zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Wolffin, das inderdaad een horrorkeizersnede! :$ brrr...
    Gelukkig met een happy end en dat is dat je thuis bent met je 2 ukjes!

Ik las ook iets over iets heel ergs wat gebeurd was inderdaad...

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #1442 Sinja, 5 nov 2012
    Laatst bewerkt: 5 nov 2012
    He meiden,

Hier ook eventjes niet geweest... onze jongens zijn op 23 oktober geboren :) En sindsdien druk druk druk ;) Maar voor het eerst echt een hele middag alleen met de jongens (dochter is gelukkig naar het kdv) en aangezien ze nog slapen heb ik even een kwartiertje om hier te posten voordat ze weer voeding moeten.

Allereerst Kaki, gefeliciteerd en welkom! Weet ook niet of ik nog meer nieuwe twinmama's heb gemist?

Heb verder ook niet teruggelezen... op het bevallingsverhaal van Wolffin na. Wat heftig zeg die pijn voelen bij het snijden. Echt een nachtmerrie! Jouw jongens zijn een week jonger dan mijn jongens.:) Hoe zwaar waren ze met de geboorte?

En inderdaad vreselijk nieuws :( Daarom ook niet zo in de stemming om vrolijke verhaaltjes te komen posten :(:(:(

Alleerst mijn bevallingsverhaal:
    maandag 22/10 controle. Ik moest 2 cm ontsluiting hebben omdat ze perse alleen gingen inleiden als ze de vliezen konden breken. Helaas maar 1 cm... de gyn. heeft toen handmatig ervoor gezorgt dat ik toch 2 cm ontsluiting had... *auw* En ze ging me strippen.
    dinsdag 23/10 moest ik me om 8 uur in het ziekenhuis melden. Net voordat we weggingen verloor ik mijn slijmprop en in de auto kreeg ik direct weeen om de 5 minuten. Mijn vliezen werden gebroken in het ziekenhuis en ik kreeg (ondanks eigen weeen) een infuus met weeenopwekkers. Om 10 uur nog steeds 2 cm ontsluiting. Dus infuus standje hoog.... Vanaf toen 1 grote weeenstorm...vreselijk.. had buik - en rugweeen, lag voor mijn gevoel 'vastgebonden' op het bed, kon geen kant op met die ctg banden, inwendig draadje voor hartslag kindje 1 en weeenopwekkers. Kon de rugweeen daardoor niet goed opvangen.

Om 12 uur helaas pas 3 cm ontsluiting. Ik mocht toen gelukkig douchen. Heerlijk! En rond 1 uur gevraagd om pijnbestrijding. Ik had om 2 uur 5 cm ontsluiting en kreeg akkoord voor ruggenprik. Dus naar de verkoever. Daar 1,5 uur (!) op de anesthesist moeten wachten. Ondertussen achter zo'n gordijntje, 1 grote weeenstorm en alleen maar puffen. Toen de anesthesist kwam en de ruggenprik was gezet bleek dat ie in een bloedvat had geprikt, dus moest ie opnieuw beginnen. Om kwart voor 4 had ik de ruggenprik uiteindelijk, wat een verlichting!!!! Echt heeeeerlijk! Stiekem had ik toen al 8,5 cm ontsluiting. Normaal mag je de ruggenprik dan niet meer, maar aangezien ze dachten dat ik pas 5 cm had toch gekregen. De arts assistent van de gynaecoloog kwam namelijk tussendoor kijken omdat het met de kindjes niet goed leek te gaan. Die heeft me net voordat ik voor de 2e keer de ruggenprik kreeg getoucheerd en daaruit bleek dus al ruim 8,5 cm ontsluiting.
    Om half 5 had ik volledige ontsluiting en werd de ruggenprik uitgezet, na een half uur zou die uitgewerkt zijn werd verteld.
    Ik mocht om 17:40 beginnen met persen (tussendoor moest de gynaecoloog worden opgeroepen en ze moesten nog een overdracht doen). Ik heb daardoor dus bijna 2 uur kunnen bijkomen en dat was heerlijk. Ik kon opgeladen starten met persen, wat nog steeds geen pijn deed!
    Uiteindelijk is L. om 18:00 geboren en Q. met de vaccuum om 18:36 (sterrenkijkertje). Vervolgens mochten we 's avonds om 22:00 uur al naar huis! Ze waren 3060 en 2720 gram.

