zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    24 december ;)

2. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ow dat is speciaal.... duimen dat alles goed is meid en dat vriendlief wil weten wat het wordt... kun je het eindelijk delen!

3. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo dames ik lees mee hoor ik dacht laat ook eens van me horen de tijd gaat snel.

Jeetje Anjav, Marianne hopelijk gaat alles goed ik duim voor jullie dikke knuffel.

Sasje grappig wij hebben ook de 24 ste de 20 weken echo :)
    Willen jullie weten wat jullie krijgen jongen/meisje?

Verder gaat het wel redelijk goed nog wel gauw moe en buiten adem vooral later op de avond krijg ik last van me buik en rug maar ja hoort erbij denk ik dan maar.

Ik ga maar eens verder met de kerstboom.

Groetjes Saskia

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik weet de geslachten al van de beiden kindjes alleen vriend nog niet dus heb nog een verbod ;)

hier begin ik ze nu ook wat regelmatiger echt te voelen leuk!!

5. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marlies: hier gaat alles weer goed. Ik hou me redelijk trouw aan mijn rust, dus de harde buiken zijn een stuk minder gelukkig!

Ik ben met 29 weken ook nog maar 6 kilo bij gekomen, dus dat valt mee hè.
    ;)
    Sokken aantrekken is hier ook drama, haha. Sowieso aankleden is zwaar, hihi.

Ik heb vandaag de groei echo gehad, en ons meisje loopt bijna een week voor op schema. Ze is al ruim 1600 gram. Mannetje zit precies op de eenling groei.
    Normaal lopen tweelingen toch wat achter in de groei?
    Ik heb geen zwangerschaps suiker of iets. Daar is nog op geprikt.
    Nu maak ik me wel een beetje zorgen... :)
    Heeft iemand dit ook gehad?

6. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeienavond!

Ik schaam me rot, ben echt lang niet geweest..:)

Hoe is het hier met iedereen?

Hier gister weer een groei echo gehad, de ukjes liggen nog op schema!
    Ik voel ze nu pas sinds een weekje en nog niet regelmatig...
    Gister was het heel druk in de buik en vandaag weer radiostilte...
    Ik doe mijn best niet ongerust te zijn hierover... ;)

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @amjav die van mij lagen nog mooi op schema. 15 gram verschil. Ha ha. Maar ook geen kleintjes hier hoor. Heb maandag weer controle. Gynaecoloog vond mijn buik zo groot vorige keer maar ik ben klein en draag alles naar voren. Ja dan oog je snel dik toch? Is het niet zo dat ze tot 30 weken gelijk. Op gaan als één ling .

8. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Marlies: ja, dat dacht ik ook, en dat hoop ik dan ook maar. Want als ze zo groot zijn, zie ik nog meer op tegen de bevalling. :)
    Ik draag ook echt alles naar voren. Van de achterkant zie je niet eens dat ik zwanger ben. Dan heb ik zelfs gewoon taille. :D
    Maar de gyn zei tegen mij ook dat mijn buik wel groot was.
    Hihi, hebben wij dezelfde gyn ofzo?

9. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier juist 2 kleine ventjes.... En volgens de gyn ook een bescheiden buik! Maar ze liggen allebei tussen de middelste en onderste groeilijn, maar volgen wel ieder hun eigen lijntjes! Dus allemaal prima gelukkig! Ik zal dinsdag weer even vragen of ze wil kijken naar de gewichtjes!

10. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @mams26 mag ik vragen hoe lang jij bent en hoe jij draagt? Bij mij zie je ook niks van achteren heel grappig net als bij @Anjav. Een vriendin van mij zag me in de winkel alleen van achteren en twijfelde of ik het wel was. hahahahaha... Tot ze mijn voorkant zag. :D

11. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik ben 1.83 en draag ook naar voren. Ben nu net pas weer terug op mijn startgewicht, dus in mijn gezicht en qua benen en kont juist afgevallen! Dus vandaar ook de bescheiden buik, al vind ik m zelf gigantisch!

Aan de achterkant zie je het bij mij door mijn waggelen door de BI... Hihi!

Hoe lang ben jij?

12. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hihi hier zei zus ook al vandaag...als ik je van de voorkant zie valt je buik nog mee tot ik je van de zijkant zie ;)

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben 1.63 dus ja een kleintje en het moet toch ergens naar toe he? Grappig dat we blijkbaar allemaal naar voren dragen... Zo lekker handig ook met sokken aandoen en benen scheren om over de bikini lijn nog maar te zwijgen... :D

14. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahaha, wat leuk om zoveel herkenbaars te lezen!
    M'n benen scheren is echt een drama ja! En m'n bikinilijn doe ik echt puur op gevoel. Wat nog wel eens resulteert in dat ik ergens in scheer, en een klein sneetje heb, haha.
    Wat zit die buik toch in de weg hè! :D
    Maar dat gespartel en gewriemel van die kindjes in mijn buik vind ik, ondanks alle ongemakken, nog steeds echt fantastisch!

