.... (fotoalbum voor dochter maken bijvoorbeeld, beetje hier lezen etc.) wat ik al de hele dag doe ;) Maar als ik dan naar bed ga, ben ik zó moe dat ik wel direct slaap. Dus meestal ga ik rond 2 uur 's nachts naar bed. Val dan ergens tussen 2 en 3 in slaap. En dan om 7 uur er idd weer uit (en van 2 tot 7 ook nog eens minstens 3 of 4 keer plassen. Maar slaap dan wel gelijk weer in). Het helpt voor mij wel iets iig. Eerst sliep ik voor mijn gevoel echt max 3 uur. Nu meestal toch wel 4 uur. Nog niet veel, maar wel meer dan eerst en voel me minder gefrustreerd.

Spannend vanmiddag, ben benieuwd hoe groot ze zijn en wat ze zeggen over maximale tijd nog doorlopen! Succes!

11. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hoi hoi.

Mijn naam is Marianne 31 jaar.
    Mijn man en ik hebben een zoontje van 5 jaar, nadat we 8 jaar geprobeerd hadden om zwanger te raken, is onze zoon met met hulp van ivf geboren.
    Na 3 jaar begon het toch wel weer te kriebelen en zijn we toch maar weer begonnen met ivf helaas mislukt en ook 2 cryo tp mislukte.
    Uiteindelijk onze aller laatste cryo terugplaatsing lukte en tot onze groote verbazing bleek er niet 1 wondertje te zijn maar 2!!
    We zijn nu dus in verwachting van een 1 eiige tweeling!!

Ook ik ben de eerste weken echt behoorlijk ziek geweest en had een relatie met de wc pot! echt verschrikkelijk, ik kon mijn bed niet uit zo beroerd. Gelukkig is het rond de 10e week weg en heb nu heel soms nog een vage missleijkheids vlaag.

Moeten/moesten jullie ook elke week voor controle naar het ziekenhuis?? of ben ik nu weer een bijzonder geval?
    A.s dinsdag moet ik weer voor controle , ik vind het aan de ene kant wel fijn want dan kan ik ze toch elke week even zien...het is zo bijzonder!!

En met hoeveel weken zaten jullie definitief in de ziektewet??
    Met de zwangerschap van mijn zoontje heb ik echt tot de laatste week gewerkt en heb ook geen klachten gehad, maar nu.....pffff zit ik al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben in de ziektewet (ivm misselijkheiden nu pijn in rug en re-onderbuik)
    Mijn Arts zegt liever niet te hebben dat ik nog ga werken (werk in de verzorging) maar ben gister 2 uurtjes weer gaan werken omdat mijn leidinggevende vond dat ik best wat kon doen:(.
    Einde van deze maand moet ik pas voor de 1ste x naar de bedrijfarts...
    Ik vind mezelf zo'n klaagvrouw als ik nu al volledig in de ziektewet zou komen te zitten...
    Hoe gaat/ging dat bij jullie.

@ alle dames die bijna 2-ling mama's worden...spannend!! nog even en dan mogen jullie jullie wondertjes vasthouden.
    @ alle dames die nog groeiende zijn...succes en zet hem op!! en vooral geniet van de kindjes is jullie buik!

(het is een langer verhaaltje geworden als dat de bedoeling was whahaha)

Groetjes marianne

12. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @Sasje...ik mag ze iedere keer gebruiken als ik misselijk wordt.
    Dus bij alleen het gevoel al neem ik ze!
    Dat mocht als het maar niet meer dan 3 per dag zijn.

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @marianne...... ten eerste gefelciteerd!!!! Wat een wonder he??

Toen ik met 7.3 week wist moest ik ook meteen door naar de gyn. Daar zat ik 3 dagen later al. Bij mij was het meteen duidelijk dat het om 2eiig ging trouwens. Ik ben in het begin 3 keer elke week achter elkaar geweest bij de gyn. Toen werd het afgebouwd en nu weer opgebouwd :)

Verder werk ik niet, maar dat had ik wel gekunt want ik heb eigenlijk geen klachten. Ja nu begin ik het wel wat te merken mijn energie neemt wat af maar niet heel erg. ( gelukkig) Ook niet misselijk geweest niks.

Ik wil jou de tip geven om naar je lichaam te luisteren. Leidinggevenden hebben makkelijk praten maar je bent wel zwanger van een 2ling en dat is nou eenmaal anders. Ik hoop dat je bedrijfsarts goed mee werkt.

Slik je al een hogere dosering foliumzuur? En krijg je ook ijzer tabletten? Ondanks mijn hoge hb moest ik hier meteen aan.