Hebben een hele fijne kraamtijd gehad. Wel erg pittig: 2 mannetjes die 's nachts héél erg weinig slapen... en een dochter van 2 die de hele kraamweek ziek is geweest (koorts/verkouden). Afgelopen donderdag zelf borstontsteking gehad en dezelfde avond met de ambulance met de kleine Q. naar het ziekenhuis gebracht. Hij was de hele avond suf en opeens reageerde hij nergens meer op. HAP is thuis langsgeweest en die vertrouwde het ook totaal niet. Dus die heeft de ambulance gebeld en naar het ziekenhuis. Daar werd hij opeens "wakker" en bewoog weer met zijn beentjes, dronk weer iets. Achteraf denken ze dat hij misschien beetje bij beetje minder is gaan drinken, daardoor steeds minder kracht had en uiteindelijk in zo'n diepe slaap is gekomen waar hij niet meer goed uit kon komen. Na een nachtje ziekenhuis mochten we naar huis. Nu houden we goed bij hoeveel ze binnenkrijgen (ze krijgen nu borstvoeding, afgekolfde borstvoeding en kunstvoeding gecombineerd).

Het gaat nu weer goed met ze, zijn wel druk met voeden en 's nachts hebben ze veel last van krampjes. Maar het is ook genieten met 2 van die mannetjes.

Ben benieuwd bij de andere twinmama's of de kindjes op elkaar ljiken? (bij de 2-eiige tweelingen). Onze mannetjes zijn namelijk echt totaal verschillend! De één wordt heel blond en bleek (mijn huid/haar) en de ander is wat donkerder, het gewicht verschilde 350 gram, maar dat zie je echt heel goed aan ze. De één is heel fijntjes en klein, de ander is stuk voller. En verder neus/mond/ogen ook anders. Makkelijk dus uit elkaar te houden :)
    Grote zus is gelukkig heel lief voor haar broertjes. Echt zo schattig samen! Vind het wel spannend hoe de dagen zullen zijn met een peuter en 2 baby's. Volgende week dinsdag voor het eerst. Deze week is man nog veel thuis. :)

Dat was even een update vanuit deze kant! Hoop dat ik nu weer wat kan meelezen en meeschrijven. Ben benieuwd of dat goed gaat lukken, ook met het kraambezoek wat nu ook op gang komt.

Liefs!

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Sinja.... als ik jou nog niet had gefeliciteerd dan bij deze!

@Wolffin wat moet dat vreselijk voor je zijn geweest... Hoop zoiets nooit mee te hoeven maken. Dacht altijd dat dat alleen op tv gebeurde...

Misschien kan Elvinia jou even op de hoogte stellen via een pb. Zij kent de situatie beter van wat hier is gebeurd vorige week. Maar als je op fb zit geloof ik dat daar ook wel wat te lezen was....

@Sinja en Wolffin lekker genieten van jullie mannetjes!!

4. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    @wolffin......Jeetje zeg, brrrrrr wat een eng verhaal..nu snap ik pas het woordje horrorbevalling pfffff wat een verschrikkelijke uren moet jij doorstaan hebben!!
    Ik hoop dat je het nu een beetje kan vergeten door lekker te genieten van je kindjes.

@ Sinja...Van harte gefeliciteerd, ook jij hebt het niet gemakkelijk gehad zeg! wat een verhalen altijd he met en bevalling...het lijkt nooit eens lekker soepeltjes te kunnen gaan!
    Ook jou wens ik veel geniet plezier en momenten met je 2 kindjes..

Hier een brief gekregen van de bedrijfarts...hij VIND dat ik makkelijk aangepast werk kan doen op kantoor...terwijl ik 4, 5 x per dag de neiging heb op flauw te gaan vallen...ik voel me echt niet lekker en in het ziekenhuis weten ze niet wat er aande hand is en dat maakt me heel erg bang!!
    Zit nog steeds te wachten op een oproep van de internist ivm hoge leverwaarde's.
    Volgende week woensdag krijg ik een groeiecho en heb dan vooraf een afspraak met de gyn...ik ga haar toch maar weer eens vragen waarom ik me zo verschrikkelijk voel.

Verder gaat het me de kindjes wel goed heb ik het idee whahaha, ik voel ze regelmatig, heb wel het idee dat het rustige kindjes zijn..als zou je dat niet zeggen als je ze op de echo ziet, dan zijn ze nm best actief......
    Ook wel lekker 2 rustige kindjes!!! whahha onze zoon heeft ADHD en medicatie hiervoor, maar die kan echt de hele dag ondanks de medicijnen actief zijn en jumpen..whahaha waar halen sommige kinderen hun energie toch vandaan!

Fijne dag allemaal!

5. Wolffin

Wolffin Lid

8 okt 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sinja: jij hebt het ook niet makkelijk gehad zeg... En dikke stress omdat jullie mannetje ineens naar zh moest. Echt schrikken!
    Grappig dat jouw mannetjes ook totaal niet op elkaar lijken. Bij mij ook niet, de eerste was 2540gr en de tweede 3120gr. 2e is echt een blije baby om te zien met bollewangen en de eerste is wat mijn vriend zo leuk zegt een klein mensje. Hij kijkt altijd heel serieus en nadenkend. Totaal niet moeilijk om ze uit elkaar te houden dus.

Met mij gaat het inmiddels stuk beter en ben lekker aan het genieten van mijn kraamtijd en natuurlijk de kleine mannen.

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik mis hier soms zo de " vind ik leuk" knop.... Wil heel vaak vind ik leuk aan klikken maar ja.....

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    sow beiden een heftige bevalling achter de rug.
    nu lekker genieten van jullie kindjes!!!

8. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    Voor alle bevallen mam's GEFELICITEERD en geniet er van.
    Zelf hoop ik eind van de week mijn ervaring op te mogen schrijven aangezien ik me morgen met precies 37 weken mag melden .
    Kijk er als een berg tegen op maar aan de andere kant ben ik wel heel nieuwschierig naar mijn kleine mannen.

Dus meiden tot het einde van de week als alles goed gaat.

9. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rally, succes morgen!!
    Hier gisteren te horen gekregen dat ze liever niet vóór de 38 weken ingrijpen. Dus toch nog een weekje volhouden voordat er 'iets' wordt gedaan. Goed dat je dit hebt kunnen afspreken met je gyn.
    Weet je ook al wat er precies gaat gebeuren? En hoe voel je je verder?

10. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    hier is het proocol 1eeige tweelingen met 37 weken 2 eeige met 38 weken halen.
    nou de gyn heeft het zelf aangegeven wij mochten allen zelf een datum kiezen om het zo te zeggen.
    En hoe ik me voel?? Ja oke Euh vol? nee hoor buiten het feit dat de twins in de weg zitten doordat ik zelf niet zo heel groot ben ben ik verder nog prima ter been.
    Maar wel stik zenuwachtig.

11. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa.. eeneiig en twee eiig maakt inderdaad wel verschil.
    Hier twee eiig en dan wachten ze liever nog even af.

Fijn dat je nog prima ter been bent!!
    En kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent.
    Vandaag nog lekker wat aanrommelen.. dan gaat de tijd wat sneller voorbij. ;)

12. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Bij ons in het ziekenhuis hebben ze gelijk gezegd dat als ze niet uit zichzelf komen, ze tussen de 37 en 38 weken gehaald worden. Geldt in ieder geval voor 2-eiig (zie mijn banner).
    Gelukkig zijn mijn ukkies tot 29 weken goed op groei geweest. Meisje ruim P50 en jongetje P80 (was P95!). Donderdag heb ik weer een groeiecho en als ze dan nog steeds mooi op groei zijn, mogen ze er zo snel mogelijk uit (ik trek het namelijk niet meer). Ik hoop dus dat ik met 37 weken gelijk mag.

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thnx meiden! 2 weken geleden had ik nu volledige ontsluiting... gek idee hoor :D Het persen vond ik helemaal niet erg, ging goed (op sterrenkijkertje Q. na dan ;)) en nu 'verlang' ik bijna naar het moment van 2 weken geleden: dat je je kindjes voor het eerst in je armen hebt. Wat is dat toch super super super bijzonder. Ons lieten ze na de bevalling een uur alleen, daarna kwamen ze ook pas controles doen. En na de controles weer bijna 2 uur alleen met de jongens... Heerlijk was dat :) Dus nu 'verlang' ik weer terug naar dat moment ;)

Vanochtend voor het eerst wezen wandelen. Omdat ze zichzelf nog niet goed op temperatuur konden houden nog niet eerder naar buiten geweest.

Rally heeeeel veel succes!!!! Hopelijk gaat alles gewoon helemaal super en heb je snel je kindjes in je armen en mag je ook gaan genieten van dat bijzondere moment :)

Ik zou ook tussen 37 en 38 weken worden ingeleid. Uiteindelijk dus met precies 38 weken. En ik vond die laatste week echt loodzwaar en vol met kwaaltjes. Dus meiden die op het laatst lopen: sterkte en succes! Nog héél even volhouden!

14. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    rally heel veel succes morgen dat het allemaal maar mag meevallen voor je hopelijk horen we idd snel van je en geniet heerlijk van de kleintjes

15. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Rally zet m op meid morgen! En Mem jij ook als het nu toch bij jou ook spontaan gaat gebeuren!

16. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    veel s6 rally!!

17. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!! Wie weet... :D

18. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rally, succes morgen!

19. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hoi hoi allemaal,

Even snel een update'je....
    We weten sinds vandaag dat we 2 prinsesjes krijgen...echt helemaal superrrrr!! ben helemaal verliefd!!

20. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    meiden bedankt.

Deel Deze Pagina