oh dat voetbal kan nooit goed zijn voor de bloeddruk en zwangere vrouwen. moet ik ook maar niet kijken. nu gewoon door niets doen een harde buik. oeps
Op zich wel jammer omdat het op mijn werk juist nu druk wordt en ze dus helemaal niets aan me hebben, maar het is absoluut het beste. Die paar uurtjes slapen/liggen na het werk zijn echt wel nodig. Het scheelt dat het bij een tweelingzwangerschap een stuk normaler is om eerder minder te werken en te stoppen. Het plan is sowieso om tot max een week of 30 door te werken en dan volledig de ziektewet in tot verlof. Moeke, gyn hier geeft aan dat ze niet langer dan 38 weken laten doorlopen omdat dan de risico's groter worden dan de winst die nog te behalen valt voor de baby's. En voetbal...... de baby's in mijn buik kunnen beter voetballen heb ik het idee Wij gaan voor het WK damesvoetbal 2034
*klaagmodus aan* Argh, nu zit ik rechtop wakker te wezen omdat ik niet kan liggen van de bovenbuikpijn. Volgens mij zit baby B met haar hele hoofd/rug in mijn maag te duwen. Dat denk ik in ieder geval vanaf de buitenkant te voelen... Anders heb ik ook geen idee waar deze -best heftige- buikpijn vandaan komt. *klaagmodus weer uit* Ik hoop op een betere nacht bij jullie!
goeiemorgen allemaal, en wat is er veel geschreven zeg @nummer 10 gaat het al wat beter? ik herken het hoor, maar dan tegen mn ribben, of het nou een hoofd of de billen zijn geen idee, maar het is best hard.. ze zijn wel wat rustiger sinds gisteren, maar gelukkig vanmiddag weer een echo. Had gisteravond een aantal keer echt een zere harde buik.. gelukkig is het daarna weer overgegaan. wel fijn dat je vriend je zoveel kan helpen, die van mij niet, is de laatst tijd ook veel naar engeland geweest.. nu even wat minder gelukkig en helaas wonen mijn ouders hier 100 km vandaan, dus die komen soms wel , maar ik kan ze niet even bellen. Wel helpt mn schoonmoeder me nu met het strijken, ging het van de week zelf doen met mn stoomstrijkijzer... tja tegen mn buik, dus toen verder met een nat washandje erop gestreken, zag er niet uit had ook een druk dagje, dus vandaag maar iets rustiger..als het lukt @moeke, ook hier wachten ze niet tot 40 weken, waarschijnlijk 37 of 38 weken, nou zou mooi zijn als we dat al halen toch @ Elvinia , mooi lijstje zo, we staan wel bovenaan...aaaahhh ik ben tot nu toe 11 kilo aangekomen, het staat de laatste weken wat stil, gelukkig..haha @Latwin, mooie buik hoor ! ik maakte me ook druk om de harde buiken, maar zeker als je kinderen moet tillen etc. vind ik het niet zo vreemd hoor, ik had het al bij het opstaan van mn stoel en t lopen naar de printer.. en ik moet zeggen dat ik het nu een stuk minder heb sinds ik niet meer werk. ik hoop dat de meisjes gedraaid zijn, want ik zie die keizersnede echt niet zitten, heb er bij mn oudste 1 gehad, maar vond een natuurlijke bevalling zo bijzonder, en dit is vast de laatste hier een foto van gisteren... het heeft niet echt geholpen al dat oranje:x
oh mag ik hier ook mee komen kletsen? toch net weer anders om met andere 2-ling mma's in spe te kletsen. ik ben laura. onze zoon denny is bijna 21 maanden en ik ben spontaan zwanger van een 2-eiige 2-ling
welkom Blinky , gezellig dat je mee komt kletsen net op controle geweest.. en ja de onderste ligt nu goed met haar hoofdje.. het zou nog kunnen veranderen maar de kans wordt steeds kleiner( hebben mn oefeningen toch geholpen? hihi) de anders is een dwarsligger en mijn ribben doen dus zo zeer omdat er een paar benen en voeten tegen aan liggen, niet zo vreemd dus de kids zijn 1050 en 1169 gram zo ongeveer, dus ze lopen boven de curve van een eenlingzwangerschap daarom moet ik maandag wel een suikertest doen nuchter komen dan prikken, daarna een suikerdrankje, 2 uur daar blijven zitten...pff neem wel een kussen mee, en dan weer prikken verder hoef ik pas over 3 weken weer terug te komen, dus goed bericht !! zo nu nog even van het zonnetje genieten , want zo komen mijn 2 druktemakers weer thuis..
