zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

TWEELINGMOEDERS TO BE...

01 Elvinia - 26 augustus -
    Verrassing
    02 Bosaatje - 27 augustus - Meisje&Meisje

03 Nummer 10 - 14 september - Meisje&Meisje
    04 Dewy - 14 september - Jongen&Meisje
    05 Latwin - 17 oktober - Jongen&Meisje
    06 Moeke01 - 22 oktober - Jongen&Jongen
    07 Sinja - 23 oktober - Jongen&Jongen
    08 Ikke175 - 31 oktober - Verrassing
    09 Mem81 - 14 november - Onbekend
    10 Ladyfp - 14 november - Onbekend
    11 Fenyalara - 23 november - Onbekend
    12 Benji - 1 december - Onbekend

Aanpassingen: graag via PB. Data: week 38. (Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden, dus dit is preciezer.)

Haha nou staan mem en ladyfp nog steeds gelijk;) Ben benieuwd wie er van jullie het eerst bevalt!

2. ik ben een 2ling mama uit het andere topic dacht jullie even aanmoedigen meiden hou vol.. geniet van de wonders in je buik.. voor je het weet zijn ze er..

daarnaast las ik de vraag van ikke..
    hier ook o negatief. dus idd 2 spuiten.. het klopt rond week 30 krijg je er een en net na de geboorte.. maar dat heb je niet eens in de gaten.. hier hebben de meiden ook mijn bloedgroep dat is pas na de bevalling bekeken.. maar leg je vragen echt bij de vpk neer hoor.. daar zijn ze voor..

liefs yippie mama van 2 mooie meidne

3. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanavond de 3/4d echo! Ik heb er weer zo`n zin in om naar onze prins en prinses te gaan kijken en dan wel in 3d. Lijkt me echt helemaal geweldig. Als ik foto`s heb zal ik ze wel plaatsen.

4. mem81

mem81 Actief lid

21 jan 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dewy. Leuk!! Hopen dat ze geen cameravrees hebben!! :D
    Geniet er van!!!

Elvinia. Overzichtelijk lijstje hoor! Mooi om zo in één oogopslag te kunnen zien hoever iedereen is. Jij bent de "eerste". :p

Vanmorgen hier regen met onweer. Gelukkig nu droog. :)
    Ben deze week thuis. Eerst maar eens bijkomen. En dan maar rustig nadenken over hoe verder op het werk...

Groetjes en tot schrijfs!!

5. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    even ego berichtje.

vandaag 20 weken echo (guo, ivm icsi) gehad. aangezien ik vrij stevig ben had ik wel verwacht dat het moeite zou kosten maar dat het zo'n ramp zou worden.

1) geen spraakzame echoscopist( terwijl ze zelf 28wk zwanger is) moest zelf vragen wat ik zag. zo vervelend
    2) babies dwars en lieten niet alles zien
    3) werd zelf zo misselijk, zweten en dacht flauw te vallen door al het gedruk op mijn buik. paar keer overeind gaan zitten om het vol te houden.

met 2 weken weer een echo. dan zijn ze groter en word er verwacht meer te zien. wat tot nu toe te zien was heeft geen problemen opgeleverd, maar ze wil sommige dingen zoals nieren en hersenkamer beter bekijken.

nu eerst maar even bijkomen, ben erg moe. lees, schrijf en reageer morgen even op de rest.

6. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Meis, helemaal niet erg dat 'ego'... Klaag maar lekker hoor, daar zijn we voor!
    Wat een *echoscopist zeg!! En dan werken de kleintjes niet mee... Dat is echt niet leuk! Zeker als je dan ook nog misselijk bent.
    Zeker niet fijn!
    Ik hoop voor je dat ze (ukkies+echoscopist) de volgende keer beter meewerken en dat je geen last krijgt van misselijkheid. Vorige keer moest ik ook al een keer overeind komen ivm duizeligheid, vreselijk zeg... ik vond één keer al zo erg...
    Knuffel!

mem81, ja ik vind het zelf ook erg handig. En ja, ik ben idd de eerste... vind het wel spannend hoor:D

dewy, hoe was de 3D echo?! Leuk zeg om zo naar je kleintjes te kijken!

7. Kit26

Kit26 Lid

11 okt 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben ook zwanger van een een eiige tweeling. Ben nu 27 + 2 dagen.
    Herkent iemand ook het gevoel in je buik als de kindjes bewegen dat je huid/buik op dat plekje wat pijn doet. Een beetje een trekkend gevoel. Zodra het dan weer rustig is dan voel ik het ook niet meer.

8. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Welkom! Leuk als je ook mee gaat kletsen!
    Ik ben 28+1, bijna een week later dan jij dus.

Ja, daar heb ik ook last van. Zeker als ze op een plek trappen die niet heel rekbaar is. Onder aan je buik, ofzoiets.
    Zodra ze ophouden is het inderdaad weer weg...
    Hoe gaat jou zwangerschap?

9. Kit26

Kit26 Lid

11 okt 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow gelukkig, ik heb nu de kleine die links ligt druk aan het bewegen en het voelt net of je onderhuid gespleten wordt.

de zwangerschap verloopt goed. Wel zat er vorige week voor het eerst wat verschil in groei tussen beide. Ik moet om de week voor controle naar het ziekenhuis omdat de kleintjes 1 placenta hebben en je dan kans op tts hebt. Ik vind wel dat ze je soms wel bang maken in het ziekenhuis.je buik moet "zacht" blijven. Nou als de kleintjes echt wild zijn dan wordt mijn buik wel even hard hoor.
    Ben sinds vorige week gestopt met werken, ik was steeds zo moe. Sinds ik nu thuis ben is mijn buik ook goed gaan groeien. Iedereen zei ook steeds dat mijn buik voor een tweeling behoorlijk klein was. Dus de rust heeft me wel goedgedaan.

10. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Ja, rust nemen is echt belangrijk in een zwangerschap! En de gezondheid van de kindjes gaat toch echt voor je werk...

Nou ja, als je nu goed rust houd, gaat dat verschil misschien wel weer weg. Bovendien, zo erg is een klein verschil nou ook weer niet. Als het maar niet té groot wordt, natuurlijk...

Weet je de geslachten al? Eeneiig zag ik? Bij ons zijn ze 2-eiig, maar we weten de geslachten nog niet... en dat blijft een verrassing ook!

Heb je nog oudere kindjes of zijn dit de eersten?

11. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mem, ik zat rond die tijd ook echt mezelf te pushen. Ik wilde niet toegeven. Met 19 weken heb ik ook huilend op de bank gezeten, nog maar halverwege en nu kon ik al zoveel niet meer... Toen 2 uur per dag minder gaan werken, dat hielp al goed (ik werk ook 3 dagen) en sinds vorige week 4 uur per dag. Dat helpt pas echt, nu kan ik 's middags na mijn werk 2 uur slapen voor mijn dochter thuis komt. Vergeet niet dat je ook nog 2 ukkies hebt rondlopen (toch?), dat is sowieso veel zwaarder. Ik hoop het nog een paar weekjes zo vol te houden en dan stop ik met werken. Moraal: niet afwachten, maar gewoon minder gaan werken/stoppen. Hoe is het nu met je?

Dewy, ik ben erg nieuwsgierig naar (foto's van) de 3d echo. Ook omdat we even ver zijn. Hopelijk werkt iedereen en alles mee!

Moeke, wat ontzettend balen dat de 20-weken echo niet prettig was. Hopelijk krijg je die echoscopiste niet meer... Doe maar even lekker rustig aan.

Bij ons is het trouwens zo dat alle echo's door de gyn zelf wordt gedaan, dus niet door een echoscopiste. We hadden dan ook geen normale controle rond de 20-weken echo (5 weken ervoor en 3 weken erna pas weer) maar doordat de gyn het zelf doet, kun je vragen gewoon stellen. Is dat bij meer zo? Omdat ik zoveel over echoscopistes enzo lees.

Kit26, welkom hier! De druk die je beschrijft heb ik alleen als ze rond mijn navel liggen te duwen, rotgevoel is dat. Ik probeer ze maar een beetje weg te duwen en meestal werkt dat wel. Mijn buik is ook niet echt groot voor een tweeling (foto met 24 weken op pagina 9) Zou ook nog prima kunnen voor een eenlingzwangerschap volgens mij. Ik ben benieuwd of hij nog een groeispurt gaat maken.

Alle rest... ik hoop dat ik niets belangrijks vergeet ;)

12. Latwin

Latwin Lid

11 jun 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, mij geeft het echt rust dat ik niet meer werk hoor!
    Sinds vorige week ook heel me schuldgevoel laten varen dus ik voel me zeker beter Ik had ook echt paniekaanvallen enzo omdat er medisch voorafgaand een heel jaar problemen zijn geweest, die ik nu pas ga verwerken! Ik kan me nu lekker op mezelf richten ,, en me huisje beetje bij beetje bijhouden! De ongemakken blijven toch na alles wat ik doe, dus ik ben niet voor niks in de ziektewet .. dat besef ik nu heel goed!
    Dus denk allemaal aan jezelf & de twins ..