Ik ben 1.74, dus niet zo heel klein, maar ook niet echt groot.
    En ik vind het op zich ook wel een leuk gezicht, dat alles zo naar voren draagt. Dan lijk ik niet zo'n tonnetje! :D

15. Zonnetje007

Zonnetje007 Actief lid

3 dec 2012
    123
    0
    0
    Verzorger
    Amstelveen
    Hoi mensen

Leuk topic hier
    Ik heb een echo gehad en waarschijnlijk ook een tweeling ( in 1 vlies )
    Ze zagen 2 hartjes kloppen en volgende week moet ik terug voor de bevestiging. Hierdoor word je nogal onzeker hoe het verder gaat maar als ik zelf de echo ziet dan gaat ik er ook vanuit dat het er 2 zijn.
    Namelijk 2x een meting gedaan.
    Kan ik hier ergens echo foto's vinden van jullie ? Ben wel eens benieuwd en vind het leuk om te kijken of er gelijkenis in te vinden is
    Met hoeveel weken wisten jullie dat je in verwachting was van een tweeling en was dat voor jullie ook een shock? Voor mij wel daar ik al een dochter van 4 heb rondlopen. Buiten dat feit zijn ze zeker welkom maar 3 kids vd toekomst stond niet in de planning bij ons. Het is dan nogal moeilijk om te verwerken. Ik besef het nog steeds niet:)

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hallo Zonnetje,

Welkom en gefeliciteerd! Ik was ook eerst even van de wap hoor. Maar geloof me over een paar dagen ben je dol blij. ik heb mijn eerste echo gehad met 7.3 week en bij mij was het meteen heel duidelijk 2 eiig. Ik denk jou verhaal lezende dat het 1eiig is bij jou dus zowiezo het zelfde geslacht.... Hier ook maar dat is toeval. Twee jongens komen hier...

Echo foto's heb ik zelf nooit geplaatst hier maar dat heeft meer met mezelf te maken ivm privacy. Maar je mag ze best plaatsen hoor. Misschien even googlen dan vind je ze misschien wel.

Klets lekker mee en heel veel succes volgende week!

17. Zonnetje007

Zonnetje007 Actief lid

3 dec 2012
    123
    0
    0
    Verzorger
    Amstelveen
    Ja dat geloof ik , heb je ook al een kindje of worden dit de eerste 2 hihihi
    Indd geen schot gezien maar wellicht volgende week wel. Je moet ook vake op controle heb ik vernomen als je in verwachting bent van 2.
    Zeker is het spannend allemaal maar ik ben zo bang omdat ik niet weet wat me te wachten staat.
    En financieel is het een hele opgave. Heb je al wat gekocht ? Ik dacht fijn alles van de 1e te kunnen gebruiken maar dat zal niet altijd zo kunnen. Beginnend bij een nieuwe kinderwagen. 2 extra eetstoelen aan tafel , een magazijn vol luiers voeding potjes etc. Hoe kijk jij er tegen op?

18. kaki

kaki Actief lid

20 mrt 2011
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha wat leuk om te lezen, ik draag ook naar voren! Ben 1.68 overigens!

En zonnetje, hier wist ik met 7 weken dat het er 2 zijn!

19. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi zonnetje,

Ik was ook behoorlijk van slag aangezien mijn oudste vandaag 5 word, en 3 kids ook niet in de planning stonden!

Financieel gezien had ik gelezen dat een tweeling ongeveer 40 a 50 euro in de maand meer kost dan een eenling... Dat gaf mij wat rust! Hier de oude kinderwagen ook nog op zolder staan, en van mijn ouders een hele mooie 2e hands gehad! Bedje erbij was ook zo geregeld, wij hebben ivm ruimte zo'n stapelbedje die ze op kdv's ook gebruiken.

Hier trouwens een 1 eiige tweeling met een dun vlies ertussen en gedeelde placenta.

Hoop dat alles goed blijft gaan met je!

@anja was het geloof ik, die bikinilijn is een ramp! Doe alles op gevoel, en dan aan vl vragen of het goed is zo! Maar doe er nu ook een stuk langer over zeg! En die benen..... Op de badkamer op de wc zitten, been op de wastafel, dan lukt het aardig!

Iemand ook al steeds de vraag: jij hoeft niet lang meer? Of: volgens mij sta jij aardig op knappen! En dan schrikken als ik zeg dat het er 2 zijn en dat ik heel officieel tot half maart nog moet.... Fijn dat ik weet dat ik in week 37 ga bevallen..... Als het niet eerder gebeurd!

Hier controleren ze mn bmm niet omdat ik bij mn 1e een week overtijd heb gelopen, dus is het niet nodig zeggen ze?

Kan trouwens ook maar niet rustig worden over de bevalling.... Heb alles aan de gyn gevraagd wat ik kon bedenken, maar word er niet rustiger van! Vind het gewoon doodeng, en kijk er enorm tegenop!

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    welkom zonnetje en van harte gefeliciteerd!!

uhm ik wel een mooie echo van het vlies ertussen...maar daarmee kun jij het niet vergelijken aangezien ik zwanger ben van twee eiig:)

bevalling...ik heb er gisteren en gesprek over gehad over het beleid e.d. en daarop kreeg ik als antwoord dat er een of ander onderzoek loopt en deze wordt bijna afgesloten wat beter is voor in ieder geval twee eiige tweelingen ....natuurlijke bevalling of keizersnede!
    dus ik moet wachten wat hier gaat uitkomen wat he gaat worden.....en hij zei trouwens dat ze hier bij een eiig altijd eens ks doen rond de 34/35 weken.....

Deel Deze Pagina