Wat fijn dat alles goed is en ze goed groeien. En dat gevoel van pijnlijke ribben ken ik ook, jeetje wat kan dat ooit pijn doen. Hier komt het omdat onze zoon in een volle stuit ligt en dus met zn hoofd tegen mijn ribben aan. Aan de andere kant vind onze dochter het erg leuk om tegen mn ribben aan te schoppen Wij hebben maandag de 3 en 4d echo, heb er zo`n zin in
Hoi dames, Bosaatje, Het oranje heeft idd niet geholpen..helaas... Wel mooie buik hoor! hihi.. Fijn dat de controle goed was. Hopelijk heb je geen suiker.. Hebben jullie dat ook dat je je eigen hartslag voelt kloppen in je buik? Ik heb dat nu ik gewoon zit op de bank... dan voel ik het van binnen kloppen.. Ook merk ik dat als ik zo half op mijn buik ligt dat het net lijkt of er een kindje plat gedrukt wordt. Dan doet het zo'n pijn en lijkt er van binnen van alles te gebeuren. Kan niet wachten totdat ik ze echt voel bewegen. Volgende week 20 weken echo... Spannend! Nummer 10, haha... zou leuk zijn als je dames gaan voetballen.. hihi.. ze zitten nu al helemaal mee te stressen dat het Nederland niet lukt om die bal in het doel te krijgen...
Hahaha geniaal Jaaaa.. komt snel dichterbij he Bosaatje! Gewoon al 27 weken... Welkom Blinky, ik zag je al bij de andere Tweelingmama's. Hier is het idd toch anders, gewoon mama's die zwanger zijn. Bij het merendeel van de Tweelingmama's zijn de kids al geboren. Natuurlijk ook leuk, maar hier gaat het wel meer over de zwangerschap opzich. De laatste tijd hier ook harde buiken en veel getrap in mijn buik. Pff.... 't Gaat nu gelukkig al wat beter, misschien zijn ze wel moe Bosaatje, mooie buik trouwens. Lekker oranje!! En fijn dat de beeb gedraaid is! Blijf maar lekker zo liggen Hier ook eentje in stuit Ik hoop datie nog draait, maar ik ben er niet zo zeker van. Ze hebben niet zo veel plek meer... nou ja, op hoop van zegen dan maar. ikke175, hier inderdaad ook weleens zo'n gevoel. Vind het sowieso niet fijn om op mijn buik te liggen, maar nu ik zwanger ben krijg ik er ook nog zo'n gevoel bij dat ik ze plat loop te drukken... arme kleintjes Als ik iemand vergeten ben... sorry dan!!