Morgen heb ik de 20weken echo, spannend! Een extra uitgebreide omdat een broer van me vriend een hartafwijking had en maar 1 weekje geleefd heeft na de boorte! Ik hoop dus van harte dat alles goed is met deze 2 weer!

Verder druk weekeind gehad met 50abraham feestje, vaderdag etc! Merk wel dat ik dat niet meer zo goed kan handelen met de moeheid erbij! Maja ,, we zijn over de helft dus we komen er wel he meiden!

13. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dé 3d echo was super leuk! Helaas alleen het gezichtje van onze zoon kunnen zien. Hij ligt nog steeds met zn kont in het gezicht van onze dochter dus we konden haar gezichtje niet zien. Onze zoon heeft veel uiterlijke trekjes van mij. Is zoooooooo grappig om te zien.:D de foto zal ik zo ff plaatsen moet m ff op de i-pad zetten

14. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar komt ie dan de 3D echo van onze zoon. Wel een slechte kwaliteit omdat ik een foto van de echo heb moeten maken.

Bijgevoegde bestanden:

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dewy wow... mooie foto... jammer dat je zoon niet wil dat jullie jullie dochter niet goed kunnen bekijken.. haha... wel grappig dat ie zo blijft liggen...

Latwin, jij ook de 20 weken echo morgen??? Ik ook! Heel veel succes en plezier.

Moeke, jammer van die echoscopiste en de 20 weken echo. Lijkt me zo frustrerend... klagen mag hoor... niks mis mee :D

Nieuwe mama, wat leuk dat je hier mee komt kletsen.. .weet je naam ff niet meer maar noem je dus maar ff zo...haha..

Hier : uitslag gekregen van de chromosomen bloed check... alles perfect in orde. geen afwijkingen gevonden in mijn bloed. Dus geen verdere onderzoeken... Morgen 20 weken echo. Wel spannend. Ook en extra uitgebreide want vriendlief heeft zelf een hartafwijking. Hij kan er oud mee worden dat scheelt. Kindjes hebben 2-3% kans op een grote afwijking aan het hart. Is minimaal dus hopelijk alles goed. Ga ik wel vanuit... positief denken toch??? Ik hoop echt dat het allemaal goed zit met de hartjes van de kids. Toch wel spannend. Vader en moeder van vriendlief ook beide iets aan het hart. Vader een hartafwijking en moeder iets met de kleppen.... pff... maar goed.. morgen weten we meer. Hopelijk dat alles in orde is. En dat ze willen laten zien wat ze worden... hihi... Nu ga ik snel eten...

16. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

dewy wat een leuke foto zeg! Tja, jongens lopen in de pubertijd nu eenmaal 2 jaar achter op meisjes en pesten ze dan altijd... maar dan is je zoontje er wel snel bij hoor:D
    Wel jammer dat je je dochtertje niet hebt kunnen zien!

ikke175 fijn dat alles in orde is zeg! En morgen de 20 weken echo... spannend hoor! Willen jullie de geslachten weten?
    Gelukkig is het maar 2-3% dat de beebs een afwijking hebben, maar toch... lijkt me niet fijn om met de gedachte te moeten leven dat ze iets hebben.
    Bij ons hebben ze daar ook nog nauwkeurig naar gekeken, want het jongste zoontje van mijn broer had een gaatje in zijn hart. Hij heeft een paar dagen in het ziekenhuis moeten liggen, maar alles was gelukkig nog wel goed gekomen. Hij heeft wel meer kans op astma, kortademigheid, etc. Ik hoop niet dat de mijne dat hebben...
    Ik vind het zelf wel heel slecht van dat zkh. Mijn schoonzus was bevallen (met keizersnede) en moest nog 3 dagen in het zkh liggen. De dag dat ze naar huis mocht, deden ze nog een laatste routine onderzoekje. Toen hoorden ze geruis bij het hartje, wat dus een gaatje bleek te zijn. Nou, dan schrik je je ook helemaal rot... helemaal niets verwacht, je denkt fijn naar huis te gaan... en dan mag jij naar huis, maar je zoontje moet blijven!

