zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hier vanmorgen de suikertest gehad. Wat is dat vies zeg. Maar alles voor het goede doel! Volgende week uitslag of eerder als het niet goed is. Maar de nuchtere waarde was prima dus ik ga er van uit dat dit ook goed is.

2. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    TWINMOMS TO BE...

01 Rally - 14 november -
    Jongen&Jongen (1)
    02 Ladyfp - 14 november
    - Onbekend (?)
    03 Benji- 1 december
    - Verrassing (2)
    04 Naatje - 13 december -
    Verrassing (2)
    05 Nikespits - 17 december - Meisje&Jongen (2)
    06 Jijdaar - 23 januari -
    Verrassing (2)
    07 Anjav - 9 februari -
    Jongen&Meisje (2)
    08 Marlies74 - 22 februari -
    Jongen&Jongen (2)
    09 Mams26 - 25 februari -
    Jongen&Jongen (1)
    10 Linssiejj - 2 maart - Jongen&Meisje (2)
    11 Kaki - 21 maart - Onbekend (2)
    12 MaCi - 10 april - Verrassing (1) - met 34 wkn keizersnede i.v.m. 1-eiige tweeling
    13 Marianne ivf - 13 april - Meisje&Meisje (1)
    14 Sasje24 - 30 april -
    Onbekend (2)
    15 Sas31 - 4 mei -
    Onbekend (2)
    16 Miesemauw - 8 juni - Onbekend (2)

BEING TWINMOMS...

01 Bosaatje - 22 augustus - 37+2 -
    K&J
    02 Debbydeb - 23 augustus - 35+5 -
    F&T
    03 Dewy - 26 augustus - 35+0 -
    Jaylinn&Danylo
    04 Nummer10 - 17 september - 38+3 - L&J

05 Ikke175 - 10 oktober - 35+0 -
    Z&R
    06 Latwin - 16 oktober - 37+6 - J&N

07 Moeke01 - 19 oktober - 37+4 - L&R

08 Sinja - 23 oktober - 38+0 -
    L&Q
    09 Wolffin - 30 oktober - 37+6 - S&D
    10 Mem81 - 11 november - 37+5 - S&J
    11 Blinky - 13 november - 37+2 - Liam&Mitchel
    12 Fenyalara - 14 november - 36+6
    - I&S

Meisje&Meisje - 5 mama's

Jongen&Meisje - 2 mama's

Jongen&Jongen - 5 mama's

BELANGRIJK:
    1. Wil je ook op het lijstje staan? Stuur dan de volgende gegevens in een PB naar mij (Naatje);
    - Uitgerekende datum MIN 2 weken. Dit omdat maar weinig tweelingen na 38 weken geboren worden.
    - Is de tweeling 1-eiig of 2-eiig?
    - Wat zijn de geslachten of wil je dit graag geheim houden?
    2. Laat aanpassingen weten! Graag via PB (Naatje).

Miesemauw toegevoegd aan de lijst.

3. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suikertest? Heb ik nog niet van gehoord. Niet gehad ook.
    Wel gewoon bloedwaarde op suiker.
    Speciale reden waarom jij die test krijgt?

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook ik heb de suikertest niet gehad. Bij ons in het ziekenhuis deden ze dat alleen als de bloeddruk en de urine niet goed zouden zijn dacht ik. Maar mijn bloeddruk is steeds goed gebleven dus heb mijn urine ook nooit hoeven laten checken.

Feny wat fijn dat jullie naar huis mogen! Ga er maar lekker van genieten :D

5. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    Beetje laat.
    Maar beter laat dan nooit
    Op 7 november zijn onze 2 mannen trwereld gekomen.
    Na een spoed keizer snede en wat opstart problemen mochten we als gezin na 5 dagen naarhuis.
    Thuis ons eigen lekker geinstaleerd en gezorgd dat de bv op gang en in orde was.Heerlijke kraam tijd gehad en vandaag voor het eerst een hele dag alleen met de kinderen. Of te wel druk druk druk.

Maar helemaal geweldig.

6. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Rally van harte gefeliciteerd met je twee kanjers hoop dat het allemaal meevallen is de keizersnede en fijn dat je een goede Kraamzorg hebt gehad en idd eerst lekker van elkaar genoten hebben wat waren de gewichten enz en de namen als je ze hier niet wil hebben mag je ook een pb sturen liefs

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    gefeli @ Rally!

Volgens mijn gyn moeten alle vrouwen met een risico een suikertest om uit te sluiten dat je mogelijk zwangerschaps diabetes hebt.
    en hij vond een tweeling een risico geval.
    Dit moet plaats vinden rond week 24. Duurt dik twee uur in totaal.

Andere risico´s zijn overgewicht vanaf bmi30 en erfelijkheid.

8. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @marlies bij mijn 1ste zwangerschap wel suikertest gehad heb een hogere bmi dan wat ik moet hebben en nu geen suikertest gehad waarom weet ik ook niet maar verders alles goed vind de gyn en zo sta ik bovenaan het lijstje wat spannend zeg

9. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Rally: Gefeliciteerd met je jongens!! Hopelijk kun je nu lekker van ze genieten!