Elvinia, ligt degene die t eerst geboren zal worden in stuit? Ik heb wel allerlei tips gevonden op internet en die ook geprobeerd Ze reageren ook erg op t belletje..maarja of dat t nou was... Ik lig ook niet op mn buik, meestal mn linkerzij en een kussen onder mn buik. Dan krijgen ze wel even meer ruimte..en bewegen ze ook meer Ikke175. Ik herken dat wel hoor die hartkloppingen, was bij mij tot een week of 23 , nu soms nog, had toen wel n laag hb en heb toen ijzertabletten gekregen. Nog 1 weekje en dan de 20 weken echo, het schiet op hoor ! Krijg je verder om de 3 weken ook controle met een echo? Ik nog 1x over 3 weken en daarna om de 2 met standaard een ctg van te voren van bijna een uur...wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden
Hoihoi, Gosh er word echt best veel geschreven! Ik kan het af&toe niet bijhouden haha, dan denk ik oh even reageren, maar dan ben ik weer te lang aan het lezen dat iets andes me alweer roept, en dan denk ik : oh straks maar!!" Bij de gynacoloog was alles weer helemaal in orde! Weer echo gehad, en het zag er goed uit zei ze. Volgende week woensdag dus de echte uitgebreide 20weken echo! Spannend hoor, ik hoop dat het er allemaal goed uitziet verder met de kindjes! De gyn zei wel weer; jongentje&meisje! Ze heeft het nu ook echt opgeschreven, dusss ik ga het maar gewoon geloven dat het zo is! Heeeerlijk!! <3 Bosaatje; Oh straks krijg je dus controle met elke keer een uur ctg voor je afspraak? Nou ook spannend .. Toch allemaal heel anders dan bij maar eentje he!! Hele mooie buik trouwens .. ontzettend leuk! ikke75; Ik heb ook zo nu en dan hartkloppingen! Soms word ik daar gewoon helemaal niet lekker van, maar ik probeer dan heel rustig te blijven .. En meestal zakt het daarna wel weer! Ik heb ook ijzertabletten, maar dacht dat je die standaard kreeg bij tweelingzwangerschappen? Blinky: Welkom, en harstikke leuk dat je ook komt schrijven. Het word al een aardig voller clubje! Dus toch wel overzichtelijk hoor als het allemaal gewoon over zwangerschappen etc gaat. Nummer10; Ik slaap ook echt zoooo slecht .. BAH! Elke nacht lig ik wel 2 of 3 keer wakker .. en kom ik zo moeilijk weer in slaap! Dat gaat wel opbreken op het einde vooral denk ik! Maargoed soort voorbereiding he op de gebroken nachten hihi! Nou verder voel ik me opzich wel oke hoor .. Alweer de 20weken in! Gister heb ik de meubels van mn huiskamer even helemaal anders gezet, en dat geeft me ff wat meer rust! Beetje meer in hoeken gewerkt, hopelijk geeft dat in me hoofdje ook wat meer rust! Zal blij zijn alsk lekker in de babykamer aan de gang kan .. Want ik wil het eigenlijk allemaal bijtijds af hebben! Heb wel tussen zulke dingen door last van harde buiken, maargoed .. ik denk dat dat gewoon komt doordat ik inspanning lever en mijn lichaam daar dus op reageert! Gyn zegt gewoon rustig aan blijven doen .. en voldoende proberen te rusten .. dus eens kijken of ik me zoontje vanmiddag mee in ruststand krijg! Fijnedag oxo
Hey meiden! Bosaatje, Ik heb geen last van hartkloppingen, maar ik voel mijn hart kloppen in mijn buik.... hihi... gelukkig verder niks. Ik kreeg eerst om de 2 weken een echo, maar nu zit er 4 weken tussen. Weet niet hoe het na de 20 weken zal zijn. Ik krijg woensdag de 20 weken echo ( met 19 weken zwangerschap ) en moet de week erna weer terug naar het ziekenhuis. Dat is een gewone controle denk ik. Dus ben benieuwd om de hoeveel weken ik een echo krijg.... Latwin, Ik heb ook standaad ijzertabletten voorgeschreven gekregen en foliumzuur. Dus dat slik ik allemaal. Mijn ijzergehalte was helemaal prima, maar toch moet ik ze blijven slikken. Dan zal ik dat maar doen he... Even een vraag.... heeft hier nog iemand een negatieve bloedgroep? Ik heb o negatief... en moet in week 27 bloed prikken om te kijken wat de kleintjes voor bloedgroep hebben. Ik weet dat ik de anti D spuit krijg, maar nu lees ik allemaal verschillende verhalen. Toch over 2 weken ff navragen aan de arts... sommige zeggen dat je er 2 krijgt... 1 met 30 weken en net na de bevalling, maar ik dacht dat dat veranderd was en alleen 1 direct na de bevalling krijgt? Weet iemand van jullie dat? Zo niet, moet ik dus nog wachten met mijn vraag...