Succes en probeer te genieten!!!

14. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    welkom marianne,

ook ik zit al bijna vanaf het begin dat ik weeet dat ik zwanger ben in de ziektewet door extreme misselijkheid!
    bij mij zijn ze juist heel ''gemakkelijk''....net nog gebeld door de bedrijfsarts en deze belde me nog wel eens op hoe het dan zou gaan....van mijn leidinggevens mag ik niet komen werken.....dadelijk wanneer ik me een beetje beter voel mag ik eens af en toe komen maar omdat dit voor een heel traject was zoals de meeste vinden ze dit veel te kostbaar :)

wat betreft foliumzuur ik zou er eigenlijk nu mee mogen stoppen volgens gyn....ik ga denk ik davitimon tabl halen voor mama's...

15. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Stoppen met je foliumzuur???? Bij mij is het juist opgehoogd naar een dosering die niet in de vrije verkoop is. Alleen via recept en dit moet ik blijven slikken tot ik beval.

Vreemd dat er zulke verschillen zijn...

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja..je hoeft het maar een max aantal weken te slikken..??

17. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moeke01; ik weet niet of het een zenuw is. Ik heb van m'n rug vooral last als ik op m'n zij lig.
    Maar wel vervelend.

Elvinia; oh, echt?? Ik dacht al dat ik me aanstelde dat ik gek word van die maagpijn. :)
    Maar gelukkig ben ik niet de enige. Gelukkig werkt manlief bij de apotheek, dus dan kan ik hem mooi die Antagel mee laten nemen. Bedankt voor de tip meid!!!

Wolffin; ik heb dat nu al, dat het slapen steeds moeilijker wordt.
    Ik slaap echt super slecht. Kan me geen houding aannemen die fijn ligt. ERG frustrerend hè!
    Hoe was de groei echo vanmiddag?

Sinja; echt verschrikkelijk hè, dat maagzuur/maagpijn!
    Gelukkig hoef ik er (nog) niet van over te geven, maar het komt wel vaker omhoog met opboeren.
    :(
    Ik had toevallig mijn zus gesmst vandaag of zij ook zo'n last had van maagpijn, en zij had dat ook heel erg, en bij haar hielp ook alleen maar melk.
    Dus daar ga ik me ook maar aan wagen dan. Als het maar helpt hè!

Romy; geniet er nog maar van, dat je nog geen slaap problemen hebt!!
    Ik ben jaloers. ;)

Marianne; welkom hier, en gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!
    De eerste weken ben ik ook bijna elke week of om de 2 weken geweest voor controle ja.
    Dus ik denk dat dat wel een beetje normaal is. En nu ik 20 weken geweest ben, moet ik weer zo'n beetje om de 2 weken. Maar ik vind het helemaal niet erg. Ik vind het wel prettig dat ik en onze beebjes zo goed in de gaten wordt gehouden. En om elke keer ff te spieken, hihi.
    En ik werk vanaf 2 weken geleden nog maar 16 uur, en alleen maar halve dagen.
    Dat bevalt me echt super!

Hoe slapen jullie trouwens meiden?
    Hebben jullie iets onder je buik liggen als je op je zij ligt? Of het hoofdeind van het bed hoger gemaakt of iets dergelijks?

18. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    @ marlies74 bedankt voor je tip...dit doe ik zeker wel..ook voor mij is dit heel erg kostbaar we hebben er 3 jaar over moeten doen en dat ging niet zonder slag of stoot.
    Betreft de foliumzuur, dara moest ik ook mee stoppen..ik heb wel ijzer tabl gekregen volgens een recept, en morgenmiddag ga ik eve kijken naar vitamine tabl.

@ anjaV ook ik heb last met slapen hoor...het zijn meer muizen slaapjes en weet vaak ook niet hoe ik moet liggen...ik ben een echte buikslaper.

@sasje24 helaas is mijn leidinggevende niet zo schappelijk...aan de ene kant zegt ze dat het idd een kostbaar iets is, maar aan de andere kant zegt ze dat ik wel heel erg vroeg al in de ziektewet zit (vergelijkbaar met een collega) en denkt ze alleen maar aan de kosten...(terwijl ze niets aan mij hoeft te betalen want dit doet het uwv)..Ik hoop eigenlijk dat ik wat meer geluk heb met de bedrijfsarts..

19. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Ook hier vanaf begin dubbele dosis foliumzuur en ijzer tablet moet ik ook slikken tot einde van zwangerschap idd raar dat er zo verschil inzit

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik zal het vrijdag eens navragen dan moet ik toch op controle.

Deel Deze Pagina