@ suikertest: Hier nog niets over gehoord. Marlies hopelijk krijg je een goede uitslag!

@ hier: afgelopen woensdag op controle geweest. Alles goed met de kleintjes. Was wel weer een geruststelling. Was namelijk dinsdag van de trap gevallen... Was "gelukkig" op mijn billen...

Vanaf wanneer voelde jullie de kleintjes? Ik heb af en toe het idee dat ik ze voel. Maar dat is niet elke dag. Maar kan me niet zo goed meer herinneren bij onze meiden of ik ze meteen elke dag voelde...

En heeft er iemand ervaring met een angelsound? Ik wil er misschien een aanschaffen. Maar hoe gaat dat met een tweeling? Hoor je dan beide hartjes door elkaar? Of is het wel duidelijk dat je dan 2 hartjes hoort?

10. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    @ benji: Nog even! Weet je al wanneer je evt. ingeleid zal gaan worden? Of gaan ze afwachten tot de bevalling zich vanzelf aankondigd?

11. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @maci hier angelsound gebruikt en je moet echt op zoek na 2 hartjes die van mij hadden allebei net een ander ritme de ene echt zo van kaboem kaboem kaboem en de ander ging sneller als een treintje bij mij ligt de diepste in stuit en de ander dwars tot stuit dus gast keizersnede worden als het goed is hoor ik morgen wanneer het gaat gebeuren of ze moeten dan idd eerder komen maar dan alsnog keizersnede

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Angelsound heb ik ook en hoorde duidelijk 2 verschillende hartjes.soms was t ff zoeken....

de kids voelde ik pas laat.echt heel duidelijk rond 22 weken.rond week 18 leek ik ze af en toe re voelen maar was erg minimaal!!

rally gefeliciteerd met je 2 jongens!!lekker genieten nu.hoe is t gegaan alleen?ik ben ook wel benieuwd hoe ze heten en wat de gewichten zijn :

13. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rally: gefeliciteerd met je 2 moppies!
    Geniet er maar lekker van.

Hier vandaag op controle geweest, en alles was perfect.
    Kon niet beter, zei de gyn.
    Ik had nog wel gevraagd van die enorme pijn aan mijn ribben, en hij zei dat de baby's zo hoog liggen, en naast elkaar dat zo mn ribben uit elkaar geduwd worden, en daar komt die pijn vandaan. Ter hoogte van mn maag aan de rechter kant is het het ergst. Daar zit ook een doof gevoel in de huid.
    Zo pijnlijk!
    Maar goed, ik heb het er zeker voor over!

14. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Anjav das wel idd erg pijnlijk voor je dat ze zo tegen je ribben zitten hoop dat het je draagelijker gaat worden

@hier vandaag een lange dag gehad in zh echo was in orde gynaecoloog was tevreden moest toen nog voor bloeddruk en weegschaal ook is er bepaald dat we ks krijgen en datum staat ook al vast jippie ook hebben we gesproken met verpleegkundige hoe het in zij werk gaat ook met de kindjes die blijven gewoon heerlijk bij mij tot aan we na de kamer terug gaan mits alles natuurlijk in orde is toen moesten we nog aan de ctg voor een uurtje en bloedprikken dus waren pas rond kwart voor 2 thuis terwijl we om half 11 gynaecoloog afspraak hadden maar alles is nu geregeld en nu is het afwachten en dagen tellen tenzij ze natuurlijk eerder komen maar dat denk ik niet vertellen

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Benji: waarom hebben ze besloten om een keizersnee te doen?
    Sorry als je het al eerder verteld hebt. Mn geheugen is een zeef.

16. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Anjav dat komt omdat de diepste in stuit ligt en de ander er dwars overheen dus als het ware van mijn rechter borst(billen) na links onder in de buik(hoofd) das de reden eigenlijk

17. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Even snel een berichtje;
    Zou iemand het updaten van het lijstje over willen nemen? Ik ben sinds gisterochtend onverwachts opgenomen en zal het ziekenhuis pas weer verlaten als ik bevallen ben. De laatste lijst staat op pagina 158 ofzoiets? Zie mijn handtekening. Rally had ik nog niet geupdate (gefeliciteerd trouwens!)...

Groetjes,
    Naatje

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

@naatje oei wat is dat dan meid???
    hopelijk niks ernstigs????

@benji fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben!!!
    hou je de datum nog voor jullie???
    doe je een ks met ruggenprik? of algehele narcose?

19. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @naatje wil wel even kijken of het mij lukt goed ben niet zo heel handig in die dingen maar wil wel even proberen

sas ja de datum houden we voor ons zelf ik wil echt voorkomen dat iemand het weet hihi en de ks is met ruggeprik en mag ze gelijk als ze gecontroleerd zijn heerlijk bij me hebben tot aan we na de eigen kamer gaan kan niet wachten tot het zover is

20. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    Ja naatje hoop dat het niet al te erg is waarvoor je opgenomen bent.

Deel Deze Pagina