Wow!! Is het bij jullie nu ook zo hard aan het onweren??? Het was de hele dag al een beetje regenachtig, maar rond 6 uur scheen de zon... dus ik helemaal blij en verheugde me op (misschien) een avondje buiten met een vuurtje... maar néé hoor. De lucht is felgeel.. het begon net al een beetje te donderen, maar nu hoorde ik toch zo'n harde donder! Die moet wel ingeslagen zijn... Jammer dat het niet donker is, dan ga ik altijd in onze serre zitten met de lichten uit.. heb je zicht op het weiland met bos erachter en dan onweer... prachtig! Latwin, ik kreeg ook meteen van die pillen... foliumzuur enzo. Slik ze trouw en dat vind ik heel knap vanmezelf Ik kan namelijk niet zo goed pillen slikken, net als bij aspirines: in 4 stukjes breken en dan hopen dat er 1tje in blijft zitten... ikke175, nee geen ervaring mee... heb niet die bloedgroep. Krijg je dan allemaal spuiten ja?! Nou sterkte er dan maar mee... idd wel slim om even te vragen aan de artsen... Wow nou begint het te regenen! Niet normaal meer zo hard. Echt heel gek met zo'n gele lucht erachter. wel grappig geluid trouwens. Ik denk dat ik maar even naar mn man ga roepen dat hij de ramen moet controleren, anders hebben we straks een kletsnatte vloer. Zwaai allemaal!!
Onweer???? Hier in het westen is het zonnetje net weg. Best mooi weer. Beetje raar dagje gehad. Eerst de crematie van mijn tante in Arnhem. Ze was nog maar 63 dus veel te vroeg overleden. Daarna meteen door naar de verjaardag van mijn zwager in Zwolle. Wel op beide gelegenheden een andere tweelingmoeder gesproken. Dat was wel even leuk. Nu redelijk uitgeput op de bank. Hier ook vanaf de ontdekking dat het er twee zijn ijzertabletten voorgeschreven en het advies om de hele zwangerschap foliumzuur te blijven slikken (wel de normale dosis, niet het tienvoudige zoals je ook wel eens hoort) Ikke, ik heb geen negatieve bloedgroep, dus geen ervaring. Blinky, welkom! Latwin, fijn dat de echo goed was. Nu bijna de 20 weken echo! Leuk hoor. Ben benieuwd of het jongetje/meisje blijft. Zou wel erg leuk zijn (toch?) Ik weet even niet meer wat er nog meer getypt is. Volgende keer weer meer!
Goedemorgen allemaal!! En... iedereen klaar voor vaderdag?? Foliumzuur: Hier een "dubbele dosis" voorgeschreven gekregen om de gehele zwangerschap door te slikken. Nog geen ijzertabletten.. maar wie weet komen deze nog.. ben namelijk wel erg moe. Nummer10 Nu maar even bijkomen. Zulke "rare" dagjes kunnen er behoorlijk inhakken. Ikke175 Er komt nog heel wat bij kijken met zo'n bloedgroep! Laat je goed informeren!! Elvinia Geen onweer gezien of gehoord hier. Hier gisterochtend geregend, daarna kwam de zon en was het heerlijk weer!!! Latwin Alweer 'op de helft'!! Wat gaat het toch snel. En wat super een jongen en een meisje. Nu op naar de 20 weken echo. Heb je deze ook in het ziekenhuis? Of ergens anders?? Hopen op een goede duidelijke echo met kindjes die mee willen werken 'voor de camera'. Bosaatje Toch fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden. Morgen suikertest. Hoop voor je op een gunstige uitslag!! En neem inderdaad een comforabel kussentje mee.. en niet te vergeten.. iets te eten voor als het klaar is! Hier gisteren een emotionele dag gehad. Zat er helemaal doorheen. :x Ik werk drie dagen, en na maandag viel het me al op dat ik pas woensdagmiddag weer wat energie kreeg. Vervolgens donderdag en vrijdag werken. Nu had ik mezelf voorgenomen om het nog even aan te kijken maar al wel besloten dat het zo niet kan blijven. Maar gisteren was ik dus zo moe.. vriend aan het werk dus kon ook niet even gaan liggen.. Op een gegeven moment familie gebeld of zij de kinderen even konden krijgen. En tja.. toen ging de kraan open. Ook al ben ik nog "maar" 17 weken. Zo kan ik niet door tot aan de zomervakantie. Balen balen balen :x Voor nu besloten komende week thuis te blijven en donderdag ook even te overleggen met de gyn. En dan...? Dan maar met mijn leidinggevende om de tafel denk ik.. en kijken naar de opties die er zijn... Zo... dit moest ik even kwijt en merk dus nu weer dat dit mij heel veel doet. Het voelt als opgeven en dat zit helemaal niet in mijn aard!! Nu maar de kadootjes bij elkaar zoeken en er een fijne vaderdag van maken. Gelukkig schijnt hier de zon.. dan kan ik wel even gebruiken. Groetjes!
