zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    er zit idd veel verschil in zo te horen ja.
    Hier is gezegd foliumzuur tot in ieder geval 10 weken.
    En ik neem al een vitaminepreparaat waar ijzer in zit.

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marianne; ik ben een zij slaper, maar ik krijg dan zo'n maagpijn en pijn aan m'n rug dat ik niet kan slapen...
    Vervelend is dat hè, dat slechte slapen...
    En ik hou zo van slapen... ;)

3. Wolffin

Wolffin Lid

8 okt 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marianne gefeliciteerd!

Foliumzuur: ik moet naast gravitamon tabletten ook nog extra foliumzuur slikken. Ik heb pas nog gevraagd of dat nog nodig was maar is voor mezelf nodig niet voor de baby's. En als lichaam het niet nodig heeft plas je het vanzelf weer uit volgens gyn.

Slapen: ik slaap op mijn zij met kussentje onder mijn buik. Maar omdat ik dus slecht slaap heb ik vandaag slaaptabletten gekregen. Ik kan me er nu al op verheugen hoe lekker het is om nachtje door te slapen.

Vandaag echo gehad en baby A is 2400gr met net genoeg vruchtwater en baby B is 2900 gr met heel ruim vruchtwater. Wel groot verschil dus. En bloeddruk was te hoog en daarom moest ik ook urinetest doen. Daar bleek weer eiwit in te zitten dus werd ik weer terug geroepen naar gyn. Vrijdag weer terug om te kijken of het eenmalig was of dat ik misschien zwangerschapsvergiftiging heb. Dat zou ook het vele vruchtwater van B verklaren. Maar ik heb zelf het idee dat ik eenmalig was omdat ze bloeddruk gingen meten na de echo waar ik 3 kwartier op mijn rug moest liggen waar ik helemaal naar van werd omdat ader afgekneld werd. Mocht niet gaan verliggen omdat ze bang was dat A nog slechter te meten was. Maar vrijdag weet ik dus meer...

4. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

*Upje!!!!* Ik weet niet of Latwin de namen bekend wil maken, dus dan maar zo:) Kan het altijd nog veranderen he;)

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen (?)
    02 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen (2)
    03 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing (2)
    04 Wolffin - 31 oktober - Jongen&Jongen (2)
    05 Rally - 14 november - Jongen&Jongen (1)
    06 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen (2)
    07 Ladyfp - 14 november - Onbekend (?)
    08 Blinky - 18 november - Jongen&Jongen (2)
    09 Fenyalara - 23 november - Meisje&Meisje (2)
    10 Benji - 1 december - Onbekend (?)
    11 Naatje - 13 december -Verrassing (2)
    12 Jijdaar - 23 januari - Verrassing (2)
    13 Anjav - 9 februari - Jongen&Meisje (2)
    14 Marlies74 - 22 februari - Onbekend (2)
    15 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    16 Sasje24 - 30 april - Onbekend (2)
    17 Sas31 - 4 mei - Onbekend (2)

BEING TWEELINGMOEDERS...

01 Elvinia - 22 augustus - 37+3 - Niek&Roos
    02 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 - K&J
    03 Debbydeb - 23 augustus - 35+5 - F&T
    04 Dewy - 26 augustus - 35+0 - Jaylinn&Danylo
    05 Nummer10 - 17 september - 38+3 - L&J
    06 Latwin - 16 oktober - 37+6 - J&N

Meisje&Meisje - 3 mama's
    Jongen&Meisje - 3 mama's
    Jongen&Jongen - 0 mama's

Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Elvinia). Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Marianne, gefeliciteerd en welkom hier! Wat bijzonder dat ze toen nog zijn gesplitst!

Wolffin, wauw wat een mooie gewichtjes!! Zo zwaar waren mijn twins nog niet eens bij de geboorte met 37 weken;)
    Wel spannend en beangstigend of je misschien zwangerschapsvergiftiging hebt... hopelijk niet!
    'Gelukkig' als het zo zou zijn, je bent al heel ver he... beter dan als je nog maar 30 weken was oid. Maar alsnog niet leuk:)
    Hopen dat het niets is.

6. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Latwin gefeliciteerd met de geboorte van de twins!

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Brrrrrr bijna bovenaan de lijst :$ ;) Hoewel ik zo graag wil bevallen, vind ik het ook zó spannend allemaal!

Ennnn Ikke is ook al bevallen toch ;) Dan staan er gewoon 5 jongenstweelingen op rij geboren te worden. Grappig zeg!

Wolffin hopelijk heb je geen zwangerschapsvergiftiging! Spannend, succes vrijdag!

Hier gestopt met foliumzuur maar vanaf een week of 23 ofzo kreeg ik het weer voorgeschreven (samen met ijzertabletten)

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Dewy hoe gaat het met je? En met je 2 wondertjes?

9. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elvinia, ikke is toch ook al bevallen? Van 2 meisjes Z en R op 10-10 met 35 weken precies.

Morgen ga ik weer even bijlezen en typen. Ik lijk tegenwoordig altijd wel een baby (of kat) op de arm te hebben en dat typt zo lastig...

10. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Even klagen hoor:

Ik heb geloof ik mijn dag niet zo, ben moe, heb zere onderrug en liezen, en de zenuwen betreffende maandag beginnen wat te komen bij vlagen. Ik wil vanalles en niks komt me uit de handen. Kan overal wel om janken dus one of those days. Gelukkig heb ik nog wel wat afleiding de komende dagen maar of ik nou zulk leuk gezelschap ben? hahahaha.... ach valt wel beetje mee maar gewoon even blechg. Jullie kennen het vast.
    Als beebjes nu even kriebelen voel ik me vast beter hahaha...

Misschien vanmiddag maar even uurtje op bed, doet ook wonderen af en toe. Terwijl het zomaar zo kan zijn dat ik straks opeens weer overal zin in heb. Gek hoor dat zwanger zijn.... maar ik zou het voor geen goud willen missen.

11. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Marlies, iedereen heeft zn ups en downs... en wij zijn er hier om je geklaag aan te horen:D
    Balen dat je je zo rot voelt. Gek is dat hé, aan de ene kant vind je het zwanger zijn vreselijk (nouja, de rotmomenten dan;)) en aan de andere kant zou je het ook niet willen missen. Hier had ik precies hetzelfde.
    Hopelijk voel je je gauw wat beter!
    En fijn dat je toch wat afleiding hebt de komende dagen. Dat scheelt echt he!
    En die 20 weken echo, kop op, het gaat vast allemaal goed! Dan weet je eindelijk de geslachten!!

Ennuuhh vandaag 20 weken, gefeliciteerd, je bent op de helft! Nouja, waarschijnlijk al over de helft!!

12. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWINMOMS TO BE...

01 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen (?)
    02 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen (2)
    03 Wolffin - 31 oktober - Jongen&Jongen (2)
    04 Rally - 14 november - Jongen&Jongen (1)
    05 Mem81 - 14 november - Jongen&Jongen (2)
    06 Ladyfp - 14 november - Onbekend (?)
    07 Blinky - 18 november - Jongen&Jongen (2)
    08 Fenyalara - 23 november - Meisje&Meisje (2)
    09 Benji - 1 december - Verrassing (2)
    10 Naatje - 13 december -Verrassing (2)
    11 Jijdaar - 23 januari - Verrassing (2)
    12 Anjav - 9 februari - Jongen&Meisje (2)
    13 Marlies74 - 22 februari - Onbekend (2)
    14 Mams26 - 25 februari - Onbekend (1)
    15 Sasje24 - 30 april - Onbekend (2)
    16 Sas31 - 4 mei - Onbekend (2)

BEING TWINMOMS...

01 Elvinia - 22 augustus - 37+3 - Niek&Roos
    02 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 - K&J
    03 Debbydeb - 23 augustus - 35+5 - F&T
    04 Dewy - 26 augustus - 35+0 - Jaylinn&Danylo
    05 Nummer10 - 17 september - 38+3 - L&J
    06 Ikke175 - 10 oktober - 35+0 - Z&R
    07 Latwin - 16 oktober - 37+6 - J&N

Meisje&Meisje - 4 mama's
    Jongen&Meisje - 3 mama's
    Jongen&Jongen - 0 mama's

Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Elvinia). Let op: Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

13. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo dames

latwin gefeliciteerd geniet van ze allebij:)

Wolffin spannend meid hopelijk blijkt het vrijdag allemaal goed te zijn.

Marlies jij klaagt maar even lekker hoor het mag allemaal soms heb je gewoon van die dagen.

Ja zo sta je zo bijna bovenaan Sinja lijkt me ook zo raar en spannend en ook wel een beetje eng als je weet dat ze bijna komen.

Hier hebben we net onze echo gehad en ze deden het beide heel goed hebben ze niet zo mooi in beeld gehad maar wel beide hartjes kunnen luisteren ik ben zo blij ik vond het toch wel weer heel spannend :D

Ik zit nu in de ziektewet deze week 100% maar probeer vanaf volgende week weer 50% te blijven werken.

Ik ga nog even rusten en dan zo even naar buiten frisse neus halen :)

tot later groetjes saskia

14. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    Alle nieuwe 2ling mama's sucses.
    PFFF zie net dat ik als nummer 4 op de ljst staa.Gaat hard jongens.
    KOm net uit ziekenhuis en alles is weer voor 2 weken goedgekeurd liggen beide met het hoofdje naar beneden en wegen zon 2 kilo.Lichamelijk mag ik ook niet klagen ja de kleine dingen maar tis nog verschrikkelijk goe te doen.

zo weer ff een kleine update vanaf deze kant.

15. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sinja met mij gaat het goed. Jaylinn doet het super. Met Danylo is het nog steeds dokteren. Nog steeds veel huilen. Waarschijnlijk een combinatie van de koemelk en kippen eiwit allergie met een behoorlijke reflux. Hij krijgt nu dieetvoeding en nexium en dan moet het morgen beter gaan en anders weer contact opnemen met de huisarts en kinderarts. Dus laten we hopen dat het nu vanaf morgen beter gaat.

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Dank jullie wel voor het mogen klagen :)

Feit is dat twee vriendinnen van mij bij de 20 weken echo slecht nieuws kregen en dat er 1 van die twee kindjes dood is geboren toen. Dus ik besef dat het niet alleen maar leuk is dat ik het geslacht weet maar dat het tevens ook heel duidelijk een medische echo is. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat die vriendin waarvan het kindje is overleden al de hele zwangerschap wist dat er " iets" niet goed was en die andere achteraf ook. In het prille begin zei ze al, ik kan er de vinger niet op leggen. Dat kindje is nu drie en het gaat heel goed gelukkig.

Ik had zelf ook een knagend gevoel maar dat was weg toen ik hoorde dat het een tweeling was. Dus nu heb ik geen raar gevoel meer. Maar gewoon een beetje zenuwen voor maandag. Die vriendin van het overleden kindje zei net toen ik haar tegen kwam, om half 2 ben jij de gelukkigste van de hele wereld maandag. En oprecht ik hoop het.

Kan niet beloven dat ik meteen post want dan moet er natuurlijk eerst gesjopt worden he? :)

Heb nu een lekkere beker thee en zit met dik vest lekker bij de kachel. Stukje chocola erbij. Maar sinds ik zwanger ben vind ik dat niet meer zo lekker als voor die tijd. Gek ook hoe je smaak veranderen kan. Voor de bevallen dames, komt dat weer terug als je bevallen bent????

17. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marlies; ook hier hebben 2 van mijn vriendinnen toendertijd met hun 20 weken echo slecht nieuws gekregen, dus ik herken die angst heel goed!
    Ik was ook SUPER nerveus voor die echo. En het stel dat voor ons die kamer in was, kwamen er ook huilend en overstuur uit. Toen had ik het helemaal niet meer.
    Maar godzijdank was onze 20-weken echo wel hartstikke goed, dus dat was een hele grote opluchting! Ik was zo enorm blij!!
    Jij krijgt maandag vast ook heel goed nieuws!!

En ook hier heb ik last van dat m'n smaak veranderd.
    Ik vind echt bijna niks meer echt lekker. :(
    Maar dat neem ik dan wel voor lief, en ik neem ook aan dat dat na de bevalling wel weer goed gaat komen. ;)

18. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Dank je wel anjav! Ja komt helemaal goed maandag. Lig trouwens aleen uur op bed. Was zo moe maar nu klaar wakker. Lang leve de smartphone.

19. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Maak je geen zorgen, je smaak komt echt weer terug haha

ik gruwde van chocola in mn zwangerschap en bijna het eerste wat ik deed na de bevalling was chocola vreten:)
    Nouja, toen ik thuis kwam zonder kindjes dan... Mn verdriet weg eten;)

Die 20 weken echo is wel idd moeilijk... Je kan opeens hele nare dingen horen... Maar je moet er ook niet om gaan stressen... Sat is ook weer slecht voor de kindjes. Maar goed, ik was ook vreselijk bang en wilde het liefst dat die echo maar voorbij was... Ik sprong echt een gat in de lucht toen we hoorden datie goed was!
    Heel veel succes dames, het komt vast allemaal goed.

En o ja, blinky ligt in het zh. Ze heefterg last van harde buiken en dat lijkt nu op weeën... Maar goed, eigenlijk moet ze die ventjes nog binnen houden he!!
    Eerst zijn sinja en moeke aan de beurt!

Dewy, wat balen dat het nog steeds niet goed gaat met Danylo qua voeding. Ik hoop met je mee dat alles beter gaat over een poosje!!

20. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo meiden....even een ego berichtje sorry!!
    Ik zit ook op mijn telefoon en kan zo lastig alles terug lezen dus ik reageer later wel op iedereen.
    Ik ga vanmiddag naar de gyn omdat het niet zo lekker met me gaat!
    Ik kan bijna niks eten en ben.een beetje op aan het raken.
    Ik mocht vanmiddag langs komen en dan gaan ze even uitgebreid onderzoek doen dus ik ben benieuwd!

Ben zo klaar met dat misselijke gevoel en hoop dat ze daar nu is iets aan kunnen gaan doen.

Tot zover mijn ego bericht hihi

Deel Deze Pagina