Ik weet nog, wij zaten thuis en mn broer zou hen ophalen uit het zkh. En hij komt bij ons het huis binnen zonder zijn vrouw en kind. Hij was helemaal overstuur, niemand wist wat er nou precies aan de hand was... ja, iets met het hart... maar dan vrees je direct het ergste.

Latwin jij ook 20 weken echo?! Succes, spannend!!

Geen tijd om op de anderen te reageren...
    ben vreselijk moe, vrij veel last van harde buiken. Vanmiddag ook nog misselijk... en nu moet ik gaan koken. Ik wordt al misselijk bij de gedachte daaraan!

17. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai dames een heerlijk weertje he vandaag wat een genot mag hier vrijdag weer na de twins gaan kijken hoe ze het doen de meeste van jullie hebben al een buikje natuurlijk en wil dus ook die van mij met jullie delen ben er trots op ben nu 14.4weken

Bijgevoegde bestanden:

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #158 Sinja, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
    He meiden,

Mem, wat herkenbaar... zit er momenteel ook even doorheen :( Sinds donderdag zoveel last van rug en bekken :( Ik hoef gelukkig nog maar 1 dagje te werken en dan bijna 3 weken vakantie, dus dat hou ik nog wel vol. Maar ben benieuwd hoe het na de vakantie gaat. Uren minderen of stoppen voelt als falen:(, moet de knop daar echt nog voor omzetten... Morgen voor het eerst naar de fysio, ben benieuwd wat die gaat zeggen/adviseren.... (en daarbij komt dat we ENORME personeelsproblemen op het werk hebben...en de vakantieperiode eraan zit te komen). Maar goed, heb nu nog hoop dat het iets tijdelijks is, dat ik me na de vakantie beter voel.... ;)

Benji wat een mooie buik!! Ik heb mijn buikfoto's in prive album, dus als jullie ze willen zien, moeten jullie me als contact toevoegen :)

Ikke spannend zeg morgen!! Ik duim voor je dat alles goed is. Ben stiekem ook wel heel benieuwd wat jullie krijgen, maar jullie gaan het geheim houden toch? Of kunnen we je pb-en ;) Veel succes. Fijn dat de uitslag van vandaag goed was!

Dewy wat gaaf die echo! Bijzonder om te zien!!

Latwin jij ook morgen. Duim ook voor jou dat alles goed is! Spannend!

Wij hebben donderdag de echo, ook een GEO ivm ICSI. Hoop ook zo dat alles goed is. En gelijk mijn laatste werkdag en dan bijna 3 weken vakantie :) Zondag vliegen we om 6:00 naar Lanzarote. Door die bekken- en rugpijn opeens niet zoveel zin meer in;) Maar komt vast goed. En het scheelt dat Sinjaman er natuurlijk bij is, zodat die onze dochter kan tillen wanneer dat nodig is. Merk dat dat nu ook zwaar is, zo'n kleine dreumes rondlopen. Gelukkig slaapt ze smiddags nog en kan ik dan ook even liggen.

*zwaai!*

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elvinia, jeetje lijkt me idd ook erg als je dat meemaakt met je neefje. Doe rustig aan meid met je lijf... Wij willen idd het geslacht van de kindjes weten maar houden het nog geheim...

Sinja, Wij houden het idd geheim. Ow jeej..last van rug en bekken. Ik heb ook wat lsast van mijn rug en van mijn rechter heup. Is echt niet fijn he. Maar je gaat bijna op vakantie en dan kun je lekker uitrusten. Hopelijk gaat het een beetje en heb je er dalijk wat meer zin in. Thanx meid... ik wens jou ook alvast heel veel succes en plezier met de echo voor donderdag en geniet van je vakantie!

Benji, woooow mooi buikje zeg. Heel veel plezier met het kijken naar jullie kindjes vrijdag. Echt super leuk dat jullie ook in verwachting zijn van 2 ukkies. Hebben jullie echt verdiend!

Dames ik laat jullie morgen weten hoe de echo is geweest. Hopelijk goed nieuws!

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames!

20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Alleen lag kindje 2 helemaal tegen de placenta aan en kon de gyn net niet heel uitgebreid naar het hartje kijken. Dus over 2 weekjes nog een keer terug voor de zekerheid maar eigenlijk is alles goed... dan krijgen we ook wat meer foto's mee :D Dus voor nu helemaal happy dat alles goed is.. en we weten wat ik in mijn buik heb zitten :)

Deel Deze Pagina