goedemorgen allemaal fijne vaderdag. wij vieren vlg jaar onze eerste vaderdag. hebben gisteren de verjaardag van manlief gevierd dus vandaag dagje bijkomen. en lekker niksen beetje ruimen en hopelijk de zon in als het zo blijft. @ mem idd klote als je het allemaal niet red maar je gezondheid en de twins zijn echt het belangrijkste, het is natuurlijk ook de bedoeling dat je een beetje gaat genieten ipv bijkomen van het werken en weer opnieuw moeten gaan. ik snap het wel dat opgeef gevoel. maar je kunt er beter aan toe geven. Ik werk ook nog maar 15 uur in de week ipv 32 a 38 uur. omdat het niet de bedoeling is dat ik snel uitval en hele dagen bij moet komen. dus volg je gevoel en laat het toe dat je wat minder kan,uiteindelijk is het in nl gelukkig goed geregeld zodat je de mogelijkheid hebt om minder te doen. Bosaatje succes met suikertest. ikke 1975 het schijnt zo te zijn dat je idd 2 spuiten moet nu tijdens zwangerschap en meteen na bevalling. vriendin van mij had dat ook dat ze dat moest doen. omdat ze negatieve bloedgroep had. Hier gisteren wel regen maar gelukkig geen onweer en nu lekker wakker worden met zon.. nog 1 dagje werken en dan onze mini vakantie naar disney, heb er zin in. vandaag maar eens op gaan schrijven wat ik mee wil nemen,helaas ben ik al zon zeef dat ik niet meer kan onthouden haha.. daarna rustig aan als we weer thuis zijn en beginnen aan de babykamer. mams en een lieve vriendin komen hier verven dus dat is al super lief fijne dag allemaal..xxx
Hoi dames, Ben al een tijdje niet geweest voelde me zo ziek ben nog steeds misselijk en heb een enorme druk in me onderbuik alsof de kinderen eruit vallen ofzo. Heb gister dus een sjaal rond me onderbuik heen geknoopt voor ondersteuning en ooh wat was dat een opluchting zeg. Ik wens jullie een fijne vaderdag voor jullie partners dan en een fijne zondag.
Hey dames, Vaderdag, hier niet gevierd voor ons, wel voor onze eigen vaders... Volgend jaar is onze vaderdag en ook moederdag.... hihi... best grappig eigenlijk! Onweer, hier gister ook niks. Is helemaal drooggeweest. Mem, gewoon rustig aandoen. Ik werk ook sinds enkele weken 50% en het lucht echt op. En jij hebt ook nog andere kids rond lopen, dus denk aan jezelf.. Pillen, ik ben ook geen pillen slikker. Ook idd paracetemol in stukjes. Ik slikte na de 1e aantal weken foliumzuur multivitamine van davitamon...mama plus met visolie ( eet nooit geen vis.. ) en die moest ik er gewoon blij blijven slikken van de gyn. Maar ik krijg die dingen echt zo moeilijk weg. Eerst komt ie een aantal keer kokhalzend terug... dus ik doe die nu om de 3 dagen innemen... heb er nog een aantal maar daarna slik ik die echt niet meer. Ik slik al ijzertableten ( normale dosis ) en ijzertabletten dus vind het wel goed... ik heb er zoveel moeite mee dat het niet meer leuk is... Ik vind dat ik nu die vitamine 1x in de 3 dagen binnenkrijg wel goed... ze zijn niet noodzakelijk dus ja... Feny, ik kort het af want ik kan niet onthouden hoe ik het moet schrijven allemaal... haha... heel veel plezier alvast in Disney! Jammer dat je bijna alle attracties over moet slaan. Dat vind ik het jammere aan een pretpark ( nu je zwanger bent ) maar het is voor een goed doel! En dat doel is belangrijker en leuker dan een pretpark Nummer10, crematie is nooit leuk! Wel grappig dat je opeens 2 tweelingmoeders tegenkomt... ik ken er eigenlijk niet veel... Nu weet ik het ook ff niet meer